Peruskoulun päättötodistuksen keskiarvosi? Mikä susta tuli?
Kommentit (217)
9,7 oli ka. Tämä oli 90-luvun alussa. Minusta tuli tutkija ja yliopistonlehtori. Olen todella tyytyväinen työhöni vaikka palkka ei ole paras mahdollinen.
Taisi olla 7,6
Lukiossa alkoi koulu taas hiukan kiinnostaa, kirjoitin L:n paperit. En kyllä tehnyt koulun eteen mitään, mutta lukiossa sentään kävin oppitunneille.
Olen aineen- ja luokanopettaja.
Pidän työstäni ja olen tyytyväinen.
9.1 ja tuli varhaiseläkeläinen mielenterveyssyistä.
7,9. Kampaaja. Oon tyytyväinen, palkka kyllä aika huono.
Lukuaineiden ka 8,8
TV-asentaja, elektroniikkateollisuudessa 10v enemmän tai vähemmän koulutusta vastaavaa tai vastaamatonta työtä, 5 viimeistä vuotta tuotekehityksessä suunnittelijana.
Nyt olen ollut 20 vuotta maanviljelijänä.
Joo, olisihan elämä huononkin voinut sujua.
En tarkkaan muista, mutta jotain kasin luokkaa se oli.
Minusta tuli työtön maisteri. En ole tyytyväinen työttömyyteeni.
Keskiarvolla 9.4 musta tuli virkamies. Inhoan työtäni. En haluaisi hoitaa eläissäni enää yhtäkään paperiasiaa.
8,8
Aloin lukea vasta lukiossa
Olen ekonomi
8,0 oli keskiarvo. Monta suht lyhyttä koulutusta. Nyt taiteilija.
8,5 lastenhoitaja pienessä ryhmässä. Rahkeita olisi ollut vaikka mihin, mutta voi luoja kuinka laiska olin. Menin vain mistä aita on matalin lukematta/tekemättä mitään. Silloin ei kiinnostanut ja nyt (45v) kyllä kiinnostaisi, mutta kun töissä on käytävä, että rahat riittää.
Miksi en opiskelut silloin kun vanhemmat sen kaiken lystin maksoi? Ammattihaaveet tulivat vasta paljon myöhemmin kuin silloin peruskoulun vikalla tai edes 30vuotiaana.
Toisaalta, työni on kyllä hirmu leppoisaa, kivaa ja helppoa, joten siitä en kyllä valita.
8,1. Tradenomi koulutuksena. En kovinkaan tyytyväinen.
9,3
Erityisluokanopena toimin ja työstäni tykkään.
8,1, peruskoulun lehtori eli aineopettaja. En oikein tiedä, olenko tyytyväinen, menettelee. On tässä työssä joitain etujakin verrattuna muihin ammatteihin..
8,8 minusta tuli kasvatustieteen kandidaatti, eli varhaiskasvatuksen opettaja. Ensimmäiset 10 vuotta olin tyytyväinen, mutta siitä eteenpäin on ollut haasteita. Palkkakehitys on ollut lähes olematonta ja työolot huononevat koko ajan. Olen vaihtanut työpaikkaa ja työnantajaa, olin myös 3 vuotta virkavapaalla ja asuin ulkomailla miehen työn takia. Haen taas tänä keväänä maisteriopintoihin ja sitä kautta toivottavasti pääsen vaihtamaan varhaiskasvatuksen kehittämis/suunnittelutehtäviin, tai johonkin hankkeeseen projektikoordinaattoriksi.
9,6 OTM