Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yrittäjä oletko valmis kantamaan kortesi kekoon jotta työttömät saadaan töihin? Vai palkkastko vain työnvaihtaja?

Vierailija
10.04.2023 |

Syrjitkö työttömiä tietoisesti ja tunnustat sen? Menevätkö työttömän työnhakijan hakemukset roskiin?

Valitatko silti, että joudut kustantamaan veroilla kotona majailevien luuserityöttömien olemassa olon?

Kommentit (214)

Vierailija
21/214 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoria en palkkaa, ovat liian laiskoja ja palkkaa pitäisi maksaa niinkuin kokeneelle.

Pitkään työttömänä en palkkaa, yleensä jotain mt-ongelmia tai alko.

Lisääntymisiässä olevia naisia en missään nimessä..ovat vuosia äitiyslomalla.

Työpaikan vaihtajan voin palkata jos on hyvät suositukset ja soitto tietysti edelliselle työnantajalle..

Anna kun arvaan et ole kovin suosittu työnantaja ja firmas ihan perseestä.

Vierailija
22/214 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu useasta asiasta, mutta en palkkaa ketään joka ei ole oikeutettu palkkatukeen.

Tarvitsisin yhden oikean kunnon työntekijän, mutta järkevämpää on ottaa niin monta kuin mahdollista palkkatuella. Aiemmin on töissä ollut useampi henkilö 100% palkkatuella. Mutta mikä tilanne on tällä hetkellä, vieläkö palkkatuki on suurimmillaan 100%?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/214 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoria en palkkaa, ovat liian laiskoja ja palkkaa pitäisi maksaa niinkuin kokeneelle.

Työpaikan vaihtajan voin palkata jos on hyvät suositukset ja soitto tietysti edelliselle työnantajalle..

No eipä sulle jää kovin paljoa valinnanvaraa kun vain vaihtajat kelpaa. Yleistyksiesi takia voit kyllä menettää montakin hyvää työntekijää. Mutta eipä tarvitse sinun takiasi syyllisyyttä tuntea jos on nuori, työtön ja lisääntymisiässä oleva nainen että saa rahaa kotona istumisesta.

Vierailija
24/214 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pitkäaikaistyötön mutta en juo eikä minulla ole mt-ongelmia.

Miksi en kelpaa?

Vierailija
25/214 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu useasta asiasta, mutta en palkkaa ketään joka ei ole oikeutettu palkkatukeen.

Tarvitsisin yhden oikean kunnon työntekijän, mutta järkevämpää on ottaa niin monta kuin mahdollista palkkatuella. Aiemmin on töissä ollut useampi henkilö 100% palkkatuella. Mutta mikä tilanne on tällä hetkellä, vieläkö palkkatuki on suurimmillaan 100%?

Niin no niitä kunnon työntekijöitä varmasti löytyisi paremmin kun ei halua vain ilmaista työvoimaa. Motivaatio ei ole kovin korkea kun tietää ettet kuitenkaan palkkaa tuen jälkeen vaan aina tulee uusi orja tilalle.

Vierailija
26/214 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

protip: yrityksen on tarkoitus tuottaa voittoa, ei olla hyväntekijä

Protip edistyneemmille: yrittäjä saa itse määritellä yrityksensä tarkoituksen.

Itse olen osakkaana yrityksessä, jonka tarkoitus on työllistää jäsenensä.

Otamme koko ajan mukaan uusia jäseniä, joilla on hyvä idea itsensä työllistämiseen. Tarkoituksenme ei ole tehdä voittoa, mutta silloin kun sitä teemme, se jaetaan bonuksena niille jäsenille, jotka ovat tehneet töitä ja mahdollistaneet voiton kertymisen.

Vierailija
27/214 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi en kelpaa?

Oletko +40v ?

Vierailija
28/214 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no niitä kunnon työntekijöitä varmasti löytyisi paremmin kun ei halua vain ilmaista työvoimaa. Motivaatio ei ole kovin korkea kun tietää ettet kuitenkaan palkkaa tuen jälkeen vaan aina tulee uusi orja tilalle.

Palkkatukea saavat ovat oikeassa työsuhteessa ja saavat oikeaa palkkaa. Se ei ole orjatyötä, vaan asiallista työllistämistä. Palkkatuki maksetaan työnantajalle ja sen suuruus riippuu palkan suuruudesta.

Itse en ole onnistunut saamaan koskaan palkkatuettua työtä. Samat työnantajat ovat kuitenkin ostaneet työsuorituksia jos olen laskuttanut työstäni. Palkkatukea olen oikeutettu "sairauden tai vamman takia, enintään 2 vuotta kerrallaan."

Vierailija
29/214 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaan sen joka vaikuttaa parhaalta hakijalta avoinna olevaan paikkaan.

Vierailija
30/214 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enintään 30, 40 tai 50% palkkauskustannuksista. Määrä riippuu palkattavasta henkilöstä.

Kesällä aikovat nostaa sairauden takia tukeen oikeutettujen tuen 75 %:Iin.

Muistathan että palkkatuen on tarkoitus kattaa alentuneesta työtehosta aiheutuvia kustannuksia. Palkkatuetulta ei pidä edellyttää eikä odottaa 100 % työpanosta.

Jos tuki olisi 100%, niin riittävä työteho olisi silloin 0%.

Vierailija
31/214 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi en kelpaa?

Oletko +40v ?

Olen 41v.

Vierailija
32/214 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkkatukea saavat ovat oikeassa työsuhteessa ja saavat oikeaa palkkaa. Se ei ole orjatyötä, vaan asiallista työllistämistä. Palkkatuki maksetaan työnantajalle ja sen suuruus riippuu palkan suuruudesta.

Itse en ole onnistunut saamaan koskaan palkkatuettua työtä. Samat työnantajat ovat kuitenkin ostaneet työsuorituksia jos olen laskuttanut työstäni. Palkkatukea olen oikeutettu "sairauden tai vamman takia, enintään 2 vuotta kerrallaan."

Minä olen itse ihan aitiopaikalta vuosia todistanut että henkilö on töissä aina niin kauan kuin palkkatukea saa ja sitten ilmoitetaan että valitettavasti ei ole enää töitä tarjolla ja otetaan taas seuraava tukeen oikeutettu. Tämä on todella yleistä.

Vierailija
33/214 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi vasureissa ei ole yrittäjiä, vaikka he ovat hyviä kertomaan, miten asioitten pitäisi olla? Se on helppo asua toisten rahapussissa ja valittaa.

Voi kuule kun poliittinen kanta ei ole automaattisesti ammatinvalintakysymys. Tunne todella monta vasemmistotaustaista yrittäjää.

Miksi heistä ei koskaan kerrota mediassa? Siis näistä, joiden työntekijöiden palkat on suuremmat kuin alalla keskimäärin, lomat pitemmät, erilaiset edut huikeat ja saa tulla kännissä töihin, ei olla niin kovin tarkkoja.

Vierailija
34/214 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen itse ihan aitiopaikalta vuosia todistanut että henkilö on töissä aina niin kauan kuin palkkatukea saa ja sitten ilmoitetaan että valitettavasti ei ole enää töitä tarjolla ja otetaan taas seuraava tukeen oikeutettu. Tämä on todella yleistä.

Ja jopa laillista, koska tietyissä tapauksissa (esim. järjestöt) on sitouduttu toimimaan tulla tavalla, ei ole tarkoitustakaan, että palkkatuella palkattu jatkaisi. Yrityksille ei vastaavassa tilanteessa myönnetä palkkatukea uudestaan.

Vierailija
35/214 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi ehkä ottaa huomioon, että pitkäaikaistyöttömät ovat usein pudonneet jo työelämän vaatimusten rattailta ajat sitten. Mahdollinen ammattikoulutus tai työkokemus on jo vanhentunutta kauraa. Kun on jo monta aikaa maattu seslongin kannella, niin ei se ole kovin helppoa alkaa muuttaa tapojaan. 

Vierailija
36/214 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi en kelpaa?

Sulla on taatusti enemmän intoa ja motivaatiota, sekä jaksamista työssä, kuin paikanvaihtajalla.

Vierailija
37/214 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä palkkaan jokaisen, joka onnistuu vakuuttamaan minut siitä, että he tuottavat yritykselleni voittoa, eikä tappiota. Jos teen väärän valinnan, laitan uhan nykyisten työntekijöideni toimeentulon ylle, en pelkästään omani.

Mielelläni toimin mentorina kaikille, jotka haluavat ryhtyä yrittämään. Vaikka kilpailijaksi, ei väliä. Mulle on tärkeintä, että löytyy yrittäjähenkeä. Y-tunnus on todella helppo saada, joten siitä vaan jokainen oman elämänsä herraksi.

Vierailija
38/214 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmaan menisi roskiin, jos hakemuksessa sanotaan että olen työtön ja haen paikkaa vain koska pakko.

Ei niistä hakemuksista muuten huomaa onko työtön vai vaihtaja ennen kuin sit lopuksi (jos silloinkaan). Palkkaisin siis sopivimman hakijan. Toki mun alalla ei niitä työttömiä ole kuin kourallinen.

Vierailija
39/214 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enintään 30, 40 tai 50% palkkauskustannuksista. Määrä riippuu palkattavasta henkilöstä.

Kesällä aikovat nostaa sairauden takia tukeen oikeutettujen tuen 75 %:Iin.

Muistathan että palkkatuen on tarkoitus kattaa alentuneesta työtehosta aiheutuvia kustannuksia. Palkkatuetulta ei pidä edellyttää eikä odottaa 100 % työpanosta.

Jos tuki olisi 100%, niin riittävä työteho olisi silloin 0%.

Minulta on kyllä odotettu 100% työpanosta, vaikka palkkatuki oli silloin täydet 100%. Ei oikeaan työhön haluta mitään 50% työntekijöitä, JOISSAKIN(ei kaikissa) yhdistyksissä asia voi olla toisin, joissain täytetään työaika ristikoita tai tehdään muuta puuhastelua.

Eka vuoden jälkeen palkkatuki olisi pudonnut, joten määräaikaisen työsopimuksen kesto oli juuri tämä yksi vuosi.

Vierailija
40/214 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi vasureissa ei ole yrittäjiä, vaikka he ovat hyviä kertomaan, miten asioitten pitäisi olla? Se on helppo asua toisten rahapussissa ja valittaa.

Voi kuule kun poliittinen kanta ei ole automaattisesti ammatinvalintakysymys. Tunne todella monta vasemmistotaustaista yrittäjää.

Miksi heistä ei koskaan kerrota mediassa? Siis näistä, joiden työntekijöiden palkat on suuremmat kuin alalla keskimäärin, lomat pitemmät, erilaiset edut huikeat ja saa tulla kännissä töihin, ei olla niin kovin tarkkoja.

Sitä kannattaa kysyä medialta. Yrittäjyys ei tarkoita automaattisesti jotain poliittista kantaa eikä yksikään yrittäjä salli kenenkään tulla humalassa töihin. Eikä se tarkoita automaattisesti parempia palkkoja. Yritä ymmärtää se perusasia että yrittäjä ei ole automaattisesti kokoomuslainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän