IS: Ennen jäi 300550 euroa kuukaudessa rahaa käteen nyt jää ehkäpä enintään 30 euroa, jos hyvin käy. Ei oikein motivoi tehdä töitä enää, kun ajatus on että kaikki viedään
On se kumma, että työssäkäynnistä on tehty Suomessa kannattamatonta. Naapurissa asuva ikityötön saa saman ellei jopa enemmän käteen kuin 40 tuntia viikossa raatava duunari. Toivottavasti kokoomus saa tehtyä asialle jotain. Tukiloisilta tuet minimiin ja säästynyt raha takaisin työssäkäyville!
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009505689.html
Kommentit (587)
Suomessa 1500e/kk ei todellakaan ole hyvä palkka!!!
Alalla kuin alalla pienin palkka kokopäivätyöstä pitäisi olla vähintään 2000e/kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verorahoista maksetaan myös uimahallit, nuorisotalot, museot, taidemuseot, kansalaisopistot (ei se pieni kurssimaksu riitä opettajan palkkaan).
Verorahoista maksetaan myös palolaitos, poliisi, opettajat eli ala-aste, yläkoulu, lukiot, amisopet.
ja pitääkin maksaa, mutta sossunpummeja verorahoilla ei tarvitsisi elättää
Älä nyt suututa työttömiä, he voivat postittaa sairaalassa sun epikriisin eli terveystiedot ja jos ei ole rahaa silmälaseihin niin toivottavasti näkevät osoitteen oikein.
Minä olen myös valmis muuttamaan kokoaikaisen vakituisen työpaikan perässä. Olen yh Hki,kaksi lasta. Siivoustyötä en voi tehdä, koulutus merkonomi.Ikä 49 v. 2 vuotta työttömyyttä takana nyt eletään työmarkkinatuella 790 e ja toimeentulotuella.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen myös valmis muuttamaan kokoaikaisen vakituisen työpaikan perässä. Olen yh Hki,kaksi lasta. Siivoustyötä en voi tehdä, koulutus merkonomi.Ikä 49 v. 2 vuotta työttömyyttä takana nyt eletään työmarkkinatuella 790 e ja toimeentulotuella.
+ asumistuki, elarit ja korotetut lapsilisät
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verorahoista maksetaan myös uimahallit, nuorisotalot, museot, taidemuseot, kansalaisopistot (ei se pieni kurssimaksu riitä opettajan palkkaan).
Verorahoista maksetaan myös palolaitos, poliisi, opettajat eli ala-aste, yläkoulu, lukiot, amisopet.
Älä nyt suututa työttömiä, he voivat postittaa sairaalassa sun epikriisin eli terveystiedot ja jos ei ole rahaa silmälaseihin niin toivottavasti näkevät osoitteen oikein.
Kokoomuksen pitää antaa työttömille varmaan lahjakortteja silmälasiliikkeeseen miten he näkevät muuten tekstit esim. allergia ruokiin ja muihin juttuihin. Kaikki ei saa toimeentulotukea ja sossurahaa.
Itse olen ostanut silmälasit vuonna 2015 ja linssit - 4
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläisten hoitokotimenot on 5 miljardia verorahoista vuodessa.
Ei sillä 1000 netto eläkkeellä makseta edes yhden hoitajan palkkaa.
Kuka tuollaisen järjestelmän on ollenkaan keksinyt ja milloin? Oliko ihan suomalaisten oma keksintö vai haettiinko siihenkin mallia DDR:stä kuten peruskouluun ja terveyskeskusmalliin. Oliko itte Honecker neuvonantajana?
THL: n edustajat sanoivat puolitoista vuotta sitten, että eläkeläisten hoitokotimaksut nousevat 10 miljardiin vuodessa 10 vuoden sisällä, koska eläkeläisten avuntarve lisääntyy ja pitää palkata 200 000 hoitajaa lisää. Tuossa summassa ei ole nyt saatuja palkankorotuksia.
Lisäksi eläkeläisten terveydenhoitoa maksetaan 6500 vuodessa/1 eläkeläinen ja eläkeläisiä on 1 600 000 eli miljoona kuusisataa tuhatta.
1 lonkkaleikkaus maksaa 14000 ja eläkeläinen maksaa siitä vain sairaalapäivä maksun.
Joillekin on tehty lonkkaleikkaus 50+. Joillekin 70+ eläkeläisille ei ole tehty leikkausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
+ asumistuki, elarit ja korotetut lapsilisät
Miksi yh lääkäri saa elarit ja korotetut lapsilisät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläisten hoitokotimenot on 5 miljardia verorahoista vuodessa.
Ei sillä 1000 netto eläkkeellä makseta edes yhden hoitajan palkkaa.
Kuka tuollaisen järjestelmän on ollenkaan keksinyt ja milloin? Oliko ihan suomalaisten oma keksintö vai haettiinko siihenkin mallia DDR:stä kuten peruskouluun ja terveyskeskusmalliin. Oliko itte Honecker neuvonantajana?
THL: n edustajat sanoivat puolitoista vuotta sitten, että eläkeläisten hoitokotimaksut nousevat 10 miljardiin vuodessa 10 vuoden sisällä, koska eläkeläisten avuntarve lisääntyy ja pitää palkata 200 000 hoitajaa lisää. Tuossa summassa ei ole nyt saatuja palkankorotuksia.
Lisäksi eläkeläisten terveydenhoitoa maksetaan 6500 vuodessa/1 eläkeläinen ja eläkeläisiä on 1 600 000 eli miljoona kuusisataa tuhatta.
1 lonkkaleikkaus maksaa 14000 ja eläkeläinen maksaa siitä vain sairaalapäivä maksun.
Joillekin on tehty lonkkaleikkaus 50+. Joillekin 70+ eläkeläisille ei ole tehty leikkausta.
Juu, mutta tuo yhteissumma on THL:n sivuilta. Joku eläkeläinen käyttää palveluita enemmän ja joku toinen vähemmän. Tuo 6500/1 eläkeläinen on Thl: n laskema eli kokonaissumma on jaettu eläkeläisten määrällä.
Laskin joskus 2012 yms että töissä käynti maksaa keskimäärin 300 euroa kuussa eli työruokala ja työmatkat. Nyt varmaan 500-600? Eli hyvä palkka pitää olla että viitsii töissä käydä ellei sitten työpaikka ole ihan naapurissa.
Vierailija kirjoitti:
Motivaatio Banaani kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on ammatteja, jotka ovat ns. matalapalkkasia (siivooja, suurin osa kaupan alan töistä osa-aikasia, hoiva-avustaja jne..). Sitten on esim. töitä valtion hallinnossa, jossa peruspalkka nippa nappa 2000 €. Niin eipä niistä hommista verojen jälkeen jää paljoa ja kun miettii, että vuokra voi olla esim. 700 €, joudut pitämään autoa, jotta pääset töihin, sähkön hinta kohonnut, ruoan hinta nousee koko ajan jne.. Niin aika tarkan euron ihminen saa olla. Kun kaikilla ei ne ostarit ja työpaikat oo kävelyetäisyydellä.Eli jos haluat asua halvemmalla niin yleensä se on jorpakossa, josta ei pääse kuin omalla kulkupelillä. Ja se asumissäästö valuu bensaan ja vakuutuksiin..
Ei siitä paljon mihinkään kulutusjuhlaan jää, mutta kuitenkin enemmän kuin työttömänä. Minä olen työttömäksi joutunut korkeakoulutettu ja olen hakenut siivoojaksi, osa-aikaisiin kaupan alan hommiin, hyllyttäjäksi, tiskaajaksi, katujen lakaisijaksi, you name it. En ole päässyt edes haastatteluun asti. Haen noita hommia siksi että haluaisin saada laskuni ja lainanlyhennykseni maksettua, en siksi, että saisin rahaa shampanjaan ja ulkomaanmatkoihin.
Työttömälle kun on luottotiedotkin luksusta.
Sinun pitää jättää tieto korkeakoulusta pois. Sitä ei saa laittaa hakemuksiin. Voit kiertää sen väittämällä olevasi opiskelija edelleen. Jos kysyy missä, niin älä kerro tasoa. Sano vain ala leväperäisesti. Ylistät vain kuinka reipasotteinen ja työhön pystyvä olet.Olet tekijä, et lukija.
Tähän en ole suostunut.Joko kelpaan sellaisena kuin olen tai pitäkää tunkinne.
Silloinhan työttömyys on oma valintasi.
Aina on valinnan varaa,elä myy arvojasi kapitalismin altarilla.
Juu ja tämä katkera, kateellinen nillitys miten matalimmistakin palkasta kokoaikatyöstä jää "VAIN" noin 400-600€/kk enemmän kuin työttmyysturvaa saavalle niin kyllä tuossa vielä aika suuri ero on tuollainen rapiat 500€/kk enemmänkin jos saa rahaa! Jos olisin täysin työkykyinen ja pääsisi työpaikkaan jossa paskaiset kiusaajat eivät tuhoa lopuuakin terveyttä ,niin hankkisin ilomielin 500€/kk lisää rahaa anytime!!!!
Ja se valitus pitäisi joka tapauksessa kohdistaa nimenomaan edes siihen liian matalaan palkkaansa eikä työttömien ja sairaiden kadehdittuihin, vitunmoisen byrokratian takana oleviin, EU-komissionkin TOISTUVASTI liian mataliksi todettuihin tukiin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokoomuksen pitää antaa työttömille varmaan lahjakortteja silmälasiliikkeeseen miten he näkevät muuten tekstit esim. allergia ruokiin ja muihin juttuihin. Kaikki ei saa toimeentulotukea ja sossurahaa.
Meinasin uusia silmälasit, mutta katsotaan nyt jos ansiosidonnaista leikataan. Myös puolisolla kuuluisi olla silmälasit - 1,5, hän ajaa vuorotöihin autolla.
Vierailija kirjoitti:
Laskin joskus 2012 yms että töissä käynti maksaa keskimäärin 300 euroa kuussa eli työruokala ja työmatkat. Nyt varmaan 500-600? Eli hyvä palkka pitää olla että viitsii töissä käydä ellei sitten työpaikka ole ihan naapurissa.
Töihin voi ottaa eväät. Keitto maksaa itse tehtynä 6 euroa ja siitä saa 6 annosta. Luuletko, että työttömät voi käydä ravintolassa lounaalla työkokeilussa tai palkkatukityössä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinasin uusia silmälasit, mutta katsotaan nyt jos ansiosidonnaista leikataan. Myös puolisolla kuuluisi olla silmälasit - 1,5, hän ajaa vuorotöihin autolla.
Silmälasien vaihtoväli on ollut mulla 8-10 vuotta, ajan kyllä meidän autollakin välillä. Ja näkö - 4
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töihin voi ottaa eväät. Keitto maksaa itse tehtynä 6 euroa ja siitä saa 6 annosta. Luuletko, että työttömät voi käydä ravintolassa lounaalla työkokeilussa tai palkkatukityössä?
Minä join sairaalassa tauoilla vettä, kun olin työmarkkinatuella 640 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa/työpäivä työkokeilussa. Puoliso tienasi 1600 netto ja hoitomaksuja meni 140 euroa kuukaudessa 2 lapsesta, kulukorvausta ei saa, jos lapsi sairastuu tai itse sairastuu. Hoitajat sanoivat, että kahvikimppaan käy vain Juhla Mokka niin join tauoilla vettä. Ja AMK tutkinto löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän sillä 9 eurolla saa jo ihan hyvän lounaan ostettua itseleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen rahan pitäis riittää bensoihinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kulkee polkupyörällä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kulkee polkupyörällä!
Kaikki ei asu kaupungissa.
Olen ollut 4 viikkoa työtön, mutta muista tuon, kun olen asiakaspalvelussa taas.