Taas tuli laitettua työkkärin vaatimat 4 työhakemusta paikkoihin joihin en voi päästä
Koska täällä kun EI OLE mahdollisia paikkoja vapaina, niin on pakko hakea niitä mahdottomia...Kun työkkäri pakottaa.
Kiva sitten joskus jos samoilta työnantajilta vapautuu minulle mahdollinen paikka, ja olen pilannut maineeni näillä hakemuksilla...
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset hae päiväkoteihin sijaiseksi? Sinne pääsee kuka vain.
Mä esim olisin varsinainen aarre mille tahansa päiväkodille, en todellakaan pidä lapsista.
Ehkä oppisit pitämään työn myötä.
Höpöhöpö.
Mulla on itsellä lapsia enkä voi työskennellä päiväkodissa. En kertakaikkiaan enää kestä mitään meteliä ja jatkuvaa kitinää ja marinaa. Hermoni ovat katkeamispisteessä enkä kestä stressiä yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistathan kertoa seuraavassa työnhakukeskustelussa virkailijallesi, että hait paikkoja joihin et voi päästä. Hän antaa sinulle alennetun työnhakuvelvollisuuden jatkoon.
Tuosta seuraa karenssi, koska pitää hakea työpaikkoja, joihin on realistiset mahdollisuudet päästä.
Pakkohan se on hakea paikkoja mihin ei ole realistiset mahdollisuudet päästä koska muuta ei ole.
Kuinka pieneltä alueelta haet töitä kun ei kerta semmoisia työpaikkoja mihin voisi työllistyä?
Työssäkäyntialueelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkkärin täti kirjoitti:
Osaamisesi ei ole hyvällä tasolla joten et pääse edes kirpputorille myyjäksi. Voisit mennä
kuntouttavaan toimintaan vaikka spr kirpputorille.
Eikö työkkärin täti tiedä että ei niitä kirppareita ole joka kunnassa?
Työkkärin täti tietää, että työpaikan ei ole pakko olla kotikunnassa.
Työkkärin täti tietää että kuntouttavaan ei voi laittaa työssäkäyntialueen ulkopuolelle.
Kuntouttavaan ei voi laittaa ketään vasten tämän omaa tahtoa. Tämä sen vuoksi, että kuntouttavaa ei lasketa työllistymistä edistäväksi palveluksi vaan se on sosiaalipalvelu.
Kyllä niihin yritetään tunkea.
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia teitä työttömiä vihataan tässä maassa kun ette te edes yritä työllistyä. Aina tulee jotain tekosyitä minkä takia ei voi ottaa töitä vastaan tai ei edes suostu hakemaan niitä
Siellä taas joku joka luulee ettei työtön ole ikinä ollut töissä.
Kenestä tahansa voi tulla työtön, myös sinusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi työttömät luulevat, että on kiellettyä hakea töitä muusta kuin kotikunnasta?
Eli työttömän on pakko jättää ystävät,perhe ja sukulaiset ja muutettava vaikka 700km päähän,jossa ei tunne ketään vaikkapa jonkun 3 kk kämäisen nollatuntisopimuksen takia?
Tämän olen itse tehnyt, täysiaikaisen sopimuksen perässä tosin, mutta eipä tunnu sekään olevan työttömille vaihtoehto.
Mikä työ oli sen arvoinen että hylkäsit lapsesi?
Kuka lapsista mitään puhui ja miksi niitä ei voisi ottaa mukaan?
No hohjoijaa. Lasten opinnoista, psyykestä, kavereista, läheisistä ja pysyvyydestä viis kun heidät uhrataan rahalle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia teitä työttömiä vihataan tässä maassa kun ette te edes yritä työllistyä. Aina tulee jotain tekosyitä minkä takia ei voi ottaa töitä vastaan tai ei edes suostu hakemaan niitä
Juu tiedän koronan myötä jäin työttömäksi ja koronan aikana hain töitä koko Suomen alueelta ja 1kk työttömyyden jälkeen työllistyin sitä ennen tein pätkä töitä yli 10 vuotta että tiedän todellakin miltä työttömyys tuntuu mutta olen itse aktiivisesti yrittänyt työllistyä koko suomen alueelle enkö ole jäänyt odottamaan että minulle tarjotaan töitä niin aina on löytynyt töitä nopeasti
Vierailija kirjoitti:
Miksi työttömät luulevat, että on kiellettyä hakea töitä muusta kuin kotikunnasta?
työkkäri sanoi että "sinun työnhakualue on tämä" (kaupunkini) kun kysyin.
Saa toki hakea, mutta oletko miten varautunut lähtemään vaikka 5 eri haastattelureissuun vaikka Helsingistä Ouluun, maksaen junat, hotellit, ruuat matkalla, taksit perillä jne? Niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiinpä niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenestä tahansa voi tulla työtön, myös sinusta.Juu tiedän koronan myötä jäin työttömäksi ja koronan aikana hain töitä koko Suomen alueelta ja 1kk työttömyyden jälkeen työllistyin sitä ennen tein pätkä töitä yli 10 vuotta että tiedän todellakin miltä työttömyys tuntuu mutta olen itse aktiivisesti yrittänyt työllistyä koko suomen alueelle enkö ole jäänyt odottamaan että minulle tarjotaan töitä niin aina on löytynyt töitä nopeasti
Ymmärrät kai että kaikki eivät voi hakea töitä koko Suomen alueelta?
Suurin osa pitkäaikaistyöttöistä on HELSINGISSÄ. Niin. Eli EI NIISSÄ syrjäkylissä.
Mielestäni VALTION tehtävä on tasapuolisesti tarjota valtion työpaikat kaikkiin pieniinkin kaupunkeihin. Mutta täältä on lopetutte just oikeuslaitos, verotoimisto, yms muita valtion viratoja. Siinä meni useita työpaikkoja.
Nyt kun katsoo missä ne avoimet paikat on Valtiolle.fi palvelussa, näkee montako avointa paikkaa on missäkin päin. No Helsingissäpä tietysti suurin osa. Paikat ei sijoitu tasaisesti. Pikkukaupungeissa NOLLA.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistathan kertoa seuraavassa työnhakukeskustelussa virkailijallesi, että hait paikkoja joihin et voi päästä. Hän antaa sinulle alennetun työnhakuvelvollisuuden jatkoon.
Tuosta seuraa karenssi, koska pitää hakea työpaikkoja, joihin on realistiset mahdollisuudet päästä.
Pötypuhetta. Minä sanoin suoraan työkkärin tädille, että hain mm. lennonjohtajaksi ja kaupungin pormestariksi. Täti ymmärsi yskän ja alensi velvoitteen puoleen seuraavaan suunnitelmaan. Sanoi vielä päälle, että jos edes tämän verran olisi niitä oikeita paikkojakin, mihin haluaisin työllistyä.
Olkaa siis rehellisiä vaan keskusteluissa. Jos hakee mihin sattuu niin kyllä sen voi antaa työkkärissäkin tiedoksi, jonka jälkeen pääsee helpommalla.
Jos ei ole omalla kylällä riittävästi paikkoja, niin pistäkääpä hakusanaksi "Etätyö". Kyllä alkaa silloin työmahdollisuuksia ropista sinne Koillis-Lappiinkin.
Lähtisin töihin mikäli kutsut -- ja jos ne ei ole henkisesti tappav --
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ihan tutkittu juttu, että kaikista ei tule työttömiä, vaikka firma menisi alta tai irtisanottaisiin. Todella moni siirtyy vain toisiin töihin jo irtisanomisaikana. Kyse on asenteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pötypuhetta. Minä sanoin suoraan työkkärin tädille, että hain mm. lennonjohtajaksi ja kaupungin pormestariksi. Täti ymmärsi yskän ja alensi velvoitteen puoleen seuraavaan suunnitelmaan. Sanoi vielä päälle, että jos edes tämän verran olisi niitä oikeita paikkojakin, mihin haluaisin työllistyä.
Olkaa siis rehellisiä vaan keskusteluissa. Jos hakee mihin sattuu niin kyllä sen voi antaa työkkärissäkin tiedoksi, jonka jälkeen pääsee helpommalla.
Tiesithän, että jos sinulla ei ole pätevyyttä lennonjohtajaksi, niin saat karenssin. Ei auta, vaikka työkkärin täti pitäisi sitä vitsinä, valvova viranomainen ei pidä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
työkkäri sanoi että "sinun työnhakualue on tämä" (kaupunkini) kun kysyin.
Saa toki hakea, mutta oletko miten varautunut lähtemään vaikka 5 eri haastattelureissuun vaikka Helsingistä Ouluun, maksaen junat, hotellit, ruuat matkalla, taksit perillä jne? Niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiinpä niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin.
Olen varautunut, koska työkkäristä voi anoa korvausta ko. matkoista hotelleineen.
Lisäksi meillä ei kenelläkään ole vain yhden kaupungin kokoista työnhakualuetta, lienet kuntakokeilun asiakas ja siellä ei osata lukea ohjeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka pakottaa asumaan jumalan selän takana josta on 20km lähimpään mahdolliseen työpaikkaan?
Ei kai kukaan pakota mutta olen asunut ikäni täällä ja on perhe, talo ja koko elämä täällä.
-eri.
Miten elämän voi rakentaa johonkin missä ei edes ole elämän edellytyksiä eli töitä?
Vierailija kirjoitti:
Luulevat myös ettei muita paikkoja voi hakea kuin sellaisia, jotka on työkkärin avoimet työpaikat listalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka pakottaa asumaan jumalan selän takana josta on 20km lähimpään mahdolliseen työpaikkaan?
Ei kai kukaan pakota mutta olen asunut ikäni täällä ja on perhe, talo ja koko elämä täällä.
-eri.Miten elämän voi rakentaa johonkin missä ei edes ole elämän edellytyksiä eli töitä?
Mulla oli kyllä vakityö kun ostin talon ja perustin perheen.
Mistä ihmeestä tulee tämä käsitys että työtön ei ole ollut ikinä töissä??????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meme töihin äläkä loisi
Mikäs loinen se sinä itse olet? Klo 15:01 arkipäivänä kommentoit. Miksi et ole töissä?
Oletko kuullut esim. vuorotöistä? Kaikki ei ole 8-16 duuneissa.
Eri
Kuinka pieneltä alueelta haet töitä kun ei kerta semmoisia työpaikkoja mihin voisi työllistyä?