Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miltä tuntuu olla lapseton ihminen?

Vierailija
12.04.2023 |

Asun nyt 5-kymppisenä yksin, mutta aiemmin minulla oli koko ajan joku huollettava. Ja se oli ihan ok.
Olen kuitenkin miettinyt miltä tuntuu, kun tätä vastuuta EI ole. Jos on autettavaa sukua, se tasaa ehkä vähän.
Mutta että 2-3-kymppisenä ei olisi ollut ketään tai mitään pientä josta on vastuussa?

Kommentit (85)

Vierailija
1/85 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, itselleni tuntuu hyvältä. Kun ajattelen, että mulla olisi tässä nyt lapsi, tuntuu kuin niskaan putoaisi raskas paino, joka laittaisi niskan poikki.

Vierailija
2/85 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvältä tuntuu. Olisi kammottavaa joutua toisen ihmisen huoltajaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/85 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu vapaalta, kun saa käyttää kaikki rahat vain itseensä, kun ei ole puolisoakaantai lemmikkejä, ja myös tavallaan ulkopuoliselta, kun suurin osa saman ikäisistä tuttavista on jo lisääntynyt tai lisääntymässä. Olen 30-v sinkkunainen.

Vierailija
4/85 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan mahtavalta, kun kuuntelee lapsellisten tuttujen raskasta perhe-elämää. Tämä on aivan posketon win-win, koska sekä rahaa että aikaa jää itselle.

Vierailija
5/85 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvältä tuntuu. En ole koskaan halunnut lapsia.

N55

Vierailija
6/85 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään erikoiselta. Olen ihan tyytyväinen tähän.

Vierailija
7/85 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvältä. Eniten olen kiitollinen siitä, ettei minun tarvitse olla naimisissa vain lasten vuoksi. Niin monella ystävällä ja työkaverilla tuntuu olevan tuo kuvio. Jos lapsia ei olisi, niin olisivat eronneet ajat sitten.

Vierailija
8/85 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus nuorempana ehkä olisin halunnut, mutta kun tajusin, miten hirveä maailma on, ajattelin, että en tällaiseen hullujenhuoneeseen halua perhettä perustaa.

Vierailija
9/85 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaan harkinnutkaan huollettavia kakskymppisenä, joten ei tarvitse tuollaista miettiä nyt. Olen 50, lapsi 16 ja kyllä mä jo vähän odotan että muuttaa omilleen ja saadaan taas miehen kanssa elämä takaisin.

Vierailija
10/85 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselliselta.

Vierailija
11/85 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanalta!

Vierailija
12/85 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanalta! Olen tietoisesti valinnut lapsettoman elämän. On aina puistattanut ajatus kireästä ja kiireisestä lapsiperhearjesta. Ei kiitos! Siihen päälle vielä taloushuolet. Ajatuskin ahdistaa.

Itselläni kaikki vapaa-aika on omaa aikaa. Viikonloppuisin pystyn oikeasti rentoutumaan työviikon jäljiltä ja menemään taas maanantaina virkeänä töihin.

En vaihtaisi tätä pois mistään hinnasta. Onneksi Suomessa ei ole pakko perustaa perhettä, jos se ei tunnu omalta jutulta.

Vierailija
13/85 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvältä. Voin keskittyä mieheeni, lemmikkeihin, harrastuksiin, uraani sekä itseni kehittämiseen. Ei ole ikinä ollut lisääntymisviettiä. Voin hyvin fyysisesti ja psyykkisesti. Elämä vaikuttaa kaikin puolin mukavalta.

N30, naimisissa

Vierailija
14/85 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalilta.

Vierailija
15/85 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö lapsettomuus tuntua joltakin jos ei ole ikinä ajatellutkaan saada lapsia? 

Vierailija
16/85 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein hyvältä!

Vierailija
17/85 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltähän sellaisista vanhemmista tuntuu, kun lapsista tuli rikollisia, narkkareita tai loisia? Ei tarvitse jatkuvasti kysyä yhtä ja samaa, että miltä tuntuu olla lapseton.

Vierailija
18/85 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu tavalliselta. Et sinäkään varmaan aktiivisesti mieti, miltä tuntuu kun ei käytä pyörätuolia, asu Pariisissa tai omista marsua. Aika monella kaksi-kolmekymmpisellä ei ole ketään, josta pitäisi huolehtia. Minun ikäisenäni eli kohta 50-vuotiaana se on tosi harvinaista. Olen onnekas, kun vanhemmatkin ovat vielä melko nuoria ja aivan pärjääviä.

Vierailija
19/85 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan mahtavalta, kun kuuntelee lapsellisten tuttujen raskasta perhe-elämää. Tämä on aivan posketon win-win, koska sekä rahaa että aikaa jää itselle.

Omani ei jostain syystä tuntunut kauhean raskaalta.

Nuorempi lapsi oli vähän hankala, mutta perheessä oli onneksi toinen aikuinen.

Ap

Vierailija
20/85 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännää kuinka kaikki on vain innoissaan täällä.

Läheinen lapseton 50v nainen on todella rikki asiasta ettei saanut omia lapsia vaikka käytti järjettömiä summia hoitoihin joiden tulokset päätyi keskenmenoihin.

Edelleen suree asiaa vaikka on hyvin postiviinen ihminen ja harva tietää kuinka kärsinyt lapsettomuudestaan kovasti.

Ehkä vauva,fi on jo osoitteena sellainen, että en lukisi juttuja täällä jos lapsettomuus olisi vastentahtoinen ja surettava asiantila. Tai vaikka kävisi, ei vastaisi tällaiseen ketjuun. Suomessa on enemmän kuin yksi lapseton. Kannattaa otsikoida aloitus toisin, jos toivoo tahattomasti lapsettomien mielipiteitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme