Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harry Potterin remake draamasarja tekee Hermionesta mustan

Vierailija
16.04.2023 |

Max (aikaisemmin HBO Max) ilmoitti että sen tuotannon alla oleva High-school draamasarja remake Harry Potter kirjoista on elokuva edeltäjiään monimuotoisempi ja tarinoihin tehdään muutoksia jotta se olisi amerikkalaiseen draamasarja formaattiin sopivampi:

https://www.cbr.com/harry-potter-reboot-diverse-cast/

Kommentit (154)

Vierailija
61/154 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä hyvä. Sirius Mustakin voisi olla musta. Oikeastaan kaikki Potter hahmot voisivat olla mustia. Ja lisäksi transihmisiä, niin kenekään ei tarvitse pahoittaa mieltään siitä että telkassa näkyy valkoisia heteroita.

Severuskin valmiiksi mustassa mekossa

Vierailija
62/154 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sarjaan tulee monta isokyrpiästä transnsista sekä joukko muusupingviineitä. Lisäksi homostelusuhteet nostetaan avainasenaan.

Sitähän kirjailijakin on toivonut.

J. K. Rawling on varmaan haltioissaan.

*haltijoissaan

Eikö Rowling muka saa olla sängyssä haltioiden kanssa :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/154 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mukaan pitää saada myös joku näkövammainen, kuuro, mykkä, raaja-amputoitu, halvaantunut, katkokävelijä!

Käytännössä mahdotonta, koska ne ei pörjäisi siellä koulussa. Sanattoman loitsimisenkin oppivat vasta kuudennella, ja nehän pystyy loihtimaan ja kasvattamaan jopa luita takaisin. Ja Hogwartsissa nyt ei joku näkövammainen jonkun opas pöllön kanssa pärjää tai niin edelleen.

Heillä on tietenkin omat henkilökohtaiset avustajat mukana koulussa.

Vierailija
64/154 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On rasismia korvata näyttelijöitä toisilla ihonvärin vuoksi. Myös niin päin että valkoihoinen korvataan tummaihoisella "positiivisena syrjintänä" (kammottava termi).

Eihän tässä "korvata" ketään. Tämä on uusi filmatisointi kirjasarjasta, ja Rowling on jo vuosia sitten itse sanonut, ettei ole mitään syytä, miksei esim. Hermionea voisi esittää musta näyttelijä. Sulla on nyt kummallinen käsitys rasismista.

Vierailija
65/154 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma muuttuu. Seksuaali- ja sukupuolivähemmistöt ovat tätä päivää. Siksi myös Harry Potter pitää sovittaa nykyaikaan. Öyhöt taas pahoittaa mielensä ihan kaikesta.

Vierailija
66/154 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sarjaan tulee monta isokyrpiästä transnsista sekä joukko muusupingviineitä. Lisäksi homostelusuhteet nostetaan avainasenaan.

Sitähän kirjailijakin on toivonut.

J. K. Rawling on varmaan haltioissaan.

*haltijoissaan

🧚🏽🧚🏽🧚🏿🧚🏽

Vierailija
67/154 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On rasismia korvata näyttelijöitä toisilla ihonvärin vuoksi. Myös niin päin että valkoihoinen korvataan tummaihoisella "positiivisena syrjintänä" (kammottava termi).

Kah, edes joku tässä törppölandiassa ymmärtänyt tuon itsestäänselvän asian. Palstalaisista suurin osa ja modet myös vielä ulalla.

Vierailija
68/154 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi olin innoissani kun kuulin tästä, koska tarkoitus on tehdä sarja jossa seurataan juonta yksityiskohtaisesti, mutta enää en ole varma, tuleeko tämä liian pian elokuvien jälkeen. Mitähän alkuperäinen näyttelijäkaarti on tästä mieltä, varsinkin ne, jotka on kääntyneet Rowlingia vastaan? Mietin myös sitä että kuka voisi olla uskottava Hagrid tai Kalkaros? Tai itse Harry? Aika suuria saappaita astuttaviksi.

Vierailija
69/154 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailma muuttuu. Seksuaali- ja sukupuolivähemmistöt ovat tätä päivää. Siksi myös Harry Potter pitää sovittaa nykyaikaan. Öyhöt taas pahoittaa mielensä ihan kaikesta.

Onko ihon musta väri seksuaalinen tai sukupuolinen asia?

Vierailija
70/154 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole monimuotoisuutta se, että valkoisten tarinoihin lisätään mustia ihmisiä woketuksen nimissä. Monimuotoisuutta on se, että tehdään enemmän elokuvia ja sarjoja, joissa kerrotaan mustien tarinoita.

Jää kyllä katsomatta tämä, jos artikkelissa mainitut jutut toteutuu, vaikka olen odottanut tv-sarjaa HP:stä jo alusta asti. Pistää vihaksi, että tämäkin pitää pilata!

Olen täysin samaa mieltä tästä. Vanhojen teosten runteleminen wokettamalla ei tee maailmasta parempaa. Jos vanhat tarinat, niiden henkilöhahmot ja maailma ei miellytä pitää kirjoittaa uusia. Miksi kukaan (musta) ei kirjoita kirjaa vaikka taikamaailmasta, joka sijoittuu mustien ihmisten maailmaan ja missä tapahtuu asioita, joihin heikäläiset voivat samaistua. Pidän koko suhtautumista rotuun nykyään tosi outona. Kuten joku tuossa jo kirjoittinkin, tarinat ( kirjat ja elokuvat jne.) on ikkunoita toisiin maailmoihin ja kyllä niistä yleensä löytyy jotain yleisinhimillistä samaistumispintaa riippumatta siitä, minkä värisiä hahamot on tai minne tarina sijoittuu. Itse katsoin lapsuudessani the Cosby showta, eikä mulla ollut mitään vaikeuksia solahtaa mustan, keskiluokkaisen amerikkalaisen perheen sitcom elämään, vaikka itse olinkin valkoinen, suomalainen duunariperheen kakara.

Vierailija
71/154 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harry Potter sijoittuu 90-luvulle. Ei sitä tarvitse sovittaa yhtään mihinkään. Sama kuin sanoisi että Jane Austenin pukudraamat pitäisi sijoittaa nykyaikaan.

Vierailija
72/154 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä tämän päivän ihmiset voisivat kirjoittaa uusia kässäreitä, jos osaavat, eivätkä pilata vanhoja teoksia. Mutta eivät taida osata muuta kuin riekkua netissä wokettmassa.

Vierailija
73/154 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa tulla sellainen tekele jolla on harry potter tarinan kanssa yhteistä vain nimi. Jos sekään? Harry high school draama kuulostaa aika huonolta viritykseltä. Nooh rahan takia tuollaisia tehdään ja  toivon että floppaa ihan kympillä.

Vierailija
74/154 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko, että briteissä ei olisi ollut mustaihoisia jo pitkään? Te aina väitätte, että ihon väriä muuttamalla pilataan realismia, mutta nyt ei saa muuttaa enää edes fantasiaa?

On ollut musta Macbeth ja Hamletkin, joten luulisi että Hermionekin menisi siinä sivussa.

Jos hahmo on kirjoitettu tietynlaiseksi niin sen muuttaminen toisenlaiseksi tv-sarjaan tai elokuvaan on aina vähän kyseenalaista.

Jossain kohtaa kun jotain päähenkilöä on kuvattu sarjoissa ja elokuvissa moneen kertaan, noita ikonisia ulkonäköjä lähdetään usein muuttamaan. Esim. vaikka sherlock holmes joka on ollut monesti tämä piippua polttava brittiyläluokan perikuva mutta robert downey junior teki sherlokistaan toimintasankarin.

Pottereista ei ole ihan niin paljoa vielä versioita että tuollaiselle muuntelulle olisi syytä. Kas kun eivät samantien tee weasleyn perheestä afrikkalaista tai britteihin sopivasti intialaista. Witcherissähän ei odotettu vaan trissistäkin tuli sarjassa punapään sijaan ruskea niin hiuksiltaan kuin muutenkin. 

Jos nykyinen trendi jatkuu niin Weasleyn perhe korvataan kanssa vain koska ovat punapäitä ja perinne on ollut että jos hahmon etnisyys vaihdetaan niin se on se jolla on punaoranssit hiukset.

Joo. Jatkossa Molly Weasley on karibialaistaustainen, Arthur Weasley on nykyisin muunsukupuoliseksi itsensä identifioiva sisilialainen Aretha ja lapset on tehty tasapuolisesti eri etnisyyksiä edustavien luovuttajien siittiöillä.

Vierailija
75/154 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole monimuotoisuutta se, että valkoisten tarinoihin lisätään mustia ihmisiä woketuksen nimissä. Monimuotoisuutta on se, että tehdään enemmän elokuvia ja sarjoja, joissa kerrotaan mustien tarinoita.

Jää kyllä katsomatta tämä, jos artikkelissa mainitut jutut toteutuu, vaikka olen odottanut tv-sarjaa HP:stä jo alusta asti. Pistää vihaksi, että tämäkin pitää pilata!

Olen täysin samaa mieltä tästä. Vanhojen teosten runteleminen wokettamalla ei tee maailmasta parempaa. Jos vanhat tarinat, niiden henkilöhahmot ja maailma ei miellytä pitää kirjoittaa uusia. Miksi kukaan (musta) ei kirjoita kirjaa vaikka taikamaailmasta, joka sijoittuu mustien ihmisten maailmaan ja missä tapahtuu asioita, joihin heikäläiset voivat samaistua. Pidän koko suhtautumista rotuun nykyään tosi outona. Kuten joku tuossa jo kirjoittinkin, tarinat ( kirjat ja elokuvat jne.) on ikkunoita toisiin maailmoihin ja kyllä niistä yleensä löytyy jotain yleisinhimillistä samaistumispintaa riippumatta siitä, minkä värisiä hahamot on tai minne tarina sijoittuu. Itse katsoin lapsuudessani the Cosby showta, eikä mulla ollut mitään vaikeuksia solahtaa mustan, keskiluokkaisen amerikkalaisen perheen sitcom elämään, vaikka itse olinkin valkoinen, suomalainen duunariperheen kakara.

Kyllähän niitä kirjoitetaan, esim afrokirjailija Ishmael Reedin kirja Mumbo Jumbo vuodelta1972 (joka muuten oli hyvä ja suosittelen sillä Reed on muutenkin hyvä kirjailija), mutta ne eivät vain ole mediaseksikkäitä ja ovat liian iso riski Hollywoodille.

Vierailija
76/154 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aluksi olin innoissani kun kuulin tästä, koska tarkoitus on tehdä sarja jossa seurataan juonta yksityiskohtaisesti, mutta enää en ole varma, tuleeko tämä liian pian elokuvien jälkeen. Mitähän alkuperäinen näyttelijäkaarti on tästä mieltä, varsinkin ne, jotka on kääntyneet Rowlingia vastaan? Mietin myös sitä että kuka voisi olla uskottava Hagrid tai Kalkaros? Tai itse Harry? Aika suuria saappaita astuttaviksi.

Jos tekevät lisää muutoksia, niin eihän vähemmistönäyttelijän tarvitse edes olla hyvä. Oikea rotu tai pronomini riittää jenkkityylin faneille.

Vierailija
77/154 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai nyt sentään noita ja velho canceloidaan ja luodaan sukupuolineutraali nimitys?

Vierailija
78/154 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te wokethan niitä mielensäpahoittajia olette, se on teille ihan polttoainetta ja syy olla olemassa. Ei teitä kiinnosta edes mitkään oikeudet tai tasa-arvo, vaan se vastavirtaan kulkeminen.

Vierailija
79/154 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän niitä kirjoitetaan, esim afrokirjailija Ishmael Reedin kirja Mumbo Jumbo vuodelta1972 (joka muuten oli hyvä ja suosittelen sillä Reed on muutenkin hyvä kirjailija), mutta ne eivät vain ole mediaseksikkäitä ja ovat liian iso riski Hollywoodille.

Hyvä jos laadukasta materiaalia löytyy. Rotuöyhöttäjät voisivat keskittyä vaatimaan tällaisten teosten filmatisoimista.

Vierailija
80/154 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai nyt sentään noita ja velho canceloidaan ja luodaan sukupuolineutraali nimitys?

Magician = taikuri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi