Naapuri ei suostu ruokkimaan kissojani lomani aikana
Sanoo, ettei halua/ei ole eläinrakas. Eikö ole törkeää?
Kommentit (22)
Itse olet törkeä. Että kehtaat edes kysyä.
Tarjositko naapurillesi edes korvausta siitä? Vaikka 50 €/pv?
Onpa naapurisi laiska ja ilkeä ihminen.
Jokaisen (kunnon) naapurin velvollisuus on huolehtia toistensa kotieläimistä loman aikana.
Parasta muuttaa noin ikävästä naapurustosta jonnekin muualle.
Itseasiassa on eläinrääkkäystä jättää se kissa yksin kotiin
Vie ne hoitolaan jos ei muuta hoitajaa ole. Eläinsuojeluyhdistyksen mukaan kissoja pitäisi käydä hoitamassa ja tarkistamassa kerran vuorokaudessa. Eli se voi olla jo eläinsuojeluasia jos jättää ne yksinään/keskenään vaikkapa viikonlopuksi. Vaikka ruokaa ja vettä jätettäisi paljon tuoksi ajaksi niin jotakin vahinkoa voi käydä kissalle niin tarkistus on paikallaan.
Vanhempani ottivat eläinsuojeluyhdistyksestä
pienen persialaisen tytön perheenjäseneksi
Kissaa oli pidetty huonosti ja yksin; aina pelkää että hänet on jätetty yksin.
Vanhemmillani kesti aikansa saada se luottamaan: mitään hätää ei ole 😿
olet käyttänyt naapurisi palvelus kiintiön loppuun ota joku toinen naapuri uhriksi.
Vierailija kirjoitti:
Vie ne hoitolaan jos ei muuta hoitajaa ole. Eläinsuojeluyhdistyksen mukaan kissoja pitäisi käydä hoitamassa ja tarkistamassa kerran vuorokaudessa. Eli se voi olla jo eläinsuojeluasia jos jättää ne yksinään/keskenään vaikkapa viikonlopuksi. Vaikka ruokaa ja vettä jätettäisi paljon tuoksi ajaksi niin jotakin vahinkoa voi käydä kissalle niin tarkistus on paikallaan.
Ei eläinsuojeluyhdistyksen, vaan ihan lain mukaan eläimen kunto on tarkastatteva vähintään kerran vuorokaudessa. Eli kissaa ei voi jättää viikonlopuksi ilman hoitajaa.
Kissat kiintyvät paikkoihin ja stressaantuvat helposti siirrosta, joten yleensä on parasta jättää kissat kotiin ja huolehtia luotettava hoitaja ruokkiaman ja siivoamaan laatikko 1-2 kertaa päivässä. Poikkeuksiakin toki on, jotka voi olla parempi viedä hoitolaan. Mutta jokainen omistaja tuntee itse kissansa parhaiten.
Minust olisi ihana hoitaa kissoja, mutta kaupungissa ei paljon naapureita tunne.
mun naapuri pitää mua hirviönä kun luo hänen lumiaan talvella,kitke kukkapenkkejä, käy hänellä siivoamassa ym.
kun olen kaiket päivät kotonakin, hänellä kiire juhlimaan.
no oon jo 87 täyttänny ja joutilas naapurin orjaksi, kun hänen teinejä paskahommat ei kiinnosta, eikä rouvaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Edesvastuutonta: Toivottavasti ei omista kissaa.
Tämä provo on niin TYPERÄ mutta pakko sanoa että vihaan huonoja lemmikinomistajia, VIHAAN.
Ymmärrän naapuria hyvin. Naapurille voi itse tulla joku este, ettei voi hoitaa kissojasi, siksi kenties ei halua hoitaa niitä.
Nuo on pahoja. Kerran naapurin mummo kävi vaatimassa, että kastelen sen kukat kun se on talven mallorcalla. Onneksi oli hyvä tekosyy etten sitten joutunut hommaan vaan toisen naapurin perhe :D
Itse olet törkeä, kun edes ehdotat tuollaista.
t. kissasi
Kissasi ovat sun vastuulla et voi pakottaa ketään siihen!!
Katokin että kissoilla on hyvät oltavat kun lähdet lomalle ja hyvässä hoidossa 😿