Miksi jotkut pienituloiset äänestävät Kokoomusta?
Ymmärrän, että varakkaat äänestävät sitä, mutta miksi jotkut köyhätkin?
Kommentit (106)
Myös köyhistä jotkut ovat fiksuja. He ymmärtävät, että kansan suuri enemmistö voi markkinataloudessa paremmin kuin sosialismissa. Ei politiikka ole nollasummapeliä, vaikka demarit kuinka niin väittäisivät.
En ikinä anna ääntäni miljonääri kerholle, mutta liike nyt on hyvä vaihtoehto. Se on ainoa puolue joka on pienyritysten asialla. Pienyritykset ovat Suomelle arvokkaita, koska mitä enemmän yrittäjiä sitä enemmän verotuloja. Lisäksi oman yrityksen perustaminen on melkein ainoa toivo työttömälle jota ei hyväksytä töihin, koska "vaihtajat kelpaa" ellei sitten omista suhteita. Vahinko vain, että yrityksen perustamiseen tarvitaan lähes tulkoon aina lainaa. Pankit eivät ole mitään hyväntekeväisyysjärjestöjä
Pienituloisissa on paljon ihmisiä, jotka eivät ole ikinä saaneet minkäänlaisia tukia. Heitä alkaa ärsyttää, että jotkut saavat kaiken tekemättä mitään.
Vierailija wrote:
Vierailija kirjoitti:
Joku voi äänestää kokoomusta vaikka sen takia, että omat vanhemmat ovat tehneet niin.
Kuka muka tietää mitä vanhemmat äänestävät? Itse en koskaan ole puhunut vanhempieni kanssa sellaisista asioista. Ei hajuakaan, ketä he ovat äänestäneet.
Aika monessa perheessä ja parisuhteessa keskustellaan avoimesti poliittisista näkemyksistä ja kerrotaan toinen toiselle, ketä äänestää. Se, että sinun perheessäsi on toisin, on sinun perheesi juttu.
Luulevat saavansa statusta ja tulevansa Wahlroosin kaveriksi nuoremmalla ruskeeta reikää. Eivät pää riitä tajuamaan omaa t y p e ryy ttä
Ei ymmärretä kuinka Suomen vaalijärjestelmä toimii, äänestetään jotain tuttua naapuria ja somesta tuttua facebook-kaveria selvittämättä puolueen ohjelmaa. Seurataan uutisia vain kuukausi ennen vaaleja ja uskotaan joka kerta samoja puolueita jotka edelliskerrallakin pettivät lupauksensa heti kun selkä kääntyi.
Kukaan isänmaallinen ja vastuullinen ihminen ei kuuna päivänä äänestäisi Kokoomusta.
Vierailija wrote:
Äänestävät siksi, että yhteiskunnan tukiaisilla ilmaiseksi elelevät ihmiset saadaan töihin.
Tienaamaan itse oma leipänsä.
Myös pienituloiset maksavat veroissaan, noiden yhteiskunnan elättien kulut.
Moni pienituloinen saa myös yhteiskunnan tukia. Asumistukea tai lapsiin liittyviä tukia, joita nyt otetaan myös niiltä pienituloisilta työssäkäyviltä pois.
Tämä ketjuhan varmasti liittyy siihen artikkeliin, jossa pienituloinen kahden lapsen yh Teija Oulusta kertoi katuvansa että äänesti kokoomusta. Tämäkin tapaus äänesti nyt ensimmäistä kertaa eikä kuvan perusteella vaikuta parikymppiseltä eikä edes juuri ja juuri kolmikymppiseltäkään.
Vierailija wrote:
Myös köyhistä jotkut ovat fiksuja. He ymmärtävät, että kansan suuri enemmistö voi markkinataloudessa paremmin kuin sosialismissa. Ei politiikka ole nollasummapeliä, vaikka demarit kuinka niin väittäisivät.
Tyhmiä työ köyhät kokoomuslaiset olette. Sen vielä ymmärtää, että keskiluokka äänestää, koska heillä on suuri tarve erottua köyhistä, mutta köyhälle se on pelkkää itsetuhoisuutta. Sama asia kuin menisi uimaan ylimääräinen paino (alkaen 10kg) sidottuna kehoon. Saatat kyllä ehkä pysyä pinnalla, mutta se on raskasta samanaikaisesti, kun rikkailla uimareille on apunaan kellukkeita
Liike nyt on oikea vaihtoehto. Pienyrittäjien puolue ja käytännössä ainoa toivo sekä Suomelle, että itse yrittäjälle
Olen keskituloinen enkä minäkään eduskuntavaaleisssa äänestä Kokoomusta koska Kokoomus aina ensisijaisesti ajaa varakkaimpien etuja. Esim nyt minä keskituloisena saan tuhansien eurojen lisälaskun ensiasuntoa ostaessa, rikas asuntosijoittaja hyötyy jopa kymmeniä tuhansia muutamassa vuodessa.
Ainoastaan kunnallisvaaleissa olen äänestänyt Kokoomusta koska heillä oikeasti parhaat ideat estää muuttotappiota, kotikaupunkini sellainen plus miinus nolla väestömäärän osalta eli on riski että voisi alkaa pienenemään.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija kirjoitti:
Joku voi äänestää kokoomusta vaikka sen takia, että omat vanhemmat ovat tehneet niin.
Kuka muka tietää mitä vanhemmat äänestävät? Itse en koskaan ole puhunut vanhempieni kanssa sellaisista asioista. Ei hajuakaan, ketä he ovat äänestäneet.
Aika monessa perheessä ja parisuhteessa keskustellaan avoimesti poliittisista näkemyksistä ja kerrotaan toinen toiselle, ketä äänestää. Se, että sinun perheessäsi on toisin, on sinun perheesi juttu.
Kyllä tiedän, ketä vanhempani ovat äänestäneet, demareita tietysti, kun olivat työläisiä. Ja myös aktiviisia poliittisia toimijoita. Ministereitäkin meillä vieraili ollessani lapsi. Mummo aina kiirehti valokuvaa ottaamaan, kun tyttö oikein ministerin polvella istui.
Itsekin olen tähän asti demareita äänestänyt, mutta kun aikoinaan nousevan hyvinvoinnin jatkuminen kuviteltiin vain lisääntyvän automaattisesti velkarahalla, niin että kaikki voisivat jäädä työn teon sijasta lomailemaan, niin ehkä äänestän ensi vaaleissa toisin,
On ymmärrettävä, että raha ei kasva puussa. Eikä tämä ole viime hallituksen vika, vaan jo kauan on eletty kuin heinäsirkat soitellen. Muurhaiset kuitenkin ehkä pelastavat tämän maan rupukerhoon lopullisesti liitymisestä.
Vierailija wrote:
Olen keskituloinen enkä minäkään eduskuntavaaleisssa äänestä Kokoomusta koska Kokoomus aina ensisijaisesti ajaa varakkaimpien etuja. Esim nyt minä keskituloisena saan tuhansien eurojen lisälaskun ensiasuntoa ostaessa, rikas asuntosijoittaja hyötyy jopa kymmeniä tuhansia muutamassa vuodessa.
Ainoastaan kunnallisvaaleissa olen äänestänyt Kokoomusta koska heillä oikeasti parhaat ideat estää muuttotappiota, kotikaupunkini sellainen plus miinus nolla väestömäärän osalta eli on riski että voisi alkaa pienenemään.
Itse olisin toivonut PS pääministeri puolueeksi mutta tällä mennään nyt. Nyt sentään maassa on hallitus eikä vain "hallitus" edelliset 4 vuotta Suomi oli täysin tuuliajolla ja turhanaikaisten lgpt+- /marginaaliryhmien puuhastelujen varjoon jäi kaikki oikeat koko kansan asiat. Suurimman osan aina soteuudistusta myöden saisi perua.
Vierailija wrote:
Marinin työllistämispaketti ei kai sitten mielyttänyt kaikkia. Nyt tulee varmaan joku Sipilä tyyppinen leikkuri. Siitä se nyt oli mielestäni kiinni, että suurin osa ymmärtää, että velaksi ei voi elää loputtomiin. Aiemmat hallituspuolueet lähinnä lupasivat pitää valtionvelan kasvussa, eikä se vaan useimpia mielytä.
Nykyinen hallitus ottaa vähintään yhtä paljon velkaa kuin edellinen. Jos hallituskaudelle sattuu jotain odottamattomia kriisejä, niin velkaa otetaan huomattavasti edellistä hallitusta enemmän. Rahat vain menevät suurituloisille ja samaan aikaan pienituloisilta leikataan.
Varmaan siksi että kokoomus on oikeastaan ainoa puolue joka haluaa kasvattaa suomalaisten vaurautta. Jos et halua olla köyhä niin äänestä kokoomusta!
Kokoomuksen ideologia perustuu ajatukseen siitä, että meillä jokaisella on vapaus ja vastuu omista tekemisistämme ja valinnoistamme, ja että yhteiskunnan tulee tukea ihmisten pyrkimystä paremman huomisen luomiseen, ja että yhteiskuntaan syntyy vaurautta ja hyvinvointia vain yksilöiden oman toiminnan ja aktiivisuuden kautta.
Se mitä itse en ymmärrä on miksi moni pienituloinen äänestää vasemmistoa vaikka vasemmiston intressissä on nimenomaan säilyttää Suomessa mahdollisimman suuri pienituloisten joukko jotta vasemmistolla riittäisi äänestäjiä.
kokoomuksen ajattelussa ihminen on tärkein ja yhteiskunta palvelee ihmistä, kun taas vasemmiston ideologia lähtee siitä että aate ja yhteiskunta ovat tärkeimmät ja ihmisen tulee taipua yhteiskunnan koneiston tarpeisiin.
Kokoomus on pitkälti liberaali (yksilön oikeudet ja ihmisten samanarvoisuus lain edessä) , ja vasemmisto totalitaristinen (yhteisön etu tulee ennen ihmistä, kollektivimi eli valtio tai muu yhteisö omistaa kaiken omaisuutesi).
Minä olen pienituloinen eläkeläinen, mutta katson, että tähän velaksielämiseen on tultavs muutos lapsenlapsieni vuoksi.
Vierailija wrote:
Äänestävät ne jotkut köyhät perussuomalaisiakin. Onko se sen järkevämpää.
No ei ole. Persut tosin lupasi, ettei köyhiltä leikata ja naamioi rikkaiden asioiden ajamisen maahan muuton kritisointiin. Tyhmempää nielee.
Koska kokoomus on onnistunut valehtelemaan olevansa kaikkien puolue 😁😁 Ja tietenkin kaikki haluavat rikastua ja kun Petteri sanoo että heitä äänestämällä niin voi käydä tyhmät ryntäävät äänestämään heitä. No syyllinen kokoomuksen johtamaan maahan löytyy ihan sieltä peilistä. Koulutustason nostaminen auttaisi mutta ei kaikkia.
Vierailija wrote:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus on kaikkien ahkerien ihmisten puolue.
Olen tehnyt 12 vuotta raskasta vuorotyötä. Minun on pakko hakea asumistukea etten yövy kadulla. Mitä voitan äänestämällä Kokoomusta jonka mielestä olen laiskimus ja huono kansalainen?
Millä tavalla kokoomus ilmaisi tämän mielipiteen sinusta?
Haluavat leikata siitä, vaikka jo nyt tekee niin tiukkaa että pitää joko käydä kirkon ruokajakelussa kuun lopussa tai paastota viimeiset 3-4 päivää. Jos vielä bensan hinta tästä nousee vaikka 20% niin en edes fyysisesti pysty menemään töihin kun täällä ei kulje julkiset.
Jos asumistuesta leikataan, se on kaikki myös ruuastani pois. En hyödy kyseisestä tuesta itse mitään, kun on pakko silti asua jossain
Tässä on ketjun tärkeimmät kommentit jos joku on laiska ja ei jaksa selata keskustelua. Joskus ihminen on ahkera ja tunnollinen työntekijä ja silti se raha mikä käteen jää ei riitä. Yhtenä muuten helvetin hyvänä esimerkkinä tästä on MaRa ala. Monesti siihen nähden mihin tahtiin työtä monessa paikassa painetaan ei käteen jää palkkaa kuitenkaan riittävästi. Duuni päivä voi olla "vain" kuusituntinen ja se on alusta loppuu niin kiireistä että ei tauolle kerkeä. Lähde siinä sitten sen jälkeen vielä jollekkin toiselle duuni paikalle täysin energiat nollilla. Hullua.
Kaikki ei voi vain lisätä tunteja tai ryhtyä yrittäjäksi. Kaikki ei nosta tukia "laiskuuttaan". Ja kuitenkin, tuohon aiemmin kommentoineeseen, ahkeraan työntekijään, moni tuen heikennys kohdentuu.
Vierailija wrote:
Äänestävät siksi, että yhteiskunnan tukiaisilla ilmaiseksi elelevät ihmiset saadaan töihin.
Eli ovat höynäytettyjä.