Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: 36-vuotias Sanna, joka ei ole koskaan ollut parisuhteessa.

Vierailija
18.04.2023 |

Tämä juttu on vain tilaajille.

https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000009420056.html

Mitä siinä sanotaan? Ihan hyvä nuori nainen.

Kommentit (542)

Vierailija
61/542 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 50% kaikista 36-vuotiaista miehistä ei ole ollut parisuhteessa.

Vierailija
62/542 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monesti nämä yksinäisyyttään valittavat Sannat ovat kuin työttömyyttään valittavat totaalisen aikaansaamattomat ja passiiviset ihmiset.

Kun heiltä kysyy, että mitä olet tehnyt tämän kumppanin/työpaikan saamisen eteen, niin vastaus lähestulkoon aina sama: "en yhtään mitään"

Ja monet taas ovat tehneet paljonkin. Olen lähestynyt miehiä (= mennyt juttelemaan, tehnyt tikusta asiaa, pyytänyt puhelinnumeroa tai kahville, tarjonnut drinkkiä, pyytänyt treffeille tai jopa tunnustanut ihastuksen) mm. harrastuksissa, festareilla, yökerhossa, pubissa, puistossa, kaverin kotonaa järjestämissä illanistujaisissa, kirkossa, töissä, matkalla... Ei ole parisuhdetta löytynyt.

(Tiedän mitä vastaatte, yrität liian komeita miehiä 🙄. Tämä ei ole se syy eli joudutte keksimään jotain muuta.)

Minkä tasoiseksi lasket ulkonäkösi 1-10 asteikolla?

Oletko ylipainoinen tai runsaasti tatuoitu?

Oletko suosittu vai syrjitty ihminen kaveruussuhteissa?

Oletko kokeillut Tinderiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/542 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin antaa teille hyvän vinkin mistä löytyy ihmisiä jotka on juttutuulella. Messuilta, ei niinkään vapaa-aikaan liittyviltä mutta työelämään. Ja messuilla on aina myös baarijatkot hotellien baareissa. Siellä on töissä käyviä sosiaalisia ihmisiä revittynä irti arkiympyröistä.

Vierailija
64/542 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jo 47v mies, eikä ole parisuhteita ollut. Ja tuskin tuleekaan enään.

Vierailija
65/542 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monesti nämä yksinäisyyttään valittavat Sannat ovat kuin työttömyyttään valittavat totaalisen aikaansaamattomat ja passiiviset ihmiset.

Kun heiltä kysyy, että mitä olet tehnyt tämän kumppanin/työpaikan saamisen eteen, niin vastaus lähestulkoon aina sama: "en yhtään mitään"

Ja monet taas ovat tehneet paljonkin. Olen lähestynyt miehiä (= mennyt juttelemaan, tehnyt tikusta asiaa, pyytänyt puhelinnumeroa tai kahville, tarjonnut drinkkiä, pyytänyt treffeille tai jopa tunnustanut ihastuksen) mm. harrastuksissa, festareilla, yökerhossa, pubissa, puistossa, kaverin kotonaa järjestämissä illanistujaisissa, kirkossa, töissä, matkalla... Ei ole parisuhdetta löytynyt.

(Tiedän mitä vastaatte, yrität liian komeita miehiä 🙄. Tämä ei ole se syy eli joudutte keksimään jotain muuta.)

No nämä kysymykset eivät ole relevantteja jos väitetään että kaikki naiset saavat sormia napsauttamalla seuraa.

Mutta sanotaan n. 7 (en missi mutta ei mitään hävettävää ulkonäössä), en ole ylipainoinen, ei ole yhtään tatuointia, minulla on vilkas sosiaalinen elämä ja paljon kavereita, olen kokeillut Tinderiä, mutta siellä oli vaikeaa saada yhteyttä syntymään (miehet eivät vastanneet viesteihin, tai vastasivat parilla sanalla, oli kuin kivirekeä vetäisi).

Vierailija
66/542 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan sitä yksin jättäytyä, jos itse niin haluaa. Naisellehan tuo on käytännössä aina oma valinta.

Hän ei halua olla yksin. Kaipaa kosketusta.

Hän saisi kosketusta vaikka tänä iltana, jos niin haluaisi.

Eipä parisuhdetta ihan muutamassa tunnissa solmita ja hän ilmeisesti haluaa nimenomaan parisuhteen.

Maalitolpat siirtyivät nyt kosketuksesta parisuhteeseen? Ok. Ja hän ei jostain syystä sitä parisuhdetta saa, vaikka ei ole Tinderissä ja istuu yksin asunnossaan päivästä toiseen. Eli toisin sanoen tekee KAIKKENSA saadakseen parisuhteen?

Vierailija
67/542 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aivan varma, että Sannan ottaessa henkisen haarniskan pois ja laskiessa omaa vaatimustasoaan, Sanna löytäisi itselleen elämänkumppanin. Ei heti tarvitse suinpäin rakastua. Ihastuminen riittää. Että on kivaa yhdessä ja ettei toinen ällötä. Luulen, että Sanna elää omaa oletettua elämää ("En löydä ketään, koska en ole ennenkään löytänyt. Tulen siis aina olemaan yksin.") eikä edes anna itselleen mahdollisuutta. 

Missä Sanna tapaisi kumppanin? Nykyään on vaikea tavata ihmisiä, jos ei ole kiinnostunut Tinderistä tai baareista.

Vaikka kaupassa. Kirjastossa. Kadulla. Bussissa. Rannalla. Kuntosalilla. Onhan noita mahdollisuuksia.

Ja höpö höpö. Kirjastossa luetaan lehtiä ja istutaan hiljaa. En ole koskaan nähnyt että toista isketään kirjastossa. Kadulla kävellään kohteesta a kohteeseen b, eikä törmäillä treffikumppaniin, bussissa matkustetaan paikasta a paikkaan b, eikä isketä kumppania. Rannalla uidaan ja otetaan aurinkoa, kuntosalilla kuntoillaan eikä jauheta paskaa. Niin kliseistä.

Tämä on naisten mentaliteetti, ei miesten. Miehet ilahtuisivat, jos joku joskus lähestyisi. Ja sitten voivotellaan, kun pariutuminen siirtynyt nettiin.

Jos itse kokee lähestymiset ko. paikoissa ahdistavina ja sopimattomina, niin ei lähde toisiakaan siellä lähestymään. Mainituissa paikoissa ja tilanteissa tosiaan ihmiset ovat hoitamassa jotakin omaa asiaansa, eivät pariutumassa. Ehkä joku parisuhdetta todella kovasti haluava ilostuisi, mutta valtaosa ei. Joten ei pidä tehdä kaikkien lähestymistä noissa paikoissa normaaliksi, kun kuitenkin iso osa haluaa olla rauhassa. Eri

Vierailija
68/542 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin antaa teille hyvän vinkin mistä löytyy ihmisiä jotka on juttutuulella. Messuilta, ei niinkään vapaa-aikaan liittyviltä mutta työelämään. Ja messuilla on aina myös baarijatkot hotellien baareissa. Siellä on töissä käyviä sosiaalisia ihmisiä revittynä irti arkiympyröistä.

Toimii, jos haluaan viettää yhden yön varatun kanssa.

Vierailija
69/542 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan sitä yksin jättäytyä, jos itse niin haluaa. Naisellehan tuo on käytännössä aina oma valinta.

Hän ei halua olla yksin. Kaipaa kosketusta.

Hän saisi kosketusta vaikka tänä iltana, jos niin haluaisi.

Eipä parisuhdetta ihan muutamassa tunnissa solmita ja hän ilmeisesti haluaa nimenomaan parisuhteen.

Kyllä solmitaan, jos mies on naista huomattavasti heikompitasoinen ns. reppana. Tiedän useammankin miehen, jotka saisin satavarmasti heti tänään parisuhteeseen kanssani jos niin haluaisin.

Heti nopeasti viralliseen parisuhteeseen haluavat ovat niin epäilyttäviä, ettei heitä kannata ajatella parisuhteeseen. Liika innokkuus kertoo, että ongelmia on tulossa.

Vierailija
70/542 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No big deal. On aina ollut "vanhojapiikoja" jotka ovat jääneet vaille miestä omalla toiminnallaan, tai eivät suostu treffeille oman tasoisen sinkkumiehen kanssa, tai eivät omaa realistisia tavoitteita miestään kohtaan tai nämä kaikki.

Joku vääristymä jos ohjaa, ikävää, jopa läpi elämän niin miehiä kuin naisia jotka pelkäävät totuutta: en ollutkaan se prinssi/prinsessa joka saa linnan ja valtakunnan vain olemalla. Se kova iskemistyö vaatii mieheltä kanttia ja kehittymistä monella tasolla. Nainen on sentään stailattavissa ja nykyään voimaantuminen onkin hyvä asia itsensä löytämisen jälkeen.

Nämä naisasiat moni suosittu jätkä oppi pelimatkoilla teininä josta alkoi koko iän kestävä voittokulku naisten keskuudessa, kun pituus riitti yökerhoon päästä pokea hämäten ja kas, maailma on auki voi vain voittaa. Mutta nelikymppisenä kokematon, no onhan se ymmärrettävää että täytyy löytää kokematon vastaparikin. Ei hommasta lähde kipinää ensinkään muuten.

Tuskin monikaan mies nauttii estyneen ja epävarman ikisinkku-naisen seurasta ensitreffeillä. Ei taida jatkoon päästä tilanne romanttisessa mielessä. You name it.

Artikkelin Sannalla on silti vain voitettavaa kun menee avoimin mielin maailmaa katsomaan, kun taas monella saman ikäisellä poikamiessinkkumiehellä peli on jo finaalissa ja tappio taattu- status ei tule riittämään, työ on mitä on ja vuokraluukku ei muuksi vähään aikaan tule muuttumaan. Ehkä jo rohkeasti vanhempien leskinaisten hakuun?  Mutta riippuen siitä millaisen korttitalon haluaa rakentaa. Joo.

Vierailija
71/542 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisko feministi... On aina kiva lukea noita artikkeleita ja sitten todeta että mitäs oon miesvihaaja

Kai nyt jokainen mies sanoo feministille ei.

Kannattaa ottaa ensin selvää mitä feminismi tarkoittaa.

Vierailija
72/542 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä, väitätkö, ettei joka ikinen nainen saakaan parisuhdetta sormia napsauttamalla?

-eri

Vierailija
73/542 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi hän ei ole löytänyt ketään?

Pahasti koulukiusattu koko peruskouluajan, luottamus ihmisiin mennyt täysin.

Vierailija
74/542 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ollut Sannan ikäisenä ollut koskaan ollut parisuhteessa. Olin ollut ihan nuoresta asti yksipuolisesti rakastunut, enkä tuntenut tarvetta ryhtyä suhteeseen jonkun sellaisen kanssa, jota en rakasta. Sitä paitsi minulle oli ehdottanut parisuhdetta vain yksi mies, joten tarjontaakaan ei ollut jonoksi asti.

Nyt olen monta vuotta vanhempi ja edelleen samassa tilanteessa, paitsi että nyt yksi toinenkin mies on jo ehdottanut minulle seurustelua.

Vierailija
75/542 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen joka pelkää toisia ihmisiä ja ei liiku ulkona on aika harvoin kehujen uuvuttama. Työpaikallako hän odottaa, että miehet rupeavat kauniiksi kehumaan? Jos Sanna ei vielä omista asioistaan puhu, niin mistä kukaan tietää onko hän sinkku vai parisuhteessa. Harva sitä alkaa toisten parisuhdestatusta tenttaamaan työpaikalla.

Vierailija
76/542 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas Mies kirjoitti:

Tuskin monikaan mies nauttii estyneen ja epävarman ikisinkku-naisen seurasta ensitreffeillä. Ei taida jatkoon päästä tilanne romanttisessa mielessä. You name it.

Aika pitkälle riittää jos ulkonäkö on kohdillaan - silloin ei ole niin suurta väliä millainen persoona on. Sanon kokemuksesta, koska olen tuollainen todella epävarma ikisinkkunainen (pari tapailua kuitenkin ollut) ja miehet haluavat poikkeuksetta jatkotreffeille. Kadulla ja muualla arjessa on myös kyselty treffeille. Sannalle antaisin neuvon että kannattaa pyrkiä tekemään itsestään ulkoisesti paras mahdollinen versio, silloin tilaisuuksia tulee väkisinkin eteen, eikä itse tarvi tehdä mitään muuta kuin olla olemassa.

Vierailija
77/542 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi. Ne top 10% urokset menee kauneimmille, menestyneille naisille. Elämä on kovaa.

Vierailija
78/542 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reipas Mies kirjoitti:

Aika pitkälle riittää jos ulkonäkö on kohdillaan - silloin ei ole niin suurta väliä millainen persoona on. Sanon kokemuksesta, koska olen tuollainen todella epävarma ikisinkkunainen (pari tapailua kuitenkin ollut) ja miehet haluavat poikkeuksetta jatkotreffeille. Kadulla ja muualla arjessa on myös kyselty treffeille. Sannalle antaisin neuvon että kannattaa pyrkiä tekemään itsestään ulkoisesti paras mahdollinen versio, silloin tilaisuuksia tulee väkisinkin eteen, eikä itse tarvi tehdä mitään muuta kuin olla olemassa.

Miehet nyt pyytää uusille treffeille, jos naisessa on edes hieman potentiaalia. Eli, vaikka olisi ensitreffeillä sosiaallisesti kömpelö, niin jos on tarpeeksi sievä, niin moni mies on valmis käymään toiset tai kolmannet treffit katsoakseen, että minkälainen tyyppi se nainen on.

Vierailija
79/542 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä, väitätkö, ettei joka ikinen nainen saakaan parisuhdetta sormia napsauttamalla?

-eri

80% saa. Semmoiset äärimmäisen lihavat tai jonkun todella pahan mielenterveysongelman tai autismin omaavat nyt eivät saa, mutta jos et ole nyt naamastasi peikon näköinen ja et paina 250 kiloa, niin kyllä treffikutsuja tippuu.

Vierailija
80/542 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nämä kysymykset eivät ole relevantteja jos väitetään että kaikki naiset saavat sormia napsauttamalla seuraa.

Mutta sanotaan n. 7 (en missi mutta ei mitään hävettävää ulkonäössä), en ole ylipainoinen, ei ole yhtään tatuointia, minulla on vilkas sosiaalinen elämä ja paljon kavereita, olen kokeillut Tinderiä, mutta siellä oli vaikeaa saada yhteyttä syntymään (miehet eivät vastanneet viesteihin, tai vastasivat parilla sanalla, oli kuin kivirekeä vetäisi).

Mitä todennäköisimmin joko valehtelet tai sitten arvioit ulkonäkösi todella yläkanttiin ja yrität tasoasi parempia miehiä.

N. 7/10 tasoisen exäni teki tindertilin ja sai yhdessä vuorokaudessa 400 tykkäystä. Jatkuvasti tulee kuulemma viestejä ja treffipyyntöjä.

Olen itsekin testannut tätä vielä rumemman naisen kuvilla ja tykkäyksiä/viestejä vain satelee.

Voin antaa sähköpostiosoitteen jonne voit lähettää kuvasi. Voin tehdä sulle Tindertilin ja voidaan testata käytännössä, että miten käy. Testataanko, että pitääkö kertomasi paikkansa? 🙂

Niillä tykkäyksillä ja matcheillä ei tee yhtään mitään, ei edes viesteillä (mitä tosiaan ei kaikille satele) jos ei niistä kehity mitään.

Sinullakaan ei siis ole mitään järkevämpää sanottavaa kuin syyttää valehtelijaksi. Tuttu kaava, ei siinä.

Mutta leikitään hetki että puhun totta ja olen noin seiskan tasoinen enkä silti huku viesteihin ja treffipyyntöihin, saati että treffien jälkeen asia etenisi johonkin. Mitä sanoisit sellaisessa tilanteessa? Huom. Et saa sanoa a) valehtelet, b) yrität liian komeita c) olet ruma. Koska kaikki naisethan saavat seuraa tuosta noin vaan, eikö?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi