Vain elämää 2023
Neloselta on vuotanut tieto, että kesällä Satulinnaan matkaa mm. Jouni Hynynen, Ellinoora ja Anna Puu. Osa on siis jo aiemmin ohjelmassa nähtyjä. En voi ymmärtää. Jos Hynynen on todella lupautunut mukaan, eikö muutkin osallistujat olisi pitänyt olla uusia? Nelosella jokin pakko tuputtaa omia artistejaan kerta toisensa jälkeen? Puu ja Ellinoora on molemmat Nelosen artistilistoilla.
Katso lähetysajat : Vain Elämää - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (2759)
winner kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrjänä oli niin ihanasti mukana kun Ellinoora esiintyi! Se olikin upea, kekseliäs ja alkuperäistä hienosti kunnioittava versio, todella hieno. Hymyilin ihan uunona aina kun Yrjänän reaktiota kuvattiin. Ihana mies <3
"Eikö äitees opettanut, että kauneus pettää, kauneus pettää" ;D
A.W. olisi miljardööri, jos hän tekisi reaktiovideoita nettiin. 👍
Vähän yllätyin miten hän eläytyy ja innostuu kuin lapsi. Toisaaltaan laitoin merkille että ei ole ihan omassa olotilassaan tuolla tavalla kuvattuna joten vaikutti hermostuneelle kameran edessä. Ehkä on tottunut enemmän olemaan täysin ohjat käsissä ja kontrollissa kun kuvataan ja nyt ei voinut olla.
Vierailija kirjoitti:
Annan Etelä-Amerikka taas mainittu Yrjänänkin jaksossa.🙄
Kauankohan hän vietti siellä aikaa. En nimittäin näe hänessä tai musiikissaan vaikutteita Latinalaisen Amerikan kulttuurista. Espanjaakaan ei muistaakseni puhu hyvin. Voicessa joskus tapaillut muutamia sanoja. Mainitsee asian kuitenkin usein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Triggerwarning kirjoitti:
Oliko CMX:n tarkoituskin tehdä päätös lopettamisesta vai oliko sillä mitään tekemistä, että he tekivät keikkajärjestäjän kanssa sopparin, jossa he saavat osan lipputuloista? Ja millä saadaan paljon porukkaa paikalle? Viimeinen keikka! En väitä, mutta pistää miettimään. Esiintyikö CMX ilmaiseksi esim. elämä lapselle konserteissa? Voitot maksimiin, kohta me kuolemme...
Vaikuttaa siltä että Yrjänä riitaantunut osan bändistä kanssa. Syytä ei tiedetä.
Yrjänän habitus viittaisi vähän sairasteluun, jos se ei ole ollut työkunnossa kun ei ole muutenkaan ollut mitenkään esillä vuosikausiin eikä noilla runokirjoilla varmaan elä.
En ollut aikoinaan mikään hillitön CMX-fani mutta täytyy ihailla miten hyvin musiikki on kestänyt aikaa. Niinhän se hyvässä taiteessa on.
Onhan hän työkunnossa selvästi kun on tässäkin ohjelmassa esiintymässä.
Kestääkö keikkailua? CMX on energistä musaa, ei sitä voi esitää jakkaralla istuen.
CMX keikoilla on fanit pahimpia. Yhdeltä keikalta lähdin pois kun porukat hyppii päälle ja tuuppii. Ihmeellistä räyhäämistä. Saisiko edes yhden CMX keikan aikuisille jossa musiikki olisi normaalilla tasolla ilman tärykalvojen rikkomista, yleisö olisi yli 40 vuotiasta. Saisin pöydän mille laskea tuoppini ja tuolin jolla istua ja vain kuunnella. Kiitos. Voin maksaa lipusta enemmän jos keikka on tuollainen.
Vierailija kirjoitti:
Yrjänä on vain kolme vuotta vanhempi kuin Hynynen ja aika lailla rapistuneempi habitukseltaan. Ei takuulla kunto kestäisi keikkailua.
Loirikin keikkaili tuolilla istuskellen tuhteina rähjäisinä vuosinaan.
Tunsin sympatiaa Annaa kohtaan. Olen samanikäinen kuin Anna ja myöskin jo teininä fanittanut CMX:ää ja A.W.Yrjänää. On ollut ja on oikeasti merkityksellistä musiikkia ja lyriikkaa minulle. Tässä on mennyt jo 25 vuotta, ja vaikka olen ajoittain unohtanut CMX:n moneksi vuodeksi, olen aina palannut takaisin. Vanhemmiten olen vielä kiinnostunut samoista asioista kuin Yrjänä (esoteerisyys jne). Joten vuosien aikana on tullut CMX ja Yrjänän ajatukset tutuiksi.
Ja sehän olisi ihan hirveää olla tuollaisessa tilanteessa! Miten sitä olisi? Cool vai fanityttö? Vähän nololtakin tuntuisi, että tietää niin paljon. Ja toisaalta varmaan tulisi kuitenkin tarve jotenkin tuoda esille, kuinka merkityksellinen CMX minulle on, ja ehkä toivoa jotain erityistä yhteyttä.
Kiva vihreiden korvatulppien mainos.eikä edes niin kovin piilo. Mutta joo : Jannan veto oli yksi kaikkien kovimmista. Jää Vain elämää historiaan.
Olen yli viisikymppinen nainen ja kuunnellut cmx:ää viimeksi opiskeluvuosina - siis neljännesvuosisata sitten. Pistin vanhoja levyjä soimaan tänään. Pidin nuorempana Auraa aina tylsänä biisinä, rähinä kiinnosti enemmän. Nyt itkin ihan lohduttomasti. Kuulin sen oikeasti, aidosti ensimmäisen kerran. Elämä on ihme. Yrjänä on tainnut aina ymmärtää sen.
Vierailija kirjoitti:
Olen yli viisikymppinen nainen ja kuunnellut cmx:ää viimeksi opiskeluvuosina - siis neljännesvuosisata sitten. Pistin vanhoja levyjä soimaan tänään. Pidin nuorempana Auraa aina tylsänä biisinä, rähinä kiinnosti enemmän. Nyt itkin ihan lohduttomasti. Kuulin sen oikeasti, aidosti ensimmäisen kerran. Elämä on ihme. Yrjänä on tainnut aina ymmärtää sen.
Tarkoitatko kuitenkin Aura-albumia? Sieltä soi eilen Kultanaamio ja Ruoste. Aura on myös ko. levyn päätösbiisi, mutta se ei tullut eilen.
En oo tajunnut Ruoste-biisin sodanvastaista sanomaa, ihmettelin aina, että mitkä murhaajan kädet. No, sekin selvisi. Ruoste on ihan järkälemäinen biisi.
Vierailija kirjoitti:
Vähän tylsät biisivalinnat eilen, CMX:llä olisi ollut niin paljon hienoja vaihtoehtoja.
Jep! Kirosäkeet! Taivaan Lapset!
Vierailija kirjoitti:
A.W. sanoi että hänellä on tukku biisejä jotka eivät sovi CMX:lle. Levyttää vissiin niitä sitten soolona seuraavaksi?
Ehkä jotain henkilökohtaisempaa matskua, jota ei halua antaa muiden levytettäväksi, mutta ei toimi CMX:n esittämänäkään?
Pidin Hätä-Miikasta tällä kertaa. Ei sortunut yliyrittämiseen ja biisi kuulosti ihan kivalta.
winner kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinnittikö kukaan muu huomiota vihreiden korvatulppien piilomainontaan? Mikä ihmeen juttu tämä oli. Oli tökerösti toteutettu, kun yhdessä vaiheessa kuvattiin vain eri artistien korvia lähikuvina.
Kiinnitin. Ei muilla kausilla ole kenenkään korvassa näkynyt. Siis vaikka olisi ollutkin, en tiedä.
Nyt ei voinut välttyä näksemästä.
Mulle jäi käsitys, ettei artisti arvosta kuuloaan, vaan ei vaan kestä kuunnella joitakin esityksiä. Mikä ei varmaankaan ollut tarkoitus?
En usko, että taustabändi soittaa liian kovalla voluumilla, sovitukset eivät oikein kuulosta siltä, että maa järisisi.
Et ilmeisesti ole koskaan käyttänyt korvatulppia? Niistä kyllä kuulee ihan tavallisen puheäänenkin läpi, vaimennettuna vain.
Se esitystila on yllättävän pieni, joten ei siellä tarvitse edes kovaa soittaa, kun desibelit nousee haitallisen korkeiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko kuitenkin Aura-albumia? Sieltä soi eilen Kultanaamio ja Ruoste. Aura on myös ko. levyn päätösbiisi, mutta se ei tullut eilen.
En oo tajunnut Ruoste-biisin sodanvastaista sanomaa, ihmettelin aina, että mitkä murhaajan kädet. No, sekin selvisi. Ruoste on ihan järkälemäinen biisi.
Minä yllätyin, että ne lukuisat muistikuvat sodasta uutiskuvineen jotka Ruosteen kuuleminen laukaisee aivoissani olikin juuri se mistä hän puhuu siinä.
Vierailija kirjoitti:
Täällä taas kateelliset räksyttää ihmisistä jotka ovat saaneet muutakin aikaan kuin olla mitäänsanomaton palstalainen.
Ilmeisesti nyt puolustelet Puustjärven esitystä. Oli varmasti heittämällä tämän kuolleen formaatin yksi huonoin. 80 % palstalaisilta laulaa varmasti autotunellakin huomattavasti paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Anna kirjoitti johonkin some-kanavaan leirin jälkeen, että sairastui siellä flunssaan. Ja kuten hyvin tiedämme niin ääni on herkkä instrumentti. Autotunen käyttö saattaisi selittyä sillä. Anna Puu on oikeasti todella taitava laulaja.
Joo, jaksaa selitellä menetettyä ääntään. Tämäkin kappale on saletisti tehty autotunella jo ennen leiriä.
Vierasta viljaa, harmi kun ei kukaan vetänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierasta viljaa, harmi kun ei kukaan vetänyt.
Vierasta viljaa, taivaan lapset, vanha talvitie jo pelkästään vainajalalta olis ansainnut tulla kuulluksi. Revontulten repijää (monen muun kappaleen ohella) itse toivoin mutta en varsinaisesti uskonut että sen joku valinnut olisi.
Hynyselle ois sopinut Surunmurhaaja. Ois voinut olla tosi hieno.
Robin saisi laulaa useammin tuolleen vähän matalammalta kuin Kultanaamion alussa. Kuulostaa hyvältä.
Annan Etelä-Amerikka taas mainittu Yrjänänkin jaksossa.🙄