Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vain elämää 2023

Vierailija
10.04.2023 |

Neloselta on vuotanut tieto, että kesällä Satulinnaan matkaa mm. Jouni Hynynen, Ellinoora ja Anna Puu. Osa on siis jo aiemmin ohjelmassa nähtyjä. En voi ymmärtää. Jos Hynynen on todella lupautunut mukaan, eikö muutkin osallistujat olisi pitänyt olla uusia? Nelosella jokin pakko tuputtaa omia artistejaan kerta toisensa jälkeen? Puu ja Ellinoora on molemmat Nelosen artistilistoilla.

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Vain Elämää - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (2759)

Vierailija
861/2759 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä taas kateelliset räksyttää ihmisistä jotka ovat saaneet muutakin aikaan kuin olla mitäänsanomaton palstalainen.

Ilmeisesti nyt puolustelet Puustjärven esitystä. Oli varmasti heittämällä tämän kuolleen formaatin yksi huonoin. 80 % palstalaisilta laulaa varmasti autotunellakin huomattavasti paremmin.

Juu varmasti, uskon ehdottomasti.

Vierailija
862/2759 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellinooran ääni olisi sopinut paremmin Ruosteeseen. Olisi saanut tulkintaan hieman rosoisuutta. Kappaleen sanat vaativat sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
863/2759 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yli viisikymppinen nainen ja kuunnellut cmx:ää viimeksi opiskeluvuosina - siis neljännesvuosisata sitten. Pistin vanhoja levyjä soimaan tänään. Pidin nuorempana Auraa aina tylsänä biisinä, rähinä kiinnosti enemmän. Nyt itkin ihan lohduttomasti. Kuulin sen oikeasti, aidosti ensimmäisen kerran. Elämä on ihme. Yrjänä on tainnut aina ymmärtää sen.

Tarkoitatko kuitenkin Aura-albumia? Sieltä soi eilen Kultanaamio ja Ruoste. Aura on myös ko. levyn päätösbiisi, mutta se ei tullut eilen.

En oo tajunnut Ruoste-biisin sodanvastaista sanomaa, ihmettelin aina, että mitkä murhaajan kädet. No, sekin selvisi. Ruoste on ihan järkälemäinen biisi.

Tarkoitin Aura-biisiä levyltä.

Ruoste on hieno biisi, mutta ei mikään power-balladi, jollaisena Janna sen valitettavasti esitti.

En oo mikän erityinen cmx fani, mutta ruostetta on tullut aikanaa soitettua (kuten varmaan monella muullakin). Myös mun mielestä Jannan laulu ei sopinut siihen jotenkin yhtään.

Mietin myös onko yhdet tunnetuimmat cmx:n kappaleet annettu jannalle ja annalle, että saisivat nostetta uralleen.

Ei niin. Sehän on surumielinen pohdinta sodasta ja tuhosta eikä mikään keuhkojen pohjasta vedetty lööööv-balladi, jollaisena Janna sen veti.

Vierailija
864/2759 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ellinooran ääni olisi sopinut paremmin Ruosteeseen. Olisi saanut tulkintaan hieman rosoisuutta. Kappaleen sanat vaativat sitä.

Vrt. Esim The Cranberriesin Zombie. Siinä on vahva naisääni ja rosoisuutta. Samaa teemaa.

Vierailija
865/2759 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Robin on todella rasittava. 

Vierailija
866/2759 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jannan ilmeet ja eleet paljastaa hänen olevan aito ja sydämellinen. Toisin kuin blondi ystävänsä..

Janna puhuu vähän ja asiaa. Kannustaa muita. Ei ihan heti uskoisi pissis-habituksestaan.

Jaa. Mulle tulee lähinnä vaikutelma että sen on ihan vain kohteliaisuudesta pakko koittaa sanoa jotain positiivista vaikka oikeasti ei olekaan sitä mieltä.

Mulla taas tuli fiilis, etä sillä ei oo asioihin ja varsinkaan syvällisiin ajatuksiin mitään fiksua sanottavaa, ni sanoo sit latteuksia muille et tulis siitäkin jotian ääntä. Miks kaikki muut kuvattiin biisinsä jälkeen Akin kaa ulkona paitsi Janna? Olikoha nii valju ulkonakin, et ei viititty näyttää telkussa?

Joo, en tykkää yhtää . Enkä tajuu miten sille taas järkättiin uus tilaisuus, vaikka mokas ite kaikki aiemmat.

Onha meillä paljon parempiiki artistei, mut ne ei saa samanlaisii tailsuuksii.

Vierailija
867/2759 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään seuraavalla kaudella pitäisi julkistaa artistit ajoissa ja yleisö saisi äänestää mitä kappaleita artistit esittävät vuoroillaan.

Vierailija
868/2759 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Robin sanoi, että näkee heisssä Yrjänän kanssa paljon samaa. Robin hyvä teissä ei ole yhtään mitään samaa! Yrjänänä on oikeasti älykäs . Sinun juttusi taas ovat tasoa jääkiekkoilija.

Tämä Robin ei tosiaan vaikuta kovin fiksulle tyypille. Sellainen idiootti joka sopii paremmin juoksemaan sählypallon perässä muiden geneeristen geelitukkien kanssa kuin tekemään syvällisiä ja älykkäitä sanoituksia.

Tämä Anna "kauppatieteiden maisteri, minä olen kauppatieteiden maisteri, muistittehan että olen kauppatieteiden maisteri" Puu on sitten taas todella vastenmielinen haukka. Itsekeskeinen kuin mikä. Ei osaa peittää sitä, koska on niin tollo. Anna Puu osoittaa, että kalluus ei poistu vaikka olisi mikä akateeminen titteli.

Vierailija
869/2759 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

winner kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinnittikö kukaan muu huomiota vihreiden korvatulppien piilomainontaan? Mikä ihmeen juttu tämä oli. Oli tökerösti toteutettu, kun yhdessä vaiheessa kuvattiin vain eri artistien korvia lähikuvina.

Kiinnitin. Ei muilla kausilla ole kenenkään korvassa näkynyt. Siis vaikka olisi ollutkin, en tiedä.

Nyt ei voinut välttyä näksemästä.

Mulle jäi käsitys, ettei artisti arvosta kuuloaan, vaan ei vaan kestä kuunnella joitakin esityksiä. Mikä ei varmaankaan ollut tarkoitus?

En usko, että taustabändi soittaa liian kovalla voluumilla, sovitukset eivät oikein kuulosta siltä, että maa järisisi.

Et ilmeisesti ole koskaan käyttänyt korvatulppia? Niistä kyllä kuulee ihan tavallisen puheäänenkin läpi, vaimennettuna vain.

Se esitystila on yllättävän pieni, joten ei siellä tarvitse edes kovaa soittaa, kun desibelit nousee haitallisen korkeiksi.

Mä yllätyin että niillä oli vain noita tavallisia perus-vaahtomuovitulppia (keltainen EAR) ja nekin osalla väärin korviin laitettuna. Itse käytän keikoilla käydessäni Elacinin tai Pluggerzin tulppia jotka vaimentavat mutta samalla mahdollistavat myös keskustelun.

Vierailija
870/2759 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Robin sanoi, että näkee heisssä Yrjänän kanssa paljon samaa. Robin hyvä teissä ei ole yhtään mitään samaa! Yrjänänä on oikeasti älykäs . Sinun juttusi taas ovat tasoa jääkiekkoilija.

Tämä Robin ei tosiaan vaikuta kovin fiksulle tyypille. Sellainen idiootti joka sopii paremmin juoksemaan sählypallon perässä muiden geneeristen geelitukkien kanssa kuin tekemään syvällisiä ja älykkäitä sanoituksia.

Tämä Anna "kauppatieteiden maisteri, minä olen kauppatieteiden maisteri, muistittehan että olen kauppatieteiden maisteri" Puu on sitten taas todella vastenmielinen haukka. Itsekeskeinen kuin mikä. Ei osaa peittää sitä, koska on niin tollo. Anna Puu osoittaa, että kalluus ei poistu vaikka olisi mikä akateeminen titteli.

En tiiä, mutta raskasta luettavaa. "Sellainen idiotti, sellainen vastenmielinen haukka, itsekeskeinen, tollo..".

Vierailija
871/2759 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiiä, mutta raskasta luettavaa. "Sellainen idiotti, sellainen vastenmielinen haukka, itsekeskeinen, tollo..".

Anna nyt vain on todella raskasta kuunneltavaa. Myös silloin kun laulaa.

Vierailija
872/2759 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

...fiksulta tyypiLTÄ. Kiitos!

Vierailija
873/2759 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku dissaa sinnikkäästi Robinia, kommenttiensa vähäisten tykkäysmäärien perusteella näyttäisi olevan yksin. Anna Puun veto oli autotuneineen myös minusta huono, mutta tuskin tämä tarkoittaa sitä, että Anna on kaikinpuolin kelvoton ihminen? Hynynen ei onnistunut tuomaan Ainomieleen juuri mitään _uutta_, koska lähti toteuttamaan sitä samalla tavalla kuin alkuperäisversio (naisääni kertsiin mukaan). Olisi voinut ehkä pelastaa jotain jos olis tehny niin päin että tää Kikke olis vetäny säkeistöt ja Hynynen kertsit. A W Yrjänä itse oli niin symppis, ihan liikutuin. Kuuntelin 15-18-vuotiaana paljon cmx:ää ja tuli vanhat ajat mieleen. Pinnallisena kommenttina toivoisin hänen laihduttavan hieman; eräs minulle henkisesti rakas vanhempi herra lähti aivan liian aikaisin sydänkohtauksen takia, häntäkin huvittivat ravitsemusneuvot ja muut. Tykkäsin Robinin vedosta koska siinä oli hyvä biisi ja yhdistyi kaksi ihan eri sukupolvea (Yrjänä oli kuin isä ja Robin poika), ja jotain lämpöä aistin heidän välillä biisin aikana. Tykkäsin myös Ellinooran vedosta erityisen paljon. Janna oli ihan ok, samoin se Miikka.

Tykkäsin paljon myös siitä kaudesta jossa oli Mariska ja herra Ylppö. Nyt tältä kaudelta kiinnosti erityisesti Yrjänä. En kyllä tiedä katsonko muita jaksoja.

Vierailija
874/2759 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolo, huono ohjelma nykyisin. Jos riittävän hyvät artistit loppuu, kannattais harkita ohjelmankin lopetusta. Myötähäpeaa tunsin eilenkin. Jatkossa jätän katsomatta. 

Vierailija
875/2759 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin eihän sitä tiedä vaikka Anna olis sitten innokkaana bändärinä tehnyt joihinkin CMX:n jäseniin lähempää tuttavuutta. Ehkä mutta onhan tuo mahdollista. En oo ikinä Annaa sen kummemmin arvostanut muita enempää mutta nyt tämän kauden parin jakson perusteella hän on todelle itsekeskeinen ja ylimielinen. Ilmiselvästi kokee muiden onnistuneiden naisten ansiot uhkana..

Vierailija
876/2759 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stikke kirjoitti:

Niin eihän sitä tiedä vaikka Anna olis sitten innokkaana bändärinä tehnyt joihinkin CMX:n jäseniin lähempää tuttavuutta. Ehkä mutta onhan tuo mahdollista. En oo ikinä Annaa sen kummemmin arvostanut muita enempää mutta nyt tämän kauden parin jakson perusteella hän on todelle itsekeskeinen ja ylimielinen. Ilmiselvästi kokee muiden onnistuneiden naisten ansiot uhkana..

Asenne on just sellainen, että joku ei ole päässyt kaftaanin alle vaikka on halunnut.

Vierailija
877/2759 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole modea enää töissä? Ro

Binin ilkeä haukkuminen ja ihan tyhmä arvostelu, tuntuu todella ikävältä.Robin on symppis, kultainen ja hyvä esiintyjä ja laulaja.

Vierailija
878/2759 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierasta viljaa, harmi kun ei kukaan vetänyt.

Vierasta viljaa, taivaan lapset, vanha talvitie jo pelkästään vainajalalta olis ansainnut tulla kuulluksi. Revontulten repijää (monen muun kappaleen ohella) itse toivoin mutta en varsinaisesti uskonut että sen joku valinnut olisi.

Jeps. Vainajala on mulle läheisin ja paras CMX-levy. Kaikki ohjelman biisit olisi voinut valita sieltä, eikä olisi kovin paljoa kooste tai mielikuva bändistä muuttunut.

Tai sitten olisi voinut valita ne tyystin formaattiin sopimattomat, erilaiset biisit, joita bändillä myös on ja katsoa kuinka niistä leivotaan kaupallista poppia.

Hynysen päivänä tulee taas ihmettelemistä, mihin särmä katoaa :D

Vierailija
879/2759 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Virven versio oli kyllä hyvä. 👍 Tykkäsin.

Vierailija
880/2759 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rostin versio paras ja Ellinooran seuraava. Hynynen ok ja muut ihan *askoja.

Linnunrata on kyllä kaunis kappale ja Virve esitti sen hienosti.

Odotan kyllä, että joku olisi uskaltanut vetää vaikkapa Pyörivät sähkökoneet, Pyydä mahdotonta tai Matti mutta eivät varmaan viitsineet.