Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Poika ei pääse lukiosta kun ei läpäise pakollista reaalia

Vierailija
18.04.2023 |

Eli poika on kirjoittanut kaikki aineet, myös reaalin, mutta meni valitsemaan pakolliseksi ko.aineen opettajan kehotuksesta erään vaativan reaaliaineen. On nyt uusinut sen kaksi kertaa eikä ole pääsemässä nytkään läpi.
Elämä seisoo nyt kun poika tekee hanttihommia kun ei saa lakkia tuon yhden reaalin takia, ei ole hakenut jatko-opintoihin.
Mitä käy jos hän ei ikinä läpäise sitä, koko lukio menee vessasta alas?

Kommentit (218)

Vierailija
21/218 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kellään kokemusta? Onko se tosiaan niin, että 3 vuotta lukio-opintoja ja viisi kirjoitettua ainetta menee hukkaan, jos ei läpäise tuota yhtä reaalia?

Ap

Noin oli ennen vuotta 2005. Kannattaa tarkistaa faktat ennen kuin provoilee. 

Vierailija
22/218 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

MicMac kirjoitti:

Keksityn tarinan uskottavuutta syö helposti yksityiskohtien tarkistamatta jättäminen.

Tarina on traaginen, vaan ei tosi.

Ikävä kyllä tämä on täysin totta. Mutta lyökää vain lyötyä, ettehän muuta osaa..

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/218 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kellään kokemusta? Onko se tosiaan niin, että 3 vuotta lukio-opintoja ja viisi kirjoitettua ainetta menee hukkaan, jos ei läpäise tuota yhtä reaalia?

Ap

On kuule edelleen nytkin. Ihan YTL:lta olen tarkistanut ihan tämän vuoden aikana.

Ap

Vierailija
24/218 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ap keksit jutun. Miksi opettaja kehotti poikaasi valitsemaan pakolliseksi aineen, jota hän ei osaa ollenkaan? Ja miksi poikasi valitsi sellaisen aineen? 

Jos poikasi on kirjoittanut hyvin viisi ainetta, pääsee ylioppilaaksi.

Sorry, ei mene läpi.

Vierailija
25/218 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

On kuule edelleen nytkin. Ihan YTL:lta olen tarkistanut ihan tämän vuoden aikana.

Ap

Vuoden 2005 jälkeen ei ole ollut yhtä reaalikoetta, joten jauhat sontaa. 

Vierailija
26/218 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkistapa sieltä ytl:lta myös tuo kompensaatio.

Vierailija
27/218 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vain alapeukutatte ettekä kerro miten asia on, jos minä olen väärässä? Itse olen tarkastanut asian opolta ja Ylioppilastutkintolautakunnalta, ja näin minulle kerrottiin.

Ap

Vierailija
28/218 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene läpi. Fysiikka on vaikein.

Vierailija
29/218 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ei ole mitään yleisreaalia ollut, mutta tokihan nyt reaalikokeita muuten on edelleenkin.

Vierailija
30/218 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vain alapeukutatte ettekä kerro miten asia on, jos minä olen väärässä? Itse olen tarkastanut asian opolta ja Ylioppilastutkintolautakunnalta, ja näin minulle kerrottiin.

Ap

Trollollolloo. Keksipä vähän parempi satu seuraavaksi ja lopeta jankutus. 

Vierailija
31/218 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ei ole mitään yleisreaalia ollut, mutta tokihan nyt reaalikokeita muuten on edelleenkin.

Yksittäisistä aineista kirjoitetaan, mitä kirjoitetaan. Ei ole reaalikoetta, vaan esim. historian koe, biologian koe jne. jne. 

Vierailija
32/218 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ap keksit jutun. Miksi opettaja kehotti poikaasi valitsemaan pakolliseksi aineen, jota hän ei osaa ollenkaan? Ja miksi poikasi valitsi sellaisen aineen? 

Sorry, ei mene läpi.

Luitko ollenkaan, kun kirjoitin tuossa ylempänä että osaa, läpäisi kaikki kyseisen aineen kurssit 9 arvosanalla ja ehkä siksi opettaja neuvoi näin. Nyt tilanne kuitenkin on se, ettei läpäise ainetta kirjoituksissa millään. Meinasitko että päästäni keksin turhaa tällaista???

Vierailija
33/218 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään reaaliaine ei ole niin vaikea ettei alinta arvosanaa saisi

Vierailija
34/218 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reaalia ei ole kirjoitettu enää vuosikausiin. Nykyisin on erikseen ainekokeet. 

Reaali se on ainereaalikin, sen entisen nimi on yleisreaali. Ko. aineet ovat reaalitieteisiin liittyviä aineita erotuksena muodollisiin tieteisiin liittyvistä aineista, joita ovat kielet ja matematiikka.

Vierailija
35/218 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kyllä tarina kusee

Vierailija
36/218 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sorry, ei mene läpi.

Luitko ollenkaan, kun kirjoitin tuossa ylempänä että osaa, läpäisi kaikki kyseisen aineen kurssit 9 arvosanalla ja ehkä siksi opettaja neuvoi näin. Nyt tilanne kuitenkin on se, ettei läpäise ainetta kirjoituksissa millään. Meinasitko että päästäni keksin turhaa tällaista???

Todellakin keksit päästäsi. Jos kokeista on saanut 9, pääse läpi yo-kokeesta heittämällä, vaikka ei lukisi yhtään lisää. 

t. eri

Vierailija
37/218 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai valitsi vaikka tiesi että ei osaa mitään eikä aio opetella

Onhan se kyllä tyhmyyden merkki jos fysiikkaa ei opi sen vertaa että pääsee läpi. Huonoimpaan arvosanaan vaaditaan niin vähän

Ei tiennyt eikä aineen opettajakaan tiennyt. Kurssit menivät hienosti, ysin arvosanoilla kaikki. Ei ollut fysiikka kyseessä, sen on kirjoittanut jo.

Ap

Jopas on salaperäistä, kun et kerro, mikä se on. Kerro nyt kun kerta aloitit valituksen, ettet pääse viettämään lakkiaisia tänä keväänä. Mitä se sukukin ja työkaverit sanoo.

Vierailija
38/218 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai poika kusettaa äitiään

Vierailija
39/218 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Missä kohtaa olen sanonut, että kyseessä olisi reaalikoe? Kirjoitin reaaliaineesta, jolla niitä edelleen kutsutaan.

Ap

Vierailija
40/218 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai valitsi vaikka tiesi että ei osaa mitään eikä aio opetella

Onhan se kyllä tyhmyyden merkki jos fysiikkaa ei opi sen vertaa että pääsee läpi. Huonoimpaan arvosanaan vaaditaan niin vähän

Ei tiennyt eikä aineen opettajakaan tiennyt. Kurssit menivät hienosti, ysin arvosanoilla kaikki. Ei ollut fysiikka kyseessä, sen on kirjoittanut jo.

Ap

Ai kaikki kurssit suorittanut kiitettävästi ja nyt ei muka pääse edes läpi? Vaikka on valmennuskurssitkin käynyt? Hah, mieti ensi kerralla uskottavampi provo.