Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varoitin jo yli 10 vuotta sitten köyhää ystävätärtäni: älä hanki lapsia!

Vierailija
16.04.2023 |

Hän julisti silloin minulle: - Köyhälläkin on oikeus saada lapsia! Nyt on tilanne tämä: hänellä on kaksi lasta ja hän valittaa koko ajan köyhyyttään. Lapsista on tulossa yhtä reippaita rahankäyttäjiä kuin äidistään. Mikään työpaikka, jota ehdotan ystävätärtäni hakemaan, ei kelpaa. (Hän on yliopiston käynyt yksinhuoltajaäiti.) Tuon tuostakin hän on pyytämässä minulta rahaa lainaksi ja jos en lainaa, hän suuttuu. Mitä tehdä tällaisen ihmisen kanssa?

Kommentit (97)

Vierailija
21/97 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi lapsiparkoja!

Vierailija
22/97 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhien juuri kannattaa hankkia lapsia Suomessa.

Sellaisten, joilla ei ole omaisuuttakaan.

Tulee hyvät tuet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/97 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään ihme jos lapsosten isukki lähti lätkimään. Kuulostaa tosi vaikealta naiselta.

Vierailija
24/97 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollien taso vaan laskee laskemistaan. Missä ne hauskat jutut on?

Vierailija
25/97 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkan vielä: hän syyttää kaikista ongelmistaan aina muita. Se, että hän ei pystynyt asumaan lastensa isän kanssa päivääkään saman katon alla, johtuu hänen mielestään hänen vanhempiensa onnettomasta avioliitosta. ap

WTF? Miksi olet ihmisen kaveri jota inhoat noin paljon? Et kuulosta itse terveeltä. Lopettakaa ns. ystävyytenne, parasta teille molemmille Porvoolaisille!

Vierailija
26/97 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten etenkään korkeakoulutettu ihminen voi syyttää muita omista probleemoistaan? En ymmärrä.

Vierailija
27/97 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei ota vastuuta itsestään, koska joku on aina pelastanut hänet. Muutos tapahtuu ilmeisesti vasta sitten, kun seinä on vastassa.

Hän on oppinut väärän selviytymistavan ja hyvää tarkoittavat rahanlainaajat ovat vaan vahvistaneet väärää kulutuskäyttäytymistä.

Jos lapsilla ei ole ruokaa, voi ostaa perheelle ruokskassin tai ohjata toimeentulotukiluukulle. Rahaa ei pidä lainata.

Vierailija
28/97 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin justiinsa kristallipallosta. Teille tulee ihan kohta ikuinen välirikko.

Vierailija
29/97 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satutäti taas vauhdissa 🥱

Onko kaveri vieläpä narsisti, jolla psykopaattilapsi?

Vierailija
30/97 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun elämä jättää.

Vierailija
31/97 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilannepäivitys: sain häneltä äsken tekstiviestin, jossa hän pyysi minulta lainaksi rahaa. On kuulemma hätätilanne. Lapset tarvitsevat heti ruokaa. Ilmoitin hänelle, että valitettavasti en voi enää lainata sinulle rahaa, sinun on vihdoinkin opittava vastuulliseksi rahankäyttäjäksi. Hän vastasi minulle: "Miksi sinä kiusaat minua?" ap

Sanot, että otetaan 30 päivän etäisyys toisistamme  jossa voidaan arvioida ystävyytemme tarkoitusta ja tärkeyttä. Jos hän rikkoo tätä ottamalla yhteyttä noiden 30 päivän aikana, alkaa aika alusta. 

Vierailija
32/97 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten etenkään korkeakoulutettu ihminen voi syyttää muita omista probleemoistaan? En ymmärrä.

Mua kiinnostaisi nyt todella paljon tietää, että minkä alan yliopistokoulutus on kyseessä.

Vierailija
33/97 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko isipappa m a m u ?

Vierailija
34/97 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua kiinnostaisi nyt todella paljon tietää, että minkä alan yliopistokoulutus on kyseessä.

Humnaistinen tiedekunta, vieraat kielet.

Vierailija
35/97 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nettitrollaamisen, Porvoon yliopistosta!

Vierailija
36/97 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä yliopistosta valmistuu noin tolloa väkeä?

Nykyään ihan kaikista. 

Vierailija
37/97 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet tekemisissä hänen kanssaan? Katkaise välit. Raskas ihminen, itse en jaksaisi. Kukaan normaali aikuinen ihminen ei ruinaa rahaa lainaksi tuttaviltaan.

Vierailija
38/97 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän olisi surullista jos köyhällä ei olisi oikeutta hankkia lasta. Tietysti sitä kannattaa pohtia kannattaako siihen tilanteeseen vai olisiko mahdollisuus parantaa jotenkin omaa tilannetta ja katsoa asiaa myöhemmin.

Mutta muuten mielestäni jokaisella on oikeus päättää lainaako vaiko ei lainaa. Mielestäni ystävänä voisit yrittää auttaa talouden hallinnassa. Joskus sitä tarvitsee pientä avustusta, koska joku toinen voi nähdä parempia ideoita miten järjestellä ruokakuluja tai mitä jättää pois. Itse en pahemmin lainaa. Yksi ystävänä on työttömyystuella aina välillä, kun saa lähinnä pätkätöitä. Joskus olin muutaman kympin lainannut kuukaudessa mutta vain siksi että tiedän hänen maksavan joka ikisenä kertana saman tien takaisin, kun tuet tulee.

Vierailija
39/97 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minkään. Trolli. Ja huono.

Vierailija
40/97 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä olen samaa mieltä, että kaikilla on oikeus perheeseen. Varallisuudesta riippumatta.

Mutta vähävaraisen on elettävä sen mukaan, mitkä ne tulot on. Lähiössä voi ihan hyvin kasvattaa lapsen tai pari. Sen enempää lapsia vähävaraisen ei kannata tehdä. Ei kannata odottaa parempituloisen elämäntapaa, vaan tavoitella sitä omaa, tavallista, kivaa elämää.

Vähävaraisena on oltava tarkka, että lapsi saa hyväät eväät. Siihen riittää perustarpeet! Ja omista tarpeista voi joutua tinkimään lapsen vuoksi. Kun valitset tehdä lapsen vähävaraisena, joudut ehkä luopumaan asioista, mitä "kaikilla muilla on". Mikä se asia kenellekin on: ripsienpidennykset, kalliit sisustustuotteet, uutena ostetut vaatteet, lomamatkat, crossfit-tunnit...

Ja elämä vaatii pitkäjänteistä elämänhallintaa ja ehkä mielikuvitustakin.

Nyt ei kuulosta hyvältä elämänhallinnalta. Lopeta se lainailu ainakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi