Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskotko, että matala syntyvyys on osittain kapinointia yhteiskuntaa vastaan?

Vierailija
15.04.2023 |

Äänestämällä ei voi vaikuttaa ja sähkö- ja vakuutusyhtiöt ym. kuppaavat tavallisia ihmisiä eivätkä poliitikot pysty tekemään mitään sille. Ihmiset kostavat eliitille jättämällä lapset tekemättä ja virnistelevät kuinka maa uhkaa romahtaa ja eliitin naamat kalpenevat.

Kommentit (148)

Vierailija
61/148 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyväosaiset saavat suomessa eniten lapsia. https://www.kaleva.fi/hyvaosainen-saa-muita-enemman-myos-lapsia/1789303

Ihmiset eivät vain tajua, kuin köyhiä köyhät oikeasti ovat. Heiltä jää lapset ja elämä välistä. Mahdollistavat vain pyörien pyörimisen ja kuolevat pois. En usko, että se on mikään vastaisku, lähinnä realiteetti. Suomalainen asenneilmapiirikin on jo valmiiksi lapsivastainen

Luonnonvalintaa. Heikot sukuhaarat kuuluukin hiipua pois.

Vierailija
62/148 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko.

Se johtuu että että naisella on mahdollisuus valita haluaako lapsia vai ei.

Mulle riitti yksi. Ei ole sellaista hoivageeniä että jaksaisin uhrata kaiken lasten takia. Mulla on omakin elämä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/148 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ääh. Nuoret naiset on vaan nyt niin itsekkäitä eikä ajattele myöhempää aikuisuutta miten yksinäistä sitten on kun ei ole lapsia. Vielä feministit joka paikassa tuuttaa nuorille naisille ettei ole muka mikään kiire hankkia perhettä vaikka fysiologisesti naisella on 30 vuotiaana jo 90% munasoluista kuollut.

Jos ei halua, niin ei halua. Täällä on vapaus valita elää lapsettomanakin. Ei me olla missään Pakistanissa.

Vierailija
64/148 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apaska-heimon viisaus preerialta kirjoitti:

Vanha amerikan alkuperäisasukkaiden sanonta lapsettomuuteen on:

Aavikolla biisonin pääkallon vierellä huojuu tuulessa kaksi heinänkortta.

Toinen korsista on toista laihempi ja siemenetön. Se on kuivunut lähes pystyyn.

Apaskaheimon viisaus antaa viitteen Darwinistisesta valinnasta. Luonnossa vain parhaimmat yksilöt siementää ja kasvaa kokoa.

Tämä. Tyhmyys on lisääntymisen edellytys. Koulutus hillitsee sikiämistä tehokkaasti.

Suomalaistenkin äo on jo kääntynyt laskuun.

https://www.ts.fi/uutiset/3786346

Periaatteessa matemaattisella kaavalla voidaan laskea älykkyys.

Se lasketaan vain elävistä olennoista.

Turha itkeä olleensa älykäs, kun ei edes ole jälkeläisiä joista voisi tulevaisuudessa mitata äo-testeillä pisteet. Sensijaan elävistä voidaan mitata älykkyys.

Lisääntyminen on siis älykästä toimintaa.

Kuolemasta ei älyä mitata.

Kuolemaa ei ole olemassa ilman lisääntymistä. 

Onko tälle väitteelle evidenssiä?

Vierailija
65/148 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johtuu vain minäminäminäminä asenteesta. Otetaan yhteiskunnan edut mutta ei haluta antaa mitään takaisin.

Pitäisikö ne lapset sitten tehdä, että SINÄ olisit tyytyväinen?

Kun ei lapsia tehdä kuin jotain koneita tehdään. Lapset syntyy jos syntyy.

Se on monen tekijän summa.

Tässä ketjussa on uskovia ihmisiä, jotka uskoo kristinuskon tapaiseen omaan tahtoon.

Väittävät että ovat itse valinneet lapsettomuuden tai että lapsia tehdään.

Ei omenapuukaan päätä keväällä että tänä vuonna minä omenoin ihan helvetisti.

Se on monen tekijän summa ja riippuu koko kesästä monta jälkeläistä syntyy.

Näin on kaikkien eliöiden kanssa. Ihminen ei ole mikään kone joka itse päättää asioista.

Aika ylpeää on ylentää itsensä sellaiseksi joka itse päättää asioista.

Tyhmyyttä on olla huomaamatta sitä näkökulmaa.

On olemassa näkökulma jossa porukka fleksaa heikkosatoisuudellaan ja heikolla elämänvoimallaan.

Ollaan niin heikossa asemassa ja stressaantuneita psyykkisesti ettei olla hedelmällisiä.

Se ei toki ole teidän vika, mutta ei sillä kannata fleksata.

Joku voisi olla sitä mieltä että porukka kehuskelee tekemättömyyksillään ja epäonnistumisillaan.

Nykyaikana ihminen voi aina valita olla lisääntymättä. Toisin päin asiat on heikommin. Kaikki ei pysty lapsia tuottamaan vaikka haluaisikin.

Vierailija
66/148 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan lapsiani niin paljon, etten pakota heitä kuolemaan. Heidän etunsa menee oman lisääntymistarpeeni edelle, aina <3

Vierailija
67/148 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ääh. Nuoret naiset on vaan nyt niin itsekkäitä eikä ajattele myöhempää aikuisuutta miten yksinäistä sitten on kun ei ole lapsia. Vielä feministit joka paikassa tuuttaa nuorille naisille ettei ole muka mikään kiire hankkia perhettä vaikka fysiologisesti naisella on 30 vuotiaana jo 90% munasoluista kuollut.

Jos ei halua, niin ei halua. Täällä on vapaus valita elää lapsettomanakin. Ei me olla missään Pakistanissa.

Tuo on sinun uskontosi.

Vierailija
68/148 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon, että suurin syy alhaiseen syntyvyyteen on naisten valtava hinku anaaliseksiin.

Onko tuossa kirjoitusvirhe? En tiedä yhtään naista,  joka haluaisi sellaista. Ylleensä mies haluaa sitä ja vaatii naispuolista kumppania suostumaan siihen. Sehän ei tuota naiselle iloa, koska on erilainen ruumis.

Vierailija
69/148 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan halua enää tehdä lapsia tähän köyhdytettävään maahan, etenkään kun kohta ei enää yksityisomistajuutta sallita, sota uhkaa, uusi pandemia pakkorokotuksineen uhkaa ja ruokapula ja sosiaalinen pisteytys uhkaa.

Ei kukaan halua enää tehdä lapsia tähän tuhon omaan maailmaan. näin sen paremminkin näkisin.

Vierailija
70/148 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyväosaiset saavat suomessa eniten lapsia. https://www.kaleva.fi/hyvaosainen-saa-muita-enemman-myos-lapsia/1789303

Ihmiset eivät vain tajua, kuin köyhiä köyhät oikeasti ovat. Heiltä jää lapset ja elämä välistä. Mahdollistavat vain pyörien pyörimisen ja kuolevat pois. En usko, että se on mikään vastaisku, lähinnä realiteetti. Suomalainen asenneilmapiirikin on jo valmiiksi lapsivastainen

Tämä. Siksi eniten sikiävät intialaiset ja afrikkalaiset. Suomessakin äidin yleisin ammatti on hoitsu.

Vierailija
71/148 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu siitä kun länsimaalainen ihminen rappeutuu, arvot rappeutuvat jne.

Tärkeintä että olemme kaikki hxmoja, lesxoja, tranXuja, HLBT jne.

Vierailija
72/148 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennenwanhaan sattuma on vaikuttanut enemmän siihen ,mitkä sukuhaarat kuolee ja mitkä ei. Toki varakkailla on aina ollut paremmat edellytykset selviytyä nälänhädistä, sodista ja kulkutaudeista

Vierailija
73/148 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennenwanhaan sattuma on vaikuttanut enemmän siihen ,mitkä sukuhaarat kuolee ja mitkä ei. Toki varakkailla on aina ollut paremmat edellytykset selviytyä nälänhädistä, sodista ja kulkutaudeista

Ja varakkuus määrittyi suvun, ei osaamisen perusteella.

Vierailija
74/148 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan ei halua olla lihava kirjoitti:

Vaikka ehkäisy on kehittynyt huippuunsa ja ihmiset väittävät itse päättävän oman lapsettomuuden, niin voi kuvitella että kyseessä on psyykkinen defenssi ja tekosyy. Itsepetos siis.

Kenties länsimainen yhteiskunta on sellainen ympäristö ihmiselle että ihmisen psyyke on heikossa lisääntymisen tilassa.

Ehkäisy on huipussaan ja silti maapallo ihmisöi eniten koskaan maailmanhistoriassa.

On maailman paras ihmissato, vaikka ihmiset ( itse päättävät) muka jättävät lisääntymättä omasta tahdostaan.

Sama pätee lihavuuteen länsimaissa. Osa populaatiosta lihoo tahtomattaan ihan järkyttäviin mittasuhteisiin. Käytännössä syövät itsensä hengiltä kuin kultakalat akvaariossa, jos niitä syöttää loputtomasti. Kultakalat halkeavat kahti.

Ehkä omaa hoikkuutta ja lapsettomuutta ei kannata mainostaa omaksi valinnaksi.

Se pitäisi ensin todistaa tieteellisesti.

Tilastot näyttäisi sille että ihminen ei itse päätä lisääntymistään ja omaa painoakaan.

Ehkäisy on kehittynyt huippuunsa ja on deittisovelluksia jne.

On dieetit ja kuntoklubit. Kaikkea löytyy ja silti osa porukasta ei onnistu koskaan. Enemmistö ei onnistu koskaan, koska sellaista mahdollisuutta ei ollutkaan.

Sama pätee lisääntymiseen.

Vierailija
75/148 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse elin 90-lama-ajan ja sen syvät vaikutukset perheeni hyvinvointiin, käytiin läpi köyhyys normaalin toimeentulon jälkeen. Vanhemmilla petti mielenterveys ja terveys. Kamalaa riitaa ja ressiä rahasta joka jätti jälkensä lapseen. Kiitos mummun sponsoroinnin sain harrastaa joka oli tärkeää minulle. Mummu osti vaatteenikin koska mummulle ja äitille oli tärkeää etten kulkenut missä sattuu vaatteissa. Piti pirää kulissit pystyssä vaikka oli tosi köyhää.

Miksi ihmeessä itse edelleenkin köyhänä (syy mt-ongelmat) haluaisin lapsia ? Vaikka mt-ongelmat on paremmalla tolalla taloudellinen tilanne ja pärjääminen yhteiskunnassa ei. Aukko cv.ssä, pää ei toimi kunnolla ja hyvä sillä on kilpailla muiden kanssa.

Kyllä se on kuule kiva lapsena kun on normaali tasapainoinen taloudellinen tilanne kotosalla. Olisin tehnyt lapsia vain hyvään terveyteen ja taloudelliseen tilanteeseen. Kaverin lapsilla on hyvätuloiset vanhemmat, pääsee reissaamaan, harrastamaan, virikkeellistä elämää joka antaa hyvän alun elämälle, hyvän itseluottamuksen. Köyhyyteen liittyy häpeä. Elävät omakotitalossa eikä missään vuokraboksissa.

Minäkin hetken nuorempana sain tuollaista lapsuutta ennen lama-ajan köyhtymistä. Oli se parempaa. Toki hyvä koti on tärkein mutta kyllä kun rahasta ei oo niin paljon stressiä vanhemmillakin parempi olla ja se heijastelee perjeen hyvinvointiin.

Vierailija
76/148 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johtuu vain minäminäminäminä asenteesta. Otetaan yhteiskunnan edut mutta ei haluta antaa mitään takaisin.

Pitäisikö ne lapset sitten tehdä, että SINÄ olisit tyytyväinen?

Kun ei lapsia tehdä kuin jotain koneita tehdään. Lapset syntyy jos syntyy.

Se on monen tekijän summa.

Tässä ketjussa on uskovia ihmisiä, jotka uskoo kristinuskon tapaiseen omaan tahtoon.

Väittävät että ovat itse valinneet lapsettomuuden tai että lapsia tehdään.

Ei omenapuukaan päätä keväällä että tänä vuonna minä omenoin ihan helvetisti.

Se on monen tekijän summa ja riippuu koko kesästä monta jälkeläistä syntyy.

Näin on kaikkien eliöiden kanssa. Ihminen ei ole mikään kone joka itse päättää asioista.

Aika ylpeää on ylentää itsensä sellaiseksi joka itse päättää asioista.

Tyhmyyttä on olla huomaamatta sitä näkökulmaa.

On olemassa näkökulma jossa porukka fleksaa heikkosatoisuudellaan ja heikolla elämänvoimallaan.

Ollaan niin heikossa asemassa ja stressaantuneita psyykkisesti ettei olla hedelmällisiä.

Se ei toki ole teidän vika, mutta ei sillä kannata fleksata.

Joku voisi olla sitä mieltä että porukka kehuskelee tekemättömyyksillään ja epäonnistumisillaan.

Nykyaikana ihminen voi aina valita olla lisääntymättä. Toisin päin asiat on heikommin. Kaikki ei pysty lapsia tuottamaan vaikka haluaisikin.

Tuohon uskovia on paljon. Näkökulmana on kuitenkin myös sellainen että ihmisen psyyke valehtelee itselleen itse päättävänsä olla lisääntymättä.

Asia pitäisi tutkia perinpohjin että väite olisi aito ja rehellinen väite.

Luonnossa eliöt lisääntyy aina kun on otolliset olosuhteet. Ihminen ei ole poikkeus. Toki kristityt ja ateistit joilla on kristillinen filosofia uskovat toisin. He uskovat että yksilö päättää asioista itse.

Toisaalta verenkiertoa, hengittämistä, ajattelua, ovulaatiotakaan ei voi hallita. Kaikki on itsestään toimivaa solupohjaista toimintaa. Valmiiksi ohjelmoitua käyttäytymistä.  Omalle mielenterveydelle voi olla edullista valehdella että on itse päättänyt olla lapseton. Se luo turvaa että itse päättää asioista.

Vierailija
77/148 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle koira on lapseni kun en omia tule saamaan eikä ole varaa eikä jaksamista. Saan siihen laittaa hellyteni, pitää jostain huolta.

Koirien määrä on muuten noussut kokoajan vaikka syntyvyys ei olisi niin hyvällä tolalla.

Koiran kanssa on vain hetkessä, se rauhoittaa usein, ei tarvi jutella vaikka höpöttelen sille, toinen näyttää aidosti tunteensa, ei ole mitään monimutkaista kuten suhteissa ihmisiin. En ihmettele koirien suosiota. se hoitaa mielenterveyttäni. Syön itse vaikka vähemmän että varaa koiraan on. Toki ei olisi

Se on se virikkeeni mikä korvaa sen että varaa puuhastella juuri mitään ei ole.

Vierailija
78/148 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan tilanteen nähdä ketjun aloittaman otsikon tavalla. On se ihan totta. Mutta emmekö silloin kapinoi itseämme vastaan?

Itse olen kolmen lapsen isä. Olen joutunut erityislapsen tiimoilta yhteiskunnan instanssien taholta todellakin epäoikeudenmukaisesti kohdelluksi.

Minua on kohdeltu kuin rikollista, joten ymmärrän tämänkin näkökulman.

Vierailija
79/148 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki pitäisi mennä aikalailla putkeen jos haluaa lapsia ja hyvän taloud.tilanteen, ei tule esim mt-ongelmia mitkä vie tilanteen sivu-urille joksikin aikaa. Pääsee työelämään mukaan ja biologisesti vielä kykenee fertiilinä hankkimaan lapsenkin. Tai on hyvätuloinen ukko joka maksaa jos on kotiäitinä. Harvemmin tällaista nykyää on, se on naisellakin ura ja äitiys.

Monen nuoren naisen kannattaisi aiemmin alkaa miettiä perhettä jos sellaisen haluaa ja miettiä että uraa ehtii rakentaa myöhemminkin. Monella aika ajaa ohi. Biologia estää haaveet jos sitä lykkää.

Vierailija
80/148 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apaska-heimon viisaus preerialta kirjoitti:

Vanha amerikan alkuperäisasukkaiden sanonta lapsettomuuteen on:

Aavikolla biisonin pääkallon vierellä huojuu tuulessa kaksi heinänkortta.

Toinen korsista on toista laihempi ja siemenetön. Se on kuivunut lähes pystyyn.

Apaskaheimon viisaus antaa viitteen Darwinistisesta valinnasta. Luonnossa vain parhaimmat yksilöt siementää ja kasvaa kokoa.

Tämä. Tyhmyys on lisääntymisen edellytys. Koulutus hillitsee sikiämistä tehokkaasti.

Suomalaistenkin äo on jo kääntynyt laskuun.

https://www.ts.fi/uutiset/3786346

Periaatteessa matemaattisella kaavalla voidaan laskea älykkyys.

Se lasketaan vain elävistä olennoista.

Turha itkeä olleensa älykäs, kun ei edes ole jälkeläisiä joista voisi tulevaisuudessa mitata äo-testeillä pisteet. Sensijaan elävistä voidaan mitata älykkyys.

Lisääntyminen on siis älykästä toimintaa.

Kuolemasta ei älyä mitata.

Kuolemaa ei ole olemassa ilman lisääntymistä. 

On vain ruokaa joka syö ruokaa. On totta ettei syödystä ravinnosta voi mitata älykkyyttä, mutta paraikaa syövästä ruuasta voidaan mitata älykkyys. Siksi ravinto joka onnistuu monistumaan aiheuttaa paljon mitattavaa syötävää jatkossakin. Ravinto joka syötiin ja ravinto jota syötiin, mutta tuotti lisää syötävää joka syö tulevaisuudessakin. Heitä tullaan syömään ja heidän illallisiaan.

Jos päätin olla syömättä syötävää, niin miksi laihdun?

Kuolema on uskovien käsite eräänlaisesta dinneristä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi