Uskotko, että matala syntyvyys on osittain kapinointia yhteiskuntaa vastaan?
Äänestämällä ei voi vaikuttaa ja sähkö- ja vakuutusyhtiöt ym. kuppaavat tavallisia ihmisiä eivätkä poliitikot pysty tekemään mitään sille. Ihmiset kostavat eliitille jättämällä lapset tekemättä ja virnistelevät kuinka maa uhkaa romahtaa ja eliitin naamat kalpenevat.
Kommentit (148)
Vierailija kirjoitti:
Ääh. Nuoret naiset on vaan nyt niin itsekkäitä eikä ajattele myöhempää aikuisuutta miten yksinäistä sitten on kun ei ole lapsia. Vielä feministit joka paikassa tuuttaa nuorille naisille ettei ole muka mikään kiire hankkia perhettä vaikka fysiologisesti naisella on 30 vuotiaana jo 90% munasoluista kuollut.
Uskallan väittää että harva mies haluaa lapsia alle 30-vuotiaana. Olen tuo sama 30v joka kommentoi ylempänä ja kavereiden kanssa puhuttaessa on yleinen teema että pariskunnan mies haluaa lapsia ehkä joskus hamassa tulevaisuudessa. Yksinkö niitä lapsia on hankittava sitten? Puhumattakaan siitä ettei taloudelliset realiteetit välttämättä salli lapsen hankkimista kovin nuorena.
Vierailija kirjoitti:
Ääh. Nuoret naiset on vaan nyt niin itsekkäitä eikä ajattele myöhempää aikuisuutta miten yksinäistä sitten on kun ei ole lapsia. Vielä feministit joka paikassa tuuttaa nuorille naisille ettei ole muka mikään kiire hankkia perhettä vaikka fysiologisesti naisella on 30 vuotiaana jo 90% munasoluista kuollut.
Seuraa saa helpommin ja halvemmalla
valmiista ihmisistä kuin itse tekemällä. Kakarat on riesana sen parikymmentä vuotta ja sen jälkeen ne siirtyy elämään omaa elämäänsä eivätkä toimi vanhempiensa käskyläisinä tai seuralaisena.
Vierailija kirjoitti:
Mitä yhteiskuntaa? Yhteiskunta olemme me. Kaikki.
Ihmiset suuttuvat kun yhteiskunta ei ole sellainen kuin itse haluaisi sen olevan ja siihen etsitään syyllinen.
Kuinka lisätä syntyvyyttä näissä paikoissa:
Albania
Andorra
Anguilla
Aruba
Bahamasaaret
Bermuda
Bosnia ja Hertsegovina
Neitsytsaaret
Kiina
Kypros
Kreikka
Hongkong
Jamaika
Japani
Luxemburg
Malta
Portugali
Puerto Rico
Saint-Barthélemy
San Marino
Singapore
Etelä-Korea
Espanja
Taiwan
Thaimaa
Ukraina
Vatikaanivaltio
Niissä syntyvyys on sama tai matalampi kuin Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän sitä aikuiset ihmiset vietä aikaansa muiden ihmisten kuin omien lasten tai vanhempien kanssa. Vai tapaatko itse joka päivä vanhempiasi? Ja jos sun sosiaaliset piirit rajautuu muutamaan omaan lapseen, niin aika niukkaa on. Nimenomaan lapsellisuus voi tehdä ihmisestä vanhana yksinäisen, kun on panostettu vain perheeseen ja perheethän aina muuttuu väistämättä, lapset lähtee elämään omaa elämäänsä.
Vaikka ehkäisy on kehittynyt huippuunsa ja ihmiset väittävät itse päättävän oman lapsettomuuden, niin voi kuvitella että kyseessä on psyykkinen defenssi ja tekosyy. Itsepetos siis.
Kenties länsimainen yhteiskunta on sellainen ympäristö ihmiselle että ihmisen psyyke on heikossa lisääntymisen tilassa.
Ehkäisy on huipussaan ja silti maapallo ihmisöi eniten koskaan maailmanhistoriassa.
On maailman paras ihmissato, vaikka ihmiset ( itse päättävät) muka jättävät lisääntymättä omasta tahdostaan.
Sama pätee lihavuuteen länsimaissa. Osa populaatiosta lihoo tahtomattaan ihan järkyttäviin mittasuhteisiin. Käytännössä syövät itsensä hengiltä kuin kultakalat akvaariossa, jos niitä syöttää loputtomasti. Kultakalat halkeavat kahti.
Ehkä omaa hoikkuutta ja lapsettomuutta ei kannata mainostaa omaksi valinnaksi.
Se pitäisi ensin todistaa tieteellisesti.
Vanha amerikan alkuperäisasukkaiden sanonta lapsettomuuteen on:
Aavikolla biisonin pääkallon vierellä huojuu tuulessa kaksi heinänkortta.
Toinen korsista on toista laihempi ja siemenetön. Se on kuivunut lähes pystyyn.
Apaskaheimon viisaus antaa viitteen Darwinistisesta valinnasta. Luonnossa vain parhaimmat yksilöt siementää ja kasvaa kokoa.
Apaska-heimon viisaus preerialta kirjoitti:
Apaskaheimon viisaus antaa viitteen Darwinistisesta valinnasta. Luonnossa vain parhaimmat yksilöt siementää ja kasvaa kokoa.
Tämä. Tyhmyys on lisääntymisen edellytys. Koulutus hillitsee sikiämistä tehokkaasti.
Suomalaistenkin äo on jo kääntynyt laskuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän sitä aikuiset ihmiset vietä aikaansa muiden ihmisten kuin omien lasten tai vanhempien kanssa. Vai tapaatko itse joka päivä vanhempiasi? Ja jos sun sosiaaliset piirit rajautuu muutamaan omaan lapseen, niin aika niukkaa on. Nimenomaan lapsellisuus voi tehdä ihmisestä vanhana yksinäisen, kun on panostettu vain perheeseen ja perheethän aina muuttuu väistämättä, lapset lähtee elämään omaa elämäänsä.
Mitä nyt olen 85-95 -vuotiaita sukulaisia elämänsä ehtoolla katsonut, viimeisinä vuosina jokaisella ne omaiset eli käytännössä eniten omat lapset on niitä läheisimpiä.
Ei ne saman ikäiset ystävät, jotka itsekin tarvitsevat hoivapalveluja ja sairastavat muistisairautta, auta setvimään byrokratiaviidakossa ja käy katsomassa ja auttamassa. Aina se kaatuu omaisille viime kädessä.
Vierailija kirjoitti:
Johtuu vain minäminäminäminä asenteesta. Otetaan yhteiskunnan edut mutta ei haluta antaa mitään takaisin.
No mun mielestä lapsia kyllä kuuluukin tehdä sillä asenteella että niitä halutaan, eli minäminä. Ei siksi että tuotetaan yhteiskunnalle uusia veronmaksajia.
Vierailija kirjoitti:
Johtuu vain minäminäminäminä asenteesta. Otetaan yhteiskunnan edut mutta ei haluta antaa mitään takaisin.
Pitäisikö ne lapset sitten tehdä, että SINÄ olisit tyytyväinen?
(((Eliitti))) nimenomaan haluaa, että valkoisia lapsia syntyy mahdollisimman vähän.
Ei se varmasti mitään kapinointia ole. Yhteiskunta itse on tehnyt kaiken liian hankalaksi ja kalliiksi. Kyseinen kehityssuunta on siis yhteiskunnan itse valitsema.
Vierailija kirjoitti:
(((Eliitti))) nimenomaan haluaa, että valkoisia lapsia syntyy mahdollisimman vähän.
Tämä. Suomalaiset ovat Euroopan sisäsiittoisin kansa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Tyhmyys on lisääntymisen edellytys. Koulutus hillitsee sikiämistä tehokkaasti.
Periaatteessa matemaattisella kaavalla voidaan laskea älykkyys.
Se lasketaan vain elävistä olennoista.
Turha itkeä olleensa älykäs, kun ei edes ole jälkeläisiä joista voisi tulevaisuudessa mitata äo-testeillä pisteet. Sensijaan elävistä voidaan mitata älykkyys.
Lisääntyminen on siis älykästä toimintaa.
Kuolemasta ei älyä mitata.
Vierailija kirjoitti:
Nuorten naisten kannattaisi pakastaa munasoluja, jotta voi sitten myöhemmin saada lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö ne lapset sitten tehdä, että SINÄ olisit tyytyväinen?
Kun ei lapsia tehdä kuin jotain koneita tehdään. Lapset syntyy jos syntyy.
Se on monen tekijän summa.
Tässä ketjussa on uskovia ihmisiä, jotka uskoo kristinuskon tapaiseen omaan tahtoon.
Väittävät että ovat itse valinneet lapsettomuuden tai että lapsia tehdään.
Ei omenapuukaan päätä keväällä että tänä vuonna minä omenoin ihan helvetisti.
Se on monen tekijän summa ja riippuu koko kesästä monta jälkeläistä syntyy.
Näin on kaikkien eliöiden kanssa. Ihminen ei ole mikään kone joka itse päättää asioista.
Aika ylpeää on ylentää itsensä sellaiseksi joka itse päättää asioista.
Tyhmyyttä on olla huomaamatta sitä näkökulmaa.
On olemassa näkökulma jossa porukka fleksaa heikkosatoisuudellaan ja heikolla elämänvoimallaan.
Ollaan niin heikossa asemassa ja stressaantuneita psyykkisesti ettei olla hedelmällisiä.
Se ei toki ole teidän vika, mutta ei sillä kannata fleksata.
Joku voisi olla sitä mieltä että porukka kehuskelee tekemättömyyksillään ja epäonnistumisillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turha itkeä olleensa älykäs, kun ei edes ole jälkeläisiä joista voisi tulevaisuudessa mitata äo-testeillä pisteet. Sensijaan elävistä voidaan mitata älykkyys.
Kuolemaa ei ole olemassa ilman lisääntymistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me olemme älykkäiden ihmisten jälkeläisiä ja meidän jälkeen syntyy älykkäitä lisääntyjiä, joista voidaan tilastollisesti mitata älykkyysosamäärä tieteellisesti.
Kuolleista ja syntymättömistä ei voida mitata mitään tieteellisesti.
Joskus vuonna 2015 laskettiin lapsen kasvattamisen 0-18 vuotta tukevan maksamaan vanhemmille 130 000 euroa. Osa kuluista on toki tuli menetyksiä äidille. Eiköhän tätä nykyä lapsen hintalappu ala olla 200 000 euroa. Eikä edes riitä sillä monesti vielä yli kaksikymppisiä opiskelijoitakin joutuu vanhemmat elättämään.