HS: 36-vuotias Sanna, joka ei ole koskaan ollut parisuhteessa.
Tämä juttu on vain tilaajille.
https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000009420056.html
Mitä siinä sanotaan? Ihan hyvä nuori nainen.
Kommentit (542)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan sitä yksin jättäytyä, jos itse niin haluaa. Naisellehan tuo on käytännössä aina oma valinta.
Ei todellakaan ole. Lopettakaa jo tämän paskan jauhanta.
Ei se ole paskan jauhantaa, joka nainen sisi vaikka heti kumppanin jos tekisi asian eteen jotain. Vaikka laskisi vaatimustasoa tai tekisi itse alotteita
Eli jatkoit paskan jauhantaa 😂.
Kerrataan nyt vielä kerran: kaikki naiset eivät saa parisuhdetta eivätkä edes yhdenyönjuttua sormia napsauttamalla. Ei "laskemalla vaatimustasoa" tai "tekemällä aloitteita". Naisissa on myös täysin yksinäisiä, meitä joille on todella todella vaikeaa löytää yhtään ketään. Olen yksi heistä enkä ole saanut edes kännissä valomerkin aikaan (jälkeenpäin ajatellen olen kiitollinen tästä).
Eli lopetetaan tämän epätoden harhaluulon toistelu, kun se ei pidä tuollaisenaan paikkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiltti mies kirjoitti:
Nainen on se joka miehen valitsee. Jos tuossa iässä ei ole löytänyt ketään niin sitten on tosi nirso ja kriteerit taivaassa.
Ei voi "valita", jos ei ole ketään joista "valita". (Huom. Parisuhdetta ei noin vain "valita", siinä on kaksi halukasta osapuolta, mutta jos nyt leikitään että tämä sana sopii tähän.)
Olen N40, kiinnostuneita miehiä on ollut 0. Kenet minun olisi pitänyt "valita"? Tiedän jo mitä vastaatte - 1. Olisit tehnyt itse aloitteita (olen), 2. Mitäs teit aloitteita vain liian komeille miehille (juu en), 3. Olet liian ruma (ai mihis se unohtui että nainen voi vain "valita"?).
Varmaan lasketaan sadoissa niiden kommenttien määrä tällä palstalla, jossa naiset sanovat valinneensa tietyn miehen, vaikka muitakin kiinnostuneita oli.
Ja kätevästi jätät huomiotta kaikki ne lukuisat viestit joissa naiset kertovat että eivät löydä ketään, vaikka kuinka yrittävät. Tiedän kun olen lukenut noita ketjuja - koska olen itse sellainen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrankin juttu naisesta, josta ihan oikeasti miehet eivät ole koskaan kiinnostuneita. Yleensä tällaisista jutuista paljastuu, että kiinnostuneita miehiä olisi ollut vaikka kuinka, mutta nainen ei itse ollut kenestäkään kiinnostunut tai sitten jokin trauma vaikutti siten, ettei uskaltanut ryhtyä parisuhteeseen.
No onko se sitten parempi, että olen ollut neljässä parisuhteessa, joissa jokaisessa on ollut henkistä kaltoinkohtelua. Muun ajan elämästä ja fiftyfifty todennäk loppuelämänkin sinkkuna, kun rima kulkee terveen parisuhteen kohdalla.
No, itse olen mielummin ilman kosketusta. Sannalla on kantapääkokemus hankkimatta.
No ei kai kukaan huonosta/satuttavasta suhteesta haaveile. Monet kuitenkin ovat onnellisesti yhdessä kumppaninsa kanssa.
No minä oon 50, enkä oo ollut parisuhteessa.
On mulla silti lapsikin.
Miksi pitäisi olla parisuhteessa, jos viihtyy miehettä?
Minusta pääministerin (ex) yksityiselämä ei kuulu julkisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
No minä oon 50, enkä oo ollut parisuhteessa.
On mulla silti lapsikin.Miksi pitäisi olla parisuhteessa, jos viihtyy miehettä?
Kai pointtina oli lehtijutun aiheena olevan naisen toive parisuhteesta?
Parisuhde on yliarvostettu elämäntapa. Puolet elää mieluummin ilman.
Palstamiesten mielestä jokainen nainen saa parisuhteen sormia napsauttamalla. Heille "nainen" on max. 23-vuotias bmi 18 isorintainen pitkähiuksinen kaunotar. Muut eivät ole naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aivan varma, että Sannan ottaessa henkisen haarniskan pois ja laskiessa omaa vaatimustasoaan, Sanna löytäisi itselleen elämänkumppanin. Ei heti tarvitse suinpäin rakastua. Ihastuminen riittää. Että on kivaa yhdessä ja ettei toinen ällötä. Luulen, että Sanna elää omaa oletettua elämää ("En löydä ketään, koska en ole ennenkään löytänyt. Tulen siis aina olemaan yksin.") eikä edes anna itselleen mahdollisuutta.
Missä Sanna tapaisi kumppanin? Nykyään on vaikea tavata ihmisiä, jos ei ole kiinnostunut Tinderistä tai baareista.
Vaikka kaupassa. Kirjastossa. Kadulla. Bussissa. Rannalla. Kuntosalilla. Onhan noita mahdollisuuksia.
Ja höpö höpö. Kirjastossa luetaan lehtiä ja istutaan hiljaa. En ole koskaan nähnyt että toista isketään kirjastossa. Kadulla kävellään kohteesta a kohteeseen b, eikä törmäillä treffikumppaniin, bussissa matkustetaan paikasta a paikkaan b, eikä isketä kumppania. Rannalla uidaan ja otetaan aurinkoa, kuntosalilla kuntoillaan eikä jauheta paskaa. Niin kliseistä.
Monesti nämä yksinäisyyttään valittavat Sannat ovat kuin työttömyyttään valittavat totaalisen aikaansaamattomat ja passiiviset ihmiset.
Kun heiltä kysyy, että mitä olet tehnyt tämän kumppanin/työpaikan saamisen eteen, niin vastaus lähestulkoon aina sama: "en yhtään mitään"
Vierailija kirjoitti:
Kiltti mies kirjoitti:
Nainen on se joka miehen valitsee. Jos tuossa iässä ei ole löytänyt ketään niin sitten on tosi nirso ja kriteerit taivaassa.
Ei voi "valita", jos ei ole ketään joista "valita". (Huom. Parisuhdetta ei noin vain "valita", siinä on kaksi halukasta osapuolta, mutta jos nyt leikitään että tämä sana sopii tähän.)
Olen N40, kiinnostuneita miehiä on ollut 0. Kenet minun olisi pitänyt "valita"? Tiedän jo mitä vastaatte - 1. Olisit tehnyt itse aloitteita (olen), 2. Mitäs teit aloitteita vain liian komeille miehille (juu en), 3. Olet liian ruma (ai mihis se unohtui että nainen voi vain "valita"?).
Missä, millä tavoilla ja minkälaisille miehille olet tehnyt näitä aloitteita?
Montako aloitetta olet elämäsi aikana tehnyt?
Miehet luulee että naisella riittää pelkkä ulkonäkö. No ei se niin ole. Ilman sosiaalisia taitoja ei synny mitään kanssakäymistä. Jos ei osaa jutella oikein mistään niin miten siinä mitään suhdetta kehittyisi. Harva mies on niin innoissaan että jonkun puhumattoman hissukan kanssa jaksaisi väkisin vääntää suhdetta alkuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aivan varma, että Sannan ottaessa henkisen haarniskan pois ja laskiessa omaa vaatimustasoaan, Sanna löytäisi itselleen elämänkumppanin. Ei heti tarvitse suinpäin rakastua. Ihastuminen riittää. Että on kivaa yhdessä ja ettei toinen ällötä. Luulen, että Sanna elää omaa oletettua elämää ("En löydä ketään, koska en ole ennenkään löytänyt. Tulen siis aina olemaan yksin.") eikä edes anna itselleen mahdollisuutta.
Missä Sanna tapaisi kumppanin? Nykyään on vaikea tavata ihmisiä, jos ei ole kiinnostunut Tinderistä tai baareista.
Vaikka kaupassa. Kirjastossa. Kadulla. Bussissa. Rannalla. Kuntosalilla. Onhan noita mahdollisuuksia.
Ja höpö höpö. Kirjastossa luetaan lehtiä ja istutaan hiljaa. En ole koskaan nähnyt että toista isketään kirjastossa. Kadulla kävellään kohteesta a kohteeseen b, eikä törmäillä treffikumppaniin, bussissa matkustetaan paikasta a paikkaan b, eikä isketä kumppania. Rannalla uidaan ja otetaan aurinkoa, kuntosalilla kuntoillaan eikä jauheta paskaa. Niin kliseistä.
Tämä on naisten mentaliteetti, ei miesten. Miehet ilahtuisivat, jos joku joskus lähestyisi. Ja sitten voivotellaan, kun pariutuminen siirtynyt nettiin.
Vierailija kirjoitti:
Monesti nämä yksinäisyyttään valittavat Sannat ovat kuin työttömyyttään valittavat totaalisen aikaansaamattomat ja passiiviset ihmiset.
Kun heiltä kysyy, että mitä olet tehnyt tämän kumppanin/työpaikan saamisen eteen, niin vastaus lähestulkoon aina sama: "en yhtään mitään"
Jep, tämä sama vastaus löytyi tästä artikkelista.
Tämä Sanna ei ole tehnyt asian edistämiseksi yhtään mitään elämässään.
Vierailija kirjoitti:
Juu, syrjäytyneille ihmisille pitäisi järjestää jotain opetusta tyyliin - kurssi; kuinka juttelet ihmisille, kuinka tutustut ihmisiin. Tekisi hyvää kansantaloudelle. Olisi varmaan hyödyllisempää kokonaisuuden kannalta kuin joku cv:n kirjoitus kurssi.
Vierailija kirjoitti:
Ja monet taas ovat tehneet paljonkin. Olen lähestynyt miehiä (= mennyt juttelemaan, tehnyt tikusta asiaa, pyytänyt puhelinnumeroa tai kahville, tarjonnut drinkkiä, pyytänyt treffeille tai jopa tunnustanut ihastuksen) mm. harrastuksissa, festareilla, yökerhossa, pubissa, puistossa, kaverin kotonaa järjestämissä illanistujaisissa, kirkossa, töissä, matkalla... Ei ole parisuhdetta löytynyt.
(Tiedän mitä vastaatte, yrität liian komeita miehiä 🙄. Tämä ei ole se syy eli joudutte keksimään jotain muuta.)
M55 ja en ole koskaan ollut parisuhteessa. Nuorempana pelkäsin tyttöjä ihan sairaasti enkä uskaltanut lähestyä. Sitten kun tulin vanhemmaksi niin se oli sitten jo myöhäistä. Varsinkin kun en ole mikään Adonis. Tuskin tulen koskaan olemaan kenenkään kanssa parisuhteessa.
Minut on isketty hautajaisissa. Oikeasti, ei varmaan ole paikkaa missä ei voisi toiselle jutella ja siitä kehittyä jotain. Mutta kun ei se tuntemattomille juttelu voi oikein olla sellaista tarkoitushakuista että saisiko tuosta tyypistä karkkihyllyllä kumppanin. Sellainen on creepyä. Sen juttelun pitäisi olla normaalia ja sitä pitäisi olla jatkuvasti. Siten on mahdollista että jotain tapahtuisi. Mutta en kyllä itsekään jaksa. Suurin osa random ihmisistä on varattuja, turha niitä on ahdistella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiltti mies kirjoitti:
Missä, millä tavoilla ja minkälaisille miehille olet tehnyt näitä aloitteita?
Montako aloitetta olet elämäsi aikana tehnyt?
Kirjoitin juuri tuohon ylemmäs vastauksena eri viestiin. Eli kymmenille, ellen sadoille, erilaisille, eri näköisille, eri tilanteissa, monella tavalla. Viimeisin aloitteeni oli spontaani, olin matkalla jääkiekkopelissä ja vieressäni istui mukavan oloinen mies. Heitettiin vähän small talkia, mistä olen kotoisin ja sen sellaista. Pelin päättyessä sitten ajattelin rohkaistua ja kysyin ehtisikö hän ottaa yhden drinkin hallin baarissa. Hän kiitti kohteliaasti mutta kieltäytyi ja lähti. Ei jäänyt traumoja mutta ei löytynyt deittiäkään 😁.
Miksi naisille pitäisi maksaa vähemmän kuin miehille?
Etkö arvosta naisia?