Hauskaa miten eri tahtiin ihmiset vanhentuu!
Ollaan n. 45-vuotiaita ja kaveriporukassa ollaan ikäännytty ihan eri tahtiin. Osa porukasta on hyvinkin elinvoimaisia, nuorekkaita ja nuoren näköisiä, ja osa taas mieleltään kankeita, vaivaisia ja harmaantuneita. Mistä lie johtuu.
Kommentit (193)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämä kohtelee meitä eri lailla.
Mitä meinaat tällä? Elintapoja?
Ap
Kaikki ei ole valitettavasti itsestä kiinni (esim. elintavoista). Toisille annetaan enemmän kuin jaksavat kantaa.
En vieläkään ymmärrä.
Ap
Etpä tietenkään.
Harmaantumista ja rypistymistä ei ainakaan voi selittää millään "on annettu enemmän kuin jaksaa kantaa".
Siis täh? Kiusanammeko somekansan jäsenen....?
-)))!
Minua luultiin vielä 25vuotiaana alaikäiseksi,olin pyöreäkasvoinen blondi.
Sitten rupsahdin käytännössä yhdessä yössä:
Sain 28vuotiaana pahan raskausmyrkytyksen,vauva otettiin ulos hätäsektiolla ja olin kauan sairaalassa.
Menetin ruokahaluni,laihduin ja iho leuan alla sekä kaulassa alkoi roikkua. Imetys muutti tissit tyhjiksi ilmapalloiksi. Kulmien väliin piirtyi pysyvät huolirypyt kun katselin vauvaani ja koetin selvittää ,että onhan hänellä kaikki varmasti Ok.
En jaksanut meikata ja kun värjäsin hiukset vaihdoin värin jostain syystä pikimustaan joka korosti, miten kalpea ja riutunut olin.
Äkkiä tajusin ettei kukaan enää kysele papereita tai kyseenalaista ikääni.
Olin korpinmusta kalkkuna .
Viime viikolla taas tuli joku 80vee mummeli sporassa juttelemaan, "voi kun sä olet niin nuori!", sanoi.
Olen 52vee mies. No tietysti suhteessa kahdeksankymppiseen nuori kyllä.
Tragikoomista kuunnella päälle viisikymppisenä näitä "voi kun sä olet niin nuori!"-avauksia.
Kun se sanotaan vielä just sillä äänensävyllä millä puhutaan nuorisolle.
Minulla voisi olla lapsenlapsia eikä tekisi edes tiukkaa.
Niinpä niin kiloja tulee ja tukka harmaantuu kanalla kun hiusraja katoaa ja samalla tulee lukulasit jossa katsotaan yli silmälasit roikkumassa nenällä vanhusten lailla silmälasien yli..
Miehistä tulee suurimmasta osasta Tuomas Enbusken näköisiä
Miksi jotkut ihmiset on niin vaatimattoman näköisiä nuorena mutta paremman näköisiä vanhempana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaverini hiukset harmaantuivat muutamassa viikossa, kun hän suri yllättäen kuollutta rakastaan.
Hiukset kasvavat muutamassa viikossa muutaman millin. Kenenkään koko pää ei siis todellakaan harmaannu viikoissa, vaan siihen menee hiusten pituudesta riippuen vuosia.
Suru harmaannuttaa yhdessä yössä. Ystäväni, jolla on tummanruskea, vahva ja värjäämätön polkkatukka, menetti miehensä auto-onnettomuudessa, kun oli 42 v. Seuraavana aamuna hänen otsahiuksistaan oli harmaantunut 2-3 sentin levyinen palkki. Näyttää siis aivan siltä kuin hiuksiin olisi värjätty harmaaksi yksi ainoa tupsu. Ja sellaiseksi se on jäänyt, tilalle ei ole kasvanut tummia hiuksia takaisin, vaan aina siitä lähtien hänellä on ollut se harmaa tupsu etuhiuksissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaverini hiukset harmaantuivat muutamassa viikossa, kun hän suri yllättäen kuollutta rakastaan.
Hiukset kasvavat muutamassa viikossa muutaman millin. Kenenkään koko pää ei siis todellakaan harmaannu viikoissa, vaan siihen menee hiusten pituudesta riippuen vuosia.
Suru harmaannuttaa yhdessä yössä. Ystäväni, jolla on tummanruskea, vahva ja värjäämätön polkkatukka, menetti miehensä auto-onnettomuudessa, kun oli 42 v. Seuraavana aamuna hänen otsahiuksistaan oli harmaantunut 2-3 sentin levyinen palkki. Näyttää siis aivan siltä kuin hiuksiin olisi värjätty harmaaksi yksi ainoa tupsu. Ja sellaiseksi se on jäänyt, tilalle ei ole kasvanut tummia hiuksia takaisin, vaan aina siitä lähtien hänellä on ollut se harmaa tupsu etuhiuksissa.
Varmaan käyttänyt sitä värisuihketta ennen siihen kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli äärettömän kova stressi työpaikassa ja aloin harmaantumaan viisikymppisena vaikka suvussani ei harmaannuta nuorena eli molemettat vanhemmat ovat tummatukkaisia vielä seitsenkymppisinä...
Stressi voi viedä tukasta värin ja tehdä harmaat
Vierailija kirjoitti:
Ravinnolla ja juomilla, mitä koneistoosi lykkäät 25-45-vuotiaana vaikuttaa paljon.
20 vuotta. Ei ole ollenkaan yhdentekevää, mitä olet syönyt ja juonut.
Karkit, sipsit, limsat, energiajuomat, ultraprosessoidut ruuat, lisäaineet, alkoholi...
Ja toisaalta kasvikset, marjat, pähkinät, kala, mahdollisimman aidot ja normaalit ruuat.
Monet ihmiset kohtelevat elimistöään kuin viemäriä (pepsi maxia ja energiajuomia). Se näkyy päällekin päin keskimäärin ihan selvästi.
Jo sikiöaikainen ravinto vaikuttaa.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Jotkut muuttuu erinäköiseksi kasvoiltaan ikääntyessä.
Matti Nykänen oli hyvä esimerkki mitä jatkuva ryyppääminen ja auringon otto tekee naamalle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli äärettömän kova stressi työpaikassa ja aloin harmaantumaan viisikymppisena vaikka suvussani ei harmaannuta nuorena eli molemettat vanhemmat ovat tummatukkaisia vielä seitsenkymppisinä...
Stressi voi viedä tukasta värin ja tehdä harmaat
Mutta harmaantuminen ei siltä vaikuta lapsenkasvoisuuteen.
Itse olen harmaa vauvanaama. Annan tukan nykyään kasvaa vähän pidemmäksi, on hauska luoda se kontrasti. Luulevat varmaan värjätyksi.
M52
Vierailija kirjoitti:
Tupakka alkaa alkaa näkyä kasvoissa ja kuulua äänessä 40+.
Ja alkoholi
Nykyajan kaamea työelämä vanhentaa kenet tahansa. Huonoa unta, stressiä, kiireistä ruokailua.
Vierailija kirjoitti:
Se JaloTiina näyttää alle 30-vuotiaalta, vaikka on yli 40.
Mutta hän onkin kestävyysurheilija. Eli urheilu pitää nuorena.
Tämäkin on mielenkiintoista, miten eri-ikäisen näköisinä ihmiset toisiaan pitävät, kuka näyttää kenestäkin nuorelta tai vanhalta, on katsojan silmässä. Minusta Jalotiina näyttää ihan ikäiseltään tietämättä tarkkaa ikää, mutta 40+. Kun taas vaikka Nicole Kidman näyttää nuoremmalta kuin on, on kuitenkin jo 55. Itse näytän omasta mielestä paljon nuoremmalta kuin ikätoverit, mutta sehän on vain oma mielipide. :D
PepsiMaxipöhötystä näkee monen naamassa (ja kropassa).
Vierailija kirjoitti:
Ravinnolla ja juomilla, mitä koneistoosi lykkäät 25-45-vuotiaana vaikuttaa paljon.
Karkit, sipsit, limsat, energiajuomat, ultraprosessoidut ruuat, lisäaineet, alkoholi...
Ja toisaalta kasvikset, marjat, pähkinät, kala, mahdollisimman aidot ja normaalit ruuat.
Monet ihmiset kohtelevat elimistöään kuin viemäriä (pepsi maxia ja energiajuomia). Se näkyy päällekin päin keskimäärin ihan selvästi.
Niin ja ne tärkeimmät mitkä vanhentaa eli alkoholi, tupakka, epäterveellinen ravinto (rasva, sokeri ja prosessoitu ruoka).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämä kohtelee meitä eri lailla.
Mitä meinaat tällä? Elintapoja?
Ap
Kaikki ei ole valitettavasti itsestä kiinni (esim. elintavoista). Toisille annetaan enemmän kuin jaksavat kantaa.
En vieläkään ymmärrä.
Ap
Oletko vähän yksinkertainen? Toisen elämässä voi olla enemmän sairautta, surua , murhetta, taloudellisia ongelmia...Toinen pääsee vähemmällä.
Huutista yksinkertaiselle ap:lle, höhöö
Se on varmasti hauskaa niille, jotka vanhentuvat hitaasti. Sitten taas niille toisille se tuskin on niin hauskaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä kyllä tunnen ihmisiä, jotka syövät paljon karkkia ja valmisruokia ja näyttävät silti ikäistään paljon nuoremmilta. Mutta alkoholi ja etenkin tupakka kyllä vanhentaa.