HS: Suomi joutuu lähettämään lapsia Tanskaan leikattavaksi - Työntekijät kertovat hyvinvointivaltion alennustilan syntymisestä
Karua luettavaa. Johto on täysin joustamaton, palkka alkaa kakkosella vaikka kyseessä on lasten tehohoito, osa-aikaisuuksiin ei meinata suostua, homma toimii vain henkilökunnan ylitöillä ja ihmiset voivat pahoin.
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000009496442.html
HUSin johdon vastaus: palkataan työhyvinvointikoordinaattori ja työryhmä asiaa selvittämään, lisäksi jotakin pilipali-työnohjausta jolla ei ole vaikutusta mihinkään. Mutta ei missään nimessä koroteta palkkoja tai mietitä, että mikä siinä johtajuudessa on vialla kun vuodesta toiseen, aina vaan, siellä oireillaan.
Kommentit (147)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässäkin huomaa, että vaikka palkka on tärkea, niin iso merkitys on myös muilla asioilla, kuten jousto työajoista, työntekotilat, johdon arvostus, muistamiset ja jopa parkkipaikat.
Itse tulostettavia kiitoskortteja! Kuka voi keksiä jotain niin tyhmää ja miten se on voinut mennä läpi?
Samaa luin, että ei se rahakysymys välttämättä ole lainkaan, vaan vanhanaikaista johtamista. Jos joku haluaa vaikka tehdä enemmän yövuoroja ja hänellä on siihen mahdollisuus paremmin kuin vaikkapa pikkulapsen äidillä, niin miksi näitä ei voisi sumplia. Tai katsoa niitä parkkipaikkoja. Samoin ilmeisesti alan tes on takapajuinen ja perustaa tasapalkkaukseen vaikka hommat saattavat erota nykyisin kuin yö ja päivä jonkun äärimmäisen erikoistuneen teho-osaston ja ja jonkun vanhainkodin välillä. Mitään perustetta samapalkkaisuudelle ei enää tänä päivänä ole.
Koska sitten kaikki muutkin haluavat " sumplia" työkuvioitaan, perustakaa oma firma ne , jotka tahtovat " vapauttaan" , tai hakeutukaa itse johtotehtäviin.
Parempi sitten ilmeisesti ilman hoitajia?
Vierailija kirjoitti:
Pitää kuitenkin muistaa, että Suomi on edelleen maailman onnellisin kanssa, ei saa unohtaa tätä.
:D
Eniten nuorten huumekuolemia
Eniten huostaanottoja (usein mielivaltaisia)
Lasten tehohoitoa vaativat leikkaukset hoidetaan Tanskassa
Tässä haisee raha ja bisnes.
Pitäisi kouluttaa enemmän työntekijöitä. Työhönotossa myös panostettava työntekijän soveltuvuuteen työhön. Pitäisi ala saada myös miesvoittoiseksi, niin hommat sujuisi paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässäkin huomaa, että vaikka palkka on tärkea, niin iso merkitys on myös muilla asioilla, kuten jousto työajoista, työntekotilat, johdon arvostus, muistamiset ja jopa parkkipaikat.
Itse tulostettavia kiitoskortteja! Kuka voi keksiä jotain niin tyhmää ja miten se on voinut mennä läpi?
Samaa luin, että ei se rahakysymys välttämättä ole lainkaan, vaan vanhanaikaista johtamista. Jos joku haluaa vaikka tehdä enemmän yövuoroja ja hänellä on siihen mahdollisuus paremmin kuin vaikkapa pikkulapsen äidillä, niin miksi näitä ei voisi sumplia. Tai katsoa niitä parkkipaikkoja. Samoin ilmeisesti alan tes on takapajuinen ja perustaa tasapalkkaukseen vaikka hommat saattavat erota nykyisin kuin yö ja päivä jonkun äärimmäisen erikoistuneen teho-osaston ja ja jonkun vanhainkodin välillä. Mitään perustetta samapalkkaisuudelle ei enää tänä päivänä ole.
Koska sitten kaikki muutkin haluavat " sumplia" työkuvioitaan, perustakaa oma firma ne , jotka tahtovat " vapauttaan" , tai hakeutukaa itse johtotehtäviin.
Mikäs sulla on sumplimista ja vapautta vastaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monissa työpaikoissa tämä "sumpliminen" sujuu todella hyvin ns. autonomisella työvuorosuunnittelulla. Kaikki näkevät toistensa toiveet ja suunnittelevat omat vuoronsa seuraavalle listalle, merkiten joka päivälle, onko juuri tämä toive pakko saada läpi vai ihan sama, minkä vuoron silloin tekee. Helpompi itse katsoa, missä kohden voi joustaa ja missä ei.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi kouluttaa enemmän työntekijöitä. Työhönotossa myös panostettava työntekijän soveltuvuuteen työhön. Pitäisi ala saada myös miesvoittoiseksi, niin hommat sujuisi paremmin.
Erinomainen idea, osaatko kertoa, miten ala houkuttelisi miehiä paremmin? Olisiko palkalla ja työoloilla mitään tekemistä asian kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piioille on nousut päähän kun sairaanhoito opistosta tehtiin leikki korkeakoulu. Hoitajien palkka alkaa kakkosella koska he eivät tee lääketieteellistä työtä.
Piiat opiskelevat insinööriksi, koska samantasoisella koulutuksella saa kolminkertaista palkkaa.
DI
En ymmärrä, miten tuota johtoa ei laiteta vaihtoon. Jatkuvasti nämä ongelmat on tapetilla, asia on tullut selväksi jokaiselle suomalaiselle. Eikö ne itse tajua lähteä? Kaikki muut lähtee ympäriltä, mutta yhdet ei vaan tajua.
Husissa toimitaan kuten terveydenhuollossa yleensäkin: yritetään hoitaa oiretta eikä syytä.
Ei voi ymmärtää, miten tilanne on päästetty tähän. Käsittämätöntä. Hyvinvointivaltion alennustila todellakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erinomainen idea, osaatko kertoa, miten ala houkuttelisi miehiä paremmin? Olisiko palkalla ja työoloilla mitään tekemistä asian kanssa?
Mä voisin muuten lähteäkin tuolle alalle, mutta en kestä ruumiineritteitä joten ei pysty.
Käviskö semmonen että laskutan kaikesta, ja näin myös valikoin itse mitä kaikkea voin tehdä ja mitä en?
Voin esimerkiksi taluttaa jotain taulapäätä ja katsoa sen lääkkeet oikein, mutta hänen ripulisia pöksyjä ja persettä en pese edes maksua vastaan.
Koronahysterian aiheuttamia seurauksia, joista saamme kärsiä vielä vuosikymmeniä. Koronarajoitukset tulevat aiheuttamaan huomattavasti enemmän välillisiä kuolemia, kuin ne ikinä estivät.
Voikun tavistallaajat ymmärtäisivät kuinka huonolla tolalla ollaan, se että siitä lukee on toista kun se että asia oikeasti aukeaa kun sitä näkee. Yhtenä päivänä olin syömässä ja 2 työkaveria itki vieressä väsymystään samalla (toinen kävi päivän päätteeksi irtisanoutumassa ja toinen jäi sairaslomalle).
Yritys, jossa tarvitaan työhyvinvointikoordinaattoria työntekijöiden uupumusta ehkäisemään, ei kuulosta kovin houkuttelevalta työpaikalta.
Vierailija kirjoitti:
HUS kuuntele nyt tarkkaan: haista v i t t u.
Eikä missään nimessä pelkkä hus! Ongelmia on kaikkialla.
Työaikaergonomiasta ei tietoakaan, pikkupomot vittuilee mennen tullen kateuksissaan.
Vierailija kirjoitti:
Sen on ideoinut Husin hoitotyön laadun ja turvallisuuden asiantuntijatyöryhmä. "Tämä kortti annetaan kun on erityisen kiitoksen aika" kortissa lukee.
Kuka on HUSin pomo ts. kuka on palkannut nämä epäpätevät johtajat?
Onko johto itse terveydenhoitoalan ihmisiä vai onko mukana johtamisen ja hr-työn ammattilaisia?
Tämä on Orpon syy, vai mitä vassarit?
Vierailija kirjoitti:
Kuka on HUSin pomo ts. kuka on palkannut nämä epäpätevät johtajat?
Onko johto itse terveydenhoitoalan ihmisiä vai onko mukana johtamisen ja hr-työn ammattilaisia?
Siitä vaan palkkaamaan pätevämpiä. Tulijoita ovat:
-
-
-
Menohan on kuin meillä P-alinnassa. Joko systeemi kaatuu tai johto tajuaa, että pelkällä kepillä johtamisen aika on ohi. Katsotaan, kumpi tapahtuu ensin.