Helsingin Sanomat: Varastelu räjähtänyt käsiin kaupoissa
https://www.hs.fi/kaupunki/helsinki/art-2000009523864.html
Suurin osa viedyistä tuotteista on ruokaa. Ihmiset siis vievät nälkäänsä. Vieläkö pitäisi leikata että sinne aletaan murtautumaan aukioloaikojen ulkopuolella tai vartijat joutuvat kohtaamaan ties mitä asetta ja astaloa nälkäisiltä 10 euron tuntipalkalla?
Inflaatio iskee kaikista kovimmin niihin jotka ovat jo muutenkin eläneet sillä halvimmalla X-tralla ja Pirkalla. Nyt kun nämäkin tuotteet ovat 100-300% kalliimpia kuin vuosi sitten eikä leipäjonoihinkaan tule enää paljoa tavaraa (kaikki punalaputettu menee nyt kaupaksi), millä pitäisi elää?
Toistaiseksi ei ole kuulunut oikeistolta mitään muuta ratkaisua kuin "mee töihin " - palkkatöihin ei noin vain mennä, ja vaikka sellaisen saa, se voi taloudellisesti rokottaa ensisijaista tukea siten ettet saa euroakaan enempää käteen!
Kommentit (188)
Täällä poistettiin K-kaupasta itsepalvelukassat viime viikolla. Keski-Suomi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Makeiset, energiajuomat ja kolmioleivät.
Työttömän tavallisen suomalaisen ruokakolmio?
No onhan suklaa ihan hiton tiivistettyä energiaa. Jos täytyy jotain varastaa niin mahdollisimman pientä jossa on mahdollisimman paljon energiaa. Kyllä itse luulen että joku Mars patukka on aika korkealla tuolla mittarilla. Sillä pysyy nälkä pois monta tuntia. Tuskin siellä nyt mitään ravintoympyrää enää tuossa vaiheessa mietitään, kunhan jotain että nälkä lähtee.
On se vähän vaikeampi jotain perunasäkkiä tunkea povitaskuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei saa ahneita kauppiaita kuriin. Mikä heillä on vielä syynä korottaa hintoja kun aiemmin vetosivat korkeaan sähkön hintaan mutta se ei enää käy syyksi.
Voi valita kaupassa halvemman tuotteen Väitän: yksikään suomessa ei tule kuilemaan nälkään ja jokainen pärjää toimeentulotuellakin. Kaikkien pitää karsia menoistaan, myös toimeentulotuella eläjien. Valitettavasti näillä tarkoittaa sitten, jotain muuta halvempaa ruokavaihtoehtoa.
Kommenttisi kertoo vain siitä, että olet joko hemmetin tyhmä tai ihmisten tilanteesta täysin tietämätön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteisen omaisuuden rikkominen ja toisen omaisuuden varastaminen on alhaista.
Riippuu tilanteesta. Raamatussahan tuo on katsottu jopa sallituksi toiminnaksi jos nälkä uhkaa eikä ole laillista keinoa hankkia sitä ravintoa.
Ei ole. On vain sanottu ettei se ole häpeä, mutta kiinni jäädessä on kuitenkin korvattava varkaus takaisin moninkertaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei saa ahneita kauppiaita kuriin. Mikä heillä on vielä syynä korottaa hintoja kun aiemmin vetosivat korkeaan sähkön hintaan mutta se ei enää käy syyksi.
Voi valita kaupassa halvemman tuotteen Väitän: yksikään suomessa ei tule kuilemaan nälkään ja jokainen pärjää toimeentulotuellakin. Kaikkien pitää karsia menoistaan, myös toimeentulotuella eläjien. Valitettavasti näillä tarkoittaa sitten, jotain muuta halvempaa ruokavaihtoehtoa.
Kaikkien pitää karsia menoistaan mutta ei kauppiaiden?
Kiitos vinkistä! Täytyypä lähteä koko perheen voimin varastelemaan kaupasta.
Vierailija kirjoitti:
Nälkä ei oikeuta varastamaan. Valvontaa on lisättävä ja rikolliset saatava vastuuseen.
Eipä tietystikkään, mutta tekee se siitä kyllä ymmärrettävämpää.
Vierailija kirjoitti:
Jalkapuurangaistus takaisin koska sakot ovat yhtä tyhjän kanssa ja vankilaan ei joudu.
ketä sinä oikein kuvittelet tänä päivänä kiinnostavan lähteä jonnekin kaupungille jalkapuissa istuvia katselemaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jalkapuurangaistus takaisin koska sakot ovat yhtä tyhjän kanssa ja vankilaan ei joudu.
Ihmiskunnan historiaa tarkastelemalla, kovemmat rangaistukset yhteiskunnassa nälkiintyneitä vastaan eivät yleensä ole eliitin turvallisuuden ja henkilökohtaisen koskemattomuuden osalta sujuneet kovin hyvin.
Näin kävi myös joskus Ranskassa ja eliitti menettti sen päänsä harteiltaan. Saattaisi tapahtua myös täällä...
Yhtään kenenkään ei tarvitse tässä maassa nälkäänsä varastaa jos vaivautuu hakemaan tuet, käy ilmaisissa ruoanjaoissa ja ostaa tarjoustuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Nuorison eväitä.
Itsepalvelukassoista syntynyt hävikki laitetaan hintoihin jonka maksaa rehelliset asiakkaat. Miettikää tätä kun käytätte ip-kassaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu tilanteesta. Raamatussahan tuo on katsottu jopa sallituksi toiminnaksi jos nälkä uhkaa eikä ole laillista keinoa hankkia sitä ravintoa.
Ei ole. On vain sanottu ettei se ole häpeä, mutta kiinni jäädessä on kuitenkin korvattava varkaus takaisin moninkertaisesti.
Höpö höpö. Eikä joudu. Kun on alaikäisiä lapsia mukana niiden kurahaalareihin mahtuu hyvin kalliita elintarvikkeita ja kosmetiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Nälkä ei oikeuta varastamaan. Valvontaa on lisättävä ja rikolliset saatava vastuuseen.
Jaa-a. En todellakaan varasta nyt mitään ja olen siinä onnellisessa asemassa, että ei ole tarvetta. Mutta ihan rehellisesti sanottuna jos tuohon valintatilanteeseen joutuisin, niin kyllä minä lopulta ihan ilman muuta varastan ennemmin kuin nälkää näen, jos mitään muita vaihtoehtoja ei ole tarjolla. Ihan itse asiassa aivan itsestään selvä valinta, että varastan ennemmin kuin näen nälkää. Se on kuitenkin mielestäni se pienempi paha kuin nälkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onhan suklaa ihan hiton tiivistettyä energiaa. Jos täytyy jotain varastaa niin mahdollisimman pientä jossa on mahdollisimman paljon energiaa. Kyllä itse luulen että joku Mars patukka on aika korkealla tuolla mittarilla. Sillä pysyy nälkä pois monta tuntia. Tuskin siellä nyt mitään ravintoympyrää enää tuossa vaiheessa mietitään, kunhan jotain että nälkä lähtee.
Eikö joku grillikylki olisi järkevämpi kohde varastaa jos tarkoitus on nälän pitäminen loitolla?
Vierailija kirjoitti:
Yhtään kenenkään ei tarvitse tässä maassa nälkäänsä varastaa jos vaivautuu hakemaan tuet, käy ilmaisissa ruoanjaoissa ja ostaa tarjoustuotteita.
Ei noita ruokajakopaikkoja edes ole kaikilla paikkakunnilla.
No mutta leikataan vaan lisää heh heh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö joku grillikylki olisi järkevämpi kohde varastaa jos tarkoitus on nälän pitäminen loitolla?
Se on paljon suurempi. Järkevintä olisi varmaan varastaa kymmenen kilon kinkku, mutta ei välttämättä helpointa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Eikä joudu. Kun on alaikäisiä lapsia mukana niiden kurahaalareihin mahtuu hyvin kalliita elintarvikkeita ja kosmetiikkaa.
Naapurin kanssa lainataan pienimpiä kauppareissuille niin yhdellä käynnillä enemmän mukaan.