Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paino vain nousee.

Höpö
13.04.2023 |

Mitä ihmettä teen? Olen reilu 30v nainen. Painoin 2020 54kg. 2,5 vuotta ja painoni on 74kg.

Olen aina syönyt reippaasti, mutta vähentänyt huomattavasti. Ihan tietoisesti. Vapaapäivinä syön aamupalan, lounaan, päivällisen ja iltapalan. Työpäivinä syön aamupalan, välipalan, lounas, päivällinen ja iltapala. Ruuat on perus kotiruokaa. Vettä juon vähän, en juo sokerilimuja tai mehuja. Paitsi siideri tai lonkero 0-3 viikossa.

Liikun koirien kanssa päivittäin ja työni on sellaista missä ollaan liikkeessä koko vuoron ajan. Reilu vuoden verran pyöräillyt ja kävellyt yleensä töihin.
Nukkuminen erittäin huonoa (katkonaista) sekä lasten sairastelun vuoksi stressiä.

Vaatteet ei sovi, vyötärölle tullut oikeesti yli 10cm!

Kesällä laajat verikokeet, kaikki kunnossa.
Vatsavaivaa on, tai lähinnä suolistovaivaa.

Mietin lääkäriin menoa, onko järkeä...?

Onko ajatusta mitä tehdä?

Kommentit (130)

Vierailija
121/130 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin vuosia pitää painoni alle 80 kilossa, huonoin tuloksin. Dieettiä dieetin perään ja jojoilua. Täytettyäni 30 vuotta ajattelin lopettaa laihduttamisen ja katsoa miten käy. Painoni nousi parissa vuodessa, mutta on nyt pysynyt pitkään (monta vuotta) n. 91-93 kilossa. Siinä taisi löytyä luontainen ihannepainoni. Virallisten painotaulukoiden mukaan olen pyöreähkö (olen 169 cm pitkä), mutta pääasia, että viihdyn itse omassa kehossani!

Vierailija
122/130 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaloreita saa ihan normiruoasta tiputettua vähällä vaivalla 200-400kcal/vrk jättämällä pois juustot, rasvaiset leikkeleet, kermakastikkeet. Vaihtamalla leivän päälle laitettavan rasvan kevyimpään floraan tai benecoliin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/130 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ihmiset kertoo vaan, miten vähän syövät, , MUTTA KUKAAN EI KERRO ,KUINKA PALJON JUO, muuta kuin vettä😂. Sietä ne kalrit tulee. Viinasta ja sidukasta.

Vierailija
124/130 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elintarvike- ja lääketeollisuuden konspiraation hetelmiä?  :D

Vierailija
125/130 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä ihmiset kertoo vaan, miten vähän syövät, , MUTTA KUKAAN EI KERRO ,KUINKA PALJON JUO, muuta kuin vettä😂. Sietä ne kalrit tulee. Viinasta ja sidukasta.

Ynnä limppareista, mehuista ja smoot-hiestä? :0

Vierailija
126/130 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laske kalorit.

Calories in, calories out.

Ei sinun kehosi riko fysiikan lakeja sen enempää kuin kenenkään muunkaan.

Tämä. 

Aina vain tämä. Minulla on ollut "lihottavat" (väsyttävä ja ruokahalua lisäävä ja sitten erillinen nestettä massiivisesti kehoon keräävä) lääkitykset eivätkä nekään ihmistä lihota ilmasta ja auringonvalosta. Nesteen kertyminen toki asia erikseen mutta läskiä ei generoidu tyhjästä. 

Jos ja kun ei ole mitään vaikeaa syömishäir. taustaa tai neurooseja niin suosittelen laskemaan kalorit. Itse laskin kaiken orjallisesti ja turha diettailu loppui kuin seinään, pudotin puolessatoista vuodessa hieman yli 30 kiloa. Lasken edelleen kalorit koska en halua rajata tiettyjä ruokaryhmiä tai herkkuja pois niin näin pysyn kätevämmin kartalla. Syön tummaa suklaata ja karkkia tässä samalla päiväkahvien kanssa kun kirjotan, paino pysynyt jo muutaman vuoden näissä hyvissä normaalipainon alasuunnan lukemissa. :)

Ja siis tottakai kannattaa pyrkiä hoitamaan taustalla vaikuttavat fyysiset tai mielen sairaudet tasapainoon, ei kalorien laskeminen poissulje sitä että ihmisillä on tosi eri lähtökohdat ja haasteet. 

Vierailija
127/130 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ynnä limppareista, mehuista ja smoot-hiestä? :0

0,33 litran tavalllisessa Cokis-tölkissä on noin 12 palallista sokeria. Vähän kuin pistäisi pieneen kuppiin kahvia n. 6 palaa sokeria?

Vierailija
128/130 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laske kalorit.

Calories in, calories out.

Ei sinun kehosi riko fysiikan lakeja sen enempää kuin kenenkään muunkaan.

Tämä. 

Aina vain tämä. Minulla on ollut "lihottavat" (väsyttävä ja ruokahalua lisäävä ja sitten erillinen nestettä massiivisesti kehoon keräävä) lääkitykset eivätkä nekään ihmistä lihota ilmasta ja auringonvalosta. Nesteen kertyminen toki asia erikseen mutta läskiä ei generoidu tyhjästä. 

Jos ja kun ei ole mitään vaikeaa syömishäir. taustaa tai neurooseja niin suosittelen laskemaan kalorit. Itse laskin kaiken orjallisesti ja turha diettailu loppui kuin seinään, pudotin puolessatoista vuodessa hieman yli 30 kiloa. Lasken edelleen kalorit koska en halua rajata tiettyjä ruokaryhmiä tai herkkuja pois niin näin pysyn kätevämmin kartalla. Syön tummaa suklaata ja karkkia tässä samalla päivä

Jotkut terveystubettajat näyttävät siis suoltavan puuta-heinää, kun väittävät että kalorien laskeminen ei välttämättä ole paras strategia painonhallinnassa (esim. nopeat hiilarit vs. tyydyttyneet rasvat, kuten voi, tali ja ihra). Olennaista monien heistä mukaan on mm. se kuinka ärhäkästi ravintoaine nostaa rasvanvarastointihormooni insuliinin määrää. (Toki insuliinilla on muitakin funktioita kuin veren liiallisen glukoosin varastoiminen rasvana.)

Vierailija
129/130 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritin vuosia pitää painoni alle 80 kilossa, huonoin tuloksin. Dieettiä dieetin perään ja jojoilua. Täytettyäni 30 vuotta ajattelin lopettaa laihduttamisen ja katsoa miten käy. Painoni nousi parissa vuodessa, mutta on nyt pysynyt pitkään (monta vuotta) n. 91-93 kilossa. Siinä taisi löytyä luontainen ihannepainoni. Virallisten painotaulukoiden mukaan olen pyöreähkö (olen 169 cm pitkä), mutta pääasia, että viihdyn itse omassa kehossani!

Eli syöt "luontaisesti " niin paljon että pysyt noissa kiloissa .....

Vierailija
130/130 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme