Kun seksielämä päättyy puolison sairauteen
Sairastumisesta (syöpä) on reilut kolme vuotta, ja niiden aikana seksiä on ollut kahdesti. Tuosta jälkimmäisestäkin on nyt jo noin kaksi vuotta. Puolisolla ei ole minkäänlaisia haluja ja hän kokee ajatuksen seksistä vain ahdistavana.
En tiedä mikä on suurin syy haluttomuudelle - järkytys sairastumisesta, hoidot vai tämänhetkinen hormonaalinen hoito (jonka tarkoitus jatkua vielä vuosia). Ehkä kaikki yhdessä. Lääkärin kanssa on asiasta puhuttu, mutta muilla vaihtoehtoisilla lääkkeillä on kuulemma ihan samanlaiset haitat koska kaikki toimivat samaan tapaan.
Olen miettinyt pari-/seksuaaliterapiaa, mutta voiko sellaisesta olla tässä tilanteessa mitään hyötyä?
Kommentit (147)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näistä asioista kannattaa puhua hyvissä ajoin etukäteen. Me olemme puolison kanssa puhuneet ja sopineet, että tällaisessa tilanteessa voi hakea seksiä muualta. Ettei toinen enää kertakaikkiaan pysty. Samoin olemme hyvissä ajoin sopineet, että kumpikaan ei ryhdy toisen omaishoitajaksi.
On kohtuuton vaatimus toiselle, että hän ei terveenä saisi enää harrastaa seksiä, jos toinen ei siihen enää kykene. Se on itsekästä sen puolelta, joka ei seksiin enää kykene.Tämä. Me olemme myös keskustelleet asiat selviksi. Ensin kokeillaan sitä, pystyisikö rakkaudesta kuitenkin tyydyttämään toisen, vaikkei seksi enää itseä kiinnostaisikaan. Tämä onnistuu erinomaisesti jos läheisyys tuntuu edelleen hyvältä. Jos ei muuten niin siten että aktiivinen osapuoli masturboi ja toinen on vaan vieressä tuomassa läheisyyttä.
Jos tuokin on poissuljettua, rakkaus on loppunut ja päätökset tehdään sen mukaan.
Meillä on kummallakin mahtunut tähän yhteiseloon kaikenlaista vaivaa, itse olen ollut nyt 16 vuotta täysin työkyvytön ja menopaussi vei halut hetkellisesti täysin. Silti olen kyllä osallistunut mieheni seksielämään, koska rakastan sitä ja tiedän miten tärkeää seksi on sekä terveydelle, että parisuhteelle. Tein näin jopa vakavasti masentuneena, ei todellakaan haluttanut mutta sain siitä läheisyyttä, jonkinlaist lohtuakin. Ja sen tunteen että voin antaa rakastamalleni ihmiselle edes jotain.
Uskokaa miehet kun sanon, että seksielämän täydellinen loppuminen on merkki rakkauden loppumisesta. Koska tapoja auttaa sitä toista on lukemattomia.
Viimeinen asia mitä olisin rankkojen suöpähoitojen aikana halunnut olisi ollut, että mies vetää vieressä käteen kun kaipaan lohtua ja läheisyyttä...
Ja ei, rakkaus ei loppunut.
Taidat olla sama, joka toisessa ketjussa sanoi, että haluttoman naisen puoliso voi vetää kuivat työpaikan vessassa :D
Haluton mies on sika, joka pitää jättää, ja haluton nainen on kuningatar, jota pitää palvoa.
Asia kunnossa.
Aivan! Vihaan miehiä!
Jopa enemmän kuin syöpää. Ottaisin mieluummin 5 erilaista syöpää kuin yhden miehen
Ja siinä taas yksi palstan frigidi mamma avautuu tunteistaan. Miksi olet ketjussa, jos et ole parisuhteessa?
Ei kuulu sika sulle!
Nytkö käyt itsesi kanssa moniäänistä ja -sukupuolista keskustelua?
#naisvihanäkyväksi
Vierailija kirjoitti:
Eikun kolme olkiukkoa.
Nimeätkö nämä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikun kolme olkiukkoa.
Nimeätkö nämä?
-asioista pitää ajatella täsmälleen samalla tavalla, jotta saa keskustella
-pitää päästä pukille missä tahansa tilanteessa
Ja seksimyönteinen asenne on sitä, että nimenomaan miehen tulee saada seksiä kaikissa olosuhteissa. Kolme.
Vastaan samalla tavalla:
-Joustaminen parisuhteessa tapahtuu ainoastaan yhteen suuntaan eli haluttoman suuntaan
-Miehet ovat viettiensä orjia ja itsekkäitä sikoja, jotka ajattelevat ainoastaan penistään, puolison syövästä viis
-Seksi on paha asia ja pilaa suhteen
Ole hyvä, tuossa kolme olkiukkoa takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikun kolme olkiukkoa.
Nimeätkö nämä?
Olivat kysymyksiä.
Sinä sensijaan kerrot suoraan, että keskustelukumppanisi on puolisoton, seksitön, aseksuaali, jolla on 20 kissaa jne.
Et nyt vain voi voittaa. Mutta olet ehkä tottunut siihen?
Vierailija kirjoitti:
Vastaan samalla tavalla:
-Joustaminen parisuhteessa tapahtuu ainoastaan yhteen suuntaan eli haluttoman suuntaan
-Miehet ovat viettiensä orjia ja itsekkäitä sikoja, jotka ajattelevat ainoastaan penistään, puolison syövästä viis
Mitä minä noilla teen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikun kolme olkiukkoa.
Nimeätkö nämä?
Olivat kysymyksiä.
Sinä sensijaan kerrot suoraan, että keskustelukumppanisi on puolisoton, seksitön, aseksuaali, jolla on 20 kissaa jne.
Et nyt vain voi voittaa. Mutta olet ehkä tottunut siihen?
Olkiukko on useimmiten kysymysmuodossa.
Se 20 kissaa oli vastaus siihen, että vaimon syövästä viis. Hän kuulostaa miesvihaajalta ja frigidiltä. Kissat nyt ovat pelkkä kuriositeetti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaan samalla tavalla:
Mitä minä noilla teen?
Käytät kissojen kiipeilytelineinä, tai myyt tori.fi:ssa. Ihan sama.
Jos miehen seksuaalisuus on noin tuomittavaa, ja haluttoman kumppani saa korkeintaan vetää käteen salaa työpaikan vessassa, ei ole mitään mistä keskustella.
Olet täysin frigidi ja toivon, että pysyt miehistä kaukana. Joku 70+ seppo, jolla on vähemmän testosteronia kuin murrosikäisillä tytöllä ja eturauhanen poistettu on sallittu poikkeus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näistä asioista kannattaa puhua hyvissä ajoin etukäteen. Me olemme puolison kanssa puhuneet ja sopineet, että tällaisessa tilanteessa voi hakea seksiä muualta. Ettei toinen enää kertakaikkiaan pysty. Samoin olemme hyvissä ajoin sopineet, että kumpikaan ei ryhdy toisen omaishoitajaksi.
On kohtuuton vaatimus toiselle, että hän ei terveenä saisi enää harrastaa seksiä, jos toinen ei siihen enää kykene. Se on itsekästä sen puolelta, joka ei seksiin enää kykene.Tämä. Me olemme myös keskustelleet asiat selviksi. Ensin kokeillaan sitä, pystyisikö rakkaudesta kuitenkin tyydyttämään toisen, vaikkei seksi enää itseä kiinnostaisikaan. Tämä onnistuu erinomaisesti jos läheisyys tuntuu edelleen hyvältä. Jos ei muuten niin siten että aktiivinen osapuoli masturboi ja toinen on vaan vieressä tuomassa läheisyyttä.
Jos tuokin on poissuljettua, rakkaus on loppunut ja päätökset tehdään sen mukaan.
Meillä on kummallakin mahtunut tähän yhteiseloon kaikenlaista vaivaa, itse olen ollut nyt 16 vuotta täysin työkyvytön ja menopaussi vei halut hetkellisesti täysin. Silti olen kyllä osallistunut mieheni seksielämään, koska rakastan sitä ja tiedän miten tärkeää seksi on sekä terveydelle, että parisuhteelle. Tein näin jopa vakavasti masentuneena, ei todellakaan haluttanut mutta sain siitä läheisyyttä, jonkinlaist lohtuakin. Ja sen tunteen että voin antaa rakastamalleni ihmiselle edes jotain.
Uskokaa miehet kun sanon, että seksielämän täydellinen loppuminen on merkki rakkauden loppumisesta. Koska tapoja auttaa sitä toista on lukemattomia.
Viimeinen asia mitä olisin rankkojen suöpähoitojen aikana halunnut olisi ollut, että mies vetää vieressä käteen kun kaipaan lohtua ja läheisyyttä...
Taidat olla sama, joka toisessa ketjussa sanoi, että haluttoman naisen puoliso voi vetää kuivat työpaikan vessassa :D
Haluton mies on sika, joka pitää jättää, ja haluton nainen on kuningatar, jota pitää palvoa.
Asia kunnossa.
No, voin sanoa etten ole sama kun en ole eläessäni tuollaista ehdottanut kenellekään missään yhteydessä.
Mielestäni on myös eri asia jos toinen on haluton odottamatta tai vapaaehtoisen hormonaalisen ehkäisyn takia tai stressin takia tai jotain ja tilanne pitkittyy eikä tämä haluton tee asialle mitään. Koskee niin miehiä kuin naisia.
Mielestäni suhteessa ei myöskään pidä olla jos toisen kanssa on paha olla.
Mutta jos sitoutuminen on luokkaa myötäkäymisissä ja kun minulla on koko ajan kivaa hauskaa jee niin sen voisi sille toisellekin kertoa. Etenkin siis jos avioliitto tarkoittaa toiselle sitä, että lähdetään karkuun kun on aika huolehtia iäkkäistä vanhemmista, sairaasta puolisosta, turvata työttömäksi jääneen miehen tai vaimon hyvä elintaso, kannatella toista kun hänellä murheita...
Mielestäni suhteessa voisi olla paha olla jos toinen lyö kommunikaation kiinni, kiukuttelee, poistaa suhteesta yhtäkkiä seksin, hellyyden, toisen kuuntelun, yhteisen ajan, kunnioituksen jne.
En ole kokenut ikinä muuten haluttomuutta miestäni kohtaan. Olen ainoastaan ollut täyshaluton syöpälääkityksen aikana. Oletko itse kokenut rankkoja syöpähoitoja? Ymmärrätkö millaista se on kun vain oksennat, vapiset, hiukset lähtee, on kylmä? Kun maksat sairaalassa tai kotona niin ettet välillä tiedä onko yö vai päivä.
Minun mieheni ei siinä kyllä edes oikein ollut seksi mielessä vaikka on muuten varsin viriili. Halusi ennen kaikkea hoivata minua ja ateistisuudestaan huolimatta rukoili että tulen kuntoon.
Oma syöpäni ei ollut hormoneista riippuvainen niin minulla ei ole mitään pakkoehkäisyä päällä niin hyvähän minulla olisi vaikka vinoilla heille joilla on, että minäpäs kostun ja haluan miestäni kun olen niin hyvä vaimo, hahaa
Mutta paha se olisi haluta jos on hormonaalisesti täysin haluton, kiitos ehkäisyn, eikä saa tietenkään edes mitään estrogeenivoidetta käyttää. Kaikillahan sekään ei vaikuta samoin se ehkäisy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asia kunnossa.
No, voin sanoa etten ole sama kun en ole eläessäni tuollaista ehdottanut kenellekään missään yhteydessä.
Mielestäni on myös eri asia jos toinen on haluton odottamatta tai vapaaehtoisen hormonaalisen ehkäisyn takia tai stressin takia tai jotain ja tilanne pitkittyy eikä tämä haluton tee asialle mitään. Koskee niin miehiä kuin naisia.
Mielestäni suhteessa ei myöskään pidä olla jos toisen kanssa on paha olla.
Mutta jos sitoutuminen on luokkaa myötäkäymisissä ja kun minulla on koko ajan kivaa hauskaa jee niin sen voisi sille toisellekin kertoa. Etenkin siis jos avioliitto tarkoittaa toiselle sitä, että lähdetään karkuun kun on aika huolehtia iäkkäistä vanhemmista, sairaasta puolisosta, turvata työttömäksi jääneen miehen tai vaimon hyvä elintaso, kannatella toista kun hänellä murheita...
Mielestäni suhteessa voisi olla paha olla jos toinen lyö kommunikaation kiinni, kiukuttelee, poistaa suhteesta yhtäkkiä seksin, hellyyden, toisen kuuntelun, yhteisen ajan, kunnioituksen jne.
En ole kokenut ikinä muuten haluttomuutta miestäni kohtaan. Olen ainoastaan ollut täyshaluton syöpälääkityksen aikana. Oletko itse kokenut rankkoja syöpähoitoja? Ymmärrätkö millaista se on kun vain oksennat, vapiset, hiukset lähtee, on kylmä? Kun maksat sairaalassa tai kotona niin ettet välillä tiedä onko yö vai päivä.
Minun mieheni ei siinä kyllä edes oikein ollut seksi mielessä vaikka on muuten varsin viriili. Halusi ennen kaikkea hoivata minua ja ateistisuudestaan huolimatta rukoili että tulen kuntoon.
Oma syöpäni ei ollut hormoneista riippuvainen niin minulla ei ole mitään pakkoehkäisyä päällä niin hyvähän minulla olisi vaikka vinoilla heille joilla on, että minäpäs kostun ja haluan miestäni kun olen niin hyvä vaimo, hahaa
Mutta paha se olisi haluta jos on hormonaalisesti täysin haluton, kiitos ehkäisyn, eikä saa tietenkään edes mitään estrogeenivoidetta käyttää. Kaikillahan sekään ei vaikuta samoin se ehkäisy.
Ei tässä ole mitään, mistä olisin eri mieltä.
Jos on sairauden tai leikkauksen myötä pysyvästi haluton, asia kannattaa sopia puolison kanssa etukäteen, että miten ks. tilanteessa toimitaan.
Iän myötä tilanne tulee todennäköisesti useimmille eteen. Jos halut hiipuvat eläkeiässä samaa tahtia, ei liene ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaan samalla tavalla:
Mitä minä noilla teen?
Jos miehen seksuaalisuus on noin tuomittavaa, ja haluttoman kumppani saa korkeintaan vetää käteen salaa työpaikan vessassa, ei ole mitään mistä keskustella.
Olet täysin frigidi ja toivon, että pysyt miehistä kaukana. Joku 70+ seppo, jolla on vähemmän testosteronia kuin murrosikäisillä tytöllä ja eturauhanen poistettu on sallittu poikkeus.
Hohhoijaa.
Ei miehen tai naisen seksuaalisuus ole tuomittavaa, päin vastoin, se on kiehtovaa. Voisitko kuitenkin harkita sellaista mahdollisuutta, että sinulla ei ole mitään yleistä määrittelyvaltaa siihen, mikä on miehen tai naisen seksuaalisuus?
Minulle on jäänyt sellainen kuva, että sinä haluat edistää sellaista kuvaa miehen seksuaalisuudesta, että mikään ongelma naisen puolella ei saisi estää miehen oikeutta tyydyttää itseään naisen kautta.
En oikein usko, että kaikki miehet jakavat tämän ajatuksen. Naiset varmastikaan eivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaan samalla tavalla:
Mitä minä noilla teen?
No hyi ajattele joku mies runkkaamassa kotona kun vaimo on sairaana. Oksennus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaan samalla tavalla:
Mitä minä noilla teen?
Mitäs vikaa siinä on? Parempi se on kuin runkata siihen pahoinvoivaan naiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaan samalla tavalla:
Mitä minä noilla teen?
Hohhoijaa.
Ei miehen tai naisen seksuaalisuus ole tuomittavaa, päin vastoin, se on kiehtovaa. Voisitko kuitenkin harkita sellaista mahdollisuutta, että sinulla ei ole mitään yleistä määrittelyvaltaa siihen, mikä on miehen tai naisen seksuaalisuus?
Minulle on jäänyt sellainen kuva, että sinä haluat edistää sellaista kuvaa miehen seksuaalisuudesta, että mikään ongelma naisen puolella ei saisi estää miehen oikeutta tyydyttää itseään naisen kautta.
En oikein usko, että kaikki miehet jakavat tämän ajatuksen. Naiset varmastikaan eivät.
Töh täh
Miksi haluaisin määritellä jonkun miehen tai naisen seksuaalisuuden? Tai pitää naisia jonain kävelevinä fleshlighteina?
Tuure Boelius saa ihan vapaasti työntää vaikka kaktuksia hanuriinsa kimppasessioissa Riikka Purran kanssa. Ihan sama mitä scat-bukkake double fisting sessioita kukakin haluaa suostumuksellisesti tehdä, ei oo multa pois.
Silitä niitä kisuja niiden olkiukkojen sijaan :3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaan samalla tavalla:
Mitä minä noilla teen?
Mitäs vikaa siinä on? Parempi se on kuin runkata siihen pahoinvoivaan naiseen.
En kyllä siedä ajatusta siitä, että mies nylpyttää elintään jollekin pornolle edes kuin en ole sairaana. Joutaisi luiskaan koko ukko, jos saisin hänet moisesta kiinni.
Se, että mies runkkailee sen sijaan, että asettaa syöpäsairaan vaimonsa etusijalle on tuplasti oksettavampaa. Erityisesti kun sairaana ei voi välttämättä heivata miestä pihalle.
Tuosta suihinotosta, kun vaimo sairas tai haluon; kyllä ottaisin ja otan mieheltäni suihin, ei ole minulle vaikeaa ollenkaan. Samanhan mieheni on tehnyt minulle miljoonat kerrat, ja tekee vieläkin kaikkensa että nauttisin seksistä, vaikka se onkin vaikeaa.
Eo pitäs kärjistää asioita mustaksi tai valkoiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Tuosta suihinotosta, kun vaimo sairas tai haluon; kyllä ottaisin ja otan mieheltäni suihin, ei ole minulle vaikeaa ollenkaan. Samanhan mieheni on tehnyt minulle miljoonat kerrat, ja tekee vieläkin kaikkensa että nauttisin seksistä, vaikka se onkin vaikeaa.
Eo pitäs kärjistää asioita mustaksi tai valkoiseksi.
Hyi olkoon
Miehesi käyttää sinua masturbaatiovälineenä
No tuossa oli kaksi olkiukkoa.
Yleensä ihmiset, jotka mainostavat omaa empaattisuuttaan ovat kaikkea muuta.