Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TAASKO: Video tallensi: P0LIISI PAH0INPITELI 16-vuotiaan POJAN häikäilemättömästi Käräjäoikeuden mukaan poliisin voimankäyttö oli täysin suhteetonta ja vääränlaista.

Vierailija
19.04.2023 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009530284.html

Näitä on nyt kamerakännykkä aikana ollut yhä useampia ja useampia uutisissa Suomesta.

Mitä mieltä?

Kommentit (121)

Vierailija
61/121 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todettiin syyttömäsi ja lavastetuksi tuo poika, lue uutinen.

Oli tallenteen mukaan ampunut raketin, oli syytetyn mukaan sylkenyt tätä kasvoihin, oli todistajien mukaan soittanut suutaan ja oli todistajien mukaan äitinsä läsnäollessa uhannut tappaa poliisit.

Eli ei ollut ihan 100% syytön poikakaan. Ei se tosin anna poliisille mitään oikeutta lyödä, ei missään nimessä, mutta pysytään nyt totuudessa kuitenkin.

Näin oikeudessa kuitenkin kerrottiin. Hän ei ollut syytteessä suunsoittamisesta tai uhkailusta. Hän oli syytteessä

_lapsi todettiin syyttömäksi väitettyihin asioihin_.

Onko äidinkieli jotenkin joillakin näin hukassa?

Pojan avustaja totesi: "Kaikki väkivalta ja voimankäyttö on perustunut siihen, että 16-vuotiaan puheet on ärsyttäneet poliisia. Onko pidemmän aikaa ammatissaan ollut poliisi oikeutettu väkivaltaan, jos alaikäinen soittaa suutaan, hän kysyi ja piti koko tapahtumasarjaa poliisin kannalta hävettävänä."

" Oikeudessa nähtiin useita kaupungintalon turvakameroiden videoita tilanteesta. Niistä yhdellä näkyi lähes koko kiinniottotilanne. Lisäksi kolmannella videolla näkyi miten kiinniotettu poika ampui raketin, joka nousi epäsuorasti ylös." - IL

Vierailija
62/121 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/121 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä lätkin kovaa ilman paitaa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku ampuu ilotulitteen väkijoukkoon, jossa minä olen, niin ei tarvitse poliisin alkaa hakkamaan. Minä hoidan sen ihan itse. Eikä ole väliä, että onko nyt alaikäinen vai täysikäinen. Voin samantien antaa kovan palautteen vanhemmille, jos minua aikovat haastaa oikeuteen tai muuhun

Mun kanssa voit ottaa matsia ilman paitaa talvipakkasella, jos mun poika on aiheuttanut ongelmia.

Otan mielellään erän sen jälkeen kun poika on napannut etujalalla sua nokkaan ja aattelet ottaa revanssia, niin sitten tulee isukki ja pätkii käkättimeen kalkkunapotkuilla.

Jos sinun poikasi olisi oikeasti taitava itsepuolustuslajien ottelija, olisi hänellä edes jotain kuria olemassa. Ja voisit sinäkin opettaa pojalle vähän tapoja. Ei millään MMA-videoilla voita mitään, kun ei osaa asiaa käytännössä. Kun Japanissa käy hakemassa karaten mustan vyön, siellä ei katsella mitään "ÄIJÄ ÄIJÄ ammutaan tulitteita tuonne väkijoukkoon" -jonneja. Siellä jos on myöhässä, niin saa tulla uudestaan joku toinen kerta. Tuiman katseen saat kun asu vähän repsottaa. Siellä opitaan kunnioitusta, voit laittaa poikasi sinne taitavana taistelijana, niin ehkä hänkin oppisi jotain

Vierailija
64/121 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poika maksaa raketeista veroja ja isä sekä äitee makselee veroja, joista maksetaan hakkaavan poliisin leipä.

Hienoa. Maksetaan siitä että meitä hakataan.

Hienoa. Hienoa. VHOI JHUMALAUTA NHYT!

Jos oli muumaa niin ei tasan maksa veroja lol ja ai, onko sinuakin hakattu? Ei minua ainakaan, johtunee siitä että osaan käyttäytyä enkä ole elukka. 

Ainakin kirjoittelusi ja asenteesi kielii ihan muuta.

Vaikutat sivistymättömältä hysteeriseltä elukalta, jolla nousee verenpaine helposti aihe vapaalla.

Vierailija
65/121 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen kielen expertit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku ampuu ilotulitteen väkijoukkoon, jossa minä olen, niin ei tarvitse poliisin alkaa hakkamaan. Minä hoidan sen ihan itse. Eikä ole väliä, että onko nyt alaikäinen vai täysikäinen. Voin samantien antaa kovan palautteen vanhemmille, jos minua aikovat haastaa oikeuteen tai muuhun

Mun kanssa voit ottaa matsia ilman paitaa talvipakkasella, jos mun poika on aiheuttanut ongelmia.

Otan mielellään erän sen jälkeen kun poika on napannut etujalalla sua nokkaan ja aattelet ottaa revanssia, niin sitten tulee isukki ja pätkii käkättimeen kalkkunapotkuilla.

Voi v. . .u, mikä apina. Ja ÄO oli?

Wt-porukkakin herää kiroilemaan alkuillasta.

Terveisiä sinne matkailuvaunuun.

Joku on nyt katsonut liikaa leffoja. Suomessa ei näitä wt väen suosimia trailer parkkeja ole.

Vierailija
66/121 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakaroita saa hakata koska ne tekee kuitenkin jotain rikoksia. Alle 20 v pitäisi olla kotona  19.00 aikaan jo.

Vierailija
67/121 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poika maksaa raketeista veroja ja isä sekä äitee makselee veroja, joista maksetaan hakkaavan poliisin leipä.

Jos oli muumaa niin ei tasan maksa veroja lol ja ai, onko sinuakin hakattu? Ei minua ainakaan, johtunee siitä että osaan käyttäytyä enkä ole elukka. 

Eli jos joku tyyppi tai tyypit tulee ja hakkaa sinut oikein kunnolla, niin kenties että vammaudut pysävästi, niin hymyilet ja sanot, että "syy oli minun, en ilmeisesti osannut käyttäytyä ja olen elukka, koska vain sellaiset hakataan".

Alkaa jo vähän kyllä sapettaa teikäläiset nykypäivänä. Jos on syy, minkä takia ihmisissä herää tunteita, niin kyllä siinä on myös peiliinkatsomisen paikka. Tai vaihtoehtoisesti jos sinä hakkaat jonkun raiskaajan, niin tulen vaatimaan sinulle maksimituomiota vielä niin, että joudut maksamaan sille elukalle korvauksia. Mitäpä siihen sanoisit. Tai älä sano mitään, sulla ei oo varaa. Välillä se vaan kääntyy myös niin, että teini saa vähän käkättimeen. Kyllä teiniltäkin voi odottaa jo jotain käytöstapoja, varsinkin jos on soittanut suutaan. Väärä tyyppi, ja olisi voinut saada paljon pahemmin turpaansa. Kato kun kannattaa ajatella ennen kuin tekee mitään. Jos teini on sanonut poliisille jotain, mikä on mennyt vaikka henkilökohtaisuuksiin, niin en pidä pahana asiana. Joskus asian oppii vain vaikeimman kautta

Vierailija
68/121 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä poikia ne lopulta on! kirjoitti:

Pojat Elokuva kirjoitti:

Harmi kun poika oli sidottu. Olisi voitanut tappelun jos olisi iskujen vaihtoon lähdetty. Näkee että poika olikin kova pala purtavaksi. Nykyään nämä teinit pyörittelee useita vartijoitakin päihin.

Nykyajan pojat on katelleet vaparia ja muuta mma;ta ja otelleet takapihoilla.

Saa turva-alan ammattilaiset ihan hädissään pitää kunnostaan huolta, kun on nykynuoret.

Onneksi on nämä nuoret pojat, jos venäläiset hyökkää.

Meillä on voimakkaita nuoria miehiä joukossamme!

Sisi käytännössä tuo nuori pärjäisi hyvin poliisikoulussa voimankäytön kurssilla.

Siinä olisi aika paljolti valmis virkamies kunhan koulut käy kiltisti. Viisaus tulee iän myötä ja käytöstavat.

Aikoinaan kun eräs oma entinen oppilas näki minut luokkaretkellä lintsillä. Tuli moikkaamaan ja siinä nuoret nahisteli bussista tullessa ulos, niin tämä ex-oppilas alkoi haastella ja haukkua nuoria oppilaita.

Kuuntelin aikani ja kerroin omat muistelmat tästä paskapäästä. Ihan samalainen paskapää hänkin oli nuorena ja vieläpä röyhkeämpi.

Oli jannu hiljaa ja raapi vaivaantuneena päätään. Poistui hiljalleen taka-alalle ja toivotteli hyviä jatkoja.

Annoin viimeisen opetuksen tälle keski-ikäiselle ukolle vanhoilla päivilläni.

Tunsin siinä teryleeneissä seistessä mieletöntä miehekkyyttä.

Pojjaat kuunteli vierellä ja kuuli kaiken.

Vierailija
69/121 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisen sanan säilä kirjoitti:

Pojat Elokuva kirjoitti:

Harmi kun poika oli sidottu. Olisi voitanut tappelun jos olisi iskujen vaihtoon lähdetty. Näkee että poika olikin kova pala purtavaksi. Nykyään nämä teinit pyörittelee useita vartijoitakin päihin.

Saa turva-alan ammattilaiset ihan hädissään pitää kunnostaan huolta, kun on nykynuoret.

Sisi käytännössä tuo nuori pärjäisi hyvin poliisikoulussa voimankäytön kurssilla.

Siinä olisi aika paljolti valmis virkamies kunhan koulut käy kiltisti. Viisaus tulee iän myötä ja käytöstavat.

Aikoinaan kun eräs oma entinen oppilas näki minut luokkaretkellä lintsillä. Tuli moikkaamaan ja siinä nuoret nahisteli bussista tullessa ulos, niin tämä ex-oppilas alkoi haastella ja haukkua nuoria oppilaita.

Kuuntelin aikani ja kerroin omat muistelmat tästä paskapäästä. Ihan samalainen paskapää hänkin oli nuorena ja vieläpä röyhkeämpi.

Oli jannu hiljaa ja raapi vaivaantuneena päätään. Poistui hiljalleen taka-alalle ja toivotteli hyviä jatkoja.

Aikuiset aina kuvittelee että nuorilta voi odottaa käytöstapoja, mutta itse perseilivät aikoinaan myös, mutta eihän he sitä muista. He olivat omasta mielestään valmiita täydellisiä kansalaisia.

Vierailija
70/121 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinun poikasi olisi oikeasti taitava itsepuolustuslajien ottelija, olisi hänellä edes jotain kuria olemassa. Ja voisit sinäkin opettaa pojalle vähän tapoja. Ei millään MMA-videoilla voita mitään, kun ei osaa asiaa käytännössä. Kun Japanissa käy hakemassa karaten mustan vyön, siellä ei katsella mitään "ÄIJÄ ÄIJÄ ammutaan tulitteita tuonne väkijoukkoon" -jonneja. Siellä jos on myöhässä, niin saa tulla uudestaan joku toinen kerta. Tuiman katseen saat kun asu vähän repsottaa. Siellä opitaan kunnioitusta, voit laittaa poikasi sinne taitavana taistelijana, niin ehkä hänkin oppisi jotain

Siinä meillä on kaksi senttiä tekstiä, joka ei liity aiheeseen mitenkään.

Toivotaan kuitenkin että poika pääsee Japaniin.

Vierailija
71/121 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen kielen expertit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi v. . .u, mikä apina. Ja ÄO oli?

Wt-porukkakin herää kiroilemaan alkuillasta.

Terveisiä sinne matkailuvaunuun.

Joku on nyt katsonut liikaa leffoja. Suomessa ei näitä wt väen suosimia trailer parkkeja ole.

Autisti luulee että trolli luulee...

Vierailija
72/121 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhyy ihanko ei maksa veroja ihanko.

Meistä jokainen maksaa, mutta paskasta palvelusta ei makseta. Siittä että meidän kädestä leipää syövä hakkaa alaikäisiä. Jumalauta.

Ihanko et ole elukka ihanko. Hei meitä ei kiinnosta sun anonyymit saavutukset. Okei, uskotaan että olet kiltti poju. Ole jatkossakin kiltti ja käyttäydy hyvin. Ok?

Vierailija
73/121 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites niin usein on sopivasti kuvaajakin valmiina.  Tarkoitukselliselta järjestelyltä ansalta vaikuttaa välillä olevan.   

Vierailija
74/121 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisen sanan säilä kirjoitti:

Pojat Elokuva kirjoitti:

My man! Annoit henkisen potkun perseelle nuoria haukkuneelle ukolle.

Oletko lihaksikas amiksen opettaja?

75/121 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko varma ettei poika provosoinut? Kun tuo väkivaltaisuus on alkukantainen vaisto.

Jotenkin epäilen, että sinulla ei riittäisi ymmärrystä enää siinä vaiheessa, jos joku hakkaisi sinun 16 vuotiaan lapsen sen takia, että on saattanut jotain sanoa virkavallalle tai jollekkin aikuiselle, josta ovat suutuksissaan sitten pieksäneet pahasti.

Veikkaan että ei sinulla lapsia ole. Ei kukaan lapsia omaava puolusta sitä, että aikuiset (varsinkin pollarit joiden pitäisi suojella) pieksävät alaikäisiä lapsia ja perustele "alkukantainen vaisto".

Joo, mutta kyttä on aikuinen ja poliisinvirassa. Tuohon ikään olisi pitänyt oppia olemaan provosoitumatta ja pitää olla itsehillintää.

Vierailija
76/121 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huutistelen kyllä tolle, että poika: ampui raketin tietä pitkin, juoksi poliiseja pakoon, oli ylimielinen ja törkeä verbaalisesti poliiseja kohtaan, ei ollut yhteistyökykyinen. Poliisi laittaa vähän sumua silmiin ja lyö yhden pienen alakoukun lonkkaan jälkeen: "SÄÄ LÖIT MUA" APUAAAA. Tätäkö tää meidän nuoriso on nykyään? Tässähän aivan huolestuu, että millaisia velliperseitä vanhemmat nykyään kasvattaa. Ihan oikein, että vähän kouluttivat. Jos joku kehtais kettuilla tuolle nuorelle, se varmasti lyö koulutusmielessä. Vaikka olikin semmonen omasta mielestään söpö kikkarapää, joka luulee voittavansa jonkun oikeasti tappelussa. Vähän pitää löytyä kestävyyttä, kun itse aloittaa perseilyn. Eiköhän tämäkin poika ollut kuitenkin, että "mä teen susta ilmoituksen yhyyy nyt mua on loukattu verisesti". Ei voi muuta kuin nauraa.

Videota katselin ja täytyy todeta että eipä löydy helposti viidestä sadasta teinistä tuollaista, joka myllyttää aikuista turvallisuusalan henkilö noin pahasti. Näkee että ammattilaiselle tulee kuuma ja menee selvästi tunteisiin paini pojan kanssa, joka ei ole edes kasvant täysikokoiseksi urokseksi.

Mietin millaista myllytystä tulee antamaan kun on täysikasvuinen uros. Siinä tarvitaan neljä poliisia.

Vierailija
77/121 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuori viikinki taisi olla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huutistelen kyllä tolle, että poika: ampui raketin tietä pitkin, juoksi poliiseja pakoon, oli ylimielinen ja törkeä verbaalisesti poliiseja kohtaan, ei ollut yhteistyökykyinen. Poliisi laittaa vähän sumua silmiin ja lyö yhden pienen alakoukun lonkkaan jälkeen: "SÄÄ LÖIT MUA" APUAAAA. Tätäkö tää meidän nuoriso on nykyään? Tässähän aivan huolestuu, että millaisia velliperseitä vanhemmat nykyään kasvattaa. Ihan oikein, että vähän kouluttivat. Jos joku kehtais kettuilla tuolle nuorelle, se varmasti lyö koulutusmielessä. Vaikka olikin semmonen omasta mielestään söpö kikkarapää, joka luulee voittavansa jonkun oikeasti tappelussa. Vähän pitää löytyä kestävyyttä, kun itse aloittaa perseilyn. Eiköhän tämäkin poika ollut kuitenkin, että "mä teen susta ilmoituksen yhyyy nyt mua on loukattu verisesti". Ei voi muuta kuin nauraa.

Videota katselin ja täytyy todeta että eipä löydy helposti viidestä sadasta teinistä tuollaista, joka myllyttää aikuista turvallisuusalan henkilö noin pahasti. Näkee että ammattilaiselle tulee kuuma ja menee selvästi tunteisiin paini pojan kanssa, joka ei ole edes kasvant täysikokoiseksi urokseksi.

Mietin millaista myllytystä tulee antamaan kun on täysikasvuinen uros. Siinä tarvitaan neljä poliisia.

No mutta eihän se nyt aikuisena enää. Kun nyt silitellään ja lässytellään, niin kyllä se oppii olemaan kiltisti. Eikös juu? Tuhmat poliisisedät, hyi hyi.

78/121 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt vaan kuuluu kyttien työhön kuunnella skeidaa. Ei siitä tartte päälle hyökätä. Aikuinen mies vielä. Poliisin pitää omalla rauhallisella käytöksellään olla esimerkkinä nuorukaisille.

Ei hikeentyä.

Jos hermot menee uuden vuoden raketeista, kuin vanhoilla mummoilla, niin ei ole oikeassa virassa.

Vierailija
79/121 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että ääliöpoliisille tuli maksettavaa. Jos joskus tapaan tämän tyypin, tarjoilen sille mielelläni oppitunnin nyrkkeilystä.

Vierailija
80/121 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän entisajan kylän ukot olisi olleet mieltä, kun Joose jr ja Potsi vähän ampui raketteja kylällä?

Siinä olisi vallesmannikin vain raapint persettään. Eipä olisi ukkoja kiinnostanut.

Nykyajan ukot ne on netissä hysteerisinä kuin äämmälauma. Ovat vetelemässä korvillekin rakettien paukuttelusta uutena vuotena. :D ei voi kuin nauraa miten pelleä menoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi