Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olipa taas sellaista sekoilua, että voin vain olla tyytyväinen, että olen eronnut kirkosta

Kommentit (122)

Vierailija
81/122 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te vastailette noille ilmiselville ateistitrolleille näissä ketjuissa? Ettekö näe että he vain laskevat leikkiä kustannuksellanne?

Älkää ikinä vastatko trolleille, vaan ilmoittakaa suorilta asiattomaksi.

Vierailija
82/122 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi te vastailette noille ilmiselville ateistitrolleille näissä ketjuissa? Ettekö näe että he vain laskevat leikkiä kustannuksellanne?

Jollakin (tai mahdollisesti joillakin) vaikuttaa olevan omituinen ateisteihin liittyvä pakkomielle. Ei kai tässäkään ketjussa kukaan ole ateistiksi esittäytynyt eikä väittänyt ateismia "oikeaksi" ajattelutavaksi.

Se ei tee kenestäkään ateistia, että kysyy jumalauskovaiselta perusteita jumalauskolle. Järkevä ihminen kysyy aina perusteita ennen kuin hyväksyy tai omaksuu mitään käsityksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/122 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän onkin aitoa demokratiaa, että eriävät näkemykset "ilmoitetaan suorilta asiattomiksi"...

Vierailija
84/122 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan tuo kenttäpiispa ihan liikaa palkkaa satuolennoista saarnaamisesta.

Vierailija
85/122 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylläpito saisi kyllä käydä ketjun läpi ja poistella trollien viestit.

Vierailija
86/122 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan ei jaksa tuota kilometrin mittasta jankutusta lukea.

Mutta, sota voi olla myös PUOLUSTUSSOTAA, johon jokaisella on velvollisuus jos vihollinen hyökkää maahamme, uhaten lasten, naisten henkeä, ja ryöstäävät maamme. Kllä itseän saa ja PITÄÄ puolustaa. EI se ole väärin. Joka ei puolusta lapsia ja heikkoja sortoa vastaan, on PELKURI, luuseri, avuton  heikko mitätätön vinkuja, ainainen muiden ja pahojen ihmisten orja.

ap ei selvästi ummärrä uskosta mitään

Vierailija
87/122 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallelujaa!

Vierailija
88/122 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta, sota voi olla myös PUOLUSTUSSOTAA, johon jokaisella on velvollisuus jos vihollinen hyökkää maahamme, uhaten lasten, naisten henkeä, ja ryöstäävät maamme. Kllä itseän saa ja PITÄÄ puolustaa. EI se ole väärin. Joka ei puolusta lapsia ja heikkoja sortoa vastaan, on PELKURI, luuseri, avuton  heikko mitätätön vinkuja, ainainen muiden ja pahojen ihmisten orja.

Vastaapa kahteen yksinkertaiseen kysymykseen:

1) Kieltääkö Jumala sanassaan tappamisen?

2) Täytyykö sinun ja minun noudattaa Jumalan tahtoa?

Vierailija
89/122 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylläpito saisi kyllä käydä ketjun läpi ja poistella trollien viestit.

Sinäkö määrittelet, mitkä viestit pitää poistaa?

Eikö juuri oma viestisi ole trollaamista pahimmasta päästä? Se ei liity ketjun aiheeseen mitenkään vaan johdattelee ihan pois siitä.

Vierailija
90/122 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattiko Jeesus Suomen liittymistä Natoon?

Vierailija
91/122 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellinen ateisti ei mieti uskonnollisia kysymyksiä lainkaan ja eroaa kirkosta taloudellisista syistä, eikä uskonnollista syistä. 

Olen ateisti, mutta ei välttämättä ole hienoa asia, että Jumala on kuollut. 

Vierailija
92/122 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellinen ateisti ei mieti uskonnollisia kysymyksiä lainkaan ja eroaa kirkosta taloudellisista syistä, eikä uskonnollista syistä. 

Todellinen ateisti ei koskaan kirkkoon ole kuulunutkaan.

Vierailija
93/122 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä ovat kiusallisia kysymyksiä, koska jokainen uskovainen tietää näihin vastaukset, joita ei kuitenkaan syystä tai toisesta haluaisi lausua.

Vierailija
94/122 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattiko Jeesus Suomen liittymistä Natoon?

Miten tähän mahtaa vastata Kristillisdemokraattien puoluehallitus?

Vierailija
95/122 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu siitä, millainen ateisti on kyseessä.

Jotkut ateistit ovat niin sanottuja käytännön ateisteja. Ne ovat sellaisia kuin sanot eivätkä siis mieti uskonnollisia kysymyksiä lainkaan, eikä heidän elämässään uskonnolla ole käytännössä lainkaan merkitystä. 

Sitten on myös sellaisia ateisteja, jotka päätyvät ateismiin tietoteoreettisten pohdintojen tuloksena. Heidän mielestään jumalan olemassaolon puolesta ei ole minkäänlaisia todisteita. He saattavat myös pitää koko jumalan olemassaoloväitettä mielettömänä, sillä sitä ei voi sen enempää kumota kuin todistaa oikeaksikaan - eikä sellaisesta väitteestä ole tiedon lisääntymisen näkökulmasta mitään hyötyä. Tällaiset ateistit ovat useimmiten niin sanottuja agnostisia ateisteja. He lähtevät siitä, että on järkevintä olla olettamatta jumalia siihen saakka, kunnes joku esittää riittävän hyviä todisteita jumalan olemassaolon puolesta.

Ateismi ei ole tarkkarajainen ja yksimuotoinen kanta, vaikka kaikkia ateisteja toki yhdistääkin jumaluskon puute: kukaan ateisti ei usko, että jumalia on olemassa.

Vierailija
96/122 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääministeri Edwin Linkomies oli ateisti. Hän oli kuitenkin sitä mieltä, että uskonnot ovat hyödyllisiä, koska uskontojen avulla kansaa pystyy hallitsemaan.

Vierailija
97/122 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ateisti jumalan armosta.

Vierailija
98/122 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääministeri Edwin Linkomies oli ateisti. Hän oli kuitenkin sitä mieltä, että uskonnot ovat hyödyllisiä, koska uskontojen avulla kansaa pystyy hallitsemaan.

Itseasiassa mikä sen helpompaa, kun joku ei uskovainen, älykäs, vahva lyöttäytyy uskovaisten seuraan ja alkaa hallisemaan ja satuilemaan

Vierailija
99/122 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on mielenkiintoisia kokemuksia seurakuntien toiminnasta. Olen kirkon jäsen ja kristinusko on minulle tärkeää.

Koska olen tullut uskoon aikuisena ja saanut mielelleni rauhan, en ole löytänyt juurikaan mitään seurakuntayhteyttä..

Joskus haluaisin kysyä jotakin, mutta ei siellä kukaan ole kiinnostunut seurakuntalaisten kysymyksistä.

Nokkimisjärjestyksellä valitaan vapaaehtoisetkin ilmaista palvelua tekemään.

Yli 10 vuotta kävin kirkon tilaisuuksissa. Kukaan ei koskaan puhunut minulle mitään. Niin suljettu ja umpioitunut ilmapiiri on.

Nyt en enää käy kirkossa. Usko on pysynyt siitä huolimatta.

Olen kokenut tuota samaa. Olin seurakuntanuori ja aktiivinen silloin oman seurakunnan toiminnassa. Tunsin kaikki ja kaikki tunsivat minut, oli turvallista olla. Muutto aikuisena toiselle paikkakunnalle ja yritin päästä mukaan uuden seurakuntani toimintaan osallistumalla tapahtumiin ja tilaisuuksiin ja tarjoamalla apuani. Kahdesti täytin kirjeellä kotiin tulleen lapun jossa kysyttiin kuinka haluaisin osallistua seurakunnan toimintaan ja luvattiin soittaa minulle päin. Minua ei koskaan tarvittu. Ei edes äitinä, kun ensin hain lapsia iltapäiväkerhosta ja opastin nuorisotyön piiriin, aina aktiivisesti itse mukana ollen sen mukaan mitä vanhemmilta toivottiin, lapset pääsivät seurakunnan sisäpiiriin, minä jäin edelleen ulos.

Minäkin uskon edelleen ja maksan kirkollisveroni, mutten tarvitse seurakuntaa mihinkään, kun eivät hekään tarvinneet minua

Vierailija
100/122 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumala ei kiellä itsepuolustamista , päinvastoin, Israelilaiset (Jumalan valittu kansa, joka totteli Jumalaa suoraan, joka puhui heille profeettojen kautta esim. Moosekselle ja Joosualle) käski heidän surm  ata vihollisensa. Myös rais  gaa jat piti tappaa. Samoin mur  . haajat, jaj tottelemattomat  pojat. MOnia muitakin syitä oli miksi piti ihminen lopettaa. Nämä löydät Raamatusta jos joskus  VIITSISIT ja VAIVAUTUISIT sen oikeasti lukemaan KOKONAAN, ei noukkien sanoja sieltä täältä, luullen sitten jotain Jumalan tahdosta tietäväsi, kuten täälläkin esiinnyt. Esim. ho  ,m  ot, tab  kettiin Jumalan käskystä. Sod-- oma ja  Go  --morra, h-om---orais gaajat tab . ettiin kaikki. Epäj  umalien palvojat  piti kaikki tab..baa. Jumalan pilk. kaajat ta  .-pe--tiin Jumalan käskystä. jne....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan