Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olipa taas sellaista sekoilua, että voin vain olla tyytyväinen, että olen eronnut kirkosta

Kommentit (122)

Vierailija
1/122 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Jos sinulla on jotain asiaa niin kerro.

Vierailija
2/122 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko kuvio on absurdi. Kymmenessä käskyssä sanotaan, älä tapa. Miten pappi voi olla töissä armeijassa, jonka tärkein tehtävä on opettaa tappamaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/122 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirkko on vallanhimoisia tittelinkipeitä ihmisiä varten.

Ollaan todella kaukana siitä, mitä Jeesus seurakunnalla tarkoitti.

Pappi on mieluisa ammatti myös psykopaatille.

Eihän tuo ole mikään uutinen, vaan vanha tutkimustieto. Psykopaattien kannalta houkuttelevia ovat ammatit, joissa ihminen voi käyttää henkistä tai fyysistä valtaa toisiin ihmisiin ja joissa toiset ovat omissa käsissä. Papin ammatissa psykopaatti ei puhu vain omalla suullaan, vaan tarvittaessa myös Jumalan suulla ja auktoriteetilla.

Ruusukallio toteaa, että hengellisen vallankäytön paikkana kirkko imee imupaperin tavoin puoleensa niitä, jotka haluavat käyttää tällaista valtaa toisiin.

Papin roolissa hengellinen vallankäyttö mahdollistuu sitä haluavalle.

https://www.kotimaa.fi/artikkeli/pappi-on-mieluisa-ammatti-myos-psykopa…

Suomen evankelisluterilainen kirkko on todennäköisesti sairain yhteisö Suomessa.

Kun tuo kaikki yhdistyy armeijan virkaan, niin se onkin jo aika pelottavat yhdistelmä!

Vierailija
4/122 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muuten, myös me jotka emme ole jäseniä, joudumme verorahoistamme maksamaan armeijan pappien palkat !!!

Vierailija
5/122 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoinen vallanhimon ja vääryyden linnake.

Onnekseni olen katkaisut kahleeni orjuuttavaan ja alistavaan organisaatioon jo vuosia sitten.

Yksi elämäni parhaimmista päätöksistä.

Vierailija
6/122 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella törkeä tuo Särkiön seksistinen blogikirjoitus. Miten kukaan kehtaa kirjoittaa tuollaista omalla nimellään? Ja nainenko on kristinuskossa arvostettu? (Ei ole edes Raamatussa.)

Vierailija
7/122 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko kuvio on absurdi. Kymmenessä käskyssä sanotaan, älä tapa. Miten pappi voi olla töissä armeijassa, jonka tärkein tehtävä on opettaa tappamaan?

Jos yksinkertaistaa asioita niin näin. Kuiten Suomessa on maanpuolustus eli ei hyökkäävää armeijaa. Hyökkäävässä armeijassa ei mielestäni voi kristittyä olla, mutta taas näen kristilliseksi jopa velvollisuudeksi puolustaa maata, naisia ja lapsia hyökkäävää vastaan, jopa tappamalla.

Vierailija
8/122 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti et uskoasi menettänyt,pidä siitä kiinni kynsin ja hampain

Vierailija
9/122 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen armeijassa on aina ollut pappeja. Sotien aikana siunasivat vainat. Mikä siinä on niin kummallista? Pappi voi hyvinkin puolustaa isänmaataan. Taas saitte tekosyyn haukkua kristittyjä.

Vierailija
10/122 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen armeijassa on aina ollut pappeja. Sotien aikana siunasivat vainat. Mikä siinä on niin kummallista? Pappi voi hyvinkin puolustaa isänmaataan. Taas saitte tekosyyn haukkua kristittyjä.

Sinunko mielestäsi Särkiön blogikirjoitus oli asiallinen?

Vierailija
11/122 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pekka Asikainen on hyvä valinta. Oulussa tuomitsi aikoinaan lestadiolaisten lapsiin sekaantumiset sun muut.

Vierailija
12/122 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikkauheeta. Olipa kauhee sekoilu. En pysty enää uskomaan. Aikkauhee....😉

Vierailija
13/122 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prosessi vaikuttaa olevan syvältä, kuten kirkossakin on usein tapana, valta turmelee aina, mutta eiköhän tuossa ihan hyvä hengenmies tullut kumminkin valittua.

Vierailija
14/122 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä vallanhimo ole vain pappien ominaisuus.

Vierailija
15/122 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

20: Uskonnot perustuvat alun perinkin vallan- ja rahanhimoon ja sen tyydyttämiseen.

Vierailija
16/122 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

20: Uskonnot perustuvat alun perinkin vallan- ja rahanhimoon ja sen tyydyttämiseen.

Kyllä, juuri näin.

Tämä on uskontojen perimmäinen juurisyy nyt ja aina.

Vierailija
17/122 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on mielenkiintoisia kokemuksia seurakuntien toiminnasta. Olen kirkon jäsen ja kristinusko on minulle tärkeää.

Koska olen tullut uskoon aikuisena ja saanut mielelleni rauhan, en ole löytänyt juurikaan mitään seurakuntayhteyttä..

Joskus haluaisin kysyä jotakin, mutta ei siellä kukaan ole kiinnostunut seurakuntalaisten kysymyksistä.

Nokkimisjärjestyksellä valitaan vapaaehtoisetkin ilmaista palvelua tekemään.

Yli 10 vuotta kävin kirkon tilaisuuksissa. Kukaan ei koskaan puhunut minulle mitään. Niin suljettu ja umpioitunut ilmapiiri on.

Nyt en enää käy kirkossa. Usko on pysynyt siitä huolimatta.

Vierailija
18/122 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on mielenkiintoisia kokemuksia seurakuntien toiminnasta. Olen kirkon jäsen ja kristinusko on minulle tärkeää.

Koska olen tullut uskoon aikuisena ja saanut mielelleni rauhan, en ole löytänyt juurikaan mitään seurakuntayhteyttä..

Joskus haluaisin kysyä jotakin, mutta ei siellä kukaan ole kiinnostunut seurakuntalaisten kysymyksistä.

Yli 10 vuotta kävin kirkon tilaisuuksissa. Kukaan ei koskaan puhunut minulle mitään. Niin suljettu ja umpioitunut ilmapiiri on.

Et ole ainoa samoja kokemuksia omaava.

Vapaaehtoiset ovat palkkapapiston kuuliaisia käskyläisiä vailla oikeutta omiin mielipiteisiin. Teet niin kuin pappi määrää ja et kyseenalaista mitään niin "hyvin" menee.

Ratkaisusi välttää kirkkoa on viisas ja hyväksi henkiselle hyvinvoinnillesi.

Kirkko on kyykäärmeiden pesä.

Vierailija
19/122 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole ainoa samoja kokemuksia omaava.

Vapaaehtoiset ovat palkkapapiston kuuliaisia käskyläisiä vailla oikeutta omiin mielipiteisiin. Teet niin kuin pappi määrää ja et kyseenalaista mitään niin "hyvin" menee.

Ratkaisusi välttää kirkkoa on viisas ja hyväksi henkiselle hyvinvoinnillesi.

Kirkko on kyykäärmeiden pesä.

Kiitos, kun ymmärrät...

Vierailija
20/122 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala on rakkaus, joka antaa anteeksi kaikki mokat. Sillä ei ole mitään tekemistä vallanhimon, ahneuden ja mielistelyn kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi