Peruskoulun päättötodistuksen keskiarvosi? Mikä susta tuli?
Kommentit (217)
9,2 fyysikko. Nykyään konsultti
Keskiarvo 6.6. ei paljon koulu kiinnostanut eikä perheeltä tullut tukea opiskeluun kun äitini itse opiskeli iltaisin eli oli poissa kotoa ja sitten viikonlopupuisin hellusteli ja isä asui eri kaupungissa pitänyt yhteyttä. No, ei mulle huonosti käynyt kuitenkaan, menin kauppaoppilaitokseen ja tein töitä nuoresta lähtien. Aikuisempana opiskelin oikeustradenomiksi ja olen nyt valtiolla asiantuntijana. Aion opiskella vielä ylemmän ammattikorkeakoulututkinnon koska nyt kiinnostaa.
9,7. DI, teen EU-hommia, kuten jo yläkoululaisena suunnittelin (silloin Suomi ei ollut vielä edes hakenut EU:n jäseneksi, Nliitto oli vielä voimissaan ja Saksojakin oli kaksi, ah, se ihana 80-luvun alkupuolisko).
Teen työtä, josta pidän, jossa olen hyvä, josta saan riittävästi palkkaa ja jolla on vaikutusta muiden ihmisten elämään.
Kaikki aineet 8.8. Lukuaineet 9.0.
Tradenomi IT-alalla.
8 hujakoilla about se oli. Ja musta tuli outo.
10 tasan. FT, tuotekehityksessä piilaaksossa. Paljon töitä, mutta järkyttävän hyvin palkattua. Olen tyytyväinen.
7.6. julkishallinnossa johtavassa asemassa. Nuorena ei kiinnostanut opiskelu. Aikuisena olen opiskellut mm. ylemmän korkeakoulututkinnon.
Keskiarvo oli 8,6. Nyt työssä toimistossa. On palkka jolla tulee toimeen.
Koulutus opistotasoinen, lisäksi useita alaan liittyviä koulutuksia. Olen tyytyväinen. Vaihdoin nuorena välittömästi pois hoitoalalta, mikä oli viisas ratkaisu.
Mulla ei ole peruskoulun päästötodistusta, koska asuin ulkomailla. Tutut järjesti sitten lukioon, eli hoiteli paperiasioita sen ajan Suomessa. Sain ällän paperit. Maisteri yliopistosta, myös amk-pätevyys. Freelancer. Nettona vähän vajaa 6000/kk. Ihan kiva.
9,8 . Opiskelin diplomi-insinööriksi. Työskentelen tuotekehityksen parissa
Lukuaineet 10, kaikki 9,6
FM, englannin opettaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
4,5 tuleva presidentti tai pääministeri
Ei persusta ikinä tule presidenttiä.
Oonkin vihreä ja tuleva pressa😉👍
9.6 ja olen psykologi, erikoistunut neuropsykologiaan ja psykoterapiaan.
8.8 sairaanhoitaja lasten teholla
7,5. Tuli maisteri viestintäalalle, hyväpalkkainenkin, tulivat autoetu ja muut edut. Palkka kaksinkertainen verrattuna esim. sairaanhoitajaan. Uskalsin pyytää palkankorotuksia, mutta pidin huolta, että minulla oli jotain sellaista osaamista, jota muilla ei ollut. En ole ollut koskaan ylitunnollinen, mutta enpä ole saanut burnoutiakaan.
Paras "koulutus" tuli kotoa. Kasvoin tyttönä isoveljien kanssa. Opin puolustamaan ja ehkä vähän taktikoimaankin.
7,6 muistaakseni. Uskoin, etten ole hyvä koulussa, koska minun annettiin niin ymmärtää. Menin amikseen- sitten opiskelin merkonomiksi. Ensi kertaa merkonomi opinnoissa sain kuulla olevani älykäs. Opiskelin töiden ohessa lisää ja nyt olen FM- virkatyötä teen.
Yli 10 vuotta olin "turhaan" matalapalkkaisella alalla. Mielestäni yliopisto oli suht helppo ihan töiden ja perhe-elämän ohessakin- keskiarvo sieltä 3,9 (suurin osa arvosanoista 3-5 välillä).