Tapailemani mies kirjoittaa musta runoja, olisiko se sinusta ahdistavaa vai söpöä?
Olen tapaillut kuukauden päivät erästä tyyppiä. Hänellä ei ole hirveästi kokemusta parisuhteista.
Hämmennyin, kun kuukauden jälkeen (oltin nähty ehkä 5 krt siinä vaiheessa), hän kertoi, että on kirjoitellut musta muutamia runoja ja halusi, että luen ne.
Luin ja niihin oli nähty vaivaa jonkun verran. En tiedä, oliko päällimmäinen tunteeni hieman ahdistunut vai imarreltu vai jotain siltä väliltä. En itse ole kovinkaan romantikko tai vastaavaa.
Mitä itse ajattelisit tuollaisesta? Olisiko se sinusta suloista vai ahdistavaa?
Kommentit (215)
Huonot runot on vielä kiusallisempia kuin huonot vitsit.
Ei me voida sun puolestas päättää, miltä sinusta tuntuu. Ehkä oot ne surkeat värssysi ja vuorovaikutusongelmaisen sulhon ansainnut.
Mun ex joka on julkaiseva runoilija on kirjoittanut minusta runoja. Ei niistä muut tunnista ellei tiedä faktoja. Onhan se jännää että näitä voi vaikka kirjastossa lukea. Ei kaikilla ole tämmöistä kokemusta. Tosin olisi voinut lahjoittaa minulle ilmaisen kappaleen.
Outo moderaattori, kun ei julkaise lausetta, että miehekkäinkin mies voi ihastuksen alkuaikoina runoilla. Mieheni runoili kerran tapailumme alussa moottoripyörää ajaessaan. Jouduin pyytämään, että lopettaa. Onneksi en jättänyt sen takia, se oli vain hetkellinen mielenhäiriö hänellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun ex joka on julkaiseva runoilija on kirjoittanut minusta runoja. Ei niistä muut tunnista ellei tiedä faktoja. Onhan se jännää että näitä voi vaikka kirjastossa lukea. Ei kaikilla ole tämmöistä kokemusta. Tosin olisi voinut lahjoittaa minulle ilmaisen kappaleen.
Suomessa kaikki yrityskin tällaiseen on näille junteille turn off. Halutaan pyöriä pillu hiessä karusellissä, se se on mukavaa ja syvällistä!
Oho, kylläpä hermostuit
Aika erikoisia kommentteja ketjussa. Olen aidosti hämmentynyt että suhtautuminen runomieheen on näin negatiivista.
Riippuisi ihan siitä, missä hengesssä olisi runonsa kirjoittanut ja miten mies muuten suhtautuisi minuun. Tapailin nuorena hetken aikaa runopoikatyyppiä, joka halusi heti alussa näyttää minusta kirjoittamiaan runoja. En ollut kauhean otettu, koska niistä välittyi se, millaisessa valossa hän minut näki: satuolennon kaltaisena höpönassuna, joka ei oikeastaan ole varsinaisesti ihminen. :D Sama asenne heijastui myös tapailuumme eikä hän halunnut tutustua minuun yhtään syvällisemmin, ainoastaan pitää yllä mielikuvaansa suloisesta satuprinsessasta. Hänellä oli lisäksi paha päihdeongelma, ongelmia ymmärtää ja kunnioittaa toisten ihmisten rajoja sekä vaikeuksia arjenhallinnassa. Nämä asiat paljastuivat vasta sitten, kun olimme jo alkaneet deittailla. Hän olisi halunnut jatkaa tapailua, minä en. Lopetinkin hänen tapailunsa vain muutaman viikon jälkeen.
Lyhyesti: runojen tyylistä voi päätellä paljon siitä, mitä hän sinusta oikeasti ajattelee ja millaisena hän sinut näkee. Toisaalta monet ihmiset sukupuolesta riippumatta ovat luonnostaan tunteellisia ja romanttisia eikä siinä ole mitään pahaa, jos sitä haluaa ilmaista esimerkiksi runojen kautta. Toista ei kumminkaan voi velvoittaa huokailemaan ihastuksesta omille hengentuotoksille. Ja jos niistä nousee itsellä yhtään niskavillat pystyyn tai etova tunne palleaan, niin ota se tunne vakavasti ja nosta kytkintä heti alussa.
Lähes sadan prosentin varmuudella runot ovat surkeita, joten kokisin myötähäpeää.
Jos mies oikeasti itse lukee runoja ja harrastaa sanataidetta ja osaa tuottaa muutakin kuin lapsellisia kliseitä ja latteuksia, niin sehän olisi ihan hienoa. Sama se, mistä aiheesta hän kirjoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis kirjoittaa jotain rakkausrunoja ja laittaa sinut lukemaan ne hänen läsnäollessaan vai?
Juurikin näin. Kertoi kyllä jälkikäteen, että ehkä hieman kepillä jäätä kokeili, että ahdistun ja lähden pois. Että riskin sanoi ottaneensa.
Wtf :D
Vierailija kirjoitti:
Aika erikoisia kommentteja ketjussa. Olen aidosti hämmentynyt että suhtautuminen runomieheen on näin negatiivista.
Sukupuoleen katsomatta lyriikan harjoittaminen on junteista turn off.
Selvästi hieman sosiaalisesti kömpelö mies tekee sen minkä kuvittelee elokuvista olevan kaikkein romanttisinta ja näin osoittaa tunteensa. Sitten täälä naiset naureskelee että nolo mies ja vaihtoon yms. Te ette kyllä ainakaan teistä välittävää miestä ansaitse.
Tuo yhdessä sen kanssa että on melko kokematon, ei ei...
Vaikuttaa liian herkältä, naiivilta ja ehkä psyykkisesti tasapainottomalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukupuoleen katsomatta lyriikan harjoittaminen on junteista turn off.
Voi luoja miten ylimieliseltä typerykseltä kuullostat.
Vierailija kirjoitti:
Minulle tulee joka aamu kauniita ällöttävän makeita terveisiä.En vaan jaksa. Tyyppi ; Olet aurinkoni. Lässyn lässyn.
Oletko suhteessa Renny Harlinin kanssa?
Tässä se taas nähtiin; naiset ei tykkää herkistä runopojista.
-M39
Kommenttien negatiivisuudesta päätellen runoilevia miehiä ei siis enää arvosteta lain. Itse sellainen ja vihdoin selvisi miksi ollut toista vuosikymmentä sinkku.
En rakkaus runoja tosin ole kuin kahdelle naiselle koskaan lähettänyt, aikaisintaan puolen vuoden tapailun jälkeen kukkien saattelemana. Muutamista perus runoista kysynyt mielipiteitä ja aina saanut positiivista palautetta, tainnut olla vain sääliä. Ehkä parempi lopettaa täysin koska ne nähdään näin negatiivisesti ja säälittävän sekopäisenä tapana.
Vierailija kirjoitti:
Tuo yhdessä sen kanssa että on melko kokematon, ei ei...
Vaikuttaa liian herkältä, naiivilta ja ehkä psyykkisesti tasapainottomalta.
Tämä.
Itseolen dumpannut yhden miehen vastaavan takia. Tulin niinkiusaantuneeksi.