Minkälaiset matot valitsisit?
Tilaan missä vierekkäin kaksi käytävää; eteinen ja keittiö. Lisäksi samassa tilassa epäsymmetrinen eteinen ja keittiön ruokailutila. Eli, kaikki nämä näkyy kerralla. Tila myös aukeaa olohuoneeseen, joten sinnekkin näkee.
Nyt mietin että pitääkö keittiön ja eteisen mattojen olla samanväriset?
Entä voiko eteisessä olla esim käytävämatto ja pyöreä matto. Mitä jos ovat eri sarjaa, mutta sävyltään yhtenäiset?
Mitä jos on esim saman sarjan matot, mutt eteisessä harmaa ja keittiössä kerman värinen? Vai olisiko paras, jos kaikki matot samaa väriä?
Kommentit (11)
Kerma on tässä tapauksessa vähän kuin juutin väristä. Juuttimattoja mietin myös. Olohuoneessa on harmaa matto.
Meillä on olkkarissa kaksi mattoa, toinen leijonankeltainen viskoosimatto (väri sopii tapettiin) ja toinen punasävyinen persialaismatto (väri sopii kalusteisiin). Eivät ole samaa sarjaa eikä edes väriä mutta sopivat toisiinsa hyvin. Eli ei minusta tarvitse olla samanväristä vaikka lähekkäin ovatkin.
Okei. Pitää varmaan katsella sisustuskuvia ja pähkäillä. Käydä kaupoissa ihmettelemässä mattoja ja vertaamassa toisiinsa.
Voit myös levitellä jotain sängynpeitteitä tai lakanoita lattialle ja mallailla niillä väriä ja kokoa.
Itse olen valinnut aika neutraaleja, beigejä yhteensopivia mattoja.
Mutta on tuo tosi vaikeaa.
Neutraaleja minäkin mietin. Eniten mietin sitä, pitäisikö kaikkien olla esimerkiksi jotain harmaan sävysiä. Vai voisiko osa olla jotain muuta neutraalia, harmaan kanssa yhteen sopivaa.
Toi värien testailu lakanoilla yms oli hyvä vinkki. Kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Neutraaleja minäkin mietin. Eniten mietin sitä, pitäisikö kaikkien olla esimerkiksi jotain harmaan sävysiä. Vai voisiko osa olla jotain muuta neutraalia, harmaan kanssa yhteen sopivaa.
Laita värikästä edes johonkin kohtaa, vaikka sinne olkkariin.
En oikein tiedä mitä väriä laittaisin. Olen itsekkin tämmöinen väritön ihminen.
Siksi neutraalit matot.
Vierailija kirjoitti:
En oikein tiedä mitä väriä laittaisin. Olen itsekkin tämmöinen väritön ihminen.
Siksi neutraalit matot.
Harmaan kanssa menee mikä vaan. Mikä siellä tarkkaan ottaen on harmaata, seinätkö? Laita kesäksi olkkariin vaikka vedenvihreä matto tms jos kirkkaat värit pelottaa.
Olohuoneessa on harmaa matto ja verhot. Ne on jo entisestään olemassa. Nyt pähkäilen mattoja jotka hommattava uuteen kotiin.
No ei samaa väriä tarvitse olla, mutta yhteensopivat jota harmaa ja kerma ei ole. Muodolla ei ole hirveesti väli muuten kuin, että sopii tilaan.