Uusioperheen rahat
Elämme uusioperheessä kahden erillisen talouden piinallista todellisuutta.
Itse olen matalapalkka-alalla, mieheni on hyvin korkeapalkkainen.
Tilanne on alkanut piinata, sillä miehen työsuhde-edut alkaa olla maan huippua. Eli luxusta riittää ihan arkisessa työnteossa. Ja minun työetuihin kuuluu bussilippu.
Mitä olette tehneet vastaavissa tilanteissa?
En pysty olla enää iloinen yhdestäkään hänen uudesta jutusta. Palkankorotuksesta, autosta, bonuksesta, osingosta, ökylahjoista.
Minua loukkaa että hän haluaa pitää selvästi omat rahat vaikka koko elämä on yhteistä. En haikaile ökyä, mutta joku raja tällaisessa kahden kerroksen perheessä olisi oltava.
Kommentit (142)
Vierailija kirjoitti:
Moi.
Meillä tilanne on toisin päin kuin sinulla, mieheni on "köyhä" ja minulla on tilillä aina aika paljon ylimääräistä. Ollaan uusperhe ja minun lapsi asuu kanssamme.En ostele rahoillani itselleni mitään ökyä, vaan olen säästeliäs ja katselen tällä hetkellä yhteistä uutta kotia meille.
Olen myös siirtänyt miehelle käyttörahaa, ja kaikki mitä ostan, on yhteiseksi hyväksi.
En ikipäivänä kehtaisi ostella kalliita juttuja itselleni ja katsoa vierestä kun mies esim ajaa ikivanhalla pyörällä. Meillä on yhteinen elintaso, vaikka rahat minun tililläni onkin.
Rakastan miestäni ja tuo tuntuisi todella törkeältä ja epäreilulta.
Sanoit maksaneesi miehellesi käyttörahaa.
Entä kun olen useamman yhteisen pienen lapsen kanssa kotona. Eli tulot minimaaliset. Mitä tarkoittaisi käytännössä yhteinen elintaso perheellemme?
Mitä tällaisessa tilanteessa lasketaan kuuluvaksi "elintasoon"?