Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varoitin jo yli 10 vuotta sitten köyhää ystävätärtäni: älä hanki lapsia!

Vierailija
16.04.2023 |

Hän julisti silloin minulle: - Köyhälläkin on oikeus saada lapsia! Nyt on tilanne tämä: hänellä on kaksi lasta ja hän valittaa koko ajan köyhyyttään. Lapsista on tulossa yhtä reippaita rahankäyttäjiä kuin äidistään. Mikään työpaikka, jota ehdotan ystävätärtäni hakemaan, ei kelpaa. (Hän on yliopiston käynyt yksinhuoltajaäiti.) Tuon tuostakin hän on pyytämässä minulta rahaa lainaksi ja jos en lainaa, hän suuttuu. Mitä tehdä tällaisen ihmisen kanssa?

Kommentit (97)

Vierailija
61/97 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän olisi surullista jos köyhällä ei olisi oikeutta hankkia lasta. Tietysti sitä kannattaa pohtia kannattaako siihen tilanteeseen vai olisiko mahdollisuus parantaa jotenkin omaa tilannetta ja katsoa asiaa myöhemmin.

Mutta muuten mielestäni jokaisella on oikeus päättää lainaako vaiko ei lainaa. Mielestäni ystävänä voisit yrittää auttaa talouden hallinnassa. Joskus sitä tarvitsee pientä avustusta, koska joku toinen voi nähdä parempia ideoita miten järjestellä ruokakuluja tai mitä jättää pois. Itse en pahemmin lainaa. Yksi ystävänä on työttömyystuella aina välillä, kun saa lähinnä pätkätöitä. Joskus olin muutaman kympin lainannut kuukaudessa mutta vain siksi että tiedän hänen maksavan joka ikisenä kertana saman tien takaisin, kun tuet tulee.

Olen yrittänyt neuvoa häntä taloudenpidossa monet kerrat. Opastin häntä tilikirjan pidossa, näytin kädestä pitäen, kuinka homma hoituu, mutta hän alkoi hyvin pian vain haukotella ja kysyi, eikö me voitaisi puhua jostakin muustakin. ap

Call me irresponsible.

Vierailija
62/97 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapset ovat tyttöjä, ennustan seuraavaa: he kumpikin pamahtavat paksuksi retkumiehille ja lopulta kaikki kolme sukupolvea asuvat köyhinä kuin kirkonrotat samassa kämpässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/97 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilannepäivitys: sain häneltä äsken tekstiviestin, jossa hän pyysi minulta lainaksi rahaa. On kuulemma hätätilanne. Lapset tarvitsevat heti ruokaa. Ilmoitin hänelle, että valitettavasti en voi enää lainata sinulle rahaa, sinun on vihdoinkin opittava vastuulliseksi rahankäyttäjäksi. Hän vastasi minulle: "Miksi sinä kiusaat minua?" ap

Sanot, että otetaan 30 päivän etäisyys toisistamme  jossa voidaan arvioida ystävyytemme tarkoitusta ja tärkeyttä. Jos hän rikkoo tätä ottamalla yhteyttä noiden 30 päivän aikana, alkaa aika alusta. 

Aloin nauraa ääneen. 30 päivän etäisyys? Hieno idea kyllä, oikeasti. Miksei myös 365 päivän etäisyys. Jos on joku kunnon puupää vastassa.

Vierailija
64/97 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lapset ovat tyttöjä, ennustan seuraavaa: he kumpikin pamahtavat paksuksi retkumiehille ja lopulta kaikki kolme sukupolvea asuvat köyhinä kuin kirkonrotat samassa kämpässä.

On yö, tehkää tilaa!

Vierailija
65/97 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän sai mitä tilasi. Nyt pitää elää sen mukaan ja osata olla myös onnellinen. 

Vierailija
66/97 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naispuolinen Uuno Turhapuro.

Vierailija
67/97 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me elämme mielenkiintoisia aikoja.

Vierailija
68/97 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap omasta mielestäsi hänen ystävä?

Vierailija
69/97 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Köyhä ystävätär sitä ja tätä jo yli 10 vee sitten" .  . ..

Just joo, sulla sitten kesti ainakin 10 vuotta, ennen kuin keksit avautua vauvapalstalle ongelmistasi? Ymmärrätkö itse yhtään, kuinka tyhmä olet?

Vierailija
70/97 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilannepäivitys: sain häneltä äsken tekstiviestin, jossa hän pyysi minulta lainaksi rahaa. On kuulemma hätätilanne. Lapset tarvitsevat heti ruokaa. Ilmoitin hänelle, että valitettavasti en voi enää lainata sinulle rahaa, sinun on vihdoinkin opittava vastuulliseksi rahankäyttäjäksi. Hän vastasi minulle: "Miksi sinä kiusaat minua?" ap

Sanot, että otetaan 30 päivän etäisyys toisistamme  jossa voidaan arvioida ystävyytemme tarkoitusta ja tärkeyttä. Jos hän rikkoo tätä ottamalla yhteyttä noiden 30 päivän aikana, alkaa aika alusta. 

Ap'n kannattaa todella miettiä miksi hän leikkii ystävää tuon henkilön kanssa. Kirjoittelee ja haukkuu häntä vauvapalstalla.

Vierailija
71/97 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaako hän lainaamiaan rahoja takaisin?

Jos ei, niin lopetat rahan antamisen. Sanot, että sinulle on tullut yllättäviä menoja, joita joudut maksamaan pitkään.

Vierailija
72/97 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattas jo alkuun asennoitua siihen,että kun hankkii lapsen,niin siitä on sitten vastuussa,mieskin voi nimittäin lähteä,silleen kun asennoituu,että ikinä ei voi tietää,mitä sattuu

Vierailija
73/97 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

How important can it be that I tasted other lips?

Vierailija
74/97 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ne lapset kasvaa. Älä valita vaan nauti omasta elämästäsi

Vierailija
75/97 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokarahaa puuttuu aina vasta sitten kun ne on tuhlattu turhuuksiin.

Vierailija
76/97 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tähänkin sikamaisen huonoon provoon te lähdette innokkaasti mukaan.

Noloa.

T. Ap

Vierailija
77/97 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tähänkin sikamaisen huonoon provoon te lähdette innokkaasti mukaan.

Noloa.

T. Ap

Entä sitten? Kertoo vain palstan tämän hetkisestä tasosta.

Vierailija
78/97 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä yliopistosta valmistuu noin tolloa väkeä?

Provo-opistosta. Persut taas asialla.

Vierailija
79/97 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

T ä :nä päivänä on luottokortit ja kulutus-luotot. Rahaa kyllä saa, ettei tarvitse kavereilta vipata. Älä neuvo äläkä anna mitään ohjeita Jokainen elää niin kuin haluaa.

Älä mahdollista huonon rahankäytön jatkumista.

Vierailija
80/97 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuroutta on monen sorttista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi