Yrittäjä oletko valmis kantamaan kortesi kekoon jotta työttömät saadaan töihin? Vai palkkastko vain työnvaihtaja?
Syrjitkö työttömiä tietoisesti ja tunnustat sen? Menevätkö työttömän työnhakijan hakemukset roskiin?
Valitatko silti, että joudut kustantamaan veroilla kotona majailevien luuserityöttömien olemassa olon?
Kommentit (214)
toinen työtön kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuoria en palkkaa, ovat liian laiskoja ja palkkaa pitäisi maksaa niinkuin kokeneelle.
Pitkään työttömänä en palkkaa, yleensä jotain mt-ongelmia tai alko.
Lisääntymisiässä olevia naisia en missään nimessä..ovat vuosia äitiyslomalla.
Työpaikan vaihtajan voin palkata jos on hyvät suositukset ja soitto tietysti edelliselle työnantajalle..Olen pitkäaikaistyötön mutta en juo eikä minulla ole mt-ongelmia.
Miksi en kelpaa?Sulla on taatusti enemmän intoa ja motivaatiota, sekä jaksamista työssä, kuin paikanvaihtajalla.
Voi olla niinkin, mutta sinulla ei ole mitään perusteita väittää noin.
No minä lopetan yritykseni.
Haistakoon suomioy paska.
Yrittäjällä on työttömyysturva kun vaan liittyy yrittäjien työttömyyskassaan. Maksaahan se toki jotain, mutta ihan höpöpuhetta, ettei yrittäjillä olisi työttömyysturvaa.
Ap kuule ei firmaa perusteta sen takia että työllistettäis muita. Firma perustetaan sen vuoksi että voi työllistää itse itsensä. Firman kuuluu tuottaa voittoa, ei työllistää ulkopuolisia.
Eli sikälis sä oot nyt ihan väärällä asialla liikenteessä.
Sun pitää kannustaa työttömiä yrittäjiksi eikä koittaa syyllistää niitä jotka jo ovat sen askeleen ottaneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos muutettaisiin järjestelmää. Ensin työttömyys turva koskemaan yrittäjiä. Sen jälkeen jokainen työntekijä rekisteröitäisiin yrittäjäksi. Tämän jälkeen käytäisiin neuvotteluja BtoB eli jokainen työsuoritus muutettaisiin laskutettavaksi ja sovittaisiin todella tarkasti siitä mitä tähän kyseiseen suoritukseen kuuluu ja mitä laskutetaan erikseen. Loppuisi se nykyisten työnantajien kitinä siitä että työntekijän pitäisi suottaa niin ja niin paljon kun osapuolet olisivat tasapuolisia yrittäjiä. Kummankin pitäisi kattaa omat menonsa ja elämisensä? Tämähän varmaan sopisi nykyisille yrittäjille eikös vaan??
Hyvä idea. Olen aina ihmetellyt, että miksi yrittäjä pystyy itse maksamaan omat sosiaaliturvakulunsa, mutta palkansaajalta ei voi tällaista odottaa. Samoin ihmettelen, miksi palkansaajalle laki oikein takaa lomat ja vapaat, mutta yrittäjälle ei mitään. Olisi tosiaan reilua, että kaikki olisimme yrittäjiä. Ei mitään työttömyysturvaa, lomia, vapaita eikä lastenhoitosaikkuja muiden piikkiin.
Yrittäjän ei ole pakko maksaa eläketurvaansa ja sama ulotettaisiin tähän malliin. Raadollinen kokeilu mutta asettaa myös nykyisille yrittäjille haasteita koska vastapuoli olisi myös yrittäjä jonka ahneus olisi samalla tasolla 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos muutettaisiin järjestelmää. Ensin työttömyys turva koskemaan yrittäjiä. Sen jälkeen jokainen työntekijä rekisteröitäisiin yrittäjäksi. Tämän jälkeen käytäisiin neuvotteluja BtoB eli jokainen työsuoritus muutettaisiin laskutettavaksi ja sovittaisiin todella tarkasti siitä mitä tähän kyseiseen suoritukseen kuuluu ja mitä laskutetaan erikseen. Loppuisi se nykyisten työnantajien kitinä siitä että työntekijän pitäisi suottaa niin ja niin paljon kun osapuolet olisivat tasapuolisia yrittäjiä. Kummankin pitäisi kattaa omat menonsa ja elämisensä? Tämähän varmaan sopisi nykyisille yrittäjille eikös vaan??
Hyvä idea. Olen aina ihmetellyt, että miksi yrittäjä pystyy itse maksamaan omat sosiaaliturvakulunsa, mutta palkansaajalta ei voi tällaista odottaa. Samoin ihmettelen, miksi palkansaajalle laki oikein takaa lomat ja vapaat, mutta yrittäjälle ei mitään. Olisi tosiaan reilua, että kaikki olisimme yrittäjiä. Ei mitään työttömyysturvaa, lomia, vapaita eikä lastenhoitosaikkuja muiden piikkiin.
Yrittäjän ei ole pakko maksaa eläketurvaansa ja sama ulotettaisiin tähän malliin. Raadollinen kokeilu mutta asettaa myös nykyisille yrittäjille haasteita koska vastapuoli olisi myös yrittäjä jonka ahneus olisi samalla tasolla 👍
Ahneus?
Vierailija kirjoitti:
Miksi vasureissa ei ole yrittäjiä, vaikka he ovat hyviä kertomaan, miten asioitten pitäisi olla? Se on helppo asua toisten rahapussissa ja valittaa.
Tämä. Ei pankista (riski)rahoitusta haettaessa puoluekantaa kysellä.
En usko, että ihmiset ymmärtävät, kuinka suuri riski työntekijän palkkaaminen on pienyritykselle. Väärä rekrytointi voi pahimmassa tapauksessa kaataa koko yrityksen. Siksi yritykset suosivat alihankintaa tai ostavat muuten palvelun toiselta yritykseltä. Minulla on tällä hetkellä 7 työntekijää, joista jokaisen taustan tunsin hyvin ennen palkkaamista. Töitä riittäisi ehkä kaksinkertaiselle määrälle, mutta toimin mieluummin kimpassa toisen yrityksen kanssa, etteivät riskit kasva liian suuriksi.
On helppoa haukkua yrittäjiä, mutta kun on kerran saanut kokea mitä saamaton, jatkuvasti saikuttava alisuorittaja tekee työilmapiirille ja pienen yrityksen taloudelle, toista kertaa sitä ei enää halua kokea. Siksi pyrin välttämään uusien ihmisten palkkaamista oman firman nimiin kaikin keinoin. Valittajat voivat toki perustaa oman firman ja palkata sinne sitten kaikki saikuttajat ja muut "masentuneet". Katsotaan kuinka kauan pulju pysyy hengissä. Sosialisti on tottunut saamaan kaiken hopealautasella.
Vierailija kirjoitti:
En usko, että ihmiset ymmärtävät, kuinka suuri riski työntekijän palkkaaminen on pienyritykselle. Väärä rekrytointi voi pahimmassa tapauksessa kaataa koko yrityksen. Siksi yritykset suosivat alihankintaa tai ostavat muuten palvelun toiselta yritykseltä. Minulla on tällä hetkellä 7 työntekijää, joista jokaisen taustan tunsin hyvin ennen palkkaamista. Töitä riittäisi ehkä kaksinkertaiselle määrälle, mutta toimin mieluummin kimpassa toisen yrityksen kanssa, etteivät riskit kasva liian suuriksi.
On helppoa haukkua yrittäjiä, mutta kun on kerran saanut kokea mitä saamaton, jatkuvasti saikuttava alisuorittaja tekee työilmapiirille ja pienen yrityksen taloudelle, toista kertaa sitä ei enää halua kokea. Siksi pyrin välttämään uusien ihmisten palkkaamista oman firman nimiin kaikin keinoin. Valittajat voivat toki perustaa oman firman ja palkata sinne sitten kaikki saikuttajat ja muut "masentuneet". Katsotaan kuinka kauan pulju pysyy hengissä. Sosialisti on tottunut saamaan kaiken hopealautasella.
Sitä on paljon isompiakin yrityksiä suomessa.
Palkkaan henkilön, jolla on eniten kokemusta/taitoja.
toinen työtön kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuoria en palkkaa, ovat liian laiskoja ja palkkaa pitäisi maksaa niinkuin kokeneelle.
Työpaikan vaihtajan voin palkata jos on hyvät suositukset ja soitto tietysti edelliselle työnantajalle..Olen pitkäaikaistyötön mutta en juo eikä minulla ole mt-ongelmia.
Miksi en kelpaa?Sulla on taatusti enemmän intoa ja motivaatiota, sekä jaksamista työssä, kuin paikanvaihtajalla.
Mutta miksi en kelpaa?
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjällä on työttömyysturva kun vaan liittyy yrittäjien työttömyyskassaan. Maksaahan se toki jotain, mutta ihan höpöpuhetta, ettei yrittäjillä olisi työttömyysturvaa.
Miten yrittäjä voisi olla työtön? Jos minulta loppuisi yrittäjänä työt, en olisi enää yrittäjä. Vai odottelisinko siinä työttömyystuella, että yrittäminen taas alkaisi kannattaa... justiinsa.
Vierailija kirjoitti:
toinen työtön kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta miksi en kelpaa?
Et ole lääkäri, ja muilla aloilla on varaa valita!!!!
Vierailija kirjoitti:
toinen työtön kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta miksi en kelpaa?
Tätä pohtii moni muukin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
toinen työtön kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta miksi en kelpaa?
Tätä pohtii moni muukin.
Moni muukin, joka EI ole lääkäri. Työvoimapula koskee vain muutamia aloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
toinen työtön kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta miksi en kelpaa?
Tätä pohtii moni muukin.
Niinpä.
Kuitenkin työttömiä haukutaan loisiksi jotka vain makaa ylisuurten tukien takia kotona.
Työelämä on kaikenkaikkiaan kuin parisuhdemarkkinat:
Jos olet pitkäaikaistyötön = ikisinkku. Pakko olla jotain vikaa.
Tehnyt vain lyhyitä työpätkiä = sitoutumiskammoinen. Oltava jotain vikaa.
Kouluttamaton = neitsyt. Mitä vanhempi, sitä epäilyttävämpää.
Tähän lisäksi työhaastattelut ovat kuin treffit joissa epätoivoisesti yritetään kosiskella uutta kumppania vihille käyttäen reilusti värikynää näyttäen paremmalta kuin muut kosijat.
Raadollinen maailma ja vain parhaimmat valioyksilöt saavat sen kunnes kuolema meidät erottaa. Mutta tässä tapauksessa voikin tehdä syrjähypyn työntekijä toiseen firmaan kun on osoittautunut olevansa hyväksytty yksilö toisessa suhteessa.
Vasemmistoa äänestämällä työhaluinen työtön kaivaa kuoppaa itselleen. Vasemmistolla menee sitä paremmin mitä huonommin ihmisillä menee. Kun koko kansa saadaan työttömäksi tukien varaaan, sosialistin voittokulkua ei estä mikään. Työttömyys olisi naurettavan helppoa vähentää minimiin, jos yritykset saisivat joidenkin sopimusten puitteissa erottaa tuottamattomat työntekijät. Jos palkkaus ei muodosta riskiä, ihmisiä voi palkata vapaasti. Onnea vain pitkäaikaistyöttömälle, entiselle päihdeongelmaiselle tai muuten huonon työhistorian omaaville ihmisille työpaikan löytämiseen nykylainsäädännöllä. Ei ihan hirveästi tee mieli ottaa riskiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
toinen työtön kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta miksi en kelpaa?
Tätä pohtii moni muukin.
Moni muukin, joka EI ole lääkäri. Työvoimapula koskee vain muutamia aloja.
Mitä aloja koskee työvoimapula?