Kuuluuko 43-vuotiaana olla jo ihan köntys?
En meinaa saada kenkiä jalkaan/jaloista pois, percettä ei meinaa saada pyyhittyä kun vartalon kiertoliike sattuu kun on hetken istunut pöntöllä. Köpöttelen pieniä askeleita eteenpäin tai kävelen kuin ankka, vaivalloisesti. Polviin sattuu ja nivelet naksuu. Tämä muutos tullut noin kolmessa vuodessa. Harrastan arkiliikuntaa kun ei ole autoa, eli kävelen kauppamatkat ja työmatkat. Jumppaan välillä ja käyn salilla. Auttaisiko painon tiputtaminen? Pituutta 165 cm ja painoa 79 kg.
Kommentit (30)
Heiluttelen töissä jumppakemppiä ja taivastelee ääneen, miten tekee hyvää hartioille.
Oikeasti havahduin joku aika sitten siihen, että se takapuolen pyyhkiminen oli jotenkin haastavaa. Liike ja venyttely on auttanut lisäämään ulottuvuutta.
Tutulta kuulostaa! Aika äkkiä tää tanttavaihe tuntui tulevan. Ihan puskista. Ja joo, laihdutan .
Mikään liikunta tai laihtuminen ei auta, ellet venyttele. Jos teet vielä lisäksi istumatyötä, niin soppa on valmis. Venyttely on kaiken a ja o.
Liike on lääke. Ja pelkkä kävelyllä käynti tai satunnainen salipunttaaminen ei vielä auta, pitää tehdä monipuolisia liikkeitä ja laajoja liikeratoja. Mene kyykkyyn pöydän alle, konttaa lattialla, nouse varpaillesi ja kurota sormet kattoon. Karhukävelyä, rapukävelyä. Lankuttamista. Käsien koskettaminen selän takana jne jne.
Olen 48 vuotias. Saan yhä harjoittelematta spagaatin, juoksen 10 km lenkkejä, liikun ja mitään ongelmia ei ole kropassa.
Treenaan säännöllisesti eikä ole liikakiloja.
Vierailija kirjoitti:
Olen 48 vuotias. Saan yhä harjoittelematta spagaatin, juoksen 10 km lenkkejä, liikun ja mitään ongelmia ei ole kropassa.
Treenaan säännöllisesti eikä ole liikakiloja.
Minä en ole saanut ikinä spagaatia, en edes lapsena, vaikka silloin sitä tuli tosissaan harjoiteltua. Urheillut olen aina.
No ei oo normaalia. Oon kohta 42v ja parhaimmassa kunnossa ikinä, vaikka en edes käy salilla tms. Kävelen, hyötyliikun, välillä itsekseni kahvakuulailen. En stressaa ruuasta. Silti vointi mitä parhain, ehkä helpottunut vauva/taapero-arjen jälkeen, kun saa nukkua jne.
Ei tässä iässä kuulu olla vielä iän tuomia kremppoja.
Ei kuulu. Kaikki minun tuntemani nelikymppiset ovat hyvinkin vetreässä kunnossa. Itse olen saman ikäisenä köntys mutta minä olenkin tärvelllyt terveyteni tupakalla ja kaljalla.