Kylmäpuristettu mehu ja diabetes
Sain hiljattain tietää, että minulla on kakkostyypin diabetes. Lääkäri antoi tärkeimmäksi ohjeeksi sen, että ei saa juoda sokeripitoisia juomia. En halua juoda makeutusaineella makeutettuja juomia, mutta välillä tekee mieli jotain muutakin kuin pelkkää vettä. Osaako joku sanoa, että voisinkohan juoda kylmäpuristettua marjamehua? Siis esimerkiksi sellaista, joka on 100 % karpaloa. Vai onko sen sisältämä luonnollinen sokeri kuitenkin liikaa mehumuodossa? Tarve ei ole pudottaa painoa, vaan saada sokeriarvot pysymään normaaleina.
Kommentit (85)
Ne mehut nostaa verensokeria tosi nopeasti, mikä on huono. Ja mehuja juomalla kasvaa se kokonaissokerin määrä helposti vähän "huomaamatta".
Itse juon näin helteellä erilaisia kylmiä tee- tai roobusjuomia.
Teen näitä kylmäuuttamalla eli kannuun kylmää vettä ja irtoteetä siivilään ja sitten jääkaappiin "hautumaan" useaksi tunniksi tai esim. yön yli, jos haluaa aamulla juoda.
Helpommalla pääsee jos valmiin teepussin isoon lasiin ja kylmää vettä päälle, ja sitten jääkaappiin tekeytymään.
Olen tehnyt esim. näistä: vihreä tai valkoinen maustettu tee, maustetut roobukset, erilaiset hedelmähaudukkeet (jossain näissä saattaa olla steviaa mukana).
Kannattaa kokeilla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kakkostyypin diabetes on usein itseaiheutettu sairaus! Hiilarit ja ylipaino alas, ei varsinkaan mitään mehuja(=tiivistettyä sokeria)
Mutta jokainen elää tavallaan. Jos haluaa kuolla sairaana, ihan vapaa valinta!
Miksi muuten 2-tyypin diabeslääkkeet ovat kelakorvattavia? Ihmiset syövät/juovat itsensä sairaaksi ja yhteiskunta=me kaikki maksavat?
Olepa idiootti hiljaa. Moni saa tuon taudin perimässä, vaikka muistuttaisi heinäseivästä.
Siihen perimän vaikutukseen voi ihan itse vaikuttaa oikealla syömisellä. Eikä muiden haukkuminen sitä faktaa muuta.
Ei se välttämättä auta, vaikka sinä muuta louskutatkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kakkostyypin diabetes on usein itseaiheutettu sairaus! Hiilarit ja ylipaino alas, ei varsinkaan mitään mehuja(=tiivistettyä sokeria)
Mutta jokainen elää tavallaan. Jos haluaa kuolla sairaana, ihan vapaa valinta!
Miksi muuten 2-tyypin diabeslääkkeet ovat kelakorvattavia? Ihmiset syövät/juovat itsensä sairaaksi ja yhteiskunta=me kaikki maksavat?
Olepa idiootti hiljaa. Moni saa tuon taudin perimässä, vaikka muistuttaisi heinäseivästä.
Siihen perimän vaikutukseen voi ihan itse vaikuttaa oikealla syömisellä. Eikä muiden haukkuminen sitä faktaa muuta.
Ei se välttämättä auta, vaikka sinä muuta louskutatkin.
Ei varmaan tuolla asenteella auta mikään.
Minulla todettiin puoli vuotta sitten diabetes2 ja juomaksi olen ohjeen mukaan tehnyt itselleni juoman: 5-6 ohutta siivua inkiväärista ja puolikkaasta sitruunaa puristan mehun. Litra vettä päälle ja annetaan tietty tekeytyä jonkun aikaa. Pari kannullista tätä päivittäin, polttaa myös maharasvaa pois jos sellaista on. Mehut kaikki boikottiin vaan.
Siinä sitä hiilaria vasta on, ulkonäöstä ei edes tiedä, mitä hedelmiä ja marjoja siihen on survottu. Esim. banaanilla ja mustikoilla on aivan eri hh-määrät, eli smoothiella sitä vasta mennäänkin metsään ja lujaa.