Isän kaksoiselämä
Karu aloitus näin pääsiäisenä. Minulla siis lapsuudentraumana isän kaksoiselämä, joka käytännössä ilmeni maksullisissa juoksuna ympäri maailmaa, (vienti-inssi), ja sitten siviilissä leikittiin kotista. Olen asiaa terapiassa käynyt läpi, äidin kohtaloa, meidän lasten häpeää, mutta jotenkin en saa koskaan otetta isän sielunmaisemasta. Miten tällainen ihminen kestää itseään? Uskooko hän itsekin valheitaan? Isän kanssa ei voi keskustella, hänen ihmiskuvansa on jotenkin vinoutunut; moraalittomuus ja toisten pettäminen on jonkinlainen hyväksyttävä fakta ihmisyydessä.
Siispä: tunnetko tällaista ihmistä/jotakin tällaiseen verrattavaa läheisesti? Mitä ihmettä he kelaavat? Eivätkö he itse ymmärrä tuhoisuuttaan, vai onko tämä jonkinlaista psykopatian muotoa?
Kommentit (172)
Vierailija kirjoitti:
Yksikin jäi kiinni siitä että toibmaksulliselta sukupuolitaudin tuliaisena
Anteeksipyynnön ja katumuksen sijaan totesi että muutkin työkaverit tekee samoin
Ja miten lapset saivat tästä tietää? Kertoiko äiti tällaisen jutun omille lapsilleen???
Miehet ovat aina uhreja. Niinkö?
Vaimo ja lapsiperhearki saavat heidät pettämään.
Minusta aikunen normaalijärkinen ihminen osaa erottaa väärän oikeasta.
Väärää jos tekee mieli niin voi erota ennenkun alkaa horottamaan oli kyse sitten naisesta tai miehestä.
Sarjapettäjät ovat ihan omaa luokkaansa.
Pitävät itseään oikeutettuna.
Eivät kuitenkaa suo partnerilleen pettämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksipyynnön ja katumuksen sijaan totesi että muutkin työkaverit tekee samoin
Ja miten lapset saivat tästä tietää? Kertoiko äiti tällaisen jutun omille lapsilleen???
Olen eri, mutta selviäähän se riidan kuulemisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Exäni asui työnsä puolesta paljon ulkomailla.
Välillä kun kotiutu niin tuli tunne että jotain tapahtunut.
Lopulta jäi kiinni, erottiin.
Omien sanojensa mukaan haki jännitystä.
Itse olin uskollinen.
Todennäkösesti ollut toisia naisia koko yhdessäolomme ajan.
Eli sun vaisto sanoi, että miehes petti sua. Miten hän sitten jäi kiinni?
Jätti puhelimen pöydälle, rakkausviesteistä.
Toiselle naiselle kirjotti olevansa tinderillä kolmekin kertaa viikossa.
Mitä tarkoittaa, että on tinderillä kolmekin kertaa viikossa?
Jotkut ihmiset vaan ovat todella itsekkäitä ja omat tarpeet, etu ja halut on se suurin omaa menemistä, tulemista ja tekemistä määrittelevä kompassi. Tunnen itse lähisuvussa yhden tällaisen joka ei kylläkään juokse muissa naisissa, mutta on koko 40v elämänsä ollut erittäin manipuloiva ja omaa etuaan ajava loinen joka on jos minkälaisella huijauksella, valheella ja petoksella pyrkinyt hyötymään muista taloudellisesti täysin häikäilemättömästi. Eikä edes omaa mitään peli- tai päihdeongelmaa vaan yksinkertaisesti on pyrkinyt valjastamaan kaikki muut ihmiset elämässään palvelemaan omaa etuaan. Kokee ihan aidosti olevansa oikeutettu hyväksikäyttämään muita, on parempi kuin muut, eikä ikinä hyväksynyt avioeroa. Sovelsi ihan eri moraalisääntöjä ja odotuksia itseensä kuin toisiin ihmisiin.
Olen tehnyt rauhan sen faktan kanssa ettei tuollaista ihmistä pysty ymmärtämään tai samaistumaan. En myöskään hyväksy sitä selitystä että jotkut menneisyyden hieman rankemmat vastoinkäymiset selittäisi käytöksen. Tuon ihmisen sielunmaisemaan kurkanneena ajattelen yksinkertaisesti että hän on empatiakyvytön ja äärimmäisen itsekäs.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä taas vanhemmat olivat hyshys isän pettämisistä. Eivät ikinä riidelleeet meidän kuullen.
Välit olivat kylmät ja rakkaudettomat ja kuulin isän rakkauspuheluita muille naisille.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole itsellä kokemusta tuollaisesta enkä tietenkään osaa vastata kysymykseen. Mutta ihmettelen MIKSI iltapäivälehdet, Helsingin Sanomat ym jatkuvalla syötöllä julkaisevat artikkeleita joissa normalisoidaan au-seksiä, on ihan ok että nuori nainen/perheenäiti tekee Onlyfansia/myy seksipalveluja ja silmät loistaen kerrotaan kuinka paljon asiakkaissa on perheenisiä, pyydetään ihmisiä kertomaan ovatko pettäneet ja näitä kertomuksia julkaistaan, kehotetaan ja opetetaan ihmisiä kimppakivaan, anaaliseksiin, mitä kaikkea.. ihan tarkoituksella halutaan rikkoa parisuhteita ja perheitä. Miksi?
Tuo oli hyvä pointti etteipä koskaan oteta lasten näkökulmia huomioon, kaikki on pelkkää vapautta ja nautintoa.
Enpä usko edes tuohon nautintoon. Lopuksi voivat kyllä pahoin ne pettäjätkin ja heidän kohteensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hirveää varmasti äidillesi ja myös teille jälkeläisille, mutta ehkä menisin hiukan syvemmälle isäsi persoonaan ja lapsuuteen. Onko hänellä ollut hyvä koti, turvallisuutta, rakkautta yms? Oliko hän halunnut perheen, lapsia ja normatiivisen lapsiperhearjen? Vai tuliko ne hänelle pyytämättä ja yllätyksenä? Onko äitisi kovin dominoiva jolloin mies jäi jalkoihin ja ns perheen sivustaseuraajaksi?
Ei siis tarvitse vastata, mutta noista saattaisi löytyä hänen kaksoiselämälleen jokin selitys, jos hän on ns klasdinen "levoton sielu" joka ei olisi halunnutkaan sitoutua ja alkaa elämään perinteistä perhearkea, niin voi olla että on kokenut ns jäävänsä nalkkiin ja sitten tilaisuuden tullen ahdistus on räjähtänyt käsiin, 1 tilanne johti toiseen jne.... vapauden kaipuussa kierre vie kiihtyen mennessään eikä sitä pysty lopettamaan.
Ehkä tuon kaksoiselämän var
Ei tuo ollut mikään SELITYS, olen täysin ulkopuolinen lukija / kommentoija. Kirjoitukseni oli 1 näkökulma asiaan, jota ap voisi pohtia. En tietenkään täysin ulkopuolisena asetu kenenkään puolelle, mutta omaan kyvyn pohtia asioita hiukan laaja-alaisemmin ja syvällisemmin kuin 90% ihmisistä joilla on vain 1 näkökanta asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä taas vanhemmat olivat hyshys isän pettämisistä. Eivät ikinä riidelleeet meidän kuullen.
Välit olivat kylmät ja rakkaudettomat ja kuulin isän rakkauspuheluita muille naisille.
Juuri näin, aina nämä asiat selviävät lapsille jotain kautta. Lapset näkevät isän tekevän asioita, toinen nainen voi lähettää postikortin (tositapaus), soittaa (tositapaus) ja voi nähdä myös lääkepurkin, missä lukeee mihin se on määrätty.
Lapsilta ei pysty salaamaan mitä parisuhteessa tapahtuu, jos ne asiat ovat niinkin mullistavia kuin jatkuva huoraaminen, väkivälta, päihdeongelma tai vastaavat krooniset ja vakavat ongelmat.
Puoliso voi erota, mutta lapsi joutuu kärsimään isästä loppuelämänsä, mikä on raskas taakka.
jätä isäs rauhaan aikuinen ihminen :D samat geenit sussa on
Kyllä näitä löytyy naisistakin , hommissa oli tälläinen nainen palkanlaskijana.
Perheellinen nainen ja jopa odotus aikanaan petti miestään työkaverin kanssa.
Saunailloista kyyditti isokikuliset kotiin 😂
Kaikkihan tosta tiesi.
Terkkuja ElBimbo, jos itsesi tunnistat.
Ex työkaverit tunnistaa.
Ja Mynttinen
Ei luoja. Jollakin trauma kun isä käynyt huorissa. Miten jotkut voivat olla näin heikkoja? Uskomatonta!
Tiedän tällaisen miehen. Istuu varmaan tänäkin kesänä kylpylässä poreammeessa katselemassa naisia. Ehkä on jo napannut monien kanssa.
Kyllä saa aika pelkuri olla luonteeltaan, jos ei omaa homoseksuaalisuutta halua myöntää tai pitää olla ulkopuolisia kumppaneita, joko maksullisia tai maksuttomia. Silloin on vain parempi olla sinkkuna, jolloin voi vapaasti käydä maksullisella tai etsiä baarista seuraa tai uskaltaa olla oma itsensä homoseksuaalina. Ei ketään aikuista homoseksuaalia lain nojalla pakoteta kulissiliittoon ja ääriuskonnollisista yhteisöistä voi lähteä ilman kuoleman pelkoa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä näitä löytyy naisistakin , hommissa oli tälläinen nainen palkanlaskijana.
Perheellinen nainen ja jopa odotus aikanaan petti miestään työkaverin kanssa.
Saunailloista kyyditti isokikuliset kotiin 😂
Kaikkihan tosta tiesi.
Terkkuja ElBimbo, jos itsesi tunnistat.
Ex työkaverit tunnistaa.
Ja Mynttinen
ElBimbo :)
Minä olen vienti-inssi, viimeset 20 vuotta .
T.setämies.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ihmiset vaan ovat todella itsekkäitä ja omat tarpeet, etu ja halut on se suurin omaa menemistä, tulemista ja tekemistä määrittelevä kompassi. Tunnen itse lähisuvussa yhden tällaisen joka ei kylläkään juokse muissa naisissa, mutta on koko 40v elämänsä ollut erittäin manipuloiva ja omaa etuaan ajava loinen joka on jos minkälaisella huijauksella, valheella ja petoksella pyrkinyt hyötymään muista taloudellisesti täysin häikäilemättömästi. Eikä edes omaa mitään peli- tai päihdeongelmaa vaan yksinkertaisesti on pyrkinyt valjastamaan kaikki muut ihmiset elämässään palvelemaan omaa etuaan. Kokee ihan aidosti olevansa oikeutettu hyväksikäyttämään muita, on parempi kuin muut, eikä ikinä hyväksynyt avioeroa. Sovelsi ihan eri moraalisääntöjä ja odotuksia itseensä kuin toisiin ihmisiin.
Olen tehnyt rauhan sen faktan kanssa ettei tuollaista ihmistä pysty ymmärtämään tai samaistumaan. En myöskään hyväksy sitä selitystä että jotkut menneisyyden hieman rankemmat vastoinkäymiset selittäisi käytöksen. Tuon ihmisen sielunmaisemaan kurkanneena ajattelen yksinkertaisesti että hän on empatiakyvytön ja äärimmäisen itsekäs.
Pystytkö antamaan ihan kokreettisia esimerkkejä siitä, mitä tuo mies siis teki? Nyt kerroit vain täysin yleisellä tasolla jättämällä yksityiskohdat pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Exäni asui työnsä puolesta paljon ulkomailla.
Välillä kun kotiutu niin tuli tunne että jotain tapahtunut.
Lopulta jäi kiinni, erottiin.
Omien sanojensa mukaan haki jännitystä.
Itse olin uskollinen.
Todennäkösesti ollut toisia naisia koko yhdessäolomme ajan.
Eli sun vaisto sanoi, että miehes petti sua. Miten hän sitten jäi kiinni?
Puhelimesta löytyy tyttelien ja tätien kuvia, joita lähetelleet miehelle (älä kysy miksi)
Vierailija kirjoitti:
Hyi hitto, tuo on kamalin mahdollinen seuraus, mitä voin kuvitella ja varsinkin jos lapsi olisi tulossa. Todella anteeksiantamatonta, varsinkin jos tulisi elinikäinen HIV. Joskus 15 vuotta sitten tuumin omalle miehelleni, että jos erehdytkin minua pettämään, niin käytät sitä kondomia sitten etkä tuo yllätyksiä minulle. Testeissä olemme käyneet säännöllisesti, sillä parisuhteesa on kohtuullista että toiseen voi luottaa. Tähän mennessä ollut puhtaat paperit. Suosittelen ihan jokaista näin toimimaan, kun nykyään ei voi tietää käykö oma mies lomilla maksullisella tai tapaileeko vaimo baarissa jonkun miehen. Muistakaa sitten vielä pyytää näyttämään todisteet, että on ihan oikeasti allekirjoitukset ja oikeasti terveyskeskuksen/yksityisen lääkäriaseman tekemät testit. Niitä nyt ei niin vaan väärennetä.
Mistä sait tietää, että hänellä oli seksisuhteita avioliiton aikana miesten kanssa?
On täydellinen myytti, etteivät lapset tietäisi mitä kotona oikeasti tapahtuu. Lapset kuulevat ja näkevät paljon enemmän kuin vanhemmat ymmärtävät, tosin pienellä lapsella ei ole käsitystä kaikesta vielä, hän tajuaa vasta myöhemmin.
Ja vaikuttavathan nämä myös perheen ilmapiiriin ja antavat sairaan mallin parisuhteesta.
Itseäni on ihmetyttänyt miksi palstan miehet ihailevat pettäviä perheenisiä ja muita vastaavia. Millainen ihminen kokee luonnehäiriön ihailtavaksi?