Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Säästöt loppuu pian ja palkka ei riitä enää elämiseen

Vierailija
15.04.2023 |

Tää on aivan järjetöntä. Ennen palkalla tuli jotenkin toimeen, vaikka mihinkään ylimääräiseen ei rahaa ollutkaan. Minulla on ollut muutaman tonnin hätävara, jonka olen nyt joutunut lähes kokonaan käyttämään. Nyt en enää tiedä miten kohta selviän. Järkyttävä stressi asiasta. Joku lisätyö olisi pakko löytää, mutta yksinhuoltajana on haastavaa tehdä enempää töitä.

Kommentit (176)

Vierailija
121/176 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän sulla ole mitään hätää. Ilmeisesti ei omaa asuntoakaan, joten saat tukiakin. Itselläni on perheen isänä 400€ säästöjä. Pakollisten kulujen jälkeen jää 40€ jonka jaan itseni ja kolmen lapsen kanssa. Meillä on sentään yli 200 000€ asuntolainaakin, toki on vaimokin, mutta hänen tilanne sama. Eikait meillä silti hätää ole. Hyvä olla näin.

Oma vika tuollainen asuntolaina. Kannattaa kiireen vilkkaa muuttaa halpaan kaksioon. Muuta neuvoa ei tule.

Vierailija
122/176 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankalampaa jos on lapsia. Yksineläjän on aika helppo tulla toimeen todella pienellä, kun maksaa vain pakolliset eli asumisen ja ruuan. Ei mene montaa satasta elämiseen, jos on halpa vuokra ja syö vähän. Hätätilassa paastoaa. Harrastukset ja muut ylimääräiset voi unohtaa joksikin aikaa.

Ihan samalla tavalla voivat säästää lapsiperheet. Jos ei aukea, lue oma kommenttisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/176 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tää höpinä on että vuorolisät muka lähdössä?

Vierailija
124/176 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tää höpinä on että vuorolisät muka lähdössä?

Jotain puhetta oli että sunnuntailta maksettais enää vain sama korvaus kuin lauantailta? Tuollaista kai kaavailtiin jossain vaiheessa? Hämärä muistikuva saatan erehtyä.

Vierailija
125/176 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin on työkaveri, kolme miljoonaa on tilillä mutta syö pastaa ja tomaattikastiketta ja kulkee jossain kirppari verryttelyvaatteissa. Ei kuulma ole tarpeeksi rahaa tuhlattavaksi.

Ei varmasti olekaan kun on typerä.   Sijoittamalla tuolla saisi noin 100 000 €/vuosi nettona pääomatuloja. Tilillä tuottaa todennäköisesti 0.  Eli sijoittamalla jäisi rahaa tuhlattavaski ja olisi jopa vapaa-aikaa kun ei tarttis töitä tehdä

Vierailija
126/176 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mullakin on työkaveri, kolme miljoonaa on tilillä mutta syö pastaa ja tomaattikastiketta ja kulkee jossain kirppari verryttelyvaatteissa. Ei kuulma ole tarpeeksi rahaa tuhlattavaksi.

Ei varmasti olekaan kun on typerä.   Sijoittamalla tuolla saisi noin 100 000 €/vuosi nettona pääomatuloja. Tilillä tuottaa todennäköisesti 0.  Eli sijoittamalla jäisi rahaa tuhlattavaski ja olisi jopa vapaa-aikaa kun ei tarttis töitä tehdä

Ei ehkä halua maksaa pääomatuloista veroja kun ne on niin suolaset?

Vierailija
127/176 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse juuri katselin halvempia asuntoja. Asumme nyt lapsen kanssa 60 neliössä. Hyvin oli vapaana jotain 30 neliön kämppiä. Sellaiseen vaan ja ostaa parvisängyn. Säästää 200e vuokrassa. Muutenkaan ei juuri sisällä olla niin melko sama paljonko on neliöitä.

Vierailija
128/176 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen myös yksinhuoltaja, työtön tällä hetkellä. Tuskailen koska rahat eivät riitä. Haluaisin muuttaa Suomesta pois kokonaan, täältä en tule hyvinvointia saamaan. Lapseni käy koulua, mutta voihan sitä koulua muuallakin käydä. Alan tosissaan suunnitella muuttoa pois täältä.

Suomi ei ole mikään hyvinvointivaltio itseasiassa ollut koskaan, suomalaiset pidetään köyhinä, jotta rikkaat päättäjät ja virkamiehet voivat tuntea ylemmyyttä. Suomi on täynnä surkeita päättäjiä.

Esimerkiksi tämä Tuppurainen - kuka va&jaa sitäkin on taas äänestänyt tuonne eduskuntaan - on vaarallista ajatella ENSIN SUOMALAISTEN ETUA. Tällaisia päättäjiä täällä on. Marin senkun retosteli eduillaan ja palkallaan, mitään se akka ei kuitenkaan saanut aikaiseksi. Veti huumeita ja viinaa - esitteli itseään somessa - tällaista Suomessa nykyään. Vajaata ja aivotonta.

Hienoa. Mitä useampi elätti työnvieroksuja täältä lähtee sen parempi.

En ole mikään elätti, olen tällä hetkellä työtön. Työuraa takana 30-vuotta. Mikäs elätti itse olet, onko yhtä pitkä työura kuin minulla. Tein myös työtä ilman lapsia melkein 20-vuotta, eli maksoin tänne pas&kalandiaan aika paljon veroja, eli nyt kun olen ELÄTTINÄ, olen varmaan oikeutettu näihin tukiin mitä saan. Haen koko ajan töitä, ihan koko ajan, se on vaan jännä, että näihin työpaikkoihin ei vaan kävellä sisään ja sanota mä tulin nyt töihin.

Yrittänyttä ei tuomita. Kyllä se vaan niin on että toki olet ansainnut työllä tukesi, sitä varten niitä veroja maksetaan ja pitää maksaa tulevaisuudessakin, mutta rohkea nimenomaan kävelee työpaikalle sisään ja sanoo että tulin töihin, ottaa kaikki työt vastaan. Näitä nirppanokkia riittää jolle akateemisena sen työn pitää olla akateeminen,eikä siivojan duuni 1500€ netolla tai osa-aikainen. Työ pitää ottaa vastaan, aivan kaikki. Ahkera kyllä työn saa!

Lopeta trollaus vakavalla asialla.

Vierailija
129/176 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ehkä halua maksaa pääomatuloista veroja kun ne on niin suolaset?

Eli on typerä.

Vierailija
130/176 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee olemaan suuri järkytys kun oikeistopaska ei tuo kuin lisää kurjuutta 👏🏻👏🏻. Hullut äänesti ja kusi nilkkoihinsa. Aloittajalle sanon että ala varastaan ruuat, niin muutkin tekee jo.

Vierailija
131/176 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti meidän valtaosan suomalaisten kohtalona taitaa olla elää köyhänä kansana kriisistä toiseen. Et ole yksin. Olemme pohjoismaiden köyhimpiä kansalaisia.

Pohjoismaat ovat maailman vauraimpia maita ja rauhallisimpia yhteiskuntia. Montako suomalaista kerjäläistä näet kadulla? Montako nälkään kuolevaa joudut aamuisin töihin mennessäsi kiertämään kadulla?

Vierailija
132/176 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös yksinhuoltaja, työtön tällä hetkellä. Tuskailen koska rahat eivät riitä. Haluaisin muuttaa Suomesta pois kokonaan, täältä en tule hyvinvointia saamaan. Lapseni käy koulua, mutta voihan sitä koulua muuallakin käydä. Alan tosissaan suunnitella muuttoa pois täältä.

Suomi ei ole mikään hyvinvointivaltio itseasiassa ollut koskaan, suomalaiset pidetään köyhinä, jotta rikkaat päättäjät ja virkamiehet voivat tuntea ylemmyyttä. Suomi on täynnä surkeita päättäjiä.

Esimerkiksi tämä Tuppurainen - kuka va&jaa sitäkin on taas äänestänyt tuonne eduskuntaan - on vaarallista ajatella ENSIN SUOMALAISTEN ETUA. Tällaisia päättäjiä täällä on. Marin senkun retosteli eduillaan ja palkallaan, mitään se akka ei kuitenkaan saanut aikaiseksi. Veti huumeita ja viinaa - esitteli itseään somessa - tällaista Suomessa nykyään. Vajaata ja aivotonta.

Missä maassa kuvittelet, että perheellinen yksihuoltaja työtön otetaan iloiten vastaan loisimaan paikallisten veronmaksajien rahoilla? Et sinä pääse edes EU:n sisällä muuttamaan pysyvästi, jos sinulla ei ole työtä. Koulutkin ovat maksullisia monessa maassa, ja vuokrat huitelevat ihan muissa korkeuksissa kuin täällä koto-Suomessa.

Millaista parannusta tilanteeseesi oletat Purralta ja Orvolta tulevan?

Vierailija
133/176 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi huostaanottoon ja muutto halvempaa asuntoon.

Miksi ylipäänsä olet tehnyt jälkeläisen noihin oloihin?

Miten yksinhuoltajia tuntuu olevan koko ajan enemmän ja enemmän? Minne ne isät katoavat?

Ja ennenkaikkea, miksi ne isät ei kanna vastuutaan lastensa elatuksesta?

Ei niillä riitä rahaa jaettavaksi, kun on jo uuden akan kanssa kolme tenavaa.

Vierailija
134/176 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että nykyajan ihmisiltä on unohtunut se, miten 70-luvulla elettiin. Tai ehkä nämä nykyvaikeroijat ovatkin syntyneet vasta paljon sen jälkeen? Silloin aikoinaan vaatteita ostettiin vain pari puseroa joulunvälipäivinä, omistettiin kahdet farkut, alushousuja parsittiin (eihän niitä kukaan nähnyt), kudottiin itse sukat ja lapaset ja pipot ja kaulahuivit (purettiin lankoja vanhoista rytkyistä ja käytettiin uudelleen). Luksusta oli se, kun lauantaisin sai pikkupullollisen muumilimsaa saunajuomaksi. Kaverisynttäreitä vietettiin kotona ja tarjoiluna oli tavallinen kermakakku ja kahta lajia limsaa. Ratsastus ja partio olivat ainoat maksulliset harrastukset, ratsastuskin vain rikkailla, ja muut harrastivat höntsäjalkista ja kirjaston kirjojen lukemista. Koulussa syötiin mahat täyteen, vaikka olisi ollut mitä ruokaa. Eikä se tilliliha kuulkaa ollut hyvää.

Vierailija
135/176 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti meidän valtaosan suomalaisten kohtalona taitaa olla elää köyhänä kansana kriisistä toiseen. Et ole yksin. Olemme pohjoismaiden köyhimpiä kansalaisia.

Pohjoismaat ovat maailman vauraimpia maita ja rauhallisimpia yhteiskuntia. Montako suomalaista kerjäläistä näet kadulla? Montako nälkään kuolevaa joudut aamuisin töihin mennessäsi kiertämään kadulla?

Paitsi Suomi ei niihin kuulu. Varallisuuden Suomi kuuluu itä-euroopan ja portugalin kanssa samaan kastiin.

Vierailija
136/176 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olette vain säästäneet, ettekä hankkinut muita tulonlähteitä? Minulla ainakin on muitakin tulonlähteitä kuin palkka.  Nyt ei tarvitse "palkan riittää elämiseen" ja syödä säästöjä kun palkka ja muut tulot riittää elämiseen vallan mainiosti. Lisäksi olen pitänyt kuluni pienenä, enkä sortunut elintasoinflaatioon.

Vierailija
137/176 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi huostaanottoon ja muutto halvempaa asuntoon.

Miksi ylipäänsä olet tehnyt jälkeläisen noihin oloihin?

Ei sitä lasta nyt ole tehty.

Etkä osaa ajatella yhtä lausetta pidemmälle? Siinä tapauksessa, minkä takia olet antanut itsesi joutua tuohon tilanteeseen (yksinhuoltaja, onnettomat tulot)?

Lapsen hyvinvointi ei ainakaan ole motivoinut.

Lapset voivat elää hyvän lapsuuden vaikka vanhemmat olisi koko lapsuuden tuilla eläjiä. Ja sitä muuten suosittelen aloittajalle. Saisit varmaan yhtä paljon (tai enemmänkin?) rahaa Kelasta.

Eli heittäydy elään tuilla. Stressi lähtee kun ei tarvitse kituuttaa huonolla palkalla pitkää päivää töissä. Vähemmällä vaivalla saisit kuitenkin saman taloudellisen elämäntason. Ainakin nyt kun olet syönyt säästösi niin voisit kokeilla hakea toimeentulotukea ja asumistukea, vaikka työssä käyt, saattaisit olla jopa niihin oikeutettu ja et ole vain tajunnut niitä hakea. Ja jos sulle ei myönnetä niin sitten lopeta työt niin silloin viimeistään kyllä Kela maksaa vuokrat ja kaiken ja hyvin riittää rahat tuilla elellen.

Vierailija
138/176 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostat kaikki varat tililtä ja heittäydyt tukien varaan. Apu on taattua.

Töissä käyvät maksavat kaiken itse, tukien varassa elävät saavat paljon almuja.

Tukia on helppo saada yli 2000€ edestä. Sen tienaa nettona noin 3000€ tienaava ja menettää vapaa-aikansa. Tuilla eläessä vapaata on paljon. Täytyy vaan sossulle kirjoitella laput toimeentulotuen saamiseksi.

Ei kannata hävetä elää tuilla. Niin muutkin tekee ja kannattaa ottaa kaikki hyöty irti anteliaasta systeemistä.

Järjetöntä puhe, että meiltä loppuu veronmaksajat ja samaan aikaan on muka hirveä työvoimapula.

Vierailija
139/176 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nostat kaikki varat tililtä ja heittäydyt tukien varaan. Apu on taattua.

Töissä käyvät maksavat kaiken itse, tukien varassa elävät saavat paljon almuja.

Tukia on helppo saada yli 2000€ edestä. Sen tienaa nettona noin 3000€ tienaava ja menettää vapaa-aikansa. Tuilla eläessä vapaata on paljon. Täytyy vaan sossulle kirjoitella laput toimeentulotuen saamiseksi.

Ei kannata hävetä elää tuilla. Niin muutkin tekee ja kannattaa ottaa kaikki hyöty irti anteliaasta systeemistä.

Järjetöntä puhe, että meiltä loppuu veronmaksajat ja samaan aikaan on muka hirveä työvoimapula.

Kun minä olin toimistotöissä sairaalan osastolla työkokeilussa niin sain 640 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa/työpäivä. Koska puolisoni tienasi 2400 brutto niin hoitomaksuja 2 lapsesta perittiin 140 euroa kuukaudessa. Kulukorvausta ei saa, jos sairastuu tai lapsi sairastuu. Meillä on molemmilla. AMK tutkinto. Ja asuimme vuokralla. Muita tukia ei saatu, haettiin kyllä kelasta, mutta kieltävä vastaus tuli.

Vierailija
140/176 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee olemaan suuri järkytys kun oikeistopaska ei tuo kuin lisää kurjuutta 👏🏻👏🏻. Hullut äänesti ja kusi nilkkoihinsa. Aloittajalle sanon että ala varastaan ruuat, niin muutkin tekee jo.

Vuorolisät poistetaan eikä soviteltua päivärahaa enää saa. Lisäksi kausityöntekijät ei saa enää ansiosidonnaista työttömyyskuukausilta. Moni asuntovelkainen joutuu kuseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä