Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi hyvää päivää, Vasemmistoliiton valtuutetut

Vierailija
25.04.2025 |

Muuan uusi Vasemmistoliiton Helsingin kaupunginvaltuutettu, eräs näyttelijä, saa somekirjoituksillaan minut kyllä huolestumaan. Politiikan pitäisi olla yhteen hiileen puhaltamista, mutta hän on päättänyt aloittaa poliittisen taipaleensa puolueelleen uskollisena yksisilmäisellä syyllistämisellä ja - no tietenkin - perusteettomilla vaatimuksilla. Olen hyvin tavallisista lähtökohdista oleva viisikymppinen nainen ja palkkani on noin 5000 euroa kuukaudessa. Ihan olen itse työtä tekemällä tähän tilanteeseen elämässäni päässyt. Toki olen nauttinut yhteiskunnassa verovaroin kustannetuista palveluista, niin kuin muutkin, on ollut ilmaisia hammastarkastuksia, on ollut lapsilisiä, on ollut mammografiaseulontoja. Olen myös ollut lomautettuna töistäni ja saanut ansiosidonnaista päivärahaa. Kaikkea tämmöistä olen saanut ja niin on saanut naapurin Marjattakin. Nyt - tämän näyttelijän maailmankatsomuksen mukaan - minun pitäisi tuntea syyllisyyttä siitä, että naapurin työttömällä ja vähemmän koulutetulla Marjatalla ei ole varaa HSL:n vuosilippuun tai kuntosalikorttin tai että minulla on ollut aikoinani mahdollisuus ottaa pankkilainaa, mutta Marjatta se vain asuu vuokralla viisikymppisenäkin. Ja nyt tietysti Marjatta on pulassa, kun asumistuki pienenee ja pitäisi niitä työpaikkojakin hakea.

Sanoisin aika kiukkuisena Vasemmistoliiton kaupunginvaltuutetulle ja muille vasemmiston kannattajille, että kukaan ei ole estänyt tässä valtiossa nimeltä Suomi, teitä kouluttautumasta, hakemasta paremmin palkattua työpaikkaa, pitämällä omasta työkelpoisuudesta huolta esimerkiksi syömällä terveellisesti ja liikkumalla ja haluamalla tehdä elämällään muutakin kuin nostaa niitä tukia. Silloin jäisi oikeasti enemmän yhteiskunnalla rahaa OIKEASTI sairaiden auttamiseen, vanhustenhoitoon ja lasten hyvinvoinnin tukemiseen. 

Minusta nämä hänen kaltaistensa hyvin toimeentulevia syyttelevät kirjoitukset pitäisi nähdä siinä valossa, missä ne oikeasti ovat. Hyvin ohuen tietämyksen varassa kirjoitettuja provokatiivisia heittoja. Vastakkainasettelu ei tätä maata pelasta. 

Ja niillä verojen kevennyksillä voi olla sellainenkin vaikutus, että hyvin toimeentulevilla on kiinnostusta käydä teatterissa ja elokuvissa enemmän. Tosin itse taidan alkaa boikotoida suurisuisten vassarinäyttelijöiden tekemisiä, niin paljon ottaa päähän.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ideologisesti työtön Alma Tuuva on myös suosittu vasemmiston piireissä. 

Vierailija
2/25 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uliuliuliuliuliuliuli

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommunismiako nämä Vasemmiston kannattajat toivovat? 

Vierailija
4/25 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommunismiako nämä Vasemmiston kannattajat toivovat? 

Tietenkin toivotaan. Tai ei vain toivota, vaan määrätietoisesti pusketaan kommunismia läpi. Mukavaa, kun suomalaiset eivät edes vastustele🤗

Vierailija
5/25 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uliuliuliuliuliuliuli

Niin, tarkoitat varmaan, että työtön Marjatta voisi lopettaa ulisemisen. Koko Vasemmistoliitto voisi mielestäni pohtia, miksi kenenkään pitäisi kustantaa jollekin toiselle kuntosalikorttia tai HSL:n lippua. Ajatuksenakin naurettava. Jos ei ole varaa, niin ei ole varaa. Jos jääkaappi ammottaa tyhjyyttään, syyllinen siihen ei ole velattomassa omakotitalossa yli 60.000 tai vieläkin enemmän tienaava naapuri, vaan ihan sinä itse.

- Ap

Vierailija
6/25 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

valivalivalivalijankutijankvaliulivali

Vierailija
7/25 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uliuliuliuliuliuliuli

Niin, tarkoitat varmaan, että työtön Marjatta voisi lopettaa ulisemisen. Koko Vasemmistoliitto voisi mielestäni pohtia, miksi kenenkään pitäisi kustantaa jollekin toiselle kuntosalikorttia tai HSL:n lippua. Ajatuksenakin naurettava. Jos ei ole varaa, niin ei ole varaa. Jos jääkaappi ammottaa tyhjyyttään, syyllinen siihen ei ole velattomassa omakotitalossa yli 60.000 tai vieläkin enemmän tienaava naapuri, vaan ihan sinä itse.

- Ap

Miksi tämä on SINULLE ongelma?

Vierailija
8/25 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää työttömiä norkoilijoita, niin saadaan vasemmiston kannatus nousuun.

Vierailija
9/25 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takiasispuole persut eikö kuulosta hyvältä.

Vierailija
10/25 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on juuri sitä aivotonta kommunikointia, mihin vasemmisto pystyy. Voisiko jotenkin rakentavammin ja älyllisemmin lähestyä asiaa. No, ei voi. Mitä voisin sinulle kustantaa, että ajattelusi tuosta tulisi tasokkaammaksi. Iltapäiväkaljat? 

Vierailija
11/25 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on juuri sitä aivotonta kommunikointia, mihin vasemmisto pystyy. Voisiko jotenkin rakentavammin ja älyllisemmin lähestyä asiaa. No, ei voi. Mitä voisin sinulle kustantaa, että ajattelusi tuosta tulisi tasokkaammaksi. Iltapäiväkaljat? 

valivalijankjankuliuli

Vierailija
12/25 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persujen vaalitappio ja siitä aiheutunut paniikki aiheuttaa huvittavia lieveilmiöitä täälläkin :D

Vierailija
13/25 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uliuliuliuliuliuliuli

- Ap

Kyllä se on yhteiskunnallinen ongelma, jos edes osa kansasta katsoo oikeudekseen vaatia sellaista rahallista hyötyä itselleen, jonka eteen ei ole valmis tekemään mitään. Semmoinen peli ei vetele. 

- Ap

Vierailija
14/25 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persujen vaalitappio ja siitä aiheutunut paniikki aiheuttaa huvittavia lieveilmiöitä täälläkin :D

En ole koskaan äänestänyt Persuja. Tämäkin on se sama, väsynyt jargoni mihin Vasemmisto pystyy. Haukotus.

- Ap

Vierailija
15/25 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uliuliuliuliuliuliuli

- Ap

Kyllä se on yhteiskunnallinen ongelma, jos edes osa kansasta katsoo oikeudekseen vaatia sellaista rahallista hyötyä itselleen, jonka eteen ei ole valmis tekemään mitään. Semmoinen peli ei vetele. 

- Ap

Ajatuksesi oppi-isä on itse herra Snellman, joka pyhässä yksinkertaisuudessaan tapatti suomalaisia nälkään.

Vierailija
16/25 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkitty asiattomaksi. Poistetaan tämä oikeistolaisen propaganda. Joku poisti FAKTAKETJUN eli sen, kuinka Purra myönsi tämän hallituksen velkaannuttavan Suomea enemmän kuin esim. Marinin hallitus.

Vierailija
17/25 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan äänestänyt Persuja. Tämäkin on se sama, väsynyt jargoni mihin Vasemmisto pystyy. Haukotus.

- Ap

Kokoomuslainenhan sinä olet.MINÄ!

Vierailija
18/25 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erinomainen alustus,asia on juuri näin.

Vierailija
19/25 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ideologisesti työtön Alma Tuuva on myös suosittu vasemmiston piireissä. 

Ei hän ole käytännössä työtön, vaan taiteilija.

Vierailija
20/25 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uliuliuliuliuliuliuli

- Ap

Koska me töitä tekevät maksamme Marjatan menot. Mutta sitähän te vassarit ette tajua.