Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harry Potterin remake draamasarja tekee Hermionesta mustan

Vierailija
16.04.2023 |

Max (aikaisemmin HBO Max) ilmoitti että sen tuotannon alla oleva High-school draamasarja remake Harry Potter kirjoista on elokuva edeltäjiään monimuotoisempi ja tarinoihin tehdään muutoksia jotta se olisi amerikkalaiseen draamasarja formaattiin sopivampi:

https://www.cbr.com/harry-potter-reboot-diverse-cast/

Kommentit (154)

Vierailija
81/154 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole monimuotoisuutta se, että valkoisten tarinoihin lisätään mustia ihmisiä woketuksen nimissä. Monimuotoisuutta on se, että tehdään enemmän elokuvia ja sarjoja, joissa kerrotaan mustien tarinoita.

Jää kyllä katsomatta tämä, jos artikkelissa mainitut jutut toteutuu, vaikka olen odottanut tv-sarjaa HP:stä jo alusta asti. Pistää vihaksi, että tämäkin pitää pilata!

Olen täysin samaa mieltä tästä. Vanhojen teosten runteleminen wokettamalla ei tee maailmasta parempaa. Jos vanhat tarinat, niiden henkilöhahmot ja maailma ei miellytä pitää kirjoittaa uusia. Miksi kukaan (musta) ei kirjoita kirjaa vaikka taikamaailmasta, joka sijoittuu mustien ihmisten maailmaan ja missä tapahtuu asioita, joihin heikäläiset voivat samaistua. Pidän koko suhtautumista rotuun nykyään tosi outona. Kuten joku tuossa jo kirjoittinkin, tarinat ( kirjat ja elokuvat jne.) on ikkunoita toisiin maailmoihin ja kyllä niistä yleensä löytyy jotain yleisinhimillistä samaistumispintaa riippumatta siitä, minkä värisiä hahamot on tai minne tarina sijoittuu. Itse katsoin lapsuudessani the Cosby showta, eikä mulla ollut mitään vaikeuksia solahtaa mustan, keskiluokkaisen amerikkalaisen perheen sitcom elämään, vaikka itse olinkin valkoinen, suomalainen duunariperheen kakara.

Kyllähän niitä kirjoitetaan, esim afrokirjailija Ishmael Reedin kirja Mumbo Jumbo vuodelta1972 (joka muuten oli hyvä ja suosittelen sillä Reed on muutenkin hyvä kirjailija), mutta ne eivät vain ole mediaseksikkäitä ja ovat liian iso riski Hollywoodille.

Tomi Adeyemin afrikkalaiseen fantasiamaailmaan sijoittuvasta Children of Blood and Bone:sta piti myös tulla elokuva, mutta se on jo siirtynyt studiolta toiselle muistaakseni kolme kertaa. Kaikki innostuvat ja sitten elokuva jääkin tekemättä.

Vierailija
82/154 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inklusiivisuuden kannalta olisi parasta tehdä Hermionesta pyörätuolimuslimi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/154 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole monimuotoisuutta se, että valkoisten tarinoihin lisätään mustia ihmisiä woketuksen nimissä. Monimuotoisuutta on se, että tehdään enemmän elokuvia ja sarjoja, joissa kerrotaan mustien tarinoita.

Jää kyllä katsomatta tämä, jos artikkelissa mainitut jutut toteutuu, vaikka olen odottanut tv-sarjaa HP:stä jo alusta asti. Pistää vihaksi, että tämäkin pitää pilata!

Olen täysin samaa mieltä tästä. Vanhojen teosten runteleminen wokettamalla ei tee maailmasta parempaa. Jos vanhat tarinat, niiden henkilöhahmot ja maailma ei miellytä pitää kirjoittaa uusia. Miksi kukaan (musta) ei kirjoita kirjaa vaikka taikamaailmasta, joka sijoittuu mustien ihmisten maailmaan ja missä tapahtuu asioita, joihin heikäläiset voivat samaistua. Pidän koko suhtautumista rotuun nykyään tosi outona. Kuten joku tuossa jo kirjoittinkin, tarinat ( kirjat ja elokuvat jne.) on ikkunoita toisiin maailmoihin ja kyllä niistä yleensä löytyy jotain yleisinhimillistä samaistumispintaa riippumatta siitä, minkä värisiä hahamot on tai minne tarina sijoittuu. Itse katsoin lapsuudessani the Cosby showta, eikä mulla ollut mitään vaikeuksia solahtaa mustan, keskiluokkaisen amerikkalaisen perheen sitcom elämään, vaikka itse olinkin valkoinen, suomalainen duunariperheen kakara.

Pidän tosi outona tätä nykypäivän ajatusta, että tarinoihin ei voi samaistua ellei "näe itseään" ruudulla. Nykyään en juuri muuta katselekaan kuin korealaisia TV-sarjoja, koska ne tarinat kolahtaa ihan eri tavalla kuin useimmat nykypäivän länsimaiset sarjat. Ei koskaan ole tullut mieleen, että nämä sarjat olisivat jotenkin parempia ja minulle helpommin samaistuttavia, jos mukana olisi muutama eurooppalainen blondi näyttelijä. Ihan outo jo ajatuksenakin.

Vierailija
84/154 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eikö tämä kaikki syrji fiktiivisiä eläinhahmoja- vaikkapa nyt Aku Ankkaa? Pitääkö kaikkia ihmisiä tosiaan näytellä ihminen? Kauheaa eläinvihaa ja syrjintää! 

Vierailija
85/154 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailma muuttuu. Seksuaali- ja sukupuolivähemmistöt ovat tätä päivää. Siksi myös Harry Potter pitää sovittaa nykyaikaan. Öyhöt taas pahoittaa mielensä ihan kaikesta.

Harry Potter on 90-luvun Britanniassa sijaitsevaan fantasiamaailmaan sijoittuva teos. MIKSI se pitäisi sovittaa nykyaikaan? Ovatko ihmiset nykyään oikeasti niin typeriä, etteivät he osaa nähdä tarinoita tarinoina?

Vierailija
86/154 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja Norriskaa pitäisi tasapuolisuuden nimissä välillä näytellä ihminen. Onhan sekin syrjivää että yksi ja sama saa roolin vain siksi että on kissa!

Vierailija
87/154 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkään missäänt eoksessa ei saa olla mukana ajankuvaa, jos se on vanhanaikaista ja täten epäkorrektia!  Mona-liisaltakin hiukset siiliksi ja ylävartalo paljaaksi tiedostavan hienosti! 

Vierailija
88/154 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja koska mitään epäkorrektia ei saa edes mainita, niin muistattehan woket kieltää juutalaisia puhumasta keskitysleireistä? "epäkorrektia-siis kiellettyä ajankuvaa"

Vierailija
89/154 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai myös tuvat poistetaan? Nehän leimaavat ihmisiä heidän ominaisuuksiensa perusteella.

Vierailija
90/154 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Puolimusta ihmis-hevos-hybridi-harry potter seikkailee sukupuolineutraalissa vessassa " -Seuraavaksi potteriksi ehdotus 

Vierailija
91/154 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja koska mitään epäkorrektia ei saa edes mainita, niin muistattehan woket kieltää juutalaisia puhumasta keskitysleireistä? "epäkorrektia-siis kiellettyä ajankuvaa"

Minä pidän oikeasti vasrallisena tätä trendiä jossa vanhaa kirjallisuutta aletaan sensuroimaan, koska niiden arvomaailma ei vastaa nykyistä woke-ideologiaa. Sensuuri ja mielipiteen ja keskustelunvapauden kaventuminen alkaa jo olla tosiasia. Ilmiö alkaa voimistuessaan lähennellä historian uudelleen kirjoittamista ja siinä voi oikeasti vielä käydä niin, että holokaustinkin kaltaiset isot asiat siivotaan pois, koska ne on epämukavia totuuksia. Joku fiksu on joskus sanonut, että ensin aletaan polttaa kirjoja ja sen jälkeen ihmisiä.

Vierailija
92/154 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut, että nimenomaan naisia muutetaan tummaihoisiksi (esim. HBO:n the Last of Us, Disneyn uusin Ariel). Miehiä muutetaan maltillisemmin eli mies saatetaan korvata toisella vaaleaihoisella miehellä, vaikka tämä vaaleaihoinen mies omaisikin etnisen taustan.

Se on monimuotoisuutta. Sitä voi valkoihoisena olla vaikea ymmärtää, mutta miettikää kaikkia niitä tummaihoisia lapsia, joiden lapsuuden täyttää hahmot, jotka on aina kaikki valkoisia. Hermione voi ihan hyvin olla uudessa versiossa mun puolesta tummaihoinen. En ole kohderyhmää, mutta kaikki ne tummaihoiset tytöt ovat.

Vierailija
93/154 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä pidän oikeasti vasrallisena tätä trendiä jossa vanhaa kirjallisuutta aletaan sensuroimaan, koska niiden arvomaailma ei vastaa nykyistä woke-ideologiaa. Sensuuri ja mielipiteen ja keskustelunvapauden kaventuminen alkaa jo olla tosiasia. Ilmiö alkaa voimistuessaan lähennellä historian uudelleen kirjoittamista ja siinä voi oikeasti vielä käydä niin, että holokaustinkin kaltaiset isot asiat siivotaan pois, koska ne on epämukavia totuuksia. Joku fiksu on joskus sanonut, että ensin aletaan polttaa kirjoja ja sen jälkeen ihmisiä.

Oho, joku tajusi mihin typerillä irvailuillani tähtään. Juuri näin, ja vaikka hölmöilenkin, myös minua hirvittää woken hulluus.

Vierailija
94/154 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Puolimusta ihmis-hevos-hybridi-harry potter seikkailee sukupuolineutraalissa vessassa " -Seuraavaksi potteriksi ehdotus 

Muuten hyvä, mutta ei voi olla Harry Potter. Nimi pitää vielä muuttaa sukupuolineutraaliksi.

Vierailija
95/154 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inklusiivisuuden kannalta olisi parasta tehdä Hermionesta pyörätuolimuslimi.

Musta Transuhermafrodiitti parempi:p

Vierailija
96/154 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maailma muuttuu. Seksuaali- ja sukupuolivähemmistöt ovat tätä päivää. Siksi myös Harry Potter pitää sovittaa nykyaikaan. Öyhöt taas pahoittaa mielensä ihan kaikesta.

Harry Potter on 90-luvun Britanniassa sijaitsevaan fantasiamaailmaan sijoittuva teos. MIKSI se pitäisi sovittaa nykyaikaan? Ovatko ihmiset nykyään oikeasti niin typeriä, etteivät he osaa nähdä tarinoita tarinoina?

Jep kuvitella että nämä mt ongelmaiset loukkaantujat eivät osaa ajatella että Hei,toi sijoittuu 90-2000 luvun alkuun silloin oli maailmakin erilainen [ terveempi ja normaalimpi jos minulta kysytään näiltä loukkaantujilta]

Vierailija
97/154 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päälleliimattua, teennäistä ja läpinäkyvää , woke-ilmiötä myötäkarvaan silittelyä. Kyllästyttää tämä nuoleskelu. Kirjoittakaa uusia tarinoita miten haluatte, mutta älkää muuttako vanhoja.

Vierailija
98/154 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten hyvä, mutta ei voi olla Harry Potter. Nimi pitää vielä muuttaa sukupuolineutraaliksi.

No näin sitten: "Joku oleskelee muuten vaan". Meniskö wokeseulasta läpi?

Vierailija
99/154 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harri potasta tehdään varmana joko :

a) tyttö

b) naismainen poika joka tykkää pukeutua tyttömäisesti

c) homo/lesbo tms

Vierailija
100/154 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut, että nimenomaan naisia muutetaan tummaihoisiksi (esim. HBO:n the Last of Us, Disneyn uusin Ariel). Miehiä muutetaan maltillisemmin eli mies saatetaan korvata toisella vaaleaihoisella miehellä, vaikka tämä vaaleaihoinen mies omaisikin etnisen taustan.

Se on monimuotoisuutta. Sitä voi valkoihoisena olla vaikea ymmärtää, mutta miettikää kaikkia niitä tummaihoisia lapsia, joiden lapsuuden täyttää hahmot, jotka on aina kaikki valkoisia. Hermione voi ihan hyvin olla uudessa versiossa mun puolesta tummaihoinen. En ole kohderyhmää, mutta kaikki ne tummaihoiset tytöt ovat.

Ei, se ei ole monimuotoisuutta, vaan sensurointia ja uudelleenkirjoittamista. Jos halutaan monimuotoinen high school -draama, niin sitten kirjoitetaan uusi eikä muokata jostain vanhasta aivan toisenlaisesta teoksesta sellaista. Jos halutaan monimuotoinen historiallinen draama, kirjoitetaan uusi eikä väännetä sitä väkisin jostain Kotiopettajattaren romaanista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi