Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Säästöt loppuu pian ja palkka ei riitä enää elämiseen

Vierailija
15.04.2023 |

Tää on aivan järjetöntä. Ennen palkalla tuli jotenkin toimeen, vaikka mihinkään ylimääräiseen ei rahaa ollutkaan. Minulla on ollut muutaman tonnin hätävara, jonka olen nyt joutunut lähes kokonaan käyttämään. Nyt en enää tiedä miten kohta selviän. Järkyttävä stressi asiasta. Joku lisätyö olisi pakko löytää, mutta yksinhuoltajana on haastavaa tehdä enempää töitä.

Kommentit (176)

Vierailija
161/176 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti meidän valtaosan suomalaisten kohtalona taitaa olla elää köyhänä kansana kriisistä toiseen. Et ole yksin. Olemme pohjoismaiden köyhimpiä kansalaisia.

Pohjoismaat ovat maailman vauraimpia maita ja rauhallisimpia yhteiskuntia. Montako suomalaista kerjäläistä näet kadulla? Montako nälkään kuolevaa joudut aamuisin töihin mennessäsi kiertämään kadulla?

Niin. Asioiden on oltava oikein siis äärimmäisen huonosti, ennen kuin ihmisellä on oikeus siihen mitään sanoa ja olla tyytymätön tilanteeseen. Ei se paljoa lohduta, että kun huonomminkin voisi olla. 🙄

Vierailija
162/176 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee lisätöitä.

Itse tein varsinaisen työni päälle viime vuonna keskimäärin 900 e / kk lisähommia. Tosin huono puoli oli, että veroprosentti nousi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/176 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmittaa että ihmisten asenne on sellainen, että oma vika. Ihan kuin olisi ollut oma valinta jäädä lasten kanssa yksin. Enkä kyllä osannut aavistaa, että hinnat aivan kaikessa nousee näin paljon. Velkoja ei ole ja kaikesta on karsittu. Kolme lasta ja kolmio. Teini tarvitsee oman huoneen ja pienemmät jakaa toisen makkarin. Itse nukun olkkarissa. Koti on kiva, siitä en valita.

No, kaikkihan se on omaa vikaa. Hitto, jos nousee sohvalta ylös ja kahvit juotuaan lähtee torille, missä sitten ihan yhtäkkiä joku sekopää tulee ja ampuu haulikolla selkään, niin oma vika.

Oma vikahan se on tämä inflaatio ja sen vaikutus omaan talouteen. Itseään saa syytellä myös Ukrainan sodasta, samoin kuin kaikista maailman sodista ja Afrikan nälänhädästä. Samoin se on koronakin omaa vikaa. Kaikki lamat, taantumat, katastrofit, luonnononnettomuudet, suuronnettomuudet jne. 😂

Vierailija
164/176 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tää höpinä on että vuorolisät muka lähdössä?

Jotain puhetta oli että sunnuntailta maksettais enää vain sama korvaus kuin lauantailta? Tuollaista kai kaavailtiin jossain vaiheessa? Hämärä muistikuva saatan erehtyä.

Norjassa on niin, eli la ja su sama korvaus. Vain juhlapyhistä maksetaan 133 % korvaus. Viikonloppuisin on vaikea saada työntekijöitä töihin.

Vierailija
165/176 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me olemme pariskunta, meidän lapset aikuisia.

Viimeisen vuoden parin ajan elinkustannukset ovat nousseet käsittämättömän nopeasti paljon.

Olen itse hoitaja ja teen päivätyötä arkisin. Käteenjäävä palkka 1900€/kk ei riittänyt kattamaan elinkustannuksia, joten olen joutunut hankkimaan lisätyötä.

Teen viikossa seitsemänä päivänä töitä, välillä kiirehdin vakituisesta työstäni tekemään toisen työpäivän toisaalla. En muista milloin viimeksi olisin viettänyt vapaan viikonlopun tai ollut lomalla.

Minä en jaksa tätä kauan, keho ja psyyke huutaa lepoa.

Olen rahallisesti auttanut opiskelevia lapsia ja iäkästä äitiäni, eli kun minun työmääräni tai työkykyni laskee, ilmenee se rahojen vähyytenä lapsillani sekä äidilläni.

Eihän tuossa ole mitään järkeä - eikö olisi vain helpompaa vaihtaa se päivätyö kolmivuorotyöhön?

En jaksa yövuoroja, pidän vakituisesta päivätyöstäni.

Sama

Kohta ei hoitajakaan valita töistään, nykyhallituksessa suunnitellaan leikkauksia myös hoitoalan työntekijöille.

Kaikille tulee leikkaukset ja heikennykset, missä leivänmurukin viedään suusta. Paitsi tietysti kansanedustajille ja rahaeliitille, jotka vaan rikastuu lisää leikkauksien myötä.

Vierailija
166/176 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti meidän valtaosan suomalaisten kohtalona taitaa olla elää köyhänä kansana kriisistä toiseen. Et ole yksin. Olemme pohjoismaiden köyhimpiä kansalaisia.

Pohjoismaat ovat maailman vauraimpia maita ja rauhallisimpia yhteiskuntia. Montako suomalaista kerjäläistä näet kadulla? Montako nälkään kuolevaa joudut aamuisin töihin mennessäsi kiertämään kadulla?

Niin. Asioiden on oltava oikein siis äärimmäisen huonosti, ennen kuin ihmisellä on oikeus siihen mitään sanoa ja olla tyytymätön tilanteeseen. Ei se paljoa lohduta, että kun huonomminkin voisi olla. 🙄

Jäädään vaan kaikki tuleen makaamaan ja ruoskitaan itsemme verille.

Vierailija
167/176 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä en vain ymmärrä miten tänä päivänä voi olla joillain perheillä varaa olla kotihoidon tuella!

On etukäteen säästetty. Eivätkö kaikki niin tee?

Vierailija
168/176 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huokaus. Ymmärsit sitten ihan tahallaan väärin. Mutta kuinkas muutenkaan. No, en ala mitään rautalangasta vääntämään, kun hukkaan menisi kuitenkin.

Sun kaltaisia vaan vituttaa, jos kaverilla ei ole asiat vielä huonommin kuin mitä ne ovat. Siitä pahoitetaan mieli ja se on sitä suomalaista mielenmaisemaa näinä aikoina. On tää hullua kansaa.

Vierailija
169/176 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nostat kaikki varat tililtä ja heittäydyt tukien varaan. Apu on taattua.

Töissä käyvät maksavat kaiken itse, tukien varassa elävät saavat paljon almuja.

Tukia on helppo saada yli 2000€ edestä. Sen tienaa nettona noin 3000€ tienaava ja menettää vapaa-aikansa. Tuilla eläessä vapaata on paljon. Täytyy vaan sossulle kirjoitella laput toimeentulotuen saamiseksi.

Ei kannata hävetä elää tuilla. Niin muutkin tekee ja kannattaa ottaa kaikki hyöty irti anteliaasta systeemistä.

Järjetöntä puhe, että meiltä loppuu veronmaksajat ja samaan aikaan on muka hirveä työvoimapula.

Tuota, toimeentulotuki on Kelan maksama etuus, jota haetaan Kelasta. Ollut jo useamman vuoden. Tarkoititko täydentävää toimeentulotukea? Sitä haetaan sosiaalitoimelta.

Ei se kuule monellakaan ole niin auvoinen tuo maalaamasi kuva, kun voisi kuvitella.

Vierailija
170/176 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huokaus. Ymmärsit sitten ihan tahallaan väärin. Mutta kuinkas muutenkaan. No, en ala mitään rautalangasta vääntämään, kun hukkaan menisi kuitenkin.

Sun kaltaisia vaan vituttaa, jos kaverilla ei ole asiat vielä huonommin kuin mitä ne ovat. Siitä pahoitetaan mieli ja se on sitä suomalaista mielenmaisemaa näinä aikoina. On tää hullua kansaa.

Minä en jaksa ruikuttajia. Jokainen on oman onnensa seppä.

Vierailija
171/176 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja voisi kertoa paljonko tuloja, asuminen ja muut kulut. Sitten voisi ottaa vähän kantaa.

Vierailija
172/176 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aioin kirjoittaja aiheesta, mutta täällä olikin jo keskustelua. Säästöt hupenee silmissä. Teen jo nyt kahta työtä, yrittäjänä ja palkattuna. Firmassa alkaa yt:t, todennäköisesti lähtö tulee. Yrittäjänä jäi iso useamman tonnin keikka saamatta. Taloyhtiössä tulossa parinkymmenen tonnin remontti. Kampaajalla olen käynyt viimeksi joulukuussa. Pitäisi käydä hammaslääkärissä ja gynellä, mutta onko varaa. Vaatteita en ole ostanut, harrastuksesta luopuminen mietinnässä. Kaikesta tulee nipistettyä. Kyllähän näinkin pärjää, mutta helpottaisi huomattavasti elämää, jos ei tarvisi koko ajan miettiä toimeentuloa.

Vierailija
173/176 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee lisätöitä.

Itse tein varsinaisen työni päälle viime vuonna keskimäärin 900 e / kk lisähommia. Tosin huono puoli oli, että veroprosentti nousi

Mitä töitä? Ja mistä löysit?

Vierailija
174/176 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja voisi kertoa paljonko tuloja, asuminen ja muut kulut. Sitten voisi ottaa vähän kantaa.

Juuri noin.

Vierailija
175/176 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hankalampaa jos on lapsia. Yksineläjän on aika helppo tulla toimeen todella pienellä, kun maksaa vain pakolliset eli asumisen ja ruuan. Ei mene montaa satasta elämiseen, jos on halpa vuokra ja syö vähän. Hätätilassa paastoaa. Harrastukset ja muut ylimääräiset voi unohtaa joksikin aikaa.

Mihin ihmeeseen teidän rahat menee? Mulla palkka noin 2500€ kuussa käteen. Asunto on, auto on ja syön joka arkipäivä lounaan ravintolassa. Minulla on myös 2. asunto italiassa.

Miksi alapeukkuja? Lista nyt mihin rahanne menee?

NIIN, ONKO TUO KOKO RAHA SULLA OMAAN KÄYTTÖÖN? VAI JAATKO SEN LASTEN KESKEN? JA KUINKA MONEN? 

Vierailija
176/176 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hankalampaa jos on lapsia. Yksineläjän on aika helppo tulla toimeen todella pienellä, kun maksaa vain pakolliset eli asumisen ja ruuan. Ei mene montaa satasta elämiseen, jos on halpa vuokra ja syö vähän. Hätätilassa paastoaa. Harrastukset ja muut ylimääräiset voi unohtaa joksikin aikaa.

Mihin ihmeeseen teidän rahat menee? Mulla palkka noin 2500€ kuussa käteen. Asunto on, auto on ja syön joka arkipäivä lounaan ravintolassa. Minulla on myös 2. asunto italiassa.

Miksi alapeukkuja? Lista nyt mihin rahanne menee?

NIIN, ONKO TUO KOKO RAHA SULLA OMAAN KÄYTTÖÖN? VAI JAATKO SEN LASTEN KESKEN? JA KUINKA MONEN? 

Oho, nyt jo huutamalla keskustellaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan