Miten saada mies kertomaan mikä on vialla?
Miehen käytös on muuttunut kahden kuukauden aikana merkittävästi. Tekee pitkää työpäivää, aina on kiire. Perheen kanssa ei jää juurikaan aikaa mitä viettää. Mies on kireällä tuulella, eikä suostu keskustelemaan, mikä on vialla. Välillä hermostuu jos koitan antaa läheisyyttä arjessa. Välillä kimpaantuu ihan yhtä äkkiä, saattaa alkaa tiuskimaan tai huutamaan. Kääntää kaiken aina minun syyksi.
Mitä tässä voi olla tehtävissä? Ero? Eniten pohdin onko hänellä toinen.
Kommentit (1105)
Hän on epävarma jostakin. Haluaa lakaista maton alle asian, ajattelee, että helpompi eroa kuin kertoa sinulle. Näin ollen saa sinut syntipukiksi.
Ei ole reilua ilmoittaa haluavansa erota ja sitten ei edes kerro syytä. Henkistä väkivaltaa. Kyllä aikuisen täytyy kyetä avaamaan suu ja kertoa, mikä mättää.
Sillä on toinen nainen eikä ole missään töissä ollut sen enempää kuin muulloinkaan. Kiinni jääminen pelottaa ja stressaa ja haluaa olla uskollinen sille toiselle, ei tuossa mitään muuta ole. Ihan tuttua käytöstä petturilta.
Vierailija kirjoitti:
Sillä on toinen nainen eikä ole missään töissä ollut sen enempää kuin muulloinkaan. Kiinni jääminen pelottaa ja stressaa ja haluaa olla uskollinen sille toiselle, ei tuossa mitään muuta ole. Ihan tuttua käytöstä petturilta.
Jos pystyy tuollaiseen, olisi edes mies ja kertoisi. Näköjään olen hänelle vain epämiellyttävä ihminen.
Keskiviikkona kun kävimme kaupassa, hän ei halunnut pitää kädestä kiinni ja oli hermostunut.
Mies epäilee omaa vaimoaan , joten voisi luulla, että omassa toiminnassa on jotain hämärää.
Mitä vaikeaa kysyä siltä mieheltä, että MIKSI haluaa erota ja mitä ajatteli tehdä esimerkiksi lasten huoltajuuden kanssa? Mies seinää vasten ja vaadit perusteluja tuollaiselle uhkaukselle. Ei kukaan ilman syytä halua erota eikä todellakaan ole oikein vaan arvoituksellisesti suoltaa tuollaisia vastauksia perustelematta.
Vierailija kirjoitti:
Mitä vaikeaa kysyä siltä mieheltä, että MIKSI haluaa erota ja mitä ajatteli tehdä esimerkiksi lasten huoltajuuden kanssa? Mies seinää vasten ja vaadit perusteluja tuollaiselle uhkaukselle. Ei kukaan ilman syytä halua erota eikä todellakaan ole oikein vaan arvoituksellisesti suoltaa tuollaisia vastauksia perustelematta.
En saanut vastausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään sain lapset pois kotoa, kun vein heidät äidilleni, jotta saisimme miehen kanssa puhuttua.
Edelleenkään mies ei avaa mikä häntä ärsyttää/hiertää. Laittaa joka ikisen asian minun syyksi ja nyt sanoi , että hän on miettinyt yhdeksi ratkaisuksi eroa. Siis eroa? Miksi? Tätä hän ei kerro kun kysyn miksi?
Eikö ero ole sellainen asia, että sitä miettii mielessään aika kauan , ennen kuin tekee päätöksen.
Ap
Olen tosi pahoillani puolestasi, ap. Olen se tuolta ekalta sivulta, jonka ex heittäytyi yht'äkkiä etäiseksi eikö suostunut kertomaan syytä ja jouduin tekemään vasten tahtoani eropäätöksen. Tietämättä edes, miksi erotaan, ja mitä tapahtui. Toivon sydämestäni, ettei teille käy niin. Tuo epätietoisuus jossa elät on jotain aivan hirveää. Ja kun ei voi edes yrittää korjata kun ei tiedä mitä pitäisi korjata. Aivan valtavan epäreilua mieheltä.
Kyllä nuo miehen puheet edelleen mielessä vaivaa. Hän pitää eroa vaihtoehtona, mutta ei esitä mitä muita vaihtoehtoja olisi. Olen ilmoittanut lähteväni tänään lasten kanssa sukuloimaan, en tiedä tuleeko mies mukaan. Toivoin rehellistä keskustelua, missä nyt mennään.
Sika lapanen mieheksi, ero on paras ratkaisu, niin mies pääsee vapauteen. Ei hän ole sinun kanssasi enää henkisesti, jos on koskaan ollutkaan ja hänen lapsistaan välittämisistä et ole kirjoittanut vielä.
Nyt sanot miehelle, että jos erota haluaa, niin se on hän, joka eron hoitelee kaikkinensa. Hän kirjoittaa yksin paperin, kertoo muille miksi rämä ratkaisu, hoitaa asiat niin, että lasten elämä ei järky ja juttelee lapsille asiasta jne. Sinä mietit tietenkin oman ja lasten osuuden, mutta et auta miestä ja tyydy huonoon, vaan vaadit järkähtämättä oman osuutesi. Mietit tavaroiden jaon ja katsot, että mies tekee siitä heti selvitykset viimeistä lusikkaa myöten. Ota siihen joku luotettava taho kaveriksesi ja älä anna miehen kusta silmääsi missään asiassa. Mies hoidelkoon asiat siis hyvin ja sinä katsot perään. Mieti lasten hoidot, huoltajuudet,m ja muut vanhemmuuden vastuut itse ensin ja kuuntele mitä mies ehdottaa ennen kuin asiat etenevät. Asunto, auto ja ihan kaikki, eli vakuutukset, puhelimet, pankkitilit, suoratoistopalvelut, bonuskortit, kaikki. Pistä mustaa valkoiselle ja ota varmuuskopiot itsellesi. Älä nöyristele, mutta anna miehen hoitaa ikävät asiat. Älä huuda, älä provosoidu, vaan itke yksinäsi.
Eipä tuossa muuta, erota voi ilman toisen lupaa, joten niin se taitaa nyt mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos pystyy tuollaiseen, olisi edes mies ja kertoisi. Näköjään olen hänelle vain epämiellyttävä ihminen.
Keskiviikkona kun kävimme kaupassa, hän ei halunnut pitää kädestä kiinni ja oli hermostunut.
Toinen nainen ei taida tietää sitten sinusta, koska ei kehtaa julkisesti näyttäytyä kanssasi tai sitten on sanonut että olette niin riidoissa että ette ole missään väleissä. Kuule, olen nähnyt tämän lähes kaikissa parisuhteissani ja itse tehnyt saman myös. Miehesi käytös haisee tänne asti. Syy miksi ei avoimesti vain täräytä erolla ja lähde on se, että miehillä on jokin todella kummallinen vaiva missä he ei halua olla eron ottaja ja syypää siihen. Vaikka olisi millainen kieroilija sika niin he haluaa aina elää sen jätetyn raukan roolinsa ja kerätä sillä sääliä naisilta. Todella erikoinen ajatusmaailma koska jätetyssä miehessä ei mielestäni ole mitään säälittävää eikä herätä mitään empatiaa, päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En saanut vastausta.
Et kysynyt tarpeeksi painokkaasti? Sano, ettei teidän suhteeseen kuulu erolla uhkailut muuten vaan, että sanomisista pitää ottaa vastuu.
Vierailija kirjoitti:
Hän on epävarma jostakin. Haluaa lakaista maton alle asian, ajattelee, että helpompi eroa kuin kertoa sinulle. Näin ollen saa sinut syntipukiksi.
Miten niin ap:sta tulisi syntipukki? Ei mitenkään ellei tässä ole jotain muutakin likaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään sain lapset pois kotoa, kun vein heidät äidilleni, jotta saisimme miehen kanssa puhuttua.
Edelleenkään mies ei avaa mikä häntä ärsyttää/hiertää. Laittaa joka ikisen asian minun syyksi ja nyt sanoi , että hän on miettinyt yhdeksi ratkaisuksi eroa. Siis eroa? Miksi? Tätä hän ei kerro kun kysyn miksi?
Eikö ero ole sellainen asia, että sitä miettii mielessään aika kauan , ennen kuin tekee päätöksen.
Ap
Olen tosi pahoillani puolestasi, ap. Olen se tuolta ekalta sivulta, jonka ex heittäytyi yht'äkkiä etäiseksi eikö suostunut kertomaan syytä ja jouduin tekemään vasten tahtoani eropäätöksen. Tietämättä edes, miksi erotaan, ja mitä tapahtui. Toivon sydämestäni, ettei teille käy niin. Tuo epätietoisuus jossa elät on jotain aivan hirveää. Ja kun ei voi edes yrittää korjata kun ei tiedä mitä pitäisi korjata. Aivan valtavan epäreilua mieheltä.
Kyllä nuo miehen puheet edelleen mielessä vaivaa. Hän pitää eroa vaihtoehtona, mutta ei esitä mitä muita vaihtoehtoja olisi. Olen ilmoittanut lähteväni tänään lasten kanssa sukuloimaan, en tiedä tuleeko mies mukaan. Toivoin rehellistä keskustelua, missä nyt mennään.
Sika lapanen mieheksi, ero on paras ratkaisu, niin mies pääsee vapauteen. Ei hän ole sinun kanssasi enää henkisesti, jos on koskaan ollutkaan ja hänen lapsistaan välittämisistä et ole kirjoittanut vielä.
Nyt sanot miehelle, että jos erota haluaa, niin se on hän, joka eron hoitelee kaikkinensa. Hän kirjoittaa yksin paperin, kertoo muille miksi rämä ratkaisu, hoitaa asiat niin, että lasten elämä ei järky ja juttelee lapsille asiasta jne. Sinä mietit tietenkin oman ja lasten osuuden, mutta et auta miestä ja tyydy huonoon, vaan vaadit järkähtämättä oman osuutesi. Mietit tavaroiden jaon ja katsot, että mies tekee siitä heti selvitykset viimeistä lusikkaa myöten. Ota siihen joku luotettava taho kaveriksesi ja älä anna miehen kusta silmääsi missään asiassa. Mies hoidelkoon asiat siis hyvin ja sinä katsot perään. Mieti lasten hoidot, huoltajuudet,m ja muut vanhemmuuden vastuut itse ensin ja kuuntele mitä mies ehdottaa ennen kuin asiat etenevät. Asunto, auto ja ihan kaikki, eli vakuutukset, puhelimet, pankkitilit, suoratoistopalvelut, bonuskortit, kaikki. Pistä mustaa valkoiselle ja ota varmuuskopiot itsellesi. Älä nöyristele, mutta anna miehen hoitaa ikävät asiat. Älä huuda, älä provosoidu, vaan itke yksinäsi.
Eipä tuossa muuta, erota voi ilman toisen lupaa, joten niin se taitaa nyt mennä.
Juuri näin. Oletko tottunut hoitamaan ennen kaikki perheen asiat? Nyt on miehen vuoro.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin ap:sta tulisi syntipukki? Ei mitenkään ellei tässä ole jotain muutakin likaista.
Koska mies ei kerro mikä on vialla ja saa kaiken laitettua naisen syyksi. Sitä tarkoitin, että miehen toimintamalli jatkuu ja hän saa naisesta syyllisen jos nii haluaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuiset ihmiset eivät pidä kädestä kiinni toisiaan kaupassa. Takertujatyypit pitävät, jopa suukottelevat julkisesti. Itseäni ahdistaa ajatellakin sellaista. Yök.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh? :D Mies ei halunnut pitää kädestäsi kiinni? No voi pienet kyyhkyläiset sentään! Miksi sinun pitäisi pitää miehen kädestä kiinni kauppareissulla?
Vierailija kirjoitti:
Aivan - työkaluksi ojenetaan pajavasara, kun pinsetit olisivat olleet oikea työväline. Kokoajan tulee mieleen, että haluaako mammat levittää kaikille sitä huonoa oloaan? Onko tämä suora viiva johtopäätöksineen vaalitappiosta?
::::::::::
Niin minun analyysini loppusaldo on se, että mammat YLI-huokuu nyt katkeruutaan ja itse ongelma jäi taka-alalle sen sisäisen katkeruuden vallatessa koko estradin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska mies ei kerro mikä on vialla ja saa kaiken laitettua naisen syyksi. Sitä tarkoitin, että miehen toimintamalli jatkuu ja hän saa naisesta syyllisen jos nii haluaa
Saahan sitä yritettyä.
Tosin tämä keskustelu meni ihan typeräksi tuon kädestä pitämisen takia.
Taidan siirtyä nyt miehen puolelle ja sanon, että mies on toivottavasti löytänyt paremman ja ihanamman naisen.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä epäilee sua, aiheesta tai ilman? Ei kehtaa kysyä koska jostain hiton syystä mustasukkaisuutta pidetään pahana asiana - aina siihen asti kun naisella on epäilyksiä ainakin.
alapeukkujen määrästä päätellen osumia ja paljon!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Vaikutat ihmiseltä, joka hyväksyy vain omanlaisensa vastaukset. Mies haluaa eron ja sinä olet sitä mieltä, että ei mies voi eroa haluta!
Muita vaihtoehtoja on vaikka sellainen, että ei erota.
Mitä enemmän intät, sitä varmemmin ja nopeammin mies lähtee etkä koskaan saa tietää, miksi et kelpaa.