Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun seksielämä päättyy puolison sairauteen

Vierailija
09.04.2023 |

Sairastumisesta (syöpä) on reilut kolme vuotta, ja niiden aikana seksiä on ollut kahdesti. Tuosta jälkimmäisestäkin on nyt jo noin kaksi vuotta. Puolisolla ei ole minkäänlaisia haluja ja hän kokee ajatuksen seksistä vain ahdistavana.

En tiedä mikä on suurin syy haluttomuudelle - järkytys sairastumisesta, hoidot vai tämänhetkinen hormonaalinen hoito (jonka tarkoitus jatkua vielä vuosia). Ehkä kaikki yhdessä. Lääkärin kanssa on asiasta puhuttu, mutta muilla vaihtoehtoisilla lääkkeillä on kuulemma ihan samanlaiset haitat koska kaikki toimivat samaan tapaan.

Olen miettinyt pari-/seksuaaliterapiaa, mutta voiko sellaisesta olla tässä tilanteessa mitään hyötyä?

Kommentit (147)

21/147 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin myös

Mika.rajala mikarajala

Vierailija
22/147 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkähän toisinpäin?

Omalta osaltani sanoisin, että että jos osat olisivat toisinpäin (olen mies) tyydyttäisin vaimoni vaikka itse en saisi siitä välitöntä nautintoa. Aiemminkin huolehdin aina että vaimoni saa useita orgasmeja ennen minua.

Harmillista kun vaimo ei koe tätä nyt samalla tavalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/147 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu monesta asiasta. Olen ollut useamman vuoden mieheni omaishoitaja. Kaikki oman elämän hyvinvointia koskevat asiat ovat hoituneet tyylillä ja toista kunnioittaen. Ei ongelmia ellei itse asioista halua ongelmia tehdä

Miten olet käytännössä hoitanut omia asioitasi?

Tekemällä silloin tällöin lyhyen mutta antoisan kaupunkimatkan vieraaseen kaupunkiin. Majoitus hotellissa, illalla kulttuuria, taidetta, illallinen ym.

Vierailija
24/147 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla yksi pariskunta, jonka miehellä eturauhas operaatio vei seisokin. Käyn silloin tällöin parin luona kylässä ja hoitelen naista nuolten ja naiden ja paljaalla haluaa loppuun saakka.

Ei mustasukkaisuutta vaan mies haluaa, että vaimolla hyvä ja tämä sopii myös mulle, ikä eroa vajaat 10 vuotta.

Hieno pari!

Vierailija
25/147 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäpäin olet Sinä 45 v. mies jonka vaimo sairastunut syöpään?

Vierailija
26/147 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistäpäin olet Sinä 45 v. mies jonka vaimo sairastunut syöpään?

Jos tarkoitat minua #3, niin Pirkanmaalta

Vierailija
27/147 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää keskustelua tässä ollut kyllä, poikkeuksellista tässä ryhmässä

Vierailija
28/147 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kans hävis halut syöpähoitojen myötä, puolitoistavuotta tätä kesti kunnes syöpä sitten voitti.

Vierailija
29/147 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen etsinyt tietoa, miten toimia, kun seksielämää ei ole, kun toinen on vakavasti sairas. 

Vierailija
30/147 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siemensyöksyt on hoidettava tai eturauhassyövän riski kasvaa!!!

Vierailija
31/147 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näistä asioista kannattaa puhua hyvissä ajoin etukäteen. Me olemme puolison kanssa puhuneet ja sopineet, että tällaisessa tilanteessa voi hakea seksiä muualta. Ettei toinen enää kertakaikkiaan pysty. Samoin olemme hyvissä ajoin sopineet, että kumpikaan ei ryhdy toisen omaishoitajaksi.

On kohtuuton vaatimus toiselle, että hän ei terveenä saisi enää harrastaa seksiä, jos toinen ei siihen enää kykene. Se on itsekästä sen puolelta, joka ei seksiin enää kykene.

Näistä on tosiaan hyvä puhua etukäteen. 

Meillä kumpi tahansa alkaisi kykyjensä mukaan toisen omaishoitajaksi, eikä hakisi seksiä muualta. Minullehan olisi ihan ok, että mies tietyssä tilanteessa hakisi, toisin päin se ei hänelle käy missään tilanteessa ellei hän ole jokin lopun aikojen dementiapotilas. Aiemmin dementikon viimeisinä kuukausina auttaneena en kuitenkaan uskoisi että osaisin tai jaksaisin siinä viritellä seksisuhdetta jos oma mies olisi potilaan paikalla. No, toivottavasti näitä ei pidä miettiä.  

Mies tahollaan omaishoitanut iäkkään isovanhemman kunnes oli laitoksen aika. Sinkkuna ja seksittä oli ne ajat, eikä siinä olisi romanssille jäänytkään aikaa. Eli uskon kun hän sanoo, että hoitaisi mielellään minua saati ettäkö hylkäisi tai kriisiytyisi jos on jokin vähemmän invalidisoiva sairaus. 

Ihmisiä on erilaisia ja moni ei tunnu näitä miettivän. Minulle se on jännä jos vannotaan ikuista rakkautta ja uskollisuutta, mutta se loppuukin elintason laskuun tai rintasyöpään. Voihan sitä sitten erota. 

Vierailija
32/147 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luojan kiitos aihe ei ole itselle ajankohtainen, mutta olen sitä kyllä jonkin verran miettinyt. Nimittäin omalla kohdalla tuohon ei olisi ratkaisua. En osaa haluta muita kuin omaa puolisoani enkä toisaalta myös pystyisi ottamaan seksiä vastaan velvollisuudesta ihmiseltä, joka sitä ei itse halua. Toivon siksi sydämestäni, että elämä varjelisi minua ja puolisoani tältä kohtalolta.

Vierailija
33/147 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näistä asioista kannattaa puhua hyvissä ajoin etukäteen. Me olemme puolison kanssa puhuneet ja sopineet, että tällaisessa tilanteessa voi hakea seksiä muualta. Ettei toinen enää kertakaikkiaan pysty. Samoin olemme hyvissä ajoin sopineet, että kumpikaan ei ryhdy toisen omaishoitajaksi.

On kohtuuton vaatimus toiselle, että hän ei terveenä saisi enää harrastaa seksiä, jos toinen ei siihen enää kykene. Se on itsekästä sen puolelta, joka ei seksiin enää kykene.

Tämä. Me olemme myös keskustelleet asiat selviksi. Ensin kokeillaan sitä, pystyisikö rakkaudesta kuitenkin tyydyttämään toisen, vaikkei seksi enää itseä kiinnostaisikaan. Tämä onnistuu erinomaisesti jos läheisyys tuntuu edelleen hyvältä. Jos ei muuten niin siten että aktiivinen osapuoli masturboi ja toinen on vaan vieressä tuomassa läheisyyttä.

Jos tuokin on poissuljettua, rakkaus on loppunut ja päätökset tehdään sen mukaan.

Meillä on kummallakin mahtunut tähän yhteiseloon kaikenlaista vaivaa, itse olen ollut nyt 16 vuotta täysin työkyvytön ja menopaussi vei halut hetkellisesti täysin. Silti olen kyllä osallistunut mieheni seksielämään, koska rakastan sitä ja tiedän miten tärkeää seksi on sekä terveydelle, että parisuhteelle. Tein näin jopa vakavasti masentuneena, ei todellakaan haluttanut mutta sain siitä läheisyyttä, jonkinlaist lohtuakin. Ja sen tunteen että voin antaa rakastamalleni ihmiselle edes jotain.

Uskokaa miehet kun sanon, että seksielämän täydellinen loppuminen on merkki rakkauden loppumisesta. Koska tapoja auttaa sitä toista on lukemattomia.

Vierailija
34/147 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, kun naisen elimistössä ei ole estrogeenia, ei ole niitä halujakaan, ap.

Vierailija
35/147 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näistä on tosiaan hyvä puhua etukäteen. 

Meillä kumpi tahansa alkaisi kykyjensä mukaan toisen omaishoitajaksi, eikä hakisi seksiä muualta. Minullehan olisi ihan ok, että mies tietyssä tilanteessa hakisi, toisin päin se ei hänelle käy missään tilanteessa ellei hän ole jokin lopun aikojen dementiapotilas. Aiemmin dementikon viimeisinä kuukausina auttaneena en kuitenkaan uskoisi että osaisin tai jaksaisin siinä viritellä seksisuhdetta jos oma mies olisi potilaan paikalla. No, toivottavasti näitä ei pidä miettiä.  

Mies tahollaan omaishoitanut iäkkään isovanhemman kunnes oli laitoksen aika. Sinkkuna ja seksittä oli ne ajat, eikä siinä olisi romanssille jäänytkään aikaa. Eli uskon kun hän sanoo, että hoitaisi mielellään minua saati ettäkö hylkäisi tai kriisiytyisi jos on jokin vähemmän invalidisoiva sairaus. 

Ihmisiä on erilaisia ja moni ei tunnu näitä miettivän. Minulle se on jännä jos vannotaan ikuista rakkautta ja uskollisuutta, mutta se loppuukin elintason laskuun tai rintasyöpään. Voihan sitä sitten erota. 

Miksi joku antaa seksielämänsä loppua rintasyöpään? Eihän sitä seksiä tisseillä harrasteta. 

Olen itsekin nainen enkä ymmärrä miten naiset ovat niin hysteerisiä tissiensä kanssa. Välillä myös tuntuu että se rintasyöpä on ensimmäinen vastoinkäyminen elämässä eikä ole mitään yritystäkään päästä yli siitä. Ja kuitenkin käytännössä kukaan ei nykyään kuole rintasyöpään. 

Vierailija
36/147 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla leikattu rintasyöpä kesällä, ja estrogeenin alasajo alkoi tietty heti.  Orgasmien saanti loppui melko pian, mutta  yritän vaan sinnitellä ja meillä kuitenkin seksiä lähes jokapäivä. Nyt saan jo orgasminkin hyvin, en ihan sellaista kuin ennen, mutta saan. Olin alkuun katkera ja vihainen, sillä meillä ollut hyvin himokas ja energinen suhde aina, ja seksi tä429rkeää. 

Mies on ihana ja hoitelee minut aina, ja minähänet. Katsotaan, uutta rintaa en ole jaksanut miettiä, mies ei siitä piittaa - sanoo...

Nyt olen melko romuna, kunto huono ja aina väsyttää. Hoidan kuitenkin itseäni kuten jaksan, käyn kampaajalla ja taidan tehdä pikku kauneusoperaationkin,piristyksekseni! Kai se tästä.

Vierailija
37/147 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi, tutulta kuulostaa. Vaimolla todettiin 3 vuotta sitten rintasyöpä, jonka vuoksi toinen rinta poistettiin, hän sai sytostaatteja, sädehoitoa ja hormonilääkkeen, jonka on tarkoitus jatkua 10 vuotta. Vuosi sitten hänellä todettiin masennus, johon hän sai lääkityksen.

Seksiä oli viimeksi ennen kuin syöpää alettiin epäillä, yli kolme vuotta sitten. Parisuhdetta oli siinä vaiheessa takana 10 vuotta. Läheisyyttä ja halailua on yhä, mutta mitään seksuaalissävytteistä kosketusta vaimo ei kestä. Erityisesti terve rinta ja poistetun rinnan alue ovat täysin kiellettyä aluetta.

Tiedän että hän on kovasti yrittänyt ja suree asiaa itsekin. Kävimme kerran seksuaaliterapeutin luona, mutta siitä ei ollut mainittavaa apua. Vaimoni sanoo tuntevansa, että seksuaalisuus on vain käännetty pois päältä, ettei hänellä ole enää mitään seksuaalisia ajatuksia ja että pelkkä ajatus seksistä ahdistaa. Itsetyydytysyrityksetkin sattuivat, eikä hän tietääkseni ole harrastanut itsetyydytystä enää moneen vuoteen.

Rakastan vaimoani eikä avioero tule kysymykseen. Ehdotus vieraissa käymisestä olisi hänelle todennäköisesti musertava, enkä totta puhuen haluaisikaan muita kuin häntä.

Onneksi seksittömyys on vähentänyt minunkin halujani, ja jäljellä olevat saan varsin hyvin tyydytettyä itse vaikka seksiä kaipaankin.

Tämä oli ihan uskottava, mutta tuo: "itsetyydytysyritykset sattuvat" kuulostaa niin oudolta, että pakko on olla satua.

Eihän itsetyydytykseen tarvita rintoja ollenkaan. Jos operoi tuolla klitoriksen alueella, niin voi ihan itse valita miten kevyesti itseään koskee, eikä tarvitse sattua yhtään.

Vierailija
38/147 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Me olemme myös keskustelleet asiat selviksi. Ensin kokeillaan sitä, pystyisikö rakkaudesta kuitenkin tyydyttämään toisen, vaikkei seksi enää itseä kiinnostaisikaan. Tämä onnistuu erinomaisesti jos läheisyys tuntuu edelleen hyvältä. Jos ei muuten niin siten että aktiivinen osapuoli masturboi ja toinen on vaan vieressä tuomassa läheisyyttä.

Jos tuokin on poissuljettua, rakkaus on loppunut ja päätökset tehdään sen mukaan.

Meillä on kummallakin mahtunut tähän yhteiseloon kaikenlaista vaivaa, itse olen ollut nyt 16 vuotta täysin työkyvytön ja menopaussi vei halut hetkellisesti täysin. Silti olen kyllä osallistunut mieheni seksielämään, koska rakastan sitä ja tiedän miten tärkeää seksi on sekä terveydelle, että parisuhteelle. Tein näin jopa vakavasti masentuneena, ei todellakaan haluttanut mutta sain siitä läheisyyttä, jonkinlaist lohtuakin. Ja sen tunteen että voin antaa rakastamalleni ihmiselle edes jotain.

Uskokaa miehet kun sanon, että seksielämän täydellinen loppuminen on merkki rakkauden loppumisesta. Koska tapoja auttaa sitä toista on lukemattomia.

Kyllähän sillä miehellä on kaksi kättä ja leluja ihan itselläänkin. Olisi outoa antautua raiskattavaksi "rakkauden" nimissä. Ja todella outo mies, joka halulla panee halutonta naista. Mitä rakkautta sellainen on?

Vierailija
39/147 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melko kylmää kyytiä. Enpä usko, että kukaan haluaa puolisonsa omaishoitajaksi, mutta jos sellainen tilanne tulee eteen, niin voi mieli muuttua. Olisi aika kylmäveristä jättää puolisonsa täysin muiden hoidettavaksi.

Vierailija
40/147 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenkähän toisinpäin?

Omalta osaltani sanoisin, että että jos osat olisivat toisinpäin (olen mies) tyydyttäisin vaimoni vaikka itse en saisi siitä välitöntä nautintoa. Aiemminkin huolehdin aina että vaimoni saa useita orgasmeja ennen minua.

Harmillista kun vaimo ei koe tätä nyt samalla tavalla.

Miten samalla tavalla? Jos olet huolehtinut, että vaimo saa seksissä useita orgasmeja ENNEN sinua, niin eihän se ole mitenkään tähän verrattavissa. Silloin teillä on yhteistä seksiä.

Jos hän ei pysty eikä häntä haluta, hän ei harrasta silloin kanssasi seksiä. Silloin on kyse täysin yksipuolisesta toimituksesta, sinun runkkaamisestasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi