Miksi vihaan elämää pienten lasten kanssa - Osa 1.
Olen keski-ikäinen mies ja meillä on perheessä kaksi pientä lasta sekä koiria. Kaksivuotias ja kuusivuotias. Lapsia en hirveästi halunut, mutta en niitä kuitenkaan myöskään vihannut. Suhteeni lasten hankintaan oli neutraali. Eläimiä en olisi halunut koskaan. Molemmat olivat kuitenkin niin tärkeitä puolisolle, että hän ei voisi elää ilman niitä. Näin jälkikäteen huomaan, kuinka suunnattoman hirveätä on elämä pienten lasten ja eläinten kanssa.
- Lasten kanssa eläessä en voi toteuttaa itseäni, kuin murto-osan mitä aiemmassa elämässä. Olen kuin häkkiin lukittuna
- Aika kuluu hyvin hitaasti ja vuodet matelevat
Tässä ja tulevissa postauksissa kerron, kuin kurjaksi elämä on muuttunut lasten myötä varoituksena muille miehille. Kurjaksi muuttunutta elämää on niin paljon, että postailen kurjuuksia yksittäisinä postauksina aina kun haluan.
- Lomia ja viikonloppuja ei ole enää olemassa. Elämä on vain työtä aamusta yöhön. Omaa aikaa on käytännössä vain myöhään iltaisin tai sitä pitäisi rasittavasti erikseen sopia ja suunnitella puolison tai muiden ihmisten kanssa
- Minnekään ei voi koskaan mennä iltaisin tai edes iltapäivisin, koska lasten ja koirien syömiset, nukkumiset ja ulkoiluttamiset. Ainoa hetki lähteä jonnekin on mieluiten aamupäivisin tai korkeintaan keski-päivällä. Kaikki vaatii suunnittelua ja aikatauluttamista oli loma- tai arkipäivä. Mitään spontaania aikuisten tekemistä ei voi harrastaa
Kommentit (134)
Lapset nyt ovat ainakin ihan viattomia "kärsimykseesi". Ihan oma valinta on ollut niitä hankkia, turha syyllistää puolisoa siitä että et itse ole etsinyt itsellesi puolisoa, joka haluaisi samoja asioita kuin sinä itse.
Olen aina ihmetellyt miksi ihmiset hankkivat lapsia. Ihmettelin sitä jo lapsena ja edelleen yli viisikymppisenä ihmettelen. Aivan hullu ajatus. On vain yksi elämä! Miksi käyttää se tuollaiseen?
🇺🇦🇮🇱
Oletko vähän tyhmä, kun et saa hommaa toimimaan? Teitä on kaksi aikuista.
Vierailija kirjoitti:
Ikävä kuulla. Mun mielestä pikkulapsi aika oli ihaninta aikaa ja sitä on nyt ikävä kun lapset on teinejä.
Tämä. Teineillä on jo oma tahto ja itsenäisyys, toisin kuin vauvalla. Teineillä ei pysty leikkimään kotia melkein ollenkaan :(
Kaffebulla kirjoitti:
Olen aina ihmetellyt miksi ihmiset hankkivat lapsia. Ihmettelin sitä jo lapsena ja edelleen yli viisikymppisenä ihmettelen. Aivan hullu ajatus. On vain yksi elämä! Miksi käyttää se tuollaiseen?
Pikkulapsiaika on aika pieni osa koko ihmisen elinkaaresta yleensä. Vai kuvitteletko että lapset ovat aina esim. vaipoissa ja tarvitsevia? Vuosi vuodelta helpottaa.
Kai sulla on rahaa. Palkkaa hoitoapua, siivooja, koiranulkoiluttaja, vaikka naapuruston teinejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävä kuulla. Mun mielestä pikkulapsi aika oli ihaninta aikaa ja sitä on nyt ikävä kun lapset on teinejä.
Tämä. Teineillä on jo oma tahto ja itsenäisyys, toisin kuin vauvalla. Teineillä ei pysty leikkimään kotia melkein ollenkaan :(
Äitinä en ymmärrä tällaista. Sehän on vain hienoa, kun lapsi itsenäistyy ja on omatoiminen. Kotiaskareita siinä silti riittää ohessa. Pitää myöskin olla omaa elämää ja mielenkiinnon kohteita. Lapset on lainassa vaan.
Miten toteuttausit itseäsi, jos saisit järjestettyä aikaa?
Kaffebulla kirjoitti:
Yksi elämä! YOLO! Miljoona viestiä vauva-palstalle nimimerkillä kaffebulla 😂 Yksi elämä. Hyvä ajatus.
Vierailija kirjoitti:
Huh kuka sun pillityksiä jaksaa lukea. Aikuinen mies, joka on kussut asiansa ja surkea isä. Yökötys. Tuskin kukaan mieskään, jolla on vähän enemmän selkärankaa, viittis sun itkujasi lukea. Yäk.
Missä sanottiin että on aikuinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen tällaisen äidin. Ikää nyt vähän päälle 30 ja 5 lasta. Meinaa vissiin tehtailla koko hedelmällisen ikänsä lapsia. Mitähän sitten puuhailee, kun ei enää uusia tule? Kyllä hataraa on rakentaa koko identiteetti vauvan hoivaamiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen tällaisen äidin. Ikää nyt vähän päälle 30 ja 5 lasta. Meinaa vissiin tehtailla koko hedelmällisen ikänsä lapsia. Mitähän sitten puuhailee, kun ei enää uusia tule? Kyllä hataraa on rakentaa koko identiteetti vauvan hoivaamiselle.
Itse olen saman ikäinen ja kuljen vielä lastenlipulla. Ei kai 3-kymppiset vielä seurustele :O
onhan se rankkaa, mutta koska tilannetta ei voi muuttaa, niin pitää
muuttaa omaa suhtautumistaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen saman ikäinen ja kuljen vielä lastenlipulla. Ei kai 3-kymppiset vielä seurustele :O
Luin joskus suomalaisesta 28-vuotiaasta isoäidistä. Tämä on kehitysmaa, jossa naiset eivät mitään ydinvoimaloita suunnittele.
Pelaa tietokoneella ja muista soitella kavereille. Sitten kun muksut on +7 v ota ne mukaan miesten harrastuksiin. Itsellä harmittaa kun esim metsästys ja kalastus on jäänyt pienemmälle. Kavereita nyt ei muutenkaan nää kun kaikilla on sama tilanne lasten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ota ero. Jos haluat, voit tavata lapsia muutaman kerran kuussa.
Näitä on tullut nähtyä tuttavapiirissä. Paljaalla kyllä pannaan mielellään, mutta kun tarttis vastuuta kantaa vauvasta, nostetaan kytkintä. Sitten kerran - kaks kuukaudessa otetaan yhdeksi yöksi oma lapsi kyläilemään. Nainen hoitaa sitten kaiken muun ajan tuota lasta.
Käyttäkää sitä v**un kortsua jos ei lapsiperheen elämä houkuttele. Ihan sikamaista touhua.
Kaffebulla kirjoitti:
Mitä primitiivisempi ihminen on, sitä todennäköisesti hän toteuttaa elukoille tyypillistä käytöstä kaikesta muusta huolimatta.
Pystyisitkö vuokraamaan itsellesi vaikka yksiön tai kaksion, johon voisit mennä aina välillä päiväksi pariksi kolmeksi viettämään poikamies elämää?
Kun nuorimmainenkin tuosta vähän kasvaa niin voisit olla siellä sitten jo pisempiäkin aikoja.
Saisit vähän hengähdystaukoa perheestä, ja selviäisitte kunnes lapset ois sen ikäsiä että kokonainen erokin ois mahdollista ilman suuria tuskia kenellekkään,
tai sitten sitä aikaa on jo helpompi järjestää aikuisille kahden kesken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota ero. Jos haluat, voit tavata lapsia muutaman kerran kuussa.
Näitä on tullut nähtyä tuttavapiirissä. Paljaalla kyllä pannaan mielellään, mutta kun tarttis vastuuta kantaa vauvasta, nostetaan kytkintä. Sitten kerran - kaks kuukaudessa otetaan yhdeksi yöksi oma lapsi kyläilemään. Nainen hoitaa sitten kaiken muun ajan tuota lasta.
Käyttäkää sitä v**un kortsua jos ei lapsiperheen elämä houkuttele. Ihan sikamaista touhua.
Miehet on ohjelmoitu parittelemaan vastuuttomasti ja naiset porsimaan liikakansoituksesta ja lapsen kuolemisesta välittämättä.
Hyvin on toiminut yhteen maapallon täyttämisessä.
Itselläni miehenä aivan eri kokemus perhe-elämästä. Vika on AP sinussa.