Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Isän kaksoiselämä

Vierailija
09.04.2023 |

Karu aloitus näin pääsiäisenä. Minulla siis lapsuudentraumana isän kaksoiselämä, joka käytännössä ilmeni maksullisissa juoksuna ympäri maailmaa, (vienti-inssi), ja sitten siviilissä leikittiin kotista. Olen asiaa terapiassa käynyt läpi, äidin kohtaloa, meidän lasten häpeää, mutta jotenkin en saa koskaan otetta isän sielunmaisemasta. Miten tällainen ihminen kestää itseään? Uskooko hän itsekin valheitaan? Isän kanssa ei voi keskustella, hänen ihmiskuvansa on jotenkin vinoutunut; moraalittomuus ja toisten pettäminen on jonkinlainen hyväksyttävä fakta ihmisyydessä.

Siispä: tunnetko tällaista ihmistä/jotakin tällaiseen verrattavaa läheisesti? Mitä ihmettä he kelaavat? Eivätkö he itse ymmärrä tuhoisuuttaan, vai onko tämä jonkinlaista psykopatian muotoa?

Kommentit (172)

Vierailija
141/172 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saisinko kysyä, että miten lapsena saitte tietää isänne kaksoiselämästä?  Äidin vai jonkun muun kertomana? Vai todistitteko itse?

Isä vei ajelulle, osti meille karkkia, ja meni tiettyihin osoitteisiin, jotka opimme tuntemaan. Me jäimme autoon odottamaan. Erityisesti yksi talo tuli tutuksi, jopa sen leiikipiha, kun emme jaksaneet istua autossa. Myöhemmin, eron jälkeen isä meni naimisiin tämän salarakkaan kanssa, jonka tunnistimme ikkunasta vilkuttaneeksi naiseksi. Ei siis jäänyt pelkäksi pikapanoksi. Voi olla, että siskopuoli istuskeli sitten aikoinaan myös autossa jonkun talon edessä, koska se yksi talo ei ollut ainoa, jossa isä kävi "tapaamassa kaveria." Tosin hänellä nyt on ikää jo niin paljon, että voisi olla nuorimman lapsensa iso-isä. Veljellä on myös jo toinen perhe järjestyksessä. Ehkäpä tämä on geeneissä. 

Uskon ennemminkin että opittu tapa ei geneettistä. 

Vierailija
142/172 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos isällä oli kymmeniä suhteita, voi myös kysyä miksi äiti teki päätöksen jäädä.

Tätä olen ihmetellyt itsekin. Äiti ei ikinä puhunut aiheesta eikä päätöksestä jäädä.

Aiemmin ero oli suuri häpeä ja epäonnistuminen (olen itse eronnut pettävästä miehestä).

Taloudellisista syistä, esim. talo, lainat, kotiäitiys, eroaminen oli ennen hankalampaa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/172 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika vahvasti liittyy, jos perheenäiti myy itseään julkisesti.

Lapsiparat.

Jep. Näiltä maksullisilta mällipatjoilta pitäisi ottaa lapset huostaan kauas epäterveestä kasvuympäristöstä ja Ruotsissa näin on jo tehtykin.

Vierailija
144/172 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsiparat.

Jep. Näiltä maksullisilta mällipatjoilta pitäisi ottaa lapset huostaan kauas epäterveestä kasvuympäristöstä ja Ruotsissa näin on jo tehtykin.

Jos ja kun tuo ammatti on laillinen ja hyväksytty, rikollinen ei ole sen harjoittaja vaan vihapuhetta häntä tai lapsiaan kohtaan sylkevä. Häpeä

Vierailija
145/172 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsiparat.

Ja kunnollisilla ihmisillä lapset sikiää pyhästä hengestä ilman irstasta sukupuoliyhteyttä ja limaeritteiden vaihtoa. Kädet raamatulla, pitkät peittävät mekot ja harras virsien veisaus, se on sitä oikeaa elämää, herran nuhteessa.

Vierailija
146/172 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minulle isä ihan itse kertoi että hänellä on toinen. Äiti ei tätä tiennyt. Isä kaipasi minulta alibia parille reissulleen. Olin sentään jo teini, lukiossa. Silti ällötti, mutta en uskaltanut kertoa äidille. Ero heillä oli muutenkin lähellä silloin ja lopulta erosivat ja äiti sai tuosta tietää. Isä lähti tuon naisen mukaan ja olivat yhdessä jokusen vuoden. Nyt eronneet. Oli aika hel vettiä kun ei tiedä mitä tekisi, halusin kertoa toki äidille, mutta toisaalta vihasin jo muutenkin sitä heidän tilannetta ja osittain pelkäsin isää. Ei ollut mikään leppoisa mies silloin, nykyään jo ok. Onneksi tuo ei kauaa jatkunut kun isä itse sitten kertoi. 

Pettävä tai sarjapettävä mies pakottaa tosiaan lapsensakin tukemaan sairaita kuvioitaan. Antaa lapsille sairaan mallin ihmisten välisistä suhteista

Voisiko nämä miehet kuvitella oman tyttären joksikin prostituoiduksi? Jos vastaus on ei, miksi ei. Logiikkaa näillä ei ole. Ihan ok panna jotakin vierasta naista, pahimmassa tapauksessa alaikäistä/ihmiskaupan uhria. 

Kaksoiselämää viettämään hakeutuville miehille tuskin tuo suurtakaan tyydytystä maksullisten käyttö, koska he haluavat sitouttaa useita naisia parisuhteeseen kanssaan. Kohteena on usein herkät ja viattomat kauniit naiset. Viettelystä ja toisen rakkaudesta ja luottamuksesta syntyy se suurin nautinto. Sitten voi käydä eri kohteissa nautiskelemassa tätä toisen rakastuneisuutta. Prostituoituja käyttävät vähän yksioikoisemmat pettäjät, mutta kaksoiselämä (tai tietämäni tapauksen kolmoiselämä) on erityyppistä pettämistä.

Vierailija
147/172 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minulle isä ihan itse kertoi että hänellä on toinen. Äiti ei tätä tiennyt. Isä kaipasi minulta alibia parille reissulleen. Olin sentään jo teini, lukiossa. Silti ällötti, mutta en uskaltanut kertoa äidille. Ero heillä oli muutenkin lähellä silloin ja lopulta erosivat ja äiti sai tuosta tietää. Isä lähti tuon naisen mukaan ja olivat yhdessä jokusen vuoden. Nyt eronneet. Oli aika hel vettiä kun ei tiedä mitä tekisi, halusin kertoa toki äidille, mutta toisaalta vihasin jo muutenkin sitä heidän tilannetta ja osittain pelkäsin isää. Ei ollut mikään leppoisa mies silloin, nykyään jo ok. Onneksi tuo ei kauaa jatkunut kun isä itse sitten kertoi. 

Pettävä tai sarjapettävä mies pakottaa tosiaan lapsensakin tukemaan sairaita kuvioitaan. Antaa lapsille sairaan mallin ih

Parisuhteessa on vain kaksi! 

Vierailija
148/172 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksoiselämän viettämisellä on myös mahdollistajansa: puolisot, jotka eivät ymmärrä selvistä merkeistä, että asiat eivät ole kunnossa. Tai jos ymmärtävät, antavat tilanteen jatkua ennallaan. Tämäkin on huono esimerkki lapsille. Kaksoiselämän viettäjä on syyllinen, mutta mahdollistaja osallistuu myös epäterveen dynamiikan ja sairaiden kulissien ylläpitämiseen. Siinä menee usein omakin terveys.

Laki pakottaa jakamaan elämänsä pettäjän kanssa eron jälkeenkin, jos on lapsia. Suomi on tässä asiassa vähän kuin islam: jopa r*iskaajansa kanssa pakotetaan loppuelämän yhteistyöhön, jos syntyy lapsi. Tuollainen ihminen voi tuhota toisen elämän helpostikin, vaikka kyseessä olisi vain yhteishuoltajuus, eikä esim. avioliitto

Vierailija
149/172 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saisinko kysyä, että miten lapsena saitte tietää isänne kaksoiselämästä?  Äidin vai jonkun muun kertomana? Vai todistitteko itse?

Se on piirileikkiä vaimon ympärillä. Häntäheikit ovat avoimesti häntäheikkejä lastensa edessä. 

Joo, saattavat jopa kehua kuinka upeita naisia saavat, IHAN erilaisia kuin äitinne.

Vierailija
150/172 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suvussa on yksi tällainen. 

Hänen taustansa tuntien on ymmärrettävää, mutta traagista omien lasten kannalta, koska mielestäni tuhosi molempien elämän. Toinen on mielestäni perinyt vanhempansa narsistisen luonnehäiriön. Toinen oli herkkä ja normaali, kuoli nuorena päihdeongelmien takia.

Hyvä pointti tuo, ettei lasten näkökulmaa kovin paljon pidetä esillä. Näiden kanssa avioituneiden näkökulma on yleisin. 

Geneettistä taipumustahan näissä on, mutta psykopatia ja luonnehäiriöt eivät tule niin selvästi esille, jos kasvuympäristö on parempi. 

En ollut ajatellut, että tuollainen vanhemman narsistinen käytös voisi aiheuttaa jopa sen, että lapsi kuolee nuorena päihteisiin. Ennen kuin nyt. Erään tietämäni narsistisen pettäjän lapselle kävi nyt näin. Ehkä toisenlaista esimerkkiä antamalla lapsi olisi saanut elämästä ja maail

Näinhån se on. Sarjapettävien vanhempien lapsilla ilmentyy psyykkisiä ongelmia varhaisaikuudessakin. Koska valheiden, epärehellisyyden ja henkisen väkivallan ihannointi on ollut läsnä koko lapsuuden.

Vierailija
151/172 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraissa ja maksullisissa käynti perheellisenä ei ole oikein pelkästään siitä syystä että ennemmin tai myöhemmin tuo perheeseensä jonkun taudin, ja tarttuu ne taudit lapsiinkin. Osa näistä taudeista on elinikäisiä ja voi tartuttaa jonkun myöhemmän kumppanin tietämättäänkin. Taikka saattaa alulle lapsen, jota kukaan ei halua, nuoret naiset varsinkin raskautuvat helposti, sellainen pilaa monen elämän puhumattakaan alulle saatetusta jolta kukaan ei kysy mitään. Kuvottavaa tämä nykyinen mädätys jossa kaikki on muka kaupan ja sallittua eikä haittaa ketään. Silkkaa itsekkyyttä kun pitäisi ajatella muitakin ihmisiä, läheisiään ja niitä jotka tästä kaupankäynnistä sen kovimman hinnan maksavat niin fyysisesti kuin psyykkisestikin. Lasten näkökulmaa ei pahemmin tosiaan ole tuotu esille, hyvä nosto!

Vierailija
152/172 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsiparat.

Jos ja kun tuo ammatti on laillinen ja hyväksytty, rikollinen ei ole sen harjoittaja vaan vihapuhetta häntä tai lapsiaan kohtaan sylkevä. Häpeä

Kaakkois-Aasiassa ihan normi meininkiä, että jopa perheenäitikin hankkii rahaa seksillä. Paradoksaalista siinä mielessä, kun näitä idän kurtisaaneja puolustetaan ja oletettavasti miehet silloin puolustavat, että ammatti siinä missä muutkin ammatit ja vedotaan myös naisen biologiaan kuuluvaksi seksuaalisuuden hyödyntäminen. Suomalainen nainen on aina h-sana, teki mitä tahansa tai oli tekemättä. Myös jo se, että tarjoaisi naiselle kahvikupillisen, on verrattavissa huo raa mis een.

Vierailija
153/172 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieraissa ja maksullisissa käynti perheellisenä ei ole oikein pelkästään siitä syystä että ennemmin tai myöhemmin tuo perheeseensä jonkun taudin, ja tarttuu ne taudit lapsiinkin. Osa näistä taudeista on elinikäisiä ja voi tartuttaa jonkun myöhemmän kumppanin tietämättäänkin. Taikka saattaa alulle lapsen, jota kukaan ei halua, nuoret naiset varsinkin raskautuvat helposti, sellainen pilaa monen elämän puhumattakaan alulle saatetusta jolta kukaan ei kysy mitään. Kuvottavaa tämä nykyinen mädätys jossa kaikki on muka kaupan ja sallittua eikä haittaa ketään. Silkkaa itsekkyyttä kun pitäisi ajatella muitakin ihmisiä, läheisiään ja niitä jotka tästä kaupankäynnistä sen kovimman hinnan maksavat niin fyysisesti kuin psyykkisestikin. Lasten näkökulmaa ei pahemmin tosiaan ole tuotu esille, hyvä nosto!

Niin monesta on tullut mediassa esiin naisten kertomia kokemuksia HIV-tartunnoista, jotka on todettu neuvolassa uuden parisuhteen aikana. Ja aina yleisin skenaario on se, että tartunta on saatu entiseltä puolisolta, joka matkusti ulkomailla. Eikö joku aviorikoksen määritelmä pitäisi olla tuolle, että on tartuttanut puolisoon HIV:n, sillä parisuhteessa/avioliitossa on kohtuullista, että toiseen voi luottaa. Tuo on pahin aviorikos, mitä omalle kohdalle voin vaan kuvitella. Voimme kiittää tästä maailman globalisoitumista. Aiemmin kuppatartunnat saatiin laskuun, mutta ne ovat taas yleistyneet. HIV pitäisi olla edelleen vammantuottamus törkeän pahoinpitelyn sijaan, jos sen onnistuu tartuttamaan, sillä edelleen HIV:iin kuolee ihmisiä maailmalla ilman lääkitystä ja kehittyneestä lääkityksestä huolimatta HIV on invalidisoiva, jo perusflunssa voi olla vaarallinen HIV-positiiviselle.

Vierailija
154/172 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upupup

Vierailija
155/172 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain tällaiselta kylämunalta herpeksen. Luulin olevani parisuhteessa, mutta toinen harrasti sitten muutakin. Minulla herpes on krooninen niin, että joudun syömään estolääkitystä jatkuvasti.

Arvatkaapa osallistuuko kylämuna aiheuttamansa taudin kustannuksiin?

Vierailija
156/172 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse sain tällaiselta kylämunalta herpeksen. Luulin olevani parisuhteessa, mutta toinen harrasti sitten muutakin. Minulla herpes on krooninen niin, että joudun syömään estolääkitystä jatkuvasti.

Tuollaiset varmaan haukkuvat sinua ehdottomaksi ja mustavalkoiseksi vaikka tartuttaisivat sinuun tuon.

Vierailija
157/172 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsiparat.

Höpöhöpö, miksi puhut pötyä? Millä logiikalla näiden asiakkaat olisi vanhempina parempia?

Vierailija
158/172 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

upupup

Vierailija
159/172 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suvussa on yksi tällainen. 

Hänen taustansa tuntien on ymmärrettävää, mutta traagista omien lasten kannalta, koska mielestäni tuhosi molempien elämän. Toinen on mielestäni perinyt vanhempansa narsistisen luonnehäiriön. Toinen oli herkkä ja normaali, kuoli nuorena päihdeongelmien takia.

Hyvä pointti tuo, ettei lasten näkökulmaa kovin paljon pidetä esillä. Näiden kanssa avioituneiden näkökulma on yleisin. 

Geneettistä taipumustahan näissä on, mutta psykopatia ja luonnehäiriöt eivät tule niin selvästi esille, jos kasvuympäristö on parempi. 

En ollut ajatellut, että tuollainen vanhemman narsistinen käytös voisi aiheuttaa jopa sen, että lapsi kuolee nuorena päihteisiin. Ennen kuin nyt. Erään tietämäni narsistisen pettäjän lapselle kävi nyt näin. Ehkä toisenlaista esimerkki

Niin. Vastuuta elämänvalinnoistaan edes lapsiaan kohtaan nämä hedonistiset narsistisia piirteitä ilmentävät eivät kanna koskaan.

Vierailija
160/172 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö viime vuonna ollut tapaus, jossa mies tartutti kumppanille sukuelinherpeksen. Ei kun vaan rikosilmoitusta kehiin, voi saada yli 15 000 € korvaukset. Ei kenellekään raiskauksen uhrille tai henkirikoksen uhrin omaiselle ole koskaan samanlaisia summia maksettu. Herpeksessä toki se hankaluus, että on oireettomia kantajia ja se tarttuu oireettomassa vaiheessakin. Sitä ei testata automaattisesti. Testaaminenkin aika hankalaa, jos ilmaannu näkyviä oireita.