Taas tuli laitettua työkkärin vaatimat 4 työhakemusta paikkoihin joihin en voi päästä
Koska täällä kun EI OLE mahdollisia paikkoja vapaina, niin on pakko hakea niitä mahdottomia...Kun työkkäri pakottaa.
Kiva sitten joskus jos samoilta työnantajilta vapautuu minulle mahdollinen paikka, ja olen pilannut maineeni näillä hakemuksilla...
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi työttömät luulevat, että on kiellettyä hakea töitä muusta kuin kotikunnasta?
työkkäri sanoi että "sinun työnhakualue on tämä" (kaupunkini) kun kysyin.
Saa toki hakea, mutta oletko miten varautunut lähtemään vaikka 5 eri haastattelureissuun vaikka Helsingistä Ouluun, maksaen junat, hotellit, ruuat matkalla, taksit perillä jne? Niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiinpä niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin.
Eiköhän sieltä lähempääkin löydy työpaikkoja, ei tarvitse Ouluun asti lähteä. Kokeile vaikka Vantaata aluksi.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole omalla kylällä riittävästi paikkoja, niin pistäkääpä hakusanaksi "Etätyö". Kyllä alkaa silloin työmahdollisuuksia ropista sinne Koillis-Lappiinkin.
Ei av-mammoilla ole tietokoneita. Pärjäävät kuulemma pelkällä kännykällä, niin miten luulet näiden tekevän etätöitä?
Helsingissä pelkästään on pitkäaikaistyöttömiä 35 000 viimeisimmässä tilastossa. Sama juttu on koko Uudenmaan läänissä, pulaa on hoitajien lisäksi vain työpaikoista. Älä vaan sinne muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset hae päiväkoteihin sijaiseksi? Sinne pääsee kuka vain.
Mä esim olisin varsinainen aarre mille tahansa päiväkodille, en todellakaan pidä lapsista.
Ehdottomasti paremman väen lasten päiväkotiin, lisäkäsiksi.
EU:ssa on 13,1 miljoonaa työtöntä ja silti RKP on sitä mieltä että Suomeen tarvitaan lisää työvoimaa ulkomailta.
Vierailija kirjoitti:
Muistathan kertoa seuraavassa työnhakukeskustelussa virkailijallesi, että hait paikkoja joihin et voi päästä. Hän antaa sinulle alennetun työnhakuvelvollisuuden jatkoon.
Näin hänen tosiaan kuuluisi tehdä. Koko tämän uuden mallin ideahan on, että haetaan paikkoja, joihin on realistiset mahdollisuudet tulla myös valituksi. Haettavien paikkojen määrä on lain mukaan 0-4/kk.
Jos omalla työnhakualueella ei ole sellaisia vapaita työpaikkoja, joihin voisi realistisesti ajatellen työllistyä, hakuvelvoitteen pitäisi olla 0.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset hae päiväkoteihin sijaiseksi? Sinne pääsee kuka vain.
Mä esim olisin varsinainen aarre mille tahansa päiväkodille, en todellakaan pidä lapsista.
Ehkä oppisit pitämään työn myötä.
No jos mä en ole niistä pitänyt ensimmäiseen 58 vuoteeni, niin tuskin.
Enkä varmasti oppis tykkäämään jostain nenien ja perseiden pyyhkimisestä.
Tunnin päivässä voisin ehkä istua lukemassa satuja.
Ai asenteesta kiinni kun kukaan ei palkkaa sellaista josta tuli työtön sairauden takia?