Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Isän kaksoiselämä

Vierailija
09.04.2023 |

Karu aloitus näin pääsiäisenä. Minulla siis lapsuudentraumana isän kaksoiselämä, joka käytännössä ilmeni maksullisissa juoksuna ympäri maailmaa, (vienti-inssi), ja sitten siviilissä leikittiin kotista. Olen asiaa terapiassa käynyt läpi, äidin kohtaloa, meidän lasten häpeää, mutta jotenkin en saa koskaan otetta isän sielunmaisemasta. Miten tällainen ihminen kestää itseään? Uskooko hän itsekin valheitaan? Isän kanssa ei voi keskustella, hänen ihmiskuvansa on jotenkin vinoutunut; moraalittomuus ja toisten pettäminen on jonkinlainen hyväksyttävä fakta ihmisyydessä.

Siispä: tunnetko tällaista ihmistä/jotakin tällaiseen verrattavaa läheisesti? Mitä ihmettä he kelaavat? Eivätkö he itse ymmärrä tuhoisuuttaan, vai onko tämä jonkinlaista psykopatian muotoa?

Kommentit (172)

Vierailija
21/172 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voinut aavistaa? Isi pappa sanoi aina menevänsä squash, paadeli harjoituksiin. Mutta menikö hän risteilylle? 

Vierailija
22/172 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole itsellä kokemusta tuollaisesta enkä tietenkään osaa vastata kysymykseen. Mutta ihmettelen MIKSI iltapäivälehdet, Helsingin Sanomat ym jatkuvalla syötöllä julkaisevat artikkeleita joissa normalisoidaan au-seksiä, on ihan ok että nuori nainen/perheenäiti tekee Onlyfansia/myy seksipalveluja ja silmät loistaen kerrotaan kuinka paljon asiakkaissa on perheenisiä, pyydetään ihmisiä kertomaan ovatko pettäneet ja näitä kertomuksia julkaistaan, kehotetaan ja opetetaan ihmisiä kimppakivaan, anaaliseksiin, mitä kaikkea.. ihan tarkoituksella halutaan rikkoa parisuhteita ja perheitä. Miksi?

Tuo oli hyvä pointti etteipä koskaan oteta lasten näkökulmia huomioon, kaikki on pelkkää vapautta ja nautintoa.

Kerrotko miten seksi liittyy lapsiin tässä tapauksessa?

Siten, että isän poissaolevuus ja himo muihin naisiin heijastuu väistämättä perhedynamiikkaan. Luuletko, että tuollaisissa perheissä vietetään normaalisti aikaa yhdessä, käydään retkillä ja matkustellaan iloisina?! Tuollaisissa perheissä vanhemmat eivät tee mitään yhdessä ja ei varsinkaan tehdä mitään perheenä yhdessä vapaa-ajalla, sillä vanhempien välit ovat niin tulehtuneet. Sitä kautta se vaikuttaa lapsiinkin.

Tiedän kuule aivan kokemuksesta. Tällainen oli mun lapsuus, isä petti äitiä vuosikymmeniä satojen naisten kanssa. "Koska himo. Koska mä voin."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/172 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä ihmettelen, että jos isä on vienti-inssi ja työmatkoilla ulkomailla on käynyt maksullisissa, niin miten tämä on edes tullut lasten tietoon traumatisoimaan ja häiritsemään heidän kasvuaan?

Joko nämä vienti-inssit ovat pitäneet yhteyttä näihin naisiin puhelimitse (kuten isäni) ja lapset kuulleet näitä rakkauspuheluita. Ja kyllähän tuollainen jatkuva salasuhteilu heijastuu vanhempien väleihin ja vaimo alkaa aavistaa ja löytää todisteita jostain (kyllä niitä todisteita saa kaivamalla esiin, vaikka pettämiset olisivat tapahtuneet ulkomailla). Silloin vaimo alkaa voimaan pahoin, perheenä ei enää tehdä asioita yhdessä, koska tulehtuneet välit ja siten se häiritsee niiden lasten kehitystä katsoa sellaista tunnekylmää avioliittoa, jossa ollaan hiljaa jääkalikoina eikä mitään hellyyttä tai rakkaudenosoitusta ole. Tällaista oli meidän lapsuus.

Vierailija
24/172 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli samanlainen isä. Hän ei koskaan tuonut salarakkaita kotiin, mutta kuulin näitä rakkauspuheluita toisille naisille, kun äiti ei ollut kotona.

Vasta aikuisena sain tietää, että salarakkaita oli monta sataa koko 40 vuotisen avioliiton ajan.

Ovatko vielä yhdessä?

Vierailija
25/172 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesikö äitisi?  Ottiko ns ritolat, kun sai tietää? ( sorry, en ehdi lukea ketjua, tuli vaan nämä kysymykset mieleen)

Vierailija
26/172 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesikö äitisi?  Ottiko ns ritolat, kun sai tietää? ( sorry, en ehdi lukea ketjua, tuli vaan nämä kysymykset mieleen)

Kenelle kysymyksesi on asetettu? Ap on aloittanut ketjun jo pääsiäisenä ja tänne on nyt kirjoittanut muita aikuisia lapsia, joiden isä petti äitiä.

Vierailija
27/172 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vahvasti liittyy, jos perheenäiti myy itseään julkisesti.

Lapsiparat.

Vierailija
28/172 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole itsellä kokemusta tuollaisesta enkä tietenkään osaa vastata kysymykseen. Mutta ihmettelen MIKSI iltapäivälehdet, Helsingin Sanomat ym jatkuvalla syötöllä julkaisevat artikkeleita joissa normalisoidaan au-seksiä, on ihan ok että nuori nainen/perheenäiti tekee Onlyfansia/myy seksipalveluja ja silmät loistaen kerrotaan kuinka paljon asiakkaissa on perheenisiä, pyydetään ihmisiä kertomaan ovatko pettäneet ja näitä kertomuksia julkaistaan, kehotetaan ja opetetaan ihmisiä kimppakivaan, anaaliseksiin, mitä kaikkea.. ihan tarkoituksella halutaan rikkoa parisuhteita ja perheitä. Miksi?

Tuo oli hyvä pointti etteipä koskaan oteta lasten näkökulmia huomioon, kaikki on pelkkää vapautta ja nautintoa.

Kerrotko miten seksi liittyy lapsiin tässä tapauksessa?

Tarkoitus oli edellä vastata tähän.

Vierailija
29/172 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikin jäi kiinni siitä että toibmaksulliselta sukupuolitaudin tuliaisena

Anteeksipyynnön ja katumuksen sijaan totesi että muutkin työkaverit tekee samoin

Vierailija
30/172 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä ihmettelen, että jos isä on vienti-inssi ja työmatkoilla ulkomailla on käynyt maksullisissa, niin miten tämä on edes tullut lasten tietoon traumatisoimaan ja häiritsemään heidän kasvuaan?

Sukupuolitaudin tartuttamisen kautta, vieläpä kahdesti.

Perinnönjaossa ilmeni lapsia, joista ei tiedetty, yksi tuollainen oli tiedossa.

Joku kyseli oliko vaimo dominoiva tai oliko levoton ja kärsivä sielu. Luonnehäiriöhän on osittai perinnöllistä eli tunnekylmyys näkyy myös aivokuvissa. Kun muiden aivoissa näkyy liikettä liikuttavan kuvan yhteydessä, ei näillä tapahdu mitään.

Vierailija
31/172 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exäni asui työnsä puolesta paljon ulkomailla.

Välillä kun kotiutu niin tuli tunne että jotain tapahtunut.

Lopulta jäi kiinni, erottiin.

Omien sanojensa mukaan haki jännitystä.

Itse olin uskollinen.

Todennäkösesti ollut toisia naisia koko yhdessäolomme ajan.

Vierailija
32/172 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olin uskollinen.

Eli sun vaisto sanoi, että miehes petti sua. Miten hän sitten jäi kiinni?

Vierailija
33/172 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku kyseli oliko vaimo dominoiva tai oliko levoton ja kärsivä sielu. Luonnehäiriöhän on osittai perinnöllistä eli tunnekylmyys näkyy myös aivokuvissa. Kun muiden aivoissa näkyy liikettä liikuttavan kuvan yhteydessä, ei näillä tapahdu mitään.

Siis se vaimoko oli käynnyt maksullisissa?

Sulla on aika paha victim blaiming nyt meneillään.

Suomessa tietääkseni voi erota jos vaimo on levoton, dominoiva ja kärsivä sielu.

Vierailija
34/172 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa tietääkseni voi erota jos vaimo on levoton, dominoiva ja kärsivä sielu.

Isä oli. Ei todellakaan mikään levoton ja kärsivä sielu eikä äiti ollut dominoiva.

Vierailija
35/172 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olin uskollinen.

Entä lapset? Ketjun aiheena on lasten kokemus kyseisenlaisesta isästä.

Vierailija
36/172 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olin uskollinen.

Eli sun vaisto sanoi, että miehes petti sua. Miten hän sitten jäi kiinni?

Jätti puhelimen pöydälle, rakkausviesteistä.

Toiselle naiselle kirjotti olevansa tinderillä kolmekin kertaa viikossa.

Vierailija
37/172 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minun isäni oli homo- tai biseksuaali. Tai oli hän äidin kanssa naimisissa, mutta hänellä oli seksisuhteita samaan aikaan miesten kanssa. He tosin erosivat kun olin lapsi. Myöhemmin isäni liikkui melko julkisesti miesystäviensä kanssa. Olihan se lapselle järkytys, mutta nopeasti siihenkin tottui. Eikä hän nyt mitenkään naamaan sitä hieronut. Enemmän ahdisti ajatus että hänelle käy jotakin homoutensa takia. Äitini ei puhunut asiasta, hän ohitti sen. Luulen muutenkin että äitini oli aseksuaali. En tiedä miksi menivät aikanaan edes yhteen, kai se oli ajan paine (70-luku). 

Vierailija
38/172 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vanhempien ongelmista tarvitsee jossain terapiassa käydä. Minä luulin että siellä käydään omista ongelmista eikä muiden. Vanhemmat ja suku ovat sitten sitä mitä ovat eikä lapset niitä voi valita.

Olen itsekkin hävennyt ero vanhempia, kamalaa liiallista kuria, kulissien pitämistä muille, alkoholisti sukulaisia, mielenterveysongelmaisia ja köyhyyttä. Harvalla lienee on ollut täydellinen koti ja lapsuus.

Jos yhtään helpottaa niin ei meillä monilla muillakaan ole ollut mitään ruusuilla tanssimista.

Vierailija
39/172 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hirveää varmasti äidillesi ja myös teille jälkeläisille, mutta ehkä menisin hiukan syvemmälle isäsi persoonaan ja lapsuuteen.  Onko hänellä ollut hyvä koti, turvallisuutta, rakkautta yms? Oliko hän halunnut perheen, lapsia ja normatiivisen lapsiperhearjen? Vai tuliko ne hänelle pyytämättä ja yllätyksenä? Onko äitisi kovin dominoiva jolloin mies jäi jalkoihin ja ns perheen sivustaseuraajaksi? 

Ei siis tarvitse vastata, mutta noista saattaisi löytyä hänen kaksoiselämälleen jokin selitys, jos hän on ns klasdinen "levoton sielu" joka ei olisi halunnutkaan sitoutua ja alkaa elämään perinteistä perhearkea, niin voi olla että on kokenut ns jäävänsä nalkkiin ja sitten tilaisuuden tullen ahdistus on räjähtänyt käsiin, 1 tilanne johti toiseen jne.... vapauden kaipuussa kierre vie kiihtyen mennessään eikä sitä pysty lopettamaan. 

Ehkä tuon kaksoiselämän varjolla hän kesti perinteisen normeihin sidotun arjen

Tässä sitä victim blamingiä.

Luonnehäiriöisiä noista suurin osa on.

Vierailija
40/172 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa tietääkseni voi erota jos vaimo on le

Sori, ymmärsin kirjotuksesi väärin.