Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: Julma deittailutrendi "hiivuttaminen" yleistyy

Vierailija
11.04.2023 |

https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/9fbcbc1f-16f2-432a-8966-9126ddf86e77

"Käytännössä hiivuttamisella tähdätään samaan lopputulemaan kuin ghostaamisella; yhteydenpidon lopettamiseen. Siinä missä ghostaaja vain katoaa savuna ilmaan, "hiivuttaja polttaa liekin loppuun vähitellen. Asiasta kertoo esimerkiksi Mirror-lehti."

Joko sinä olet kokeillut hiivuttamista tai joutunut hiivutetuksi?

Kommentit (221)

Vierailija
21/221 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikelle täytyy nykyään keksiä joku typerä termi.

Vierailija
22/221 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen luullut, että tuo on ihan normaalia, että juttu ikään kuin kuivuu kasaan. Toinen on ihan ok tapaus, mutta ei mitenkään superkiinnostava ja sen takia yhteydenpito alkaa laimenemaan kunnes vaan loppuu.

Eli olen saattanut hiivuttaa, tosin minulle se ei ole ollut mikään taktiikka. Ehkä minutkin on sitten hiivutettu, mutta olen luullut sen olevan vain molemminpuolista kiinnostuksen puutetta.

Tietenkin kypsä aikuinen ihminen kertoisi: "lopetetaan tämä viestittely, koska en koe, että olen kiinnostunut jatkamaan tämän pidemmälle". Jos on oikein kypsä, niin kertoo vielä syynkin. Mutta tuo nyt on nykyihmiselle ihan edistyksellistä sosiaalista osaamista, enkä ainakaan itse osaisi odottaa keneltäkään noin kypsää käytöstä.

Miksi pitäisi jäädä kuuntelemaan sen toisen änkkäämistä ja tivaamista? Jos ei kiinnosta , ei kiinnosta. Se pitää vaan hyväksyä siellä toisessa päässä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/221 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska koskaan ei voi tietää, minkälainen hullu siitä toisesta kuoriutuu, jos sille kertoo, että tää oli täsä.

Vierailija
24/221 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle tindernainen sanoi, että taidetaan olla niin erilaisia että jatketaan omia teitä. En nähnyt siinä ongelmaa ja toivotin hyvät jatkot. Toinen nainen kertoi löytäneensä jonkun ja aikoi häipyä deiteistä. Sama homma ja onnea vaan, ei kovia tuntemuksia. Mikä siinä on muka niin vaikeaa.

Ei mikään, sama jos sanoo rakennusliikkeelle, että otin toisen tarjouksen kun sain paremman. Sitten kun se hävinnyt rakennusliike alkaa sabotoimaan sen toisen liikkeen toimia, ollaankin jo jännän äärellä.

Vierailija
25/221 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on parempi ja kohteliaampaa hiivuttaa kuin laukoa epämiellyttäviä totuuksia päin naamaa. Oli sitten kyseessä tutut tai deitit.

Jo se, että ottaa asian puheeksi ja sanoo, että kemiat ei natsaa, olemme liian erilaisia tms. on joilkekin loukkaavaa.

Vierailija
26/221 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska koskaan ei voi tietää, minkälainen hullu siitä toisesta kuoriutuu, jos sille kertoo, että tää oli täsä.

Pikku vinkki: mitä aiemmassa vaiheessa kerrot, sitä todennäköisemmin sieltä ei paljastu mitään hullua.

Vierailija
27/221 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea käsittää, miten pitäisi menetellä, jos ei ole varma tunteistaan ja halua tavata harvakseltaan, tsekkailla.

Myöskään en käsitä, miksi ghostauksen tai hiivuttamisen pitäisi romahduttaa ihminen? Miten heikkoja ihmiset nykyään on? Minne heidän itsetuntonsa on kadonnut?

Ihan samalla tavalla tapahtui ennen somea. Tapasit tyypin, tapailitte muutaman kerran, sitten hän ei enää soita. Tai itse et enää soita. Pitääkö kaikki sopia allekirjoittamalla ja juhlallisella vakuutuksella: olet hieno ihminen ja hyvännäköinen ja kaikkea, mutta ei vaan natsaa?

Vierailija
28/221 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siis niin, että kaikkien deittailujen täytyy aina päätyä automaattisesti onnistuneeseen parisuhteeseen, tai muuten on aina kyseessä joku salamyhkäinen "taktiikka"?

Ei saa lopettaa nopeasti, ei saa lopettaa hitaasti kuihtuen, aina pitäisi onnistua?

Vierailija
29/221 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luojan kiitos olen 50v ja löytänyt mieheni jo ennen kaikkea tätä. Surettaa omat ja muut nuoret. Kumppanin löytäminen ja etsiminen oli oikeasti ennen ihan kivaa ja jännittävää. 

Ennen ei todellakaan ole ollut aina paremmin, mutta tämä asia oli. 

No jaa. Olen 47-vuotias ja kyllä nämä ghostaamiset ja hiivuttamiset on tuttuja jo ysäriltä.

Liekö sitten ollut paikkakuntakohtaista eroa vaiko mulla vaan huonoakin huonompi tuuri. Tosin nyt varmaan pitäisi olla nykymaailman mukaisesti vaan julmetun ylpeä ja tunkea itsensä julkisuuteen koska minäminäminäMINÄPÄS!!!! olin muodin edelläkävijä ja aallonharjalla jo 25 vuotta sitten vaikka aivan prsiistähän se olikin.

Juuei. Näitä kuspäisiä tapoja ei pitäisi opetella kenenkään eikä varsinkaan keksiä niille uusia hienolta kuulostavia termejä ja ihastella, että Oiwau, joko olet kokenut tämän hienon uutuuden jonka rinnalla katoamistemppukin on lempeää?

Vierailija
30/221 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pikku vinkki: mitä aiemmassa vaiheessa kerrot, sitä todennäköisemmin sieltä ei paljastu mitään hullua.

Ja näin kätevästi taas käännetään mahdollisen hullun sekopäisyys mahdollisen uhrin viaksi.

Vierailija
31/221 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko siis niin, että kaikkien deittailujen täytyy aina päätyä automaattisesti onnistuneeseen parisuhteeseen, tai muuten on aina kyseessä joku salamyhkäinen "taktiikka"?

Ei saa lopettaa nopeasti, ei saa lopettaa hitaasti kuihtuen, aina pitäisi onnistua?

Ei pidä eikä tietenkään voi onnistua, mutta se tapailu pitää osata lopettaa puhumalla ja sanomalla suoraan sitten vaikka  "sori, mutta mua ei enää huvita yhtään tapailla sua."

Ei luulisi olevan ylitsepääsemättömän vaikea asia. Tai sitten ei pidä tapaillakaan.

Vierailija
32/221 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikein nämä hullu-jutut päde selityksenä siinä kun hiivutetaan joku tyyliin tindermätsi pois jota ei ole koskaan edes tavannut. Silloin voi hyvin sanoa ettei tästä taida mitään tulla ja jos toinen alkaa jotain kitisemään niin sitten estot on keksitty.

Vierailija
33/221 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy pistää testiin.

Vierailija
34/221 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on kyllä huvittavaa, kun kaikelle huonolle käytökselle pitää keksiä nykyään joku "mediaseksikäs" nimitys

Vierailija
35/221 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kerkeä nyt. Pitää järjestellä Aku ankat

Vierailija
36/221 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja näin kätevästi taas käännetään mahdollisen hullun sekopäisyys mahdollisen uhrin viaksi.

Jos kohtelet muita hyvin, todennäköisesti tulet myös itse hyvin kohdelluksi. Jos olet kusipää niin voit odottaa muilta samanlaista kohtelua. Se on lopulta aika yksinkertaista.

Vierailija
37/221 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle tindernainen sanoi, että taidetaan olla niin erilaisia että jatketaan omia teitä. En nähnyt siinä ongelmaa ja toivotin hyvät jatkot. Toinen nainen kertoi löytäneensä jonkun ja aikoi häipyä deiteistä. Sama homma ja onnea vaan, ei kovia tuntemuksia. Mikä siinä on muka niin vaikeaa.

Ei mikään, sama jos sanoo rakennusliikkeelle, että otin toisen tarjouksen kun sain paremman. Sitten kun se hävinnyt rakennusliike alkaa sabotoimaan sen toisen liikkeen toimia, ollaankin jo jännän äärellä.

Toi nyt edellyttää että se liike tuntee sen toisen liikkeen, mikä harvemmin tapahtuu.

Vierailija
38/221 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kohtelet muita hyvin, todennäköisesti tulet myös itse hyvin kohdelluksi. Jos olet kusipää niin voit odottaa muilta samanlaista kohtelua. Se on lopulta aika yksinkertaista.

Suominainen on ei miksikään muutu vaikka sitä kohtelisi hyvin. Kokeiltu om.

Vierailija
39/221 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että ei ole kiinnostunut toisesta, ei ole huonoa kohtelua. Hullua edes olettee tuollaista.

Ai niin...

Vierailija
40/221 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että ei ole kiinnostunut toisesta, ei ole huonoa kohtelua. Hullua edes olettee tuollaista.

Ai niin...

Ei olekaan, mutta se on että väittää olevansa kiinnostunut vaikkei oikeasti ole ja roikottaa toista mukana vaikka tietää, että jutulla ei ole tulevaisuutta. Sitähän nämä "hiivuttajat" tekevät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi