Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä ollut sellaista kaveria, jolle kelpaatte vain juhlien täytteeksi ja varalle?

Vierailija
19.04.2023 |

Jonka elämä pyörii somen ja Instan ympärillä? Seuraa, mutta ei koskaan tykkää juuri sinun jutuista? Juhlapyhinä ei koskaan pyydä tai kutsu juuri sinua, mutta kun heillä on joku juhla, johon tarvitaan porukkaa esittämään laajaa ystäväpiiriä, kelpaat mukaan? Sellaista, joka lapsensa asiassa kaipaa apuasi, mutta kun on hänen oma asiansa, järjestelee asian seläntakana siten, että sinä et ole kuitenkaan mukana, tai vaihtoehto jota kysyä yhteiseen tekemiseen?

Olen yllättynyt, että 40v iässä törmään tälläiseen kiusaamiskäytökseen aikuisten naisten piirissä. En oikein tiedä miten kuvata selkeämmin asiaa.

Kokemuksia vastaavista, miten havaitsitte ja miten pääsitte eroon?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tuollaisia ystäviä. Minä en kelpaa edes täytteeksi juhliin. Minulle kerrotaan miten oli kivaa kaikkien muiden kanssa. Minun tehtävä on pitää avointa puhelinneuvontaa ja psykiatrisia terapiapalveluja. Kasvokkain ei kohdata eikä kutsuta minnekään.

Tähän voisin samaistua.

Niin minäkin.

Vierailija
22/26 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut, mutta ei ole enää. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sen elämä missään somessa pyöri, mutta minä kelpaan kaveriksi vaan sillon kun se ei ole suhteessa. Kyseessä siis vastakkaista sukupuolta oleva, jonka olen tuntenut jo lapsuudesta asti.

T. Laastari

Vierailija
24/26 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen, tutustuin aikuisena.

Ärsyttävät piirteet:

Antaa ymmärtää lahjoilla, eri tavoilla mielistelemällä, että olemme hyviäkin ystäviä. Ehdottaa valtavasti tekemisiä, hei tehdään sitä tätä ja tuota yhdessä.

Sitten kuitenkaan käytännössä ei ehdota mitään, vaan häntä pitää ahdistella ehdotuksilla yhteiseen tekemiseen, josta on suureellisesti puhunut.

Ei kuitenkaan sovi, vaan pitää jonottaa tapaamista kuten pääministeriltä. Tästä tulee inhottava olo. Tästä käytöksen kehästä tulee fiilis📊 että meitä kaivataan lisäesittäjiksi, ja ulkopuolelle sanotaan että olemme hyviä kavereita, mutta emme kuitenkaan ole.

Kuvaa kotisi ja lapsesi someen. Some tärkeää. Somessa kaverien ja tekemisten esittely. Vastenmielistä. Näille oikeille ystäville, ei koskaan tykkäyksiä Uusien ystävien keräämistä, jatkuvasti.

Vierailija
25/26 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

paremman puutteessa tai täyte ystäväksi ,ei kannata jäädä. älä vastaa puheluihin ja jos kutsutaan viime tingassa jonnekkin, sano et olet sopinut muuta menoa ,et pääse.

testaa näin muuttuuko käytös paremmaksi jos ei ,niin ehkä on aika todeta, että kyse on tuttavuudesta ei ystävyydestä varsinaisesti.mitään ilkeää ei kannata sanoa. koettu on tämäkin.

terapia ystävyys, on toinen virhe, sitä voi yrittää muuttaa niin, että sanoo soiton tullessa,ootko huomannu että et kysy minulta mitään ?voinko kertoa sinulle päivästäni ,asiastani,ongelmastani? jos toista ei kiinnosta, vastapuolinen keskustelu.niin kyse on oikeastaan vapaa-ehtois mielenterveys puhelin vastaamisesta.oon tähänkin törmännyt.tosin sain sen korjattua ,puhumalla suoraan, että ei voi olla niin että toinen puhuu itsestään 2 tuntia.eikä edes tervehdi aluksi.tuttava ymmärsi ja paransi tapansa,jos ei olis parantanu tapaansa ,niin olisin vähentäny vastaamista.aina huono käytös ei ole tiedostettua ja tahallista.mutta se voi myös olla tahallista,hyväksikäyttöä.

terapia henkilönä toimiva, voi rajoittaa puhelimeen vastaamista, niin että ei vastaa ollenkaan,pitää viikkojen taukoa.jos toinen laittaa tekstaria,vastaa että on muuta tekemistä ei kerkiä.niin toinen voi soittaa jollekkin paremmalle ystävälleen tai miettiä käytöstään. muuta kuvioo eli tee jotain toisin ja ilmaise että tämä asia ärsyttää. "pahastuin kun minua ei kutsuttu juhliin"," et koskaan kuuntele minua" on ihan hyviä kommentteja ja kysymyksiä. vaatii rohkeutta kysyä, miksi on näin.

Vierailija
26/26 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisesta "kaverista" ei ole kokemusta. Yksi kaveri opiskeluajoilta oli sellainen, että sanoo tulevansa käymään silloin ja tällöin eikä hän koskaan tule. Sitten saattoi olla puhetta, että voitais tehdä jotain uutena vuotena ja hänestä ei kuulu mitään. Opin jo varhaisessa vaiheessa, että sopii useamman kanssa menoja ja menee sitten sinne minne sattuu sillä hetkellä huvittamaan.

Sai palautetta vanhalta kaveripiiriltään tästä toiminnasta, mutta ei nähnyt mitään väärää. Huvitti myös kun kertoi kaverista, jolle valitettiin Onnibussissa kun hän puhui koko matkan puhelimessa. Tällaisilla ihmisillä on pää niin syvällä omassa perseessä, ettei tajua omassa toiminnassa mitään väärää. Sanoin hänelle, että ymmärrän hyvin jos joku ei jaksa kuunnella koko bussimatkaa jonkun horinoita. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi