Miksi kaikki eivät halua lapsia? Ovatko he itsekkäitä?
Olen aina ollut hämmästynyt ihmisistä, jotka eivät halua lapsia. Miksi kukaan haluaisi olla lapseton, kun lapset ovat elämän suurin ilo? Onko se itsekästä ajatella vain omaa elämäänsä ja nautintojaan, kun voisi antaa elämän uuden sukupolven ja jakaa rakkautta ja iloa perheen kanssa?
Kommentit (184)
Vierailija kirjoitti:
On itsekästä haluta lapsia, ja myös itsekästä olla haluamatta niitä.
Jos haluaa lapsia, motiivi perustuu hoivaviettiin ja kaipuuseen olla muiden ihmisten kanssa. Siinä ajatellaan omia tarpeita ja tunteita.
Jos ei halua lapsia, ei ole hoivaviettiä, ja halutaan keskittyä muihin asioihin elämässä. Sekin on itsekästä, omat tarpeet on mielessä.
Itsekkyys ei ole paha asia. Siinä ihminen toimii omien tarpeiden mukaan ja elää itseään varten. Sehän on elämän tarkoitus. Me ollaan synnyttyä tänne elämään oman näköistä elämää. Pitää tehdä niinkuin itsestä tuntuu parhaalta, ei rakentaa elämänsä muiden mielipiteiden mukaiseksi.
Eli johtopäätös:
Ihminen on itsekäs mulkku, teki hän mitä tahansa.
Teini iästä jatkunut masennus ja ahdistuneisuus. Ei pääkoppa kestäisi hoitaa myös toista ihmistä ja hyvä niin. Unettomuus vaivannut jo vuosia. Onneksi mieheni on samalla linjoilla koska sairastaa myös persoonallisuushäriötä. Olemme onnellisia yhdessä. Minulla on myös äiti ja sisko joilta saa rakkautta.
Vierailija kirjoitti:
Itsekästä on pakottaa joku syntymään tähän mätään maailmaan vain koska sinä haluat niin. Itse olen ensimmäisen kerran kironnut olemassaoloani jo päiväkoti-ikäisenä.
Älä ole katkera.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks kaikki ei halu akoiraa, ovaatko he itsekkäitä? Mieti toa, niin saat vastauksen.
Jos kaikki vaihtaisivat lisääntymisensä koiran hankintaan, kuolisimme sukupuuttoon. Hauvat voittaisivat meidät.
Koko maailma voittaisi, ainoa häviäjä olisi ihminen.
Nykymaailman meno on yksi syy. Väkivaltaa joka päivä lehdissä. Epävakaa työn jatkuvuus. Hinnat nousee ja mistään ei voi olla enää varma. Ollaan miehen kanssa yli keskitulosia, mutta silti huoli kaikesta. Se, että omat ystävät vie lapsiaan yksityiskouluun sen takia, kun normaalissa koulussa on liian levotonta ja tietyt tyypit hallinnoi liikaa asioita. On puukkoa ja huumeita. Sitten lehdistä saa lukea joka päivä, kun joku ei virtanen on pakottanut teinejä yhdyntään. En ajatellut lapsia muutenkaan ja sain miehen ,joka ajatteli asioista samanlailla. Nämä uutiset ja touhut vaan vahvisti ettei mieli muutu.
On helpompaa elää ja olla ja tehdä mitä huvittaa. Toisille lapset on se juttu, mutta meille ei ole. JA on ystävät huolissaan lapsistaan, että mihin tämä maailma ja tämä maa menee, kun koko aika saa pelätä. Niin se vaan on. Yksi kaveri just poliisilaitoksella kävi teinityttärensä kanssa. Asiaa ei voi täällä sanoa, mutta kuten tiedätte.
Näistä asioista ei saa edes täällä puhua, kun kaikki poistetaan. Olen pitkään miettinyt, että tämä ylläpito kannustaa ja on heidän puolella. Kun et saa kirjoitta tuntemuksia, niin ovat valinneet puolensa. Tämä on minun käsitys myös tällä palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks kaikki ei halu akoiraa, ovaatko he itsekkäitä? Mieti toa, niin saat vastauksen.
Jos kaikki vaihtaisivat lisääntymisensä koiran hankintaan, kuolisimme sukupuuttoon. Hauvat voittaisivat meidät.
Varmasti parasta mitä maapallolle voisi tapahtua.
Vierailija kirjoitti:
On itsekästä haluta lapsia, ja myös itsekästä olla haluamatta niitä.
Jos haluaa lapsia, motiivi perustuu hoivaviettiin ja kaipuuseen olla muiden ihmisten kanssa. Siinä ajatellaan omia tarpeita ja tunteita.
Jos ei halua lapsia, ei ole hoivaviettiä, ja halutaan keskittyä muihin asioihin elämässä. Sekin on itsekästä, omat tarpeet on mielessä.
Itsekkyys ei ole paha asia. Siinä ihminen toimii omien tarpeiden mukaan ja elää itseään varten. Sehän on elämän tarkoitus. Me ollaan synnyttyä tänne elämään oman näköistä elämää. Pitää tehdä niinkuin itsestä tuntuu parhaalta, ei rakentaa elämänsä muiden mielipiteiden mukaiseksi.
Tuossa ei olekaan kyse itsekkyydestä. Tuskin on edes itsekeskeisyyttä, saati itsekkyyttä, jos haluaa vain elää "oman näköistä elämää" niin kuin kaikki yleensä haluavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole kumppania ja jos rahatilannekin on todella huono, ei välttämättä tunnu luontevalta suunnitella lasten hankkimista. Kaikki eivät myöskään osaa kaivata sellaista ihmistä, jonka persoonasta he eivät tiedä mitään ja jota ei toistaiseksi ole olemassakaan.
Siinä olet kyllä jäljillä, että ihminen ei voi tajuta, minkälaista se vanhempana oleminen on ja mitä tuntee lastaan kohtaan, ennen kuin se lapsi on siinä.
Niin. Tässä maailmassa on varmasti paljon niin ihania, kuin vähemmän ihania asioita, joista minä en tiedä mitään, enkä tule niitä koskaan kokemaan. Sellaista se on elämä ja olen sujut asian kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voi olla itsekäs jotain kohtaan, jota ei ole olemassakaan?
Itsekäs haluaa itselleen asioita mahdollisimman paljon. Tässä tapauksessa viitataan siihen, ettei halua luopua mistään lasten vuoksi.
Eikö itsekkyys tarkoita ennemminkin sitä, että loukkaa muiden oikeuksia toteuttaessaan omia halujaan?
Ei välttämättä. Voi itsekkäästi haalia itselleen kaikkea, mutta olla välinpitämätön kaikkia muita kohtaan. Ei vie muilta välttämättä mitään, mutta ei myöskään anna.
Voi sekin loukata muiden oikeuksia, jos he jäävät vaille tarvitsemaansa apua.
Ei minulla ole velvollisuus auttaa vähävaraista kerjäläistä tai kadulla kaatunutta mummoa. Voin olla itsekäs ja juoda latteani terassilla vain sivusta katsellen. En loukkaa kenenkään oikeuksia silloin.
Etkö loukkaa, vaikka kerjäläismummo kuolisi siksi ettet auta häntä?
Lasten haluaminen on suurinta itsekkyyttä. Lapsia halutaan omien geenien levittämiseksi ja oman vanhuuden turvaksi, vaikka maapallo on katastrofaalisesti ylikansoittunut. En oikeastaan keksi mitään itsekkäämpää tekoa kuin lisääntyminen.
Tavallaan näin. Tervettä itsekkyyttä, joka takaa ihmisen olemassaolon. Jos kaikki nöyristelisivät ja kiltisti jättäisivät lisääntymättä, kuolisimme sukupuuttoon.[/quote]
Katsoppa ympärillesi.
Huomaatko, miten suurin osa ihmisistä toimii ja mihin se on johtanut ja johtamassa?
Ihmisten haluille ja ahneudelle ei näy loppua.
Eli ihan itse me tuhoamme itsemme, toisemme ja samalla koko ihmis- suvun ja vielä tämän planeetankin.
Nykyajankin lapset ja nuoret, ihan me kaikki elämme melkoisen sairaassa todellisuudessa.
On ihan hyvä, jos edes joku ei tee tänne lisää kärsijöitä.
Katsoo näitä ongelma perheitä niin olisipa ollut hyvä jos niitä lapsia ei oltais tehty..
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan näin. Tervettä itsekkyyttä, joka takaa ihmisen olemassaolon. Jos kaikki nöyristelisivät ja kiltisti jättäisivät lisääntymättä, kuolisimme sukupuuttoon.
Katsoppa ympärillesi.
Huomaatko, miten suurin osa ihmisistä toimii ja mihin se on johtanut ja johtamassa?
Ihmisten haluille ja ahneudelle ei näy loppua.
Eli ihan itse me tuhoamme itsemme, toisemme ja samalla koko ihmis- suvun ja vielä tämän planeetankin.
Nykyajankin lapset ja nuoret, ihan me kaikki elämme melkoisen sairaassa todellisuudessa.
On ihan hyvä, jos edes joku ei tee tänne lisää kärsijöitä.
Wow, miten jaloa, että tuosta syystä jätät lisääntymättä. Saat varmasti papukaijamerkin ja maailma pelastuu.
No siinäpä on sinulle miettimistä, ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole kumppania ja jos rahatilannekin on todella huono, ei välttämättä tunnu luontevalta suunnitella lasten hankkimista. Kaikki eivät myöskään osaa kaivata sellaista ihmistä, jonka persoonasta he eivät tiedä mitään ja jota ei toistaiseksi ole olemassakaan.
Siinä olet kyllä jäljillä, että ihminen ei voi tajuta, minkälaista se vanhempana oleminen on ja mitä tuntee lastaan kohtaan, ennen kuin se lapsi on siinä.
Ja vaikka ihmisellä olisi jo kymmenen lasta, hän ei voi tietää mitä hän tuntisi yhdettätoista lastaan kohtaan, jos hänellä olisi sellainen.
Niin! Ja ei voi tietää, mitä on virtahevon omistaminen ellei omista virtahepoa!!
Itsekästä jättää virtahepo hankkimatta.
Vierailija kirjoitti:
Lasten haluaminen on suurinta itsekkyyttä. Lapsia halutaan omien geenien levittämiseksi ja oman vanhuuden turvaksi, vaikka maapallo on katastrofaalisesti ylikansoittunut. En oikeastaan keksi mitään itsekkäämpää tekoa kuin lisääntyminen.
Tuolla olis muutama itsekäs Kiinassa, Intiassa ja Afrikassa näin esimerkkinä. Käys kertomassa, että nyt pitäisi pikkusen himmailla sen panemisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti parasta mitä maapallolle voisi tapahtua.
Ihminen on maailman haitallisin vieraslaji. Kaikkia jotka jatkavat sitä tekemällä lapsia, pitäisi sakottaa ja kunnolla.
Vapaaehtoisesti lapseton ei ole yhtään sen itsekkäämpi kuin vapaaehtoisesti kissaton, hamsteriton tai kultakalaton.
Itsekästä on pakottaa joku syntymään tähän mätään maailmaan vain koska sinä haluat niin. Itse olen ensimmäisen kerran kironnut olemassaoloani jo päiväkoti-ikäisenä.