Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tulipa paha mieli tet-jaksolla olevan puolesta

Vierailija
12.04.2023 |

Ekaa kertaa työelämään tutustumassa, kovasti teetetään töitä mikä sinällään ok. Moitteita kuuluu tulevan jos jokin on mennyt vikaan. Uskon että parhaansa on kuitenkin yrittänyt.

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä on hyväkin ettei lapseni mene tettiin. On autistinen ja tarvitsee jatkuvaa ohjausta, koska kaikki oma-aloitteisuus puuttuu. On jo nyt sellainen että eläisi tyytyväisenä huoneessaan loppu elämänsä eikä halua olla mitään koska mielikuvitus puuttuu joten ei kykene kuvittelemaan mitään mitä tekisi.

Lapsesi on siis tyypillinen nykynuori. Korkeintaan tulevaisuudelta haaveilevat uraa somevaikuttajina.

Vierailija
22/65 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä on hyväkin ettei lapseni mene tettiin. On autistinen ja tarvitsee jatkuvaa ohjausta, koska kaikki oma-aloitteisuus puuttuu. On jo nyt sellainen että eläisi tyytyväisenä huoneessaan loppu elämänsä eikä halua olla mitään koska mielikuvitus puuttuu joten ei kykene kuvittelemaan mitään mitä tekisi.

Lapsesi on siis tyypillinen nykynuori. Korkeintaan tulevaisuudelta haaveilevat uraa somevaikuttajina.

Ei hän haaveile mitään eikä ole kiinnostunut mistään somesta. Ei ole ystäviä edes oikeassa elämässä. kotona aina

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aikoinaan Tetissä kahvilassa. Mitä opin. Sen etten ainakaan kahvilaan mene ikinä töihin. Sellasta kyykytystä nuorelle tytölle. Kellosta katsottiin aikaa, kun söi. 10 minuutissa piti syödä, muita taukoja ei ollut.

Vierailija
24/65 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hän haaveile mitään eikä ole kiinnostunut mistään somesta. Ei ole ystäviä edes oikeassa elämässä. kotona aina

Minä sanoinkin että korkeintaan. Valtaosa on juurikin yhtä veteliä kuin sinun kerasi ettei edes somevaikuttajan urasta haaveile.

Vierailija
25/65 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä sanoinkin että korkeintaan. Valtaosa on juurikin yhtä veteliä kuin sinun kerasi ettei edes somevaikuttajan urasta haaveile.

Koita nyt päättää pitääkö sitä somevaikuttamista haluta vai ei. Onneksi lapseni ei ole henkisesti noin vetelä kuin sinä. Sentään tietää mitä haluaa ja ei halua kun kysytään.

Vierailija
26/65 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuuden tunnin työpäivä, yksi 30min ruokatauko. Väsy on poika kun kotiin tulee, kyllä se siitä. Mutta en tiedä haluaisiko esim. kesätöihin enää samaan paikkaan. Ap

Minä tein tetissä kahdeksan tunnin päiviä ja tehtaassa fyysistä työtä. Ei kokenut äitini tarpeelliseksi inistä siitä lehtiin.

Ehkä sun työpaikka oli kuitenkin mukava ja työporukka oli kiva?

Vierailija
27/65 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on hyvä karaistua työelämään, ei ole aina kivaa ja haaskat käy kimppuun minkä kerkiää. Siinä oppii sitten joko pitämään puolensa tai ei

Näin saadaan kätevästi uusia syrjäytyneitä. En minäkään nuorena osannut aina pitää puoliani ja olisin heittänyt varmasti hanskat tiskikiin jos ei olisi ollut aina muutamaa ihanaa aikuista, jotka jaksoivat kannustaa.

Vierailija
28/65 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on hyvä karaistua työelämään, ei ole aina kivaa ja haaskat käy kimppuun minkä kerkiää. Siinä oppii sitten joko pitämään puolensa tai ei

Ai karaistua niin paljon, ettei tulevaisuudessa uskallakaan hankkia töitä jääden nuorena eläkkeelle masennuksen ja paniikkikohtausten takia?

Tuohan ei ole karaistumista vaan trauman aiheuttamaa.

Kun on pas kasta kohtelusta kokemusta niin osaa arvostaa toisella tapaa ihan normaalia ja tavallisen turvallista työympäristöä.

Vierailija
29/65 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuuden tunnin työpäivä, yksi 30min ruokatauko. Väsy on poika kun kotiin tulee, kyllä se siitä. Mutta en tiedä haluaisiko esim. kesätöihin enää samaan paikkaan. Ap

Minä tein tetissä kahdeksan tunnin päiviä ja tehtaassa fyysistä työtä. Ei kokenut äitini tarpeelliseksi inistä siitä lehtiin.

Ehkä sun työpaikka oli kuitenkin mukava ja työporukka oli kiva?

Joo , mutsin parturiliikkeessä sheivailin hiuksia, tasasin partoja jne.

Vierailija
30/65 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkän uran tehneenä sanon, älkää nyt ihmeessä säikytelkö niitä nuoria heti pois työelämästä! Mä aina sanoin nuorille, että multa voi tulla aina kysymään jos ei osaa. Tyhmiä kysymyksiä ei ole.

Vierailija
31/65 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai karaistua niin paljon, ettei tulevaisuudessa uskallakaan hankkia töitä jääden nuorena eläkkeelle masennuksen ja paniikkikohtausten takia?

Kun on pas kasta kohtelusta kokemusta niin osaa arvostaa toisella tapaa ihan normaalia ja tavallisen turvallista työympäristöä.

Veemäinen suhtautuminen on vaan niitten vanhojen pätemistarvetta.

Vierailija
32/65 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kumma, jos työpaikoilla ei tajuta, etteivät nuoret halua mennä töihin, jos he saavat tetissä huonoja kokemuksia työelämästä kuten moitteita, selän takana puhumista, haukkumista yms. Kyse on kuitenkin vasta tutustumisesta työelämään eikä vielä edes mistään harjoittelusta.

Vierailija
33/65 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkän uran tehneenä sanon, älkää nyt ihmeessä säikytelkö niitä nuoria heti pois työelämästä! Mä aina sanoin nuorille, että multa voi tulla aina kysymään jos ei osaa. Tyhmiä kysymyksiä ei ole.

Jospa et tytölle sanonu klassikkoneuvoa, että sulla on pitkä ura edessäsi ja sulla takanasi,

Vierailija
34/65 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin aikoinaan Tetissä kahvilassa. Mitä opin. Sen etten ainakaan kahvilaan mene ikinä töihin. Sellasta kyykytystä nuorelle tytölle. Kellosta katsottiin aikaa, kun söi. 10 minuutissa piti syödä, muita taukoja ei ollut.

Joillakin se pienikin vallantunne kääntyy sadismin puolelle.

Vierailija
35/65 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veemäinen suhtautuminen on vaan niitten vanhojen pätemistarvetta.

Niin on ja itse koen sen vielä niin, että ne kokeilee sen uuden kaverin psyykettä. Mulle kävi niin. Kaikki vaan piruili ihan joutavasta, mutta en välittänyt. Eipä aikaa, kun alkoivat morjestella kaupassa ja pääsin "porukoihin". Tämä jo sitten ihan työpaikassa, ei tetissä.

Vierailija
36/65 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pojan tet paikka oli myös aika kurja.

Siellä oli ollut vanhempi nainen joka oli ollut inhottava ja haukkunut ja arvostellut poikaani jatkuvasti.

Hän oli mm lykännyt pojalleni käteen sellaisen vanhanaikaisen lankamopin ja kun poika oli kysynyt miten moppi toimii niin oli tiuskinut että millä oikein omaa kotiaan siivoaa 🤪 No ei ollut ysiluokkalaisella vielä omaa kotia tuolloin ja kotona meillä on ihan nykyaikainen, ammattitason moppi. Enpä tiedä osaisinko itsekään käyttää moista moppiviritelmää ja vaikka osaisin niin en sellaisella bakteeripesällä omaa kotiani siivoaisi.

Poika oli saanut harjoittelusta hyvät arviot tuosta inhottavasta akasta huolimatta mutta sanoi ettei ikinä menisi sinne esim kesätöihin. Ei ole käynyt kyseisessä kaupassa edes ostoksilla tuon jälkeen ja tetistä aikaa jo useampi vuosi.

Vierailija
37/65 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joillakin se pienikin vallantunne kääntyy sadismin puolelle.

Muksuille pitää vain opettaa että tuollaiset on mielenterveysongelmaisia mitkä kiusaa eikä ongelma ole heidän. Sen jälkeen voi miettiä jääkö työpaikkaan ja alkaa hankalaksi vai ottaako loparit.

Vierailija
38/65 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tetissä eräässä isossa kaupassa (ei ruoka). Oli siellä toinenkinntettiläinen. Me ei saatu kertaakaan mennä myymälän puolelle edes käymään. Aamulla osoitettiin varaston puolelta työksi koko päiväksi laatikoiden purkamista, hintalappujen laittamista, pahvien taittelua ym. Kukaan oikea työntekijä tai pomo ei käynyt koko päivänä katsomassa miten menee. Siinä se tet. Kaksi viikkoa varastossa raatamassa ilman kontaktia oikeisiin työntekijöihin tai asiakkaisiin.

Vierailija
39/65 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli aina moitteitta, että liian ujo, liian hiljainen. Mitähän silläkin oli muka väliä kun ei edes ollut mitään asiakaspalvelua.

No pitää olla niin sanotusti hyvä tyyppi ja sopeutua työporukkaan ja se vaatii intensiivistä vuorovaikutusta, ei pidä olla ujo ja hiljainen

Vierailija
40/65 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni aikanaan kohdeltiin tet:ssä varsin ikävästi. Toimiston naiset kyykytti nuorta tyttöä. Aikanaan sitten työelämässä tuli tuokin firma vastaan ja olisivat tarvinneet minua asioiden edistämiseen. Ei paljon kiinnostanut.