Sukujuhlat tulossa ja ahdistaa jo etukäteen lähentelevä sukulaismies
Sain kutsun miehen sukulaissyntyäreille, johon tulee mieheni sukulaiset kumppaneineen. Nämä ovat salakapakka tyyliset pukujuhlat jossa lapset eivät ole kutsuttuina. Tämä on pyöreitä täyttävän sukulaisen synttärijuhlat.
Synttärisankari on ihana ja hauska persoona, jonka seurassa on aina hauskaa.
Mutta. Ongelma on se, että mukaan on kutsuttu myös miehen puolelta toinen, minua paljon vanhempi miespuolinen henkilö, joka vähänkin ottaneena lähentelee ja toimii seksuaalisviritteisesti minua kohtaan.
Viimeksi kun nähtiin yhteisellä sukulaisillallisella tyyppi tuijotti rasvaisella ilmeellä minua ja parin lasillisen jälkeen tuli juttelemaan ällöttäviä juttuja (olet seksikäs, mahtavat muodot sulla, anna kun isä vähän kokeilee.., ym ym) ja yht äkkiä tarttui minua vyötäröstä ja yritti puristella persettä.
Koko seurue meni hiljaiseksi, ja tuijotti kivettyneenä. Minä jäädyin totaalisesti paikalleni kuin kivipatsas ja punastuin häpeästä ja olin niin paniikissa etten pystynyt puhumaan. Aika pysähtyi, ja sain ahdistuskohtauksen, sydän hakkasi ja minua alkoi pyörryttää.
Inhoan tuota ihmistä yli kaiken. En ole koskaan hänestä pitänyt ja aina yritän välttää häntä.
Tämä tyyppi on vielä naimisissa ja tilanne purkautui siihen, että hänen vaimonsa alkoi haukkua miestä ja sai raivokohtauksen miehelle. Onneksi ei minulle sanonut mitään, kai näki etten ollut tehnyt mitään provosoivaa en ollut edes keskustellut tämän tyypin kanssa vaan vältellyt.
Minua hävetti ihan hel*** vetisti. Tuntui nöyryyttävältä ja ahdistavalta. Tän jälkeen sanoin miehelleni että nyt lähdetään ja lähettiin pois.
Jäänkö näistä juhlista suosiolla pois? Tiedän että mieheni haluaa että tulen mukaan.
Mitä sanon omalle miehelleni, miten hän voisi auttaa minua?
Puhuin miehelle tuon edellisen tapahtuneen jälkeen, ja kysyin miksi mies ei puuttunut asiaan? Mies sanoi, ettei voinut suuttua koska hän on niin iso ukko, että jos antaa vihalle vallan ja antaa tuolle Niljakkeelle pataan, se ukko kuolee siihen ja hän joutuu linnaan. Joten antoi akkansa hoitaa tilanteen.
Nyt pyytäisin apua tai vinkkejä miten toimia.?
Ja pyytäisin, älkää enää lyökö lyötyä. Haluun vain neuvoja kiitos.
Kommentit (49)
Valmistaudu henkisesti puolustamaan itseäsi. Ei se todennäköisesti sua ala raiskailla tms, joten pärjäät kyllä. Vedä turpaan ja ärähdä jos tulee edes sanomaan mitään. Ei ehkä helppoa, mutta käy tilannetta mielessäsi läpi ja revi raivo niljaketta kohtaan jo nyt pintaan. Ja sano miehelle, että pitää sinun puolia vaikka minkä uhalla, jos tilanne toistuu ja jäädyt.
Luultavasti oli viimeinen kerta tuo mitä tapahtui, mutta aggressiivinen valmistautuminen helpottaa kohtaamista. Näin ainakin omalla kohdallani enkä ole ketään ikinä edes lyönyt.
Eikö kukaan muukaan tehnyt mitään? Itse olisin nostanut kovan metelin, ainakin jälkikäteen lääppijää miehen selviydyttyä ja jäätymisen hälvennettyä. Rikos on rikos tapahtuman jälkeenkin.
Puhu etukäteen miehellesi ja pyydä, että hän suojelee sinua. Harjoittele etukäteen, mitä sanot miehelle, jos hän ahdistelee sinuaälä koske minuun, anna minun olla rauhassa, lopeta ahdisteleminen jne. Sanot sen kovaan ääneen, niin että muutkin kuulevat. Pyydä myös muita ihmisiä auttamaan sinua, jos mies lähentelee sinua. Sinun ei ole syytä hävetä vaan sen ahdistelijan.
Vierailija kirjoitti:
Puhu etukäteen miehellesi ja pyydä, että hän suojelee sinua. Harjoittele etukäteen, mitä sanot miehelle, jos hän ahdistelee sinuaälä koske minuun, anna minun olla rauhassa, lopeta ahdisteleminen jne. Sanot sen kovaan ääneen, niin että muutkin kuulevat. Pyydä myös muita ihmisiä auttamaan sinua, jos mies lähentelee sinua. Sinun ei ole syytä hävetä vaan sen ahdistelijan.
Jahas, lainausmerkit eivät näy tekstissä.
Jätä menemättä, aina voi valita seuransa 👍🏻
Lähentele takaisin! Ota aloite itsellesi!
Jos puolisosi on niin lapanen ettei tee mitään tuollaisessa tilanteessa, jätä menemättä.
Miettisin hyvin paljon jatkamista puolisosi kanssa.
Potki munille heti porstuassa, ja sano että tuossa siitä viime kerrasta, ja katsokin että oli viimeinen.
No minua pyysi verisukulainen mökillä ollessamme viereensä päiväunille. Arvaa ällöttikö. Luulen myös, että minua on ainakin kerran lapsena hyväksikäytetty enkä ihmettelisi jos kyseessä olisi hän ja hänen vaimonsa. Toki saattaa olla valemuistokin. Olin tuon tapahtuman aikaan muistaakseni 18 vuotias.
Olisin rähjännyt jätkän alimpaan maan rakoon sillä siunaaman hetkellä. Minuun ei kosketa.
Olen kerran elämäni aikana löylyttänyt yhden esimieheni, kun hänellä oli tapana ohikulkeissaan taputella perälle ja muutenkin kaulailla ja silleen hipsutella. Eipä sitten enää kosketellut.
Kyllä naisen pitää itseään osata puolustaa.
Muutenkin vähän outoa, että miehen pitäisi suuttua ja siten muuttuu väkivaltaiseksi. Kyllähän tuommoiset suusanallisesti selvitetään ilman kiukkua, vaikka ääni vähän nousiskin.
Vedä nokkaa ja kolauta polvella kulkusille
Teitkö rikosilmoituksen?
Voinet pyytää miestäsi lähettämään viestin/ lähetät itse viestin, jossa kerrot, että harkitset vakavasti rikosilmoituksen tekemistä häirinnästä. Jos epätoivottu käytös loppuu täysin, et ehkä tee.
Vierailija kirjoitti:
Teitkö rikosilmoituksen?
Voinet pyytää miestäsi lähettämään viestin/ lähetät itse viestin, jossa kerrot, että harkitset vakavasti rikosilmoituksen tekemistä häirinnästä. Jos epätoivottu käytös loppuu täysin, et ehkä tee.
Ajatus katkesi: kenenkään ei siis tarvitse turvautua väkivaltaan tai pelätä joutuvansa linnaan. Poliisille vain ilmoitus.
Tee edellisestä rikosilmoitus. Tapahtumalla on silminnäkijöitä. Ja tee uudestaan, jos jotain tekee.
Vierailija kirjoitti:
Opettele etukäteen sanomaan niin rumasti, että tyyppi saa hävetä kunnolla. Tyyliin: "Täytyykö koko suvulle näyttää ettei tuolla naamalla käy flaksi?"
Napakka potku polvella haaroväliin, niin kyllä se siitä. Älä ruikuta, vaan toimi. Korvapuustikin käy.
Jos oma mies ei kykene puolustamaan vaimoaan, en lähtisi koko juhliin.