Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut pienituloiset äänestävät Kokoomusta?

Vierailija
11.04.2023 |

Ymmärrän, että varakkaat äänestävät sitä, mutta miksi jotkut köyhätkin?

Kommentit (106)

Vierailija
21/106 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On olemassa kahdenlaisia köyhiä. Ne, jotka yrittävät nousta siitä ja ovat kyllästyneet loikoiluyhteiskuntaan, äänestävät kokoomusta tai persuja. Köyhyyteen vellomaan ja yhteiskunnan almuja ulisemaan jäävät taas äänestävät vasemmistoa.

Eikö kannattaisi äänestää oikeistoa vasta sitten, jos todella onnistuu tulemaan varakkaammaksi eikä enää tarvitse tukia?

Vierailija
22/106 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun moukka omistaa velkatalon ja osamaksu auton se luulee että hän kuuluu kokoomukseen......😂 Luullaan että näin ollaan herraskaisia reppanat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/106 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On olemassa kahdenlaisia köyhiä. Ne, jotka yrittävät nousta siitä ja ovat kyllästyneet loikoiluyhteiskuntaan, äänestävät kokoomusta tai persuja. Köyhyyteen vellomaan ja yhteiskunnan almuja ulisemaan jäävät taas äänestävät vasemmistoa.

Eikö kannattaisi äänestää oikeistoa vasta sitten, jos todella onnistuu tulemaan varakkaammaksi eikä enää tarvitse tukia?

Vaurastumimen on helpompaa, kun verotus on alhaisempaa.

Vierailija
24/106 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ajatusmaailma kohtaa? Ajattelee, että jokaisen pitöisi ainakin yrittää tehdä oma toimeentulonsa. Arvostaa yrittäjiä?

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000823150.html

Tässä kokoomuslaisia arvoja. Tuokin kokoomuksen ukkeli pahoinpidellyt eläimiä ja m*rhannut naisen. Kuvastaa kyllä hyvin sitä, kun kokoomuksessa aina yritetään lyödä heikommassa asemassa olevat vielä heikompaan asemaan

Vierailija
25/106 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta mielestä kokoomus ei aja yrittäjien asioita, enemmänkin suuryritysten asioita. Ennen kokoomus tunnettiin koti uskonto ja isänmaa puolueena, mutta on nyt liukunut aika paljon vasemmalle, eikä taida nämä arvot olla enää kovin suuressa huudossa.

En siis yllättyisi kovin paljoa, jos meille tulisi hallitus jossa olisi, kok. + vihervasemmisto. Tämä tosin ei olisi äänestäjien toive, koska hallituspuolueet menetti niin paljon paikkoja. Tuskin olisi myöskään kaikkien kokoomuslaisten mieleen, onhan puolueessa kuitenkin vielä paljon näitä perinteisiä kokoomuksen arvoja kannattavia henkilöitä.

Vierailija
26/106 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämä pettäjänainen tässä jutussa on ylläripylläri kokoomuslainen. Tällaisia arvoja kokoomuslaisilla on

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006373956.html

https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/1255235

Vierailija
27/106 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neon niin kuulia. haluan samaistua ylälyökkään.

Vierailija
28/106 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ajatusmaailma kohtaa? Ajattelee, että jokaisen pitöisi ainakin yrittää tehdä oma toimeentulonsa. Arvostaa yrittäjiä?

Ei muuten arvosta tippaakaan pienyrittäjiä. :DDDDD Isoja lafkoja kuten Mehiläinen, Attendo sun muut kyllä.

Vierailija
29/106 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Ei tämä maa vasemmistoa äänestämällä tule ketään vaurastuttamaan.

Vierailija
30/106 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokoomus on kaikkien ahkerien ihmisten puolue.

Olen tehnyt 12 vuotta raskasta vuorotyötä. Minun on pakko hakea asumistukea etten yövy kadulla. Mitä voitan äänestämällä Kokoomusta jonka mielestä olen laiskimus ja huono kansalainen?

Sinä et ole laiska, olet ahkera.

Vierailija
31/106 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienempi paha. Ehkä siksi.

Vierailija
32/106 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa olla aika iso yrittäjä, että Kokoomus palvelee etujasi. Tuo on jo vanha juttu että yrittäjien puolella.

Tähän kategoriaan yltävät vaikka suuret mediatalot ja kaupan alan jättikeskitymät.

Jos puhutaan kampaajista ja pienistä tai keskisuurista yrittäjistä, niin Kokoomus ei kyllä sellaisten asiaa aja ollenkaan. Sen nyt tajuaa kuka tahansa vähän uutisia lukenut.

Vierailija
33/106 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei muuten arvosta tippaakaan pienyrittäjiä. :DDDDD Isoja lafkoja kuten Mehiläinen, Attendo sun muut kyllä.

Näiden osakkaille on luvassa verokevennyksiä :)

Mitä kansalle? Sairaalamaksut kattoon niin saadaan Mehiläiselle lisää asiakkaita kun hoito maksaa kohta saman verran joka paikassa.

Harmittaa vatusti että kaikki saavat äänestää, nekin joiden tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.

Vierailija
34/106 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä varakkaammaksi tuleminen on suomessa nykyään työtä tekemällä hieman hankalaa. Netissä oli joku verolaskuri. Tein testin.

Jos palkkatulot on 2700 euroa kuussa, käteen jää noin 2000 euroa. Eli tämmöinen aika perus palkka.

Jos haluaa että käteenjäävä tulo tuplaantuu. 4000 euroon kuussa. Pitää tienata kuussa 6700 euroa! Eli pitäisi tienata 4000 euroa enemmän että saa 2000 euroa lisää liksaa.

Oma johtopäätös on että meillä on aika kova verotus niille jotka haluaa palkkatöillä vaurastua.

Verotus on saatava sellaiseksi että kannattaa tehdä enemmänkin töitä. Suomalaiset eivät ole kovin vaurasta sakkia, olemme länsieuroopan köyhimpiä.

Vierailija
35/106 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmyyttään.

Vierailija
36/106 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokoomus on kaikkien ahkerien ihmisten puolue.

Olen tehnyt 12 vuotta raskasta vuorotyötä. Minun on pakko hakea asumistukea etten yövy kadulla. Mitä voitan äänestämällä Kokoomusta jonka mielestä olen laiskimus ja huono kansalainen?

Millä tavalla kokoomus ilmaisi tämän mielipiteen sinusta?

Haluavat leikata siitä, vaikka jo nyt tekee niin tiukkaa että pitää joko käydä kirkon ruokajakelussa kuun lopussa tai paastota viimeiset 3-4 päivää. Jos vielä bensan hinta tästä nousee vaikka 20% niin en edes fyysisesti pysty menemään töihin kun täällä ei kulje julkiset.

Jos asumistuesta leikataan, se on kaikki myös ruuastani pois. En hyödy kyseisestä tuesta itse mitään, kun on pakko silti asua jossain pakkasilla.

No kuinka pieni palkka sinulla on kun kuitenkin teet vuorotyötä?

Vierailija
37/106 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä äänestin koska haluan että ihmiset ottavat enemmän vastuuta omasta elämästä.Tukia pienemmäksi.

Vierailija
38/106 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän on rikkaita, sitä paremmin köyhillä menee. Katsokaa vaikka Ruotsia ja Norjaa.

Vierailija
39/106 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap siksi etteivät kaikki pienituloiset ole kelatuella vaan osa sijoittaa ja haluaa pienemmän tuloveron ja osinkoveron jotta vaurastuisi nopeammin

Vierailija
40/106 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pienituloinen, vaan keskituloinen, mutta olen todellisuudessa köyhempi kuin suuri ellei suurin osa pienituloisistakin. Valitsin koulutuksen väärin, ja jouduin opiskelemaan toisen korkeakoulututkinnon, sen jälkeen kun olin vielä ollut käytännössä työttömänä muutaman vuoden.

Aiemmin olen äänestänyt vihreitä, näissä äänestin kokoomusta. 

Miksi äänestäisin persuja? Persut haluavat tuhota kaiken, joka on minusta hienoa.

Miksi äänestäisin demareita? Demarit eivät ole ikinä hyödyttäneet minua mitenkään. Ei demareita kiinnosta korkeakoulutettujen elämä, demareille tällainen yksityisellä sektorilla työskentelevä keskituloinen rutiköyhä ylityöllistetty burnout-tapaus on riistäjäporvari, jolta pitää viedä paitakin päältä.

Miksi äänestäisin keskustaa? Keskustalle olen paha ihminen, kun asun kaupungissa.

Miksi äänestäisin vihreitä, kun he eivät enää välitä edes luonnosta, ainoastaan vähemmistöillä on väliä?