Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuluuko 43-vuotiaana olla jo ihan köntys?

Vierailija
13.04.2023 |

En meinaa saada kenkiä jalkaan/jaloista pois, percettä ei meinaa saada pyyhittyä kun vartalon kiertoliike sattuu kun on hetken istunut pöntöllä. Köpöttelen pieniä askeleita eteenpäin tai kävelen kuin ankka, vaivalloisesti. Polviin sattuu ja nivelet naksuu. Tämä muutos tullut noin kolmessa vuodessa. Harrastan arkiliikuntaa kun ei ole autoa, eli kävelen kauppamatkat ja työmatkat. Jumppaan välillä ja käyn salilla. Auttaisiko painon tiputtaminen? Pituutta 165 cm ja painoa 79 kg.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

44-vuotiaana tunnen olevani aivan invalidi.

Vierailija
2/30 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa ihmisistä on köntyksiä, ainakin minuun verrattuna.

Vierailija
4/30 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuulostaapa oudolta.

Oletko luonnostasi sitten niinku jäykkä?

Itte oon sua vanhempi pari vuotta, eikä mitään tollasta.

Vierailija
5/30 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiia, olet vasta 42, mutta painoa sinulla on yli 100, älä valehtele . Olet hyvin pönäkkä ja neloisleukainen.

Vierailija
6/30 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu. Olen hyvässä kondiksessa, käyn salilla, nyrkkeilyssä ja joogassa. Treenaan 4 krt/vkossa. Ikää 47v.

Vierailija
7/30 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Ei.

Ja vielä kerran ei.

Maratoninkin pystyy juoksemaan kevyesti viisikymppisenä.

Vierailija
8/30 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon yli 10 vuotta sua vanhempi, ap, eikä oo noita ongelmia. Enää. Vaihdoin fyysisempään työhön. Ja harrastan kehonhuoltoa.

Vierailija
9/30 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile multivita, magnesium, rauta, paitsi jos on esteitä ettei saa käyttää rautaa tms. Neste-suola-sokeri tasapaino katso, entä vihreät/hedelmät ja proteiini. Onko lihaksissa ja nivelissä joskus kipua eli tulehdus, onko burana pari kertaa ok. Onko tyynysi ja asentosi hyvä. Kokeile pitää alkoholissa tauko, jos juot, se on kumma että saattaa auttaa. Oletko venytellyt hieman tai lihasten hieronta. Onko stressiä vähennetty.

Vierailija
10/30 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venytteletkö ikinä??

Vierailija
11/30 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai kuulu. Olen 51-vuotias, eikä ole noin hankalaa. :D

Vierailija
12/30 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yli 50, ylipainoakin hieman, mutta kehon liikkuvuus ja lihasvoimat hyvät, niin en kyllä huomaa mitään erityistä kömpelyyttä arjessa. Liikun 4-6 kertaa viikossa eri lajeja.

Vierailija
13/30 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohdutuksena kerron, että tuo on ihan mahdollista vielä korjata, mutta sinun pitää aloittaa jo nyt. Pelkkä laihduttaminen ei riitä, itse asiassa liikkuminen on laihtumista tärkeämpää.

Olen 41, olen ollut ihan rämäkunnossa viimeiset pari vuotta, ja nyt olen liikkunut säännöllisesti joka päivä tämän kevään. Tänään huomasin että pystyn juoksemaan hengästymättä, ja kannoin kotiintullessani lähikaupasta kotiin 10 kg painavan paketin. Hätkähdin kotiin päästyäni, että mitä hittoa, miten minä huomaamattani kannoin tämän kotiin. Pari kuukautta sitten olisin hädin tuskin saanut kannettua sen kaupasta autoon.

Vierailija
14/30 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on varmaan nivelrikkoa.

Vierailija
15/30 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholia en käytä, mutta olen ollut pahasti masentunut ja niin stressaantunut että kroppa on koko ajan jännittynyt ja hälytystilassa. Fyysiset muutokset ovat tulleet myös lyhyen ajan sisällä, hiusten harmaantuminen ja kasvojen/kaulan veltostuminen, ja ihan sellainen raihnainen olemus.

Ap

Vierailija
16/30 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yli 50, ylipainoakin hieman, mutta kehon liikkuvuus ja lihasvoimat hyvät, niin en kyllä huomaa mitään erityistä kömpelyyttä arjessa. Liikun 4-6 kertaa viikossa eri lajeja.

Katsoin noita mittojesi ap, niin olen siis aika samoissa kuin sinä, mutta kyllä mulla kroppa toimii ihan normaalisti.

Vierailija
17/30 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venytteletkö ikinä??

En venyttele koskaan!

Vierailija
18/30 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lohdutuksena kerron, että tuo on ihan mahdollista vielä korjata, mutta sinun pitää aloittaa jo nyt. Pelkkä laihduttaminen ei riitä, itse asiassa liikkuminen on laihtumista tärkeämpää.

Olen 41, olen ollut ihan rämäkunnossa viimeiset pari vuotta, ja nyt olen liikkunut säännöllisesti joka päivä tämän kevään. Tänään huomasin että pystyn juoksemaan hengästymättä, ja kannoin kotiintullessani lähikaupasta kotiin 10 kg painavan paketin. Hätkähdin kotiin päästyäni, että mitä hittoa, miten minä huomaamattani kannoin tämän kotiin. Pari kuukautta sitten olisin hädin tuskin saanut kannettua sen kaupasta autoon.

Sori, minulla jäi tärkein osa tuosta ensimmäisestä kappaleesta pois. Eli liikkuminen on laihtumista tärkeämpää, mutta kaikista tärkein itselläni oli ruokavalio. En syö sokeria enää enkä maitoa, ja se vei nivelkivut pois. Muutenkin rupesin seuraamaan millaisesta ruuasta tulee oireita ja mistä ei. Esim. aspartaamilla makeutetut kolat tekivät kipuja ja kömpelyyttä myös.

Tuo jäykkyys ja "köpöttelevä" kävely kuulostaa myös tosi tutulta. Ihmettelin itsekin, että tuliko tämä vanhuus nyt sitten näin nopeasti. Mutta ei, ohi se meni.

Vierailija
19/30 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä, voisin itsekin koittaa jättää sokerin ja makeutusaineet pois. Ap

Vierailija
20/30 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kuulu! Kyllä itsellänikin on välillä vaikeuksia saada aamulla seisten sukat jalkaan, mutta sekin silloin, kun olen tehnyt töissä jotain selälle erityisen raskasta. Muuten kyllä vielä kiipeän ketterästi, hypin alas ilman ongelmia, kävelen lujaa ilman kipuja jne. Senkus mietitte, missä työssä tällaista tehdään. 😁

44 v

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme